اخبار

استاندارد چارترد: افزایش قیمت رمزارزها با انتخاب ترامپ

افزایش قیمت رمزارزها با انتخاب ترامپ

استاندارد چارترد از افزایش قیمت رمزارزها با انتخاب ترامپ خبر داد.

همزمان با در پیش بودن انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ ایالات متحده، بحث‌های زیادی در بازار ارزهای دیجیتال در مورد تأثیر احتمالی انتخاب مجدد ترامپ صورت گرفته است. در این بین، بر اساس اظهارات اخیر بانک استاندارد چارترد، دولت دونالد ترامپ می‌تواند یک دوره صعودی را برای بیت کوین و سایر دارایی‌های کریپتو فراهم کند. جفری کندریک، محقق دارایی‌های دیجیتال در استاندارد چارترد، خاطرنشان کرد که دولت ترامپ ممکن است نسبت به دولت فعلی بایدن اقدامات نظارتی کمتری برای ارزهای دیجیتال اتخاذ کند. این تغییر سیاست می‌تواند خریداران رسمی اوراق خزانه ایالات متحده را تشویق کند تا به دارایی‌های مالی جایگزین مانند بیت کوین توجه کنند و در نتیجه قیمت آن را به سمت بالا سوق دهد.

کندریک در گزارشی گفت: ما فکر می‌کنیم که دولت دوم ترامپ از طریق یک محیط نظارتی حمایت‌کننده، دیدگاه مثبتی به این صنعت خواهد داشت. در میان این پویایی‌های سیاسی، استاندارد چارترد چشم‌انداز مثبتی در مورد آینده بیت کوین دارد. این بانک پیش‌بینی کرده است که تصویب اخیر صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) و جریان‌های ورودی متعاقب آن، می‌تواند قیمت این دارایی را تا پایان سال به 150,000 دلار افزایش دهد.

همچنین این پتانسیل وجود دارد که بیت کوین در سال آینده به سقف تاریخی 250,000 دلار برسد. یکی دیگر از عوامل کلیدی که می‌تواند باعث افزایش تقاضا برای بیت کوین شود، شرایط نامطلوب اقتصاد کلان است. افزایش بدهی‌های ملی باعث شده تا بسیاری از کاربران بیت کوین را به عنوان راهی برای مقابله با تورم در نظر بگیرند. علاوه بر مسائل اقتصادی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) اخیرا با شکایت‌های حقوقی علیه شرکت‌های رمزارزی مانند کوین بیس، ریپل و بایننس، باعث ایجاد واکنش منفی در جامعه کریپتو شده است.

با این حال، افزایش قیمت رمزارزها با انتخاب ترامپ به این دلیل است که شفافیت نظارتی مورد نیاز را برای این بخش به ارمغان می‌آورد.

سال گذشته، سرمایه‌گذاران سازمانی پیش‌بینی‌های بسیار صعودی‌ای در مورد رشد بیت‌کوین داشتند. این احساس خوش‌بینی با انتظار برای تأیید صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین و افزایش قیمت آن به ۴۴ هزار دلار در دسامبر، بیشتر تقویت می‌شد. در همین حال، شرکت استاندارد چارترد همچنان به پیش‌بینی قیمت ۱۵۰ هزار دلاری برای بیت کوین تا پایان سال جاری و قیمت ۲۰۰ هزار دلاری برای سال ۲۰۲۵ پایبند است.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *