اخبار

هاوینگ و استخراج بیت کوین: 3 نکته در مورد انتخاب شرکت استخراج بیت‌کوین

3 نکته در مورد انتخاب شرکت استخراج بیت‌کوین

تاریخ نشان می‌دهد که در طی بازارهای صعودی، ماینرهای بیت کوین همیشه از ارز دیجیتال، عملکرد بهتری دارند. با این حال، طی چند ماه گذشته، به دلیل اینکه سرمایه‌گذاران زیادی به سمت ETF‌های اسپات بیت کوین سرازیر شده‌‌اند (نقشی که قبلاً استخراج کنندگان انجام می‌دادند)، ماینرهای بیت کوین به شدت آسیب دیده‌اند . با بدتر شدن اوضاع، بیت کوین اخیراً چهارمین هاوینگ خود را تجربه کرد، رویدادی که پاداش بلاک پرداختی به ماینرها را به نصف رساند و در واقع منبع اصلی درآمد آنها را کاهش داد. در حال حاضر که قیمت بیت کوین افزایش قابل توجه‌ای نداشته، ماینرها را با چالشی جدی برای سرپا و بالا نگه داشتن قیمت سهام خود مواجه کرده است. در حالی که تا به امروز بعد از نصف شدن پاداش بیت کوین، معمولاً قیمت آن افزایش می‌یافته و بسیاری از سهام ماینینگ را با آن همراه می‌کرده است. قبل از آنکه برای سبد خود یک شرکت استخراج بیت کوین انتخاب کنید، همواره به این 3 نکته توجه داشته باشید.

 

3 نکته در مورد انتخاب شرکت استخراج بیت‌کوین

1. برنامه‌ریزی برای رشد تولید

در مواجهه با کاهش قابل توجه درآمد، یکی از روشن‌ترین راهبردها برای خنثی کردن اثر هاوینگ، افزایش استخراج است. بنابراین سرمایه‌گذاران باید شرکت‌هایی را که استراتژی‌ها و ابتکارات روشنی برای گسترش استخراج خود دارند، در اولویت قرار دهند.

این امر مستلزم سرمایه‌گذاری بر روی افزایش سخت‌افزار استخراج، زیرساخت و منابع عملیاتی است. سرمایه‌گذاران باید به دنبال شرکت‌هایی باشند که تعهد خود را به افزایش ظرفیت استخراج نشان دهند و برنامه‌های مشخصی برای عملیات رو به رشد داشته باشند.

به طور معمول، ساده‌ترین راه برای مشاهده مقدار برنامه افزایش ظرفیت یک شرکت، ارزیابی معیاری به نام نرخ هش می‌باشد. تصور عموم افراد این است که هرچه نرخ هش بیشتر باشد، شرکت بیت کوین بیشتری می‌تواند استخراج کند. اندازه‌گیری اگزاهش در ثانیه (EH/s)، تنها یکی از معیارهای سنجش پتانسیل یک شرکت است. سرمایه‌گذاران باید مطمئن شوند که ماینرهایی را انتخاب کنند که آنها برنامه‌های روشن و مشخصی برای افزایش هش‌ریت دارند.

 

2. کارایی کلیدی است

همانطور که افزایش تولید برای به حداکثر رساندن درآمد ضروری است، به همان اندازه کارآمدی و مقرون به صرفه بودن عملیات استخراج شرکت نیز مهم است. یکی از مهم ترین هزینه های استخراج، هزینه برق است. بهینه سازی کارایی را می توان به سه روش اصلی انجام داد.

اول دسترسی به منابع انرژی ارزان است. با انرژی قابل دسترس و کم هزینه، شرکت ها می توانند به رایانه های بیشتری نیرو دهند.

عامل دوم مربوط به تجهیزات معدن است. مانند هر کامپیوتر دیگری، مدل های قدیمی تر معمولا انرژی بیشتری مصرف می کنند. علاوه بر این، به منابع اضافی برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد تجهیزات نیاز است. شرکت هایی که در ماینرهای جدید سرمایه گذاری می کنند، برای پایین نگه داشتن هزینه ها مناسب تر هستند. ناگفته نماند، آنها همچنین در استخراج بیت کوین توانایی بیشتری دارند.

جنبه سوم به عملیات خالص تجاری مربوط می شود. سرمایه گذاران باید روی سرمایه گذاری در شرکت هایی متمرکز شوند که تجربه مناسبی در مدیریت هزینه های تعمیر و نگهداری دارند، حداقل سربار عملیاتی دارند و بدهی های مالی آنها پایین است.

مانند نرخ هش، یک راه ساده برای اندازه گیری کارایی هر شرکت وجود دارد. تقریباً در صورت‌های درآمد سه‌ماهه هر شرکت، میانگین هزینه‌ای که برای استخراج یک بیت‌کوین صرف شده است، وجود دارد. در نهایت یک شرکت با نرخ هش بالا و میانگین هزینه پایین، یک انتخاب عالی محسوب می‌شود.

 

3. فاکتور X را پیدا کنید

اکثر شرکت های استخراج بیت کوین، تعداد شباهت هایشان بیشتر از تفاوت هایشان است. با این حال، هر کدام دارای ویژگی هایی هستند که آنها را منحصر به فرد می کند. بیایید آنها را فاکتور X بنامیم. این عوامل متمایز می توانند نقش مهمی بر روی ارزیابی سرمایه گذاران داشته باشد.

این فاکتورهای X می توانند به اشکال مختلف باشند. به عنوان مثال، مدل منحصر به فرد مصرف انرژی Riot Blockchain آن را از بقیه شرکت‌ها متمایز می کند. شرکت Riot واقع در تگزاس، از دسترسی به انرژی ارزان سود می برد. به دلیل شبکه انرژی تگزاس، در صورتی که هزینه استخراج بیشتر از سود آن باشد، می‌تواند برق مازاد را به شبکه بفروشد.

Marathon Digital Holdings با معرفی زنجیره‌های جانبی بیت‌کوین که نشان‌دهنده یک حرکت استراتژیک برای تنوع بخشیدن به درآمد و گسترش عملیات تجاری خود می‌باشد، متمایز شده است. در حالی که هنوز در مراحل اولیه خود است، پتانسیل زنجیره‌های جانبی بیت‌کوین برای ایجاد درآمد اضافی، فرصتی هیجان‌انگیز برای ماراتن ارائه می‌دهد و بر رویکرد آینده‌اندیشانه آن برای نوآوری در صنعت تأکید می‌کند.

این فاکتورهای X تنها دو نمونه کوچک هستند، اما به عنوان ملاحظات ضروری برای سرمایه گذارانی که به دنبال شناسایی برندگان بالقوه در بخش استخراج بیت کوین هستند، عمل می کنند. با ارزیابی دقیق ویژگی‌های منحصربه‌فرد هر شرکت و ارزیابی پیامدهای آن‌ها برای رشد و سودآوری آینده، سرمایه‌گذاران می‌توانند تصمیمات آگاهانه بگیرند. در نهایت بهترین شرکت را در بخش بسیار رقابتی استخراج بیت‌کوین شناسایی کنند. امیدواریم با خواندن این 3 نکته در مورد انتخاب شرکت استخراج بیت‌کوین بهترین سرمایه‌گذاری ممکنه را انجام دهید.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *