اخبار

به گفته تحلیلگران «زمان روند نزولی نیست»

به گفته تحلیلگران «زمان روند نزولی نیست»
  • یک تحلیلگر نوشت: انتخابات ایالات متحده می تواند یک کاتالیزور مثبت برای قیمت بیت کوین باشد و گمان نمی‌کنم که زمان روند نزولی بازار باشد.
  • ماینرها از جمله Cipher Mining، Mawson و Core Scientific عملکرد بهتری در روز جمعه داشتند.
  • در همان هفته، سهام کوین‌بیس پس از ارتقا و کاهش رتبه از مسابقات وال استریت سر بلند خارج می‌شود.

پس از یک هفته فروش، به نظر می‌رسد روند برخی از ارزهای دیجیتال صعودی گشته است.

پس از افزایش 3 درصدی قیمت بیت کوین (BTC) در 24 ساعت گذشته، سهام مرتبط این رمز ارز در روز جمعه افزایش یافتند. شرکت‌های استخراج بیت کوین، که عموماً بیشتر در معرض نوسانات قیمت هستند، بیشترین سود را داشتند و بسیاری از سهام، از جمله Cipher Mining (CIFR)، Mawson (MIGI)، Core Scientific (CORZ)، Sphere 3D (ANY)، TeraWulf (WULF)، Bitfarms (BITF)، Marathon Digital (MARA) و Hut 8 (HUT) از 5% به 15% افزایش یافتند.

در روز جمعه، سایر سهام مرتبط با کریپتو، مانند صرافی رمزارز Coinbase (COIN) و شرکت MicroStrategy (MSTR) بین 3 تا 5 درصد افزایش یافتند. MicroStrategy که مدت‌ها به‌عنوان نماینده‌ای برای قیمت بیت‌کوین در نظر گرفته می‌شد، پس از آخرین خرید در ماه دسامبر، در ترازنامه خود از 189000 بیت‌کوین نگهداری می‌کند.

این هفته کوین‌بیس که به عنوان متولی بسیاری از صندوق‌های نقدی قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) عمل می‌کند، شاهد اقدامات تحلیلگران وال استریت بود که باعث افزایش نوسانات قیمت شده است.

در اوایل هفته، جی‌پی مورگان با استناد به یک کاتالیزور ناامیدکننده ETF بیت کوین، سهام کریپتو را تحت فشار قرار داد. در نتیجه ارزش سهام یک رتبه کاهش پیدا کرد. متعاقباً در روز پنجشنبه، سهام به دلیل اشاره شرکت Oppenheimer به بنیاد قوی و تیم مدیریتی سرسخت شرکت خود افزایش یافت.

کاتالیزورها چگونه بر بازار تاثیر گذاشتند؟

کاتالیزور اصلی فروش این هفته، تایید ETF بیت کوین به عنوان رویداد “فروش اخبار” معامله‌گران بود که پول را از Grayscale Bitcoin Trust (GBTC) بیرون می‌کشیدند. ورود آهسته وجوه به معرفی ETFهای تازه تأیید شده نیز ممکن است بر فشارها افزوده باشد. زیرا هیاهویی را که برای تأیید ETF ایجاد شده بود کاهش داده است. در همین حال، همانطور که CoinDesk گزارش داد، فروش 22 میلیون سهام GBTC توسط املاک ورشکسته FTX تشدید پیدا کرد.

به گفته مارکوس تیلن، سرپرست تحقیقات 10x Research، کاهش بعد از تایید ETF ممکن است تا یک پدیده کوتاه مدت باشد. او در نامه‌ای نوشت: «حتی اگر جریان‌های ورودی بیت‌کوین ETF ناامیدکننده باشد، اکنون زمان آن نیست که روند نزولی داشته باشد. زیرا محیط کلان در سال 2024 یک تاثیر منفی خواهد بود. از طرف دیگر چرخه انتخابات ایالات متحده شاهد یک واکنش مالی سازنده است که قیمت دارایی‌ها را بالاتر خواهد برد».

تیلن افزود: «زمان روند نزولی بازار در اوایل ژانویه بود. در همان زمانی که ما خواستار اصلاح به 36000/38000 بودیم و بیت کوین با قیمت 44000 معامله می‌شد. ما از هر اُفتی برای شروع دوباره استفاده خواهیم کرد.”

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *