اخبار

ماینرهای بیت کوین سقوط کردند!

ماینرهای بیت کوین سقوط کردند

استخراج‌کنندگان بیت‌کوین فکر می‌کردند که در مسیر صعودی هستند، اما این فکر آنها حدود ساعت 8 بعد از ظهر به پایان رسید. یکشنبه شب زمانی که قیمت بیت کوین کاهش یافت. پس از معامله بالای 43900 دلار در اواخر روز، ارزش بیت کوین به 40900 دلار کاهش یافت. بیشتر این کاهش در چند دقیقه طی شب گذشته اتفاق افتاد و در نهایت ماینرهای بیت کوین سقوط کردند.
نه تنها ماینرهای بیت کوین سقوط کردند بلکه این شامل حال همه ماینرهای بازار شده است. TeraWulf (NASDAQ: WULF) تا 23.5٪ در معاملات افت کرد و Bit Digital (NASDAQ: BTBT) 19.7٪ کاهش یافت. Marathon Digital (NASDAQ: MARA) 15.2٪  و Riot Platforms (NASDAQ: RIOT) 14.5 کاهش یافت.  معاملات آخر هفته اغلب نقدینگی کمتری نسبت به روزهای عادی معاملات دارند، بنابراین دارایی ها اغلب در روزهای شنبه و یکشنبه شاهد حرکت های بزرگ تری خواهند بود. این موضوع در افت قیمت دیروز نقش داشت، اما سهام پس از سقوط بهبود نیافت.
ماینرها حتی بیشتر از ارزش بیت کوین ضرر کرده اند، زیرا آنها یک بازی اهرمی در صنعت هستند و بیت کوین را از عملیات استخراج تولید می کنند و همچنین بیت کوین را در ترازنامه نگه می‌دارند. این بدان معنی است که کاهش بیت کوین هم به درآمد و هم به ترازنامه این شرکت ها آسیب می زند.

حال چه خواهد شد؟

سرمایه گذاران همچنین نگران سقوط کردن بعدی بیت کوین هستند که انتظار می رود در سال 2024 انجام شود. ماینرها مانند گذشته فقط نیمی از بیت کوین در هر بلوک را دریافت خواهند کرد که عملاً حاشیه سود را برای همه این شرکت‌ها کاهش می‌دهد. افت بیت کوین به خودی خود کمی مرموز است زیرا در اواخر هفته رخ داد. اخبار اقتصادی هفته گذشته مانند گزارش مشاغل قوی بازار را زودتر به حرکت در می‌آورد.
طبق گزارش coindesk نرخ‌های تامین مالی قراردادهای آتی می‌تواند تاحدودی منجر به کاهش قیمت بشود. نرخ‌های تامین مالی، پرداخت‌هایی بین موقعیت‌های خرید و فروش است که هر هشت ساعت یک‌بار جمع‌آوری می‌شوند. نرخ سرمایه‌گذاری مثبت نشان‌دهنده معامله آتی با حق بیمه در بازار نقدی است. این نرخ تأمین مالی به کمتر از 0.1 درصد کاهش یافت که نشان دهنده اهرم کمتری در بازار است که احتمالاً توسط معامله گران صعودی بود.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *