اخبار, دسته‌بندی‌نشده

پیش بینی: در سال 2025 بیت کوین 100000 دلاری را خواهیم دید

بیت کوین 100000 دلاری

از زمانی که قیمت بیت کوین در سال 2022 به 65 درصد رسید، بیت کوین دوباره غوغا کرده است. سال گذشته، به لطف روند صعودی در کل ارزهای دیجیتال و بازارهای سهام، 154 درصد افزایش یافت. حال انتظار می‌رود در سال 2025 شاهد بیت کوین 100000 دلاری باشیم.

بیت کوین با قیمت کمی بیش از 43000 دلار تا 1 فوریه، به خوبی از اوج قیمت خود یعنی نزدیک به 69000 دلار در نوامبر 2021 باقی مانده است. سرمایه گذاران مطمئن هستند که وقتی صحبت از با ارزش ترین ارز دیجیتال جهان به میان می آید، روند صعودی بسیار بیشتری در پیش است.

من فکر می کنم تا سال 2025، بیت کوین در راه رسیدن به 100000 دلار است. بیایید نگاهی دقیق تر به دلیل آن بیندازیم.

بهترین ویژگی های بیت کوین

من فکر می کنم مهم است که ابتدا بفهمیم چه چیزی بیت کوین را خاص می کند. بله، این یک ارز دیجیتال است که در میان ده‌ها هزار سوژه سرمایه‌گذاری به چشم می‌آید. زیرا واقعاً غیرمتمرکز است و توسط یک نهاد یا گروهی از مردم کنترل نمی‌شود. به همین دلیل است که کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قبلاً گفته است که بیت کوین یک کالا است، مانند گندم یا طلا، نه یک اوراق بهادار.

برخلاف سهامی مانند اپل یا تسلا، بیت کوین را می توان با طلا یا یک ارز فیات مانند دلار آمریکا مقایسه کرد. اما بیت کوین دارای ویژگی های حفظ ارزش بسیار برتری است.

برای شروع، بیت کوین نسبت به طلا تقسیم‌پذیر، قابل حمل و تراکنش پذیرتر است. مهمتر از آن، تعداد آن محدود بوده و تنها 21 میلیون کوین در گردش خواهد بود. طلا که مدت‌ها است به عنوان بهترین ذخیره‌کننده دارایی تلقی می‌شود، در صورت افزایش تقاضا، می‌تواند افزایش عرضه را تجربه کند. ولی نرخ تورم بیت کوین از قبل تعیین شده است و تقاضا نمی تواند بر عرضه آن تأثیر بگذارد.

در مقایسه، نقطه ضعف‌های دلار آمریکا به طرز چشمگیری قابل مشاهده است. برای مثال ارزهای فیات توسط بانک های مرکزی کنترل می شوند و هر چند وقت یکبار، چاپ آن موجب افزایش تورم می‌شود. اما هیچ مقام مرکزی نمی تواند نحوه عملکرد بیت کوین را تغییر دهد. این ارزهای دیجیتال را به یک دارایی جذاب تبدیل می کند که تحت تأثیر چاپ مداوم پول و تغییر نرخ بهره قرار نگیرد.

کاتالیزورهای بیت کوین 100000 دلاری

در اوایل سال جاری، SEC تعداد زیادی وجوه قابل معامله در بورس بیت کوین (ETF) را تایید کرد. رویدادی که همه در انتظار آن بودند. از 10 ژانویه تا 1 فوریه، قیمت بیت کوین 8 درصد کاهش یافت. کاهش کوتاه مدت قیمت توجه را از موضوع مهم تری منحرف کرد.

در دنیای موسسات مالی سنتی، بیت کوین به یک دارایی قانونی تبدیل شده که دارای مهر تایید از سوی SEC است. اکنون سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین، یک راه آسان برای سرمایه گذاران فردی و نهادی است که یک تحول مثبت به نظر می رسد.

با این حال، من معتقدم مهمترین چیزی که باید در کوتاه مدت مراقب آن بود، هاوینگ بعدی است که قرار است در ماه آوریل انجام شود. هاوینگ که هر چهار سال یک بار اتفاق می‌افتد، به نصف شدن ارزش پاداشی که استخراج‌کنندگان برای تایید تراکنش‌ها دریافت می‌کنند، می‌گویند. از لحاظ آمار، بیت کوین در طی چندین ماه منتهی به هاوینگ و چندین ماه پس از آن، از بازار افزایشی سود برده است.

کمنطقی است که کاهش عرضه جدید با سطوح بالاتر تقاضا مواجه می شود و بر اساس تئوری اقتصادی پایه، قیمت بالاتری را در پی خواهد داشت.
دلایل زیادی برای افزایش ارزش بیت کوین وجود دارد. دارای ویژگی های جالبی است که درک اینکه چرا با ارزش بازار فعلی 844 میلیارد دلار به یکی از دارایی ها و با بهترین عملکرد در دهه گذشته تبدیل شده است را آسان می کند. اما من فکر می‌کنم نصف شدن آینده یک کاتالیزور اصلی خواهد بود که باعث ادامه روند قوی برای بیت کوین خواهد شد.

تا پایان سال 2025، کاملاً منطقی است که بیت کوین به بالاترین سطح تاریخ خود برسد و مرز شش رقمی 100000 دلاری را بشکند. همه ستاره ها در یک راستا هستند.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *