اخبار

کاهش 20 درصدی بیت‌کوین از زمان آغاز معاملات ETF اسپات ایالات متحده

کاهش 20 درصدی بیت‌کوین

بلومبرگ: در 11 ژانویه، از زمان راه اندازی اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس که مستقیماً بر روی توکن سرمایه‌گذاری می‌کنند، کاهش 20 درصدی بیت‌کوین رخ داد. علت این افت قیمت این است که سفته بازان در مورد تأثیرات این محصول محتاط‌تر شده‌اند.

در روزی که ETFهای ناشران از جمله BlackRock Inc و Fidelity Investments فعال شدند، بزرگترین دارایی دیجیتال به 49021 دلار رسید. بیت‌کوین تا ساعت 8:33 صبح سه شنبه در سنگاپور به قیمت 39,718 دلار خرید و فروش شد. این یعنی نسبت به اوج قیمت روزانه، 19 درصد کاهش داشت. در نهایت با کاهش 20 درصدی بیت‌کوین مواجه شدین.

11 ژانویه، 9 صندوق جدید اسپات بیت‌کوین در ایالات متحده معاملات خود را آغاز کردند، در حالی که 22 میلیارد دلار Grayscale Bitcoin Trust – یا GBTC – به یک ETF تبدیل شد. به گفته اریک بالچوناس، تحلیلگر ارشد ETF بلومبرگ، در شش روز اول 1.2 میلیارد دلار به این گروه سرازیر شد.

شان فارل، سرپرست تیم تحقیق استراتژی دارایی دیجیتال در Fundstrat Global Advisors LLC، می‌گوید: «در دو هفته گذشته، بیت‌کوین با افزایش نرخ و تقویت دلار، شرایط کلان سخت‌تری را پیدا کرده است. فشار فروش از سوی معامله‌گرانی که موقعیت‌های آربیتراژ GBTC خود را از بین می‌برند و دارایی‌های املاک ورشکستگی FTX، به چالش کشیده شده است. .

فارل اضافه کرد: واگذاری‌های FTX باعث حذف مازاد عرضه می‌شود و این نشان می‌دهد که “فشار شدید فروش از سوی GBTC ممکن است به زودی فروکش کند.”

ETF‌ها باعث تسریع در پذیرش بیشتر ارز دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران حقیقی و حقوقی می‌شوند. بیت‌کوین سال گذشته تقریباً 160 درصد افزایش یافت و از دارایی‌های سنتی مانند سهام بهتر عمل کرد. این توکن از ابتدای سال جاری در حال عقب نشینی بوده و بازارهای جهانی را پشت سر گذاشته است.

توکن‌هایی مانند اتر و BNB روز سه‌شنبه در آسیا همراه با بیت‌کوین، بزرگترین دارایی دیجیتال، که حدود 30000 دلار کمتر از رکورد 69000 دلاری خود در دوران همه‌گیری سال 2021 است، با مشکل مواجه شدند.
با این حال به نظر می‌رسد این نوسانات و کاهش 20 درصدی بیت‌کوین در این هفته، در آینده این صندوق‌ها تاثیری نخواهد داشت.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *