اخبار

پیشنهاد Finance Yahoo، خرید این 2 رمزارز برای ماه ژانویه است

پیشنهاد Finance Yahoo، خرید این 2 رمزارز برای ماه ژانویه است

کاهش قیمت بازار کریپتوکارنسی، می‌تواند فرصت عالی برای خرید و نگهداری ارزهای دیجیتالی باشد که قیمت آن‌ها افت کرده است. حال سوال این است که بر روی کدام یک از این رمزارزها سرمایه‌گذاری کنیم؟  Finance Yahoo خرید این 2 رمزارز پرای ماه ژانویه را پیشنهاد داده است.

1. بیت کوین

در ابتدای ژانویه به نظر می‌رسید سرمایه‌گذاری بر روی بیت‌کوین بی‌معنا باشد. در آن زمان، بیت کوین در حدود 45000 دلار معامله می شد و قرار بود تصویب ETF های جدید بیت کوین توسط SEC، قیمت بیت کوین را افزایش دهد. بیت‌کوین اکنون زیر 40000 دلار معامله می‌شود. نگرانی‌هایی مبنی بر افزایش پدیده «شایعه را بخر، خبر را بفروش» که می‌تواند باعث کاهش قیمت بیت‌کوین شود، وجود دارد.
بیت کوین یک کاتالیزور دیگر هم در دست دارد که در نهایت می تواند قیمت آن را بسیار بیشتر کند: نصف شدن بعدی قیمت بیت کوین. این رویداد برای آوریل 2024 برنامه ریزی شده است، و اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، می تواند برای بیت کوین بسیار خوب باشد.

بیت کوین قبلاً سه رویداد نصف شدن (2012، 2016 و 2020) داشته که هر یک تماشایی بوده است. به عنوان مثال، در سال 2020، نصف شدن بیت کوین باعث شد تا قیمت آن به بالاترین رقم تاریخ، یعنی 69000 دلار برای هر کوین برسد. تصور این است که به زودی می‌توانیم تا پایان سال 2024 شاهد بالاترین قیمت بیت‌کوین در سطح 100000 دلار یا بالاتر باشیم.

البته، عملکرد گذشته تضمینی برای عملکرد آینده نیست. به طور معمول فاز صعودی هر چرخه نصف شدن بیت کوین، 12 تا 18 ماه طول می کشد. بنابراین ممکن است قیمت بیت کوین در سال 2025 منفجر شود.

2. سولانا

به نظر می‌رسید که سرمایه‌گذاری بر روی سولانا مانند بیت کوین در سال 2024 بی‌معنی باشد. در مقطعی از سال گذشته، سولانا بیش از 1000 درصد رشد داشت و این روند غیرقابل توقف به نظر می‌رسید. تنها یک هفته تا سال جدید باقی مانده بود و سولانا بیش از 120 دلار معامله می شد. بنابراین تقریبا غیرقابل درک است که سولانا اکنون حدود 80 دلار معامله می شود.

به نظر می رسد دو عامل پشت این کاهش ارزش سولانا وجود دارد. اولاً، تبلیغات ETFهای جدید بیت کوین باعث شده تا مقدار سرمایه‌گذاری بر روی سولانا کاهش یابد. ثانیاً، به نظر می رسد که استدلال “سولانا، اتریوم بعدی است” در صدر قرار گرفته است.

به طور خلاصه در حالی که بقیه روی اتریوم متمرکز هستند، این می تواند یک فرصت عالی برای خرید سولانا باشد. Cathie Wood of Ark Invest اخیراً در CNBC، دلیل اینکه چرا سرمایه‌گذاری بر روی سولانا بهتر از اتریوم است را بیان کرد.

به نظر می‌رسد که اکنون سولانا با سرعتی بسیار بیشتری از اتریوم در حال نوآوری است. سولانا اکنون یک استراتژی رمزنگاری موبایل دارد که به نظر می‌رسد در حال ارتقاء است. Saga “تلفن رمزنگاری” رسماً در آوریل گذشته راه اندازی شد و امسال سولانا نسخه جدیدتر و با قیمت پایین تر نسبت به آن را عرضه خواهد کرد. در همان زمان، سولانا به لطف همکاری جدید با ویزا، با استراتژی پرداخت بلاک چین خود در حال پیشرفت است.

عوامل خطر

ذکر این نکته مهم است که هم بیت کوین و هم سولانا – مانند همه رمزارزها – دارایی های بسیار پرنوسان و پرخطری هستند. با این حال، از نظر مشخصات کلی ریسک-پاداش، بیت کوین احتمالاً سرمایه گذاری ایمن تری نسبت به سولانا است. هر دو ارز دیجیتال نیاز به بررسی دقیق‌تری دارند. به نظر می رسد که عوامل کوتاه مدت قیمت آنها را در ژانویه کاهش یافته است، اما چشم انداز بلندمدت آنها نسبتاً بدون تغییر باقی خواهد ماند. بزرگان صنعت همچنان نسبت به بیت‌کوین به‌عنوان آینده پول دیجیتال خوش‌بین هستند. سولانا را اولین بلاک چین قراردادهای هوشمند می‌دانند که می‌تواند با اتریوم رقابت کند. با خرید این 2 رمزارز در ماه ژانویه، مقدار سود سرمایه‌گذاری خود را فزایش دهید.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *