اخبار

قیمت بیت کوین نزدیک به 42000 دلار باقی می‌ماند

این توکن در روز دوشنبه با جهش 5.8 درصدی به 42000 دلار رسید و در معاملات صبحگاهی آسیایی در روز سه شنبه درست زیر این سطح قرار گرفت. در مقابل، شاخص‌های سهام و اوراق قرضه جهانی از ابتدای هفته تاکنون ضرر کرده‌اند.
شان فارل، رئیس استراتژی دارایی دیجیتال در Fundstrat Global Advisors LLC، در یادداشتی نوشت: «این واگرایی نشان دهنده همبستگی کم فعلی کریپتو با سایر دارایی‌های کلان سنتی است».
همبستگی بیت کوین با سهام و طلا در سال 2023 کاهش یافت زیرا عوامل خاص رمزنگاری باعث افزایش 152 درصدی بزرگترین دارایی دیجیتال شد. یکی از محرک‌های کلیدی این دستاوردها این انتظار است که ایالات متحده اجازه دهد اولین صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین خود را مجاز کند و به طور بالقوه تقاضا برای توکن را افزایش دهد. یک ضریب همبستگی 90 روزه برای بیت کوین و شاخص سهام جهانی MSCI Inc از 0.60 در ابتدای سال به 0.18 کاهش یافته است. مطالعه مشابهی برای طلای توکن و نقطه‌ای نشان می‌دهد که این رقم از 0.36 به حدود صفر کاهش یافته است. خواندن 1 نشان می‌دهد که دارایی‌ها در حال حرکت هستند، در حالی که منهای 1 نشان می‌دهد که دارایی‌ها در جهت مخالف حرکت می‌کنند.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *