بلاگ

در سال ۲۰۲۴، پتانسیل عملکرد این سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین خواهد بود!

در سال ۲۰۲۴، پتانسیل عملکرد این سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین خواهد بود!

آیا واقعاً پتانسیل عملکرد این سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین خواهد بود؟

بدون شک، بیت‌کوین عملکرد برجسته‌ای را در سال ۲۰۲۳ داشته است. با بیش از ۱۵۰٪ افزایش در طول سال، بیت‌کوین بازار کریپتو را کاملاً تحول کرده است. با بیت‌کوین که در حال حاضر حدود ۴۲,۰۰۰ دلار معامله می‌شود. حتی برخی از سرمایه‌گذاران بر این باور هستند که بیت‌کوین ممکن است در سال آینده به فروش ۱۰۰,۰۰۰ دلاری برسد. اما با تمام هیجانی که دور و بر بیت‌کوین وجود دارد، سرمایه‌گذاران ممکن است بخاطر پتانسیل عملکرد این سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین، سوق پیدا کنند. سه رمزارز احتمالی شامل سولانا، آوالانچ و چین‌لینک هستند. بیایید به‌طور دقیق‌تر نگاهی بیندازیم به دلایلی که بخاطرشان ممکن است شما بخواهید این رمزارزها را در سبد سرمایه‌گذاری خود قرار دهید.

سولانا و آوالانچ

هر دو سولانا و آوالانچ رقبای مستقیم برای اتریوم، دومین رمزارز ارزشمند هستند. با اصطلاحات کریپتو، هر سه رمزارز اتریوم، سولانا و آوالانچ شبکه‌های بلاکچین لایه‌ی ۱ هستند. به طور ساده‌تر به معنای این است که لایه‌ی اصلی هستند و در دنیای بلاکچین، همه چیز بر روی آن ساخته می‌شود. مانند توکن‌های غیر قابل تعویض (NFTs)، بازی‌های بلاکچینی، برنامه‌های وب۳ و … .

اگر بازارگردانی سولانا و آوالانچ را با اتریوم مقایسه کنید، تفاوت بزرگی وجود دارد. اتریوم ۸ برابر اندازه سولانا و ۱۸ برابر اندازه آوالانچ است. از دیدگاه من، این فاصله باید کوچکتر باشد و به نظر می‌رسد که بسیاری از سرمایه‌گذاران هم با این نظر موافق‌اند. در امسال  آوالانچ حدود ۲۷۰٪ و سولانا حدود ۶۳۰٪ رشد کرده‌اند. به عنوان مثال، کتی وود از Ark Invest اخیراً در شبکه CNBC حضور یافت و از نظر او، سولانا نسخه‌ای سریع‌تر و از لحاظ هزینه‌ای، بهینه‌تر از اتریوم است. البته، تلمیح این بود که سولانا ممکن است یک روز از اتریوم پیشی بگیرد.

به نظر می‌رسد اتریوم تقریباً اولین بازار با هر نوآوری بزرگ بلاکچینی در پنج سال گذشته بوده است و این بدان معناست که اتریوم در موقعیت‌های مختلف در دنیای بلاکچین موقعیتی چشم‌گیری دارد. بنابراین انتظارات رشد خود را برای سولانا و آوالانچ کنترل کنید.

 

چین لینک-سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین

 

چین‌لینک

چین‌لینک معتبرترین اوراکل بلاکچین غیرمتمرکز حال حاضر در جهان است، و از این نظر هیچ رمزارزی نزدیک نیست. در حال حاضر، چین‌لینک بازار ۸ میلیارد دلاری دارد، در حالی که رقبای نزدیک آن مقدار میلیون دلاری دارند. در طول سال، چین‌لینک حدود ۱۶۰٪ رشد کرده است و در حال حاضر سیزدهمین رمزارز در جهان است.

به عنوان یک اوراکل بلاکچین، چین‌لینک داده‌ها را به شکل قطعات کوچکی از کد‌های کامپیوتری قابل اجرا به قراردادهای هوشمند ارائه می‌دهد. این قراردادهای هوشمند پایه‌ای از مالیات غیرمتمرکز (DeFi) را تشکیل می‌دهند، به همین دلیل داده‌های ارائه شده توسط چین‌لینک بسیار ارزشمند است. هنگامی که قراردادهای هوشمند نتوانند داده‌های مورد نیاز خود را در بلاکچین پیدا کنند، به کمک چین‌لینک برای داده‌های “خارج از زنجیره‌ای” مراجعه می‌کنند.

اگر این ایده را بپذیرید که داده‌ها، پایه اقتصاد دیجیتال است، در این صورت دلیل ارزشمند بودن چین‌لینک برایتان روشن می‌شود. آنچه که چین‌لینک را هیجان‌انگیز می‌کند، پتانسیل ادغام داده‌های هوش مصنوعی (AI) و فناوری بلاکچین است. در ماه می، چین‌لینک برخی از پتانسیل‌های استفاده‌ شده خود را ارائه کرد. و سپس ماه اکتبر امسال، در کنفرانس چین‌لینک ، مدیر عامل سابق گوگل، اریک شمیت (مشاور استراتژیک چین‌لینک)، گفتگویی را با بنیانگذار چین‌لینک، سرگی نازاروف، در مورد تلاقی بین بلاکچین و هوش مصنوعی داشت.

هشدار بزرگ در اینجا این است، که چین‌لینک یک شرکت هوش مصنوعی نیست و این مشخص نیست که آیا بصورت رسمی ادغامی بین چین‌لینک با ChatGPT اتفاق بیفتد یا خیر. بنابراین، به عنوان یک سرمایه‌گذار، فقط آگاه باشید که با سرمایه‌گذاری در چین‌لینک، شما به صورت مستقیم در بازار هوش مصنوعی شرکت نمی‌کنید.

تا چه حد این سه رمزارز بهتر از بیت کوین، ریسک‌آمیز هستند؟

احتمالاً در سال آینده پتانسیل عملکردی گفته شده هر سه رمزارز بهتر از بیت‌کوین خواهد بود، اما بیت‌کوین باید همچنان حداقل نصف سبد کلی رمزارز شما را اشغال کند. با توجه به اینکه بیت‌کوین در حال حاضر نصف ارزش فعلی بازار رمزارزها را به مقدار ۱.۶ تریلیون دلاری را در بر گرفته است، قاعده معقولی به نظر می‌رسد.

علاوه بر این، به‌یاد داشته باشید که بازار کریپتو هنوز هم محل پرفراز و نشیبی برای سرمایه‌گذاری پول شماست. تمام سه رمزارز این‌جا ریسک‌پذیرتر از بیت‌کوین هستند، و این بدان معناست که باید با دقت فوق‌العاده با آنها برخورد کنید. با این حال، اگر مایل به پذیرش ریسک اضافی هستید، هر سه رمزارز ممکن است در سال آینده عملکرد بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته باشند.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *