اخبار

درآمد ماینرهای بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است

درآمد ماینرهای بیت‌کوین به بالاترین حد خود رسیده است

بر اساس داده‌های Blockchain.com، استخراج‌کنندگان بیت‌کوین (BTC) سود بی‌سابقه‌ای به‌دست می‌آورند و پاداش استخراج روزانه به رکوردشکنی 78.89 میلیون دلار در 11 مارس رسید. این رقم از بالاترین رقم قبلی 74.4 میلیون دلاری که در اکتبر 2021 تعیین شده بود فراتر رفت. افزایش درآمد ماینرهای بیت‌کوین همزمان با رکوردشکنی این رمزارز رقم خورد. این ارز دیجیتال پیشرو، اخیراً در 12 مارس به بالاترین سطح خود یعنی 72953 دلار رسید.

کارمزد تراکنش‌ها، همراه با پاداش‌های بلوک، به افزایش درآمد ماینرهای بیت‌کوین کمک می‌کند. در حال حاضر، ماینرها به ازای هر بلوک موفق ایجاد شده، 6.25 بیت کوین دریافت می‌کنند. افزایش اخیر تراکنش‌ها منجربه پاداش‌های بیشتری برای ماینرهایی که شبکه را ایمن می‌کنند، می‌شود. اخیراً در ماه فوریه، نرخ هش بیت کوین به بالاترین حد خود یعنی 676 اگزاهش در ثانیه (EH/s) رسیده است. با وجود کاهش جزئی، نرخ هش به طور قابل توجهی بالاتر از سال گذشته است.

با این حال، با رویداد نصف شدن بیت کوین در ماه آوریل، برخی از ماینرها اقدامات احتیاطی را انجام می‌دهند. منظور از نصف کردن، نصف شدن مقدار پاداش‌های بلوک است، یعنی از 6.25 BTC به 3.125 BTC کاهش می‌یابد. بر اساس گزارش بلومبرگ، برخی از ماینرها برای جبران این کاهش، سود خود را در تجهیزات استخراج اضافی سرمایه‌گذاری می‌کنند. داده‌ها نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ معدنی در ماه گذشته بیش از یک میلیارد دلار دکل‌های حفاری خریداری کرده‌اند.

داده‌های زنجیره‌ای از Glassnode نشان می‌دهد که ماینرها جهت آماده شدن برای نصف شدن یا سرمایه‌گذاری در افزایش قیمت اخیر، برخی از دارایی‌های بیت‌کوین خود را می‌فروشند. با توجه به حجم معاملاتی که بیت کوین بیشتری وارد بازار می‌کند، این فعالیت فروش در یک بازار صعودی عادی تلقی می‌شود.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *