اخبار

با شکست خوش‌بینی ETF، بیت کوین به زیر 42000 دلار سقوط کرد

شکست خوش‌بینی ETF

بلومبرگ: بیت کوین به رکود خود از بالاترین سطح دو ساله خود ادامه داد. معامله‌گران نتایج بسیار ضعیف معاملات وجوه قابل معامله و شکست خوش‌بینی ETF بیت کوین اولین روز را تجزیه و تحلیل کردند.
کریس نیوهاوس، تحلیلگر DeFi در آزمایشگاه کامبرلند گفت:

«با پشت سر گذاشتن اولین روز معاملات ETF، به نظر می‌رسد که بازارهای ارزهای دیجیتال به سمت روایت بعدی حرکت کرده‌اند.

بیت کوین با 10 درصد کاهش به 41469 دلار رسید. روز پنجشنبه بیت کوین برای اولین بار از دسامبر 2021 پس از شروع معاملات تقریباً ده‌ها ETF، برای مدت کوتاهی از 49000 دلار عبور کرد. ارزش اکثر ارزهای دیجیتال دیگر، پایین‌تر از بیت کوین بود.

با شکست خوش‌بینی ETF، قیمت سهام تمام ETF‌های بیت کوین در روز جمعه کاهش یافت.

به گفته آنتونی اسکاراموچی، بنیانگذار اسکای بریج کپیتال، کاهش بیت کوین تا حدی ناشی از فروش سهام Grayscale Bitcoin Trust بوده است.

مدیر صندوق تامینی گفت که میزان معاملاتی وی متذکر شده است که دارندگان سهام در حال فروش به زیان دفتری و روی آوردن به گزینه‌های جایگزین کارمزد پایین‌تر هستند.

زک پاندل، مدیر عامل و پژوهش گری اسکیل گفت: فروش یک محصول بیت کوین برای خرید محصول دیگر نباید بر قیمت اصلی بیت کوین تأثیر بگذارد. تایید احتمالی ETF‌های بیت کوین از زمان پیروزی دادگاه Grayscale موضوع گفتگو بوده است. به گفته وی، پس از افزایش شدید ارزش گذاری بیت کوین، طبیعی است که شاهد مقداری سود در دارایی باشیم.

اسکاراموچی گفت که صرافی شکست خورده FTX در بحبوحه افزایش فعالیت بازار حول اعلام ETF از حساب شرکت، دارایی‌های خود را تخلیه می‌کند. این کار منجر به حجم فروش بسیار سنگین بیت کوین می‌شود.

داده‌های بلومبرگ نشان می‌دهد در حالی که اطلاعات کامل در دسترس نبود، حداقل 720 میلیون دلار به 10 ETF بیت کوین سرازیر شد. بر اساس داده‌های موجود در صبح جمعه، ETF بیت‌وایز بیت‌کوین، با ورودی نزدیک به 240 میلیون دلار پیشتاز بود و پس از آن صندوق بیت‌کوین مبدأ Fidelity Wise (FBTC) و iShares Bitcoin Trust (IBIT) قرار گرفتند.

سهام شرکت‌های به اصطلاح کریپتو نیز افزایش زیان داشتند. MicroStrategy پروکسی بیت کوین برای ششمین روز سقوط کرد، در حالی که ماینرهای Marathon Digital و Riot Platforms هر دو بیش از 10 درصد کاهش یافتند. کوین بیس گلوبال، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال آمریکا، 7.4 درصد سقوط کرد.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *