اخبار

برای اولین بار در دو سال بیت کوین 45000 دلاری مشاهده شد

بیت کوین 45000 دلاری

بلومبرگ: برای اولین بار در دو سال گذشته بیت کوین 45000 دلاری مشاهده شد زیرا انتظارات برای تایید یک صندوق قابل معامله در بورس سرمایه‌گذاری مستقیم بر روی بزرگترین توکن دنیا شدت گرفت.

این ارز دیجیتال با جهش 5.2 درصدی به بالاترین سطح خود از آوریل 2022 رسید و تا ساعت 3 بعد از ظهر به ارزش 45063 دلار معامله شد. اتریوم با افزایش 4.1 درصدی و اخیراً سولانا با کاهش 2.2 درصدی مواجه شد.

نظر صنعت مداران به بیت کوین 45000 دلاری چیست؟

داریوش طباطبایی، یکی از بنیانگذاران پروتکل صرافی غیرمتمرکز Vertex، گفت: «بازارها بر اساس اعتقاد قوی مبنی بر اینکه ETF بیت کوین به زودی اجازه ورود به بازار ایالات متحده را خواهد داشت، ادامه می‌دهند. معمولاً خبرها بر روی بازارها تاثیر می‌گذارند و به نظر می‌رسد که از این قاعده مستثنی نیست.»

معامله گران روی بیت کوین 50,000 دلار شرط‌بندی کرده بودند و از خوش بینی ETF در لحظه استفاده می‌کردند. در نهایت بیت کوین 45000 دلاری مشاهده شد.

سیسی لو مک کالمن، موسس مشاور بلاکچین Venn Link Partners است. با اشاره به فرآیندی که مقدار بیت کوینی را که ماینرها به ازای هر بلاک دریافت می‌کنند به نصف کاهش پیدا می‌کند. او گفت: “با توجه به احساسات صعودی گسترده‌تر و نصف شدن آن در آینده، یک اصلاح بزرگ بعید است. من فکر می‌کنم معامله‌گران نیاز به اعصاب فولادی دارند.”

بازگشت نزدیک به 160 درصدی بیت کوین در سال گذشته تا حدی بخشی از آسیب های ناشی از سقوط شدید سال 2022 را که در صنعت کریپتو بازتاب داشت، ترمیم کرد. این توکن نسبت به سهام جهانی و طلا در این دوره عملکرد بهتری داشت. اما کمتر از رکورد 69000 دلاری خود در دوران همه گیری سال 2021 باقی مانده است.

سهام شرکت های به اصطلاح کریپتو نیز مختلط بود. MicroStrategy پروکسی بیت کوین حدود 87% افزایش یافت، در حالی که ماینر Marathon Digital 2.3% کاهش یافت و صرافی رمزارز Coinbase Global 9.5% سقوط کرد.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *