بلاگ

چگونه برای دریافت وام ارزدیجیتال اقدام کنید؟

وام ارز دیجیتال

وام گرفتن کاربران معمولا پر دردسر و توام با طی مراحل طولانی و آماده کردن مدارک زیاد برای اخذ وام بوده است؛ به همین دلیل تصویر خوبی از وام گرفتن در اذهان عمومی وجود ندارد. اما با گذشت زمان و پیشرفت علم و تکنولوژی به راحتی و در عرض تنها چند دقیقه، بدون سپری کردن مراحل سخت و آماده کردن مدارک خاصی، می‌توانید برای دریافت وام ارزدیجیتال اقدام نمایید؛ ولی چگونه؟!

دریافت وام ارزدیجیتال یا وام کریپتو یکی از روش‌های جدید دریافت وام به منظور سپرده گذاری ارزدیجیتال است؛ البته بهتر است بدانید که لازمه دریافت این وام، سپرده‌گذاری ارزدیجیتال است. اعطای وام ارزدیجیتال با اعطای وام بانک‌ها و مؤسسات مالی همانند دریافت سود از ارزدیجیتال تفاوت دارد. در واقع فرآیند دریافت وام ارزدیجیتال، آسان‌تر از سایر وام‌های بانکی است. اگر در مورد این وام‌ها شنیده‌اید و می‌خواهید بدانید چطور می‌توان آن را دریافت کرد، تا انتهای این مطلب با باریپتو همراه باشید.

وام ارزدیجیتال چیست؟

وام ارزدیجیتال یا وام کریپتو از طریق یک سیستم غیرمتمرکز تحت عنوان دیفای (Defi) انجام می‌گیرد. دیفای از عبارت «Decentralized Finance» به معنای امور مالی غیر متمرکز گرفته شده است. در واقع، هر نوع برنامه مالی که با هدف حذف یا کمرنگ‌تر کردن واسطه‌ها از ارزهای دیجیتال تحت شبکه‌ی بلاک‌چین استفاده می‌کند، دیفای محسوب می‌شود.

اعطای وام ارزدیجیتال هم یکی از همان فعالیت‌های مالی در سپرده‌گذاری ارزدیجیتال است که تحت اصطلاح دیفای صورت می‌گیرد؛ پس علاوه ‌بر دریافت سود از ارزدیجیتال می‌توانید برای دریافت وام ارزدیجیتال هم اقدام کنید. چرا که در مسیر آن، واسطه‌ها حذف می‌شوند. این در حالی است که در سیستم وام بانکی، عملاً بانک مرکزی واسطه‌ی دادن وام به افراد حقیقی می‌شود.

اما در وام ارزدیجیتال چنین نیست. حتی نیاز به ضامن و طی کردن دوره‌ی تکمیل مدارک هم نیست. اما دریافت وام کریپتو هم، علی‌رغم این ویژگی‌ها، یک سری مزایا و معایب مختص به خود را دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت.

بیشتر بخوانید: « وام ارزدیجیتال چیست و چگونه می توانید وام کریپتو بگیرید؟ »

چرا باید وام کریپتو بگیرید؟!

بیش از یک دهه از ظهور ارزهای دیجیتال می‌گذرد. در این مدت، جامعه‌ی جهانی تمایل بسیاری برای سرمایه‌گذاری و دریافت سود از ارزدیجیتال از خود نشان داده‌اند. بیشتر افراد، آینده اقتصاد را متعلق به ارزهای دیجیتال می‌دانند. اما با توجه به کم عمق بودن این بازار، سرمایه‌گذاران عمده‌ی رمزارزها، در دوره‌های زمانی کوتاه‌مدت و میان‌مدت، بازار کریپتو را دچار نوسان‌های غیرواقعی می‌کنند. در طی این عمل، سرمایه گذاران خرد را ترسانده‌اند و آن‌ها را به سمت فروش دارایی‌ها و زیان سوق می‌دهند.

همین موضوع سبب شده تا افراد آگاه، سرمایه‌گذاری بلندمدت روی ارزهای دیجیتال را به‌ جای نوسان‌گیری آن انتخاب کنند. اما به هرحال گاهی وقت‌ها، مواردی در زندگی شخصی افراد پیش می‌آید که نمی‌توانند دارایی رمزارزی خود را برای طولانی‌مدت نگه ‌دارند و برای دریافت سود از ارزدیجیتال به مشکل بر می‌خورند. در نتیجه آن را تبدیل به ارز فیات می‌کنند و علی‌رغم میل باطنی، آن را از مسیر سرمایه‌گذاری خارج می‌نمایند. وام کریپتو به افراد داده می‌شود تا چنین مواردی رفع شود!

آیا با دریافت وام ارزدیجیتال، دیگر نیازی به فروش دارایی‌های رمزارزی نیست؟

سپرده گذاری ارز دیجیتال

اگر شما بخشی از سرمایه خود را به خرید ارزهای دیجیتال اختصاص داده‌اید تا در چند سال آینده دریافت سود از ارزدیجیتال را تجربه کنید، اما حالا درگیر موضوعی شده‌اید که برای رفع آن به سرمایه‌تان نیاز دارید، وام کریپتو دقیقاً برای کمک به شما ایجاد شده است.

شما می‌توانید با گرو گذاشتن دارایی رمز ارزی خود، هم از ارزدیجیتال خود محافظت کنید و هم اینکه از اعطاکنندگان، وام ارزدیجیتال دریافت نمایید. البته در صورت تمایل می‌توانید از اهداکنندگان وام ارزدیجیتال باشید و در این راه هم سرمایه خود را حفظ کنید و همزمان نیز از سود حاصل از اهدای وام به افراد بهره‌مند شوید. پس نتیجه می‌گیریم که فرآیند وام ارزدیجیتال، برای هر دو طرف وام دهنده و وام گیرنده با سود همراه است.

بیشتر بخوانید: « انواع ترید ارزدیجیتال در ایران را بشناسید »

فرآیند دریافت وام ارزدیجیتال

برای دریافت وام ارزدیجیتال یا کریپتو، لازم است تا حتماً ارزدیجیتال داشته باشید. آن‌گاه باید به مقدار مورد نیاز از ارزهای دیجیتال خود را نزد وام دهنده به عنوان وثیقه قرار دهید. فرآیند واگذاری و دریافت این وام‌ها به‌صورت «P2P» یا «همتا به همتا» صورت می‌گیرد.

به همین دلیل می‌توان این روش را یک روش بدون واسطه برای دادن وام و دریافت سود از ارزدیجیتال در نظر گرفت. چراکه دو طرف وام دهنده و وام گیرنده، تحت شبکه بلاک ‌چین با هم برسر دادن و گرفتن وام توافق می‌کنند. جالب است بدانید که در وام ارزدیجیتال، معمولاً هیچ زمان مشخصی برای بازپرداخت مبلغ وام در نظر گرفته نمی‌شود. دارایی رمزارزی وام گیرنده نزد وام دهنده باقی می‌ماند تا هر زمان که وام گیرنده، حساب خود را با وی صاف کند، وثیقه آزاد شود.

چه تضمینی برای بازپرداخت وام کریپتو وجود دارد؟

مهم‌ترین تضمین بازپرداخت وام کریپتو، وثیقه‌ای است که وام گیرنده نزد وام دهنده قرار می‌دهد. مقدار وثیقه باید هم‌تراز با وام دریافتی یا حتی بیشتر از آن باشد. وام دهنده حق دسترسی به رمزارزهای وثیقه شده را ندارد. بلکه این دارایی نزد وام دهنده به‌صورت «بلوکه» باقی می‌ماند.

در این صورت، اگر وام گیرنده از بازپرداخت وام خودداری کند، وثیقه وی، هم‌چنان در حساب وام‌دهنده به‌صورت بلوکه باقی می‌ماند. بنابراین وام گیرنده پس از رفع نیاز با مبلغ وام، برای آزاد کردن دارایی رمزارزی خود که به عنوان وثیقه قرار داده، مجبور است تا برای بازپرداخت آن اقدام کند. اما همان‌طور که قبلاً اشاره کردیم، زمان خاصی برای بازپرداخت وجود ندارد. هر زمان که وام گیرنده آمادگی داشته باشد، بازپرداخت خود را واریز کرده و وثیقه خود را آزاد خواهد کرد.

جلسه آشنایی با ارزدیجیتال Binance Coin

نحوه ارزیابی سود در وام ارزدیجیتال

دریافت سود از ارز دیجیتال

پلتفرم‌های متنوعی برای وام ارزدیجیتال در جهان ایجاد شده است که در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. نحوه ارزیابی و محاسبه سود وام ارزدیجیتال نیز، بسته به پلتفرمی که فرآیند وام در آن انجام می‌شود، متغیر است. برخی از پلتفرم‌ها در سپرده‌گذاری ارزدیجیتال، سود ثابتی را برای وام گیرنده در نظر می‌گیرند. اما برخی از پلتفرم‌ها، برای دریافت سود از ارزدیجیتال، شرایط خاصی دارند. به‌صورت کلی، وام دهنده باید دو مرحله زیر را طی کند:

  • نوع کوین اعطایی و شبکه غیرمتمرکز آن را انتخاب کند
  • کیف‌پول خود را برای اهدای وام به شبکه غیرمتمرکز توکن انتخابی وصل نماید

آن‌گاه، سود وام، با نسبتی محاسبه می‌شود که بین توکن عرضه شده و وام گرفته شده در یک بازار مشخص وجود دارد. البته معمولاً مقدار سودی که وام گیرنده باید پرداخت کند، از سودی که وام دهنده دریافت می‌کند، بیشتر است. در شبکه‌ اتریوم، دریافت سود از ارزدیجیتال، در برابر هر بلاک اتریوم تعیین می‌شود؛ به همین خاطر مقدار آن متفاوت است. اما همان‌طور که اشاره کردیم، برخی پلتفرم‌ها با استناد به روش‌های دیگر در سپرده‌گذاری ارزدیجیتال، مقدار سود را به یک مقدار «ثابت» تبدیل می‌کنند.

 

یک ارزدیجیتال دیگر را بشناسید: « با زیر و بم ارزدیجیتال ماتیک (پالیگان) آشنا شوید! »

مزایای دریافت وام ارزدیجیتال

در کنار دریافت سود از ارزدیجیتال، دریافت وام کریپتو نیز مزایای بسیاری برای سرمایه‌گذاران این حوزه دارد. اگر بخواهیم مهم‌ترین این مزایا را به‌صورت موردی بیان کنیم، موارد زیر در اولویت قرار دارند:

1.    دریافت وام در اسرع وقت

در سیستم وام و سپرده‌گذاری ارزدیجیتال، هیچ تعلل زمانی وجود ندارد. همین که وام دهنده و وام گیرنده به توافق برسند، بلافاصله وام گیرنده می‌تواند وام خود را دریافت کند. این در حالی است که در سیستم بانکی، باید مدت زمان چند هفته تا چند ماه سپری شود، تا مدارک وام تکمیل و توسط مسئولین مربوطه تأیید شود.

2.    دریافت وام برای مقاصد مختلف

شما می‌توانید از وام و سپرده گذاری ارزدیجیتال برای هر هدفی استفاده کنید. اما اگر از بانک وام بگیرید، باید حتماً برای هدف مشخصی مانند خرید مسکن یا ماشین آن را صرف کنید.

 

مزایای دریافت وام ارز دیجیتال

 

3.    عدم محدودیت در تعیین مقدار وام

معمولاً در وام بانکی، مقدار مشخصی وام به افراد تعلق می‌گیرد. اما در وام ارزدیجیتال، هیچ محدودیتی برای مقدار وام وجود ندارد. افراد در برابر هر مقدار وثیقه خود می‌توانند وام ارزدیجیتال دریافت کنند.

4.    معافیت مالیاتی

قوانین وام کریپتو در هیچ سیستم متمرکز مالیاتی ثبت نمی‌شود. بنابراین هیچ مالیاتی هم به وام‌ ارزدیجیتال تعلق نمی‌گیرد.

5.    امکان تغییر قوانین

وام‌های سیستم دیفای، بسته به شرایط وام دهنده و وام گیرنده و فردی که به سپرده گذاری ارزدیجیتال اقدام کرده است می‌توانند تغییر کنند. در واقع، هیچ قانون و مقررات سخت‌گیرانه و غیرقابل تغییری در این سیستم وجود ندارد.

6.    عدم محدودیت زمانی و مکانی

برای دریافت وام ارزدیجیتال، نیازی نیست به مکان خاصی مراجعه کنید. شما در هر زمان و مکانی می‌توانید وام ارزدیجیتال خود را به‌صورت آنلاین دریافت نمایید.

7.    امکان اهدای وام

افراد در سیستم دیفای می‌توانند هم وام گیرنده باشند و هم وام دهنده. بنابراین اگر شما سرمایه رمزارزی قابل توجهی دارید که می‌خواهید به‌صورت غیرمستقیم به دریافت سود از ارزدیجیتال بپردازید، می‌توانید به یک وام دهنده تبدیل شوید.

موارد فوق، مهم‌ترین مزایای وام و سپرده‌گذاری ارزدیجیتال هستند که آن‌ها را در مقایسه با سیستم بانکی بررسی کردیم. شما می‌توانید با توجه به این قابلیت‌ها،‌ با اطمینان بیشتری به سمت دریافت این وام بروید.

آشنایی با ارزدیجیتال Chainlink

معایب وام کریپتو

سپرده‌گذاری در ارزدیجیتال نیز مانند هر سیستم مالی دیگر، در کنار مزایایی که دارد، با معایبی هم همراه است. از جمله مهم‌ترین معایب وام ارزدیجیتال می‌توان موارد زیر را نام برد:

1.    امکان بروز خطا در قراردادهای هوشمند وام

معاملات و تراکنش‌های سیستم ارزهای دیجیتال به کمک قراردادهای هوشمند انجام می‌شود. حال اگر به هر دلیلی، در کدهای برنامه نویسی این قراردادها اشتباهی وجود داشته باشد، سرمایه هر دو طرف وام دهنده و وام گیرنده به خطر خواهد افتاد.

2.    مبلغ وثیقه سنگین

در بسیاری از پلتفرم‌های اهدای وام ارزدیجیتال، مبلغ وثیقه باید چند برابر وام باشد. در این بین ممکن است شخص به مبلغی برابر با مبلغ وثیقه نیاز داشته باشد، اما چند برابر آن را در کیف‌پول خود نداشته باشد تا به عنوان وثیقه قرار دهد.

3.    حراج وثیقه‌ها

اگر بر اثر نوسانات شدید کریپتوکارنسی، قیمت رمزارزهای به وثیقه گذاشته شده، دچار کاهش نرخ شدید شود، سیستم دیفای به‌صورت خودکار سپرده‌گذاری ارزدیجیتال را به حراج می‌گذارد. این کاهش نرخ، معمولاً با ریزش‌های زیر 50 درصد ارزیابی می‌شود. این کار برای جلوگیری از خسارت وام دهنده انجام می‌شود. در نتیجه بخش بزرگی از سرمایه رمزارزی وام گیرنده از دست خواهد رفت.

4.    پیچیدگی

اگرچه ماهیت وام ارز کریپتو علی‌رغم مزایا و معایبی که دارد، بسیار ساده و قابل درک است. اما سیستمی که این وام‌ها را ارائه می‌کند برای تمام افراد قابل درک نیست. بنابراین افرادی که می‌خواهند برای دریافت وام ارزدیجیتال از پلتفرم‌های خارجی اقدام کنند، باید به خوبی با تمام ابعاد آن آشنایی داشته باشند تا دچار خطا نشوند.

 

بیشتر بخوانید: « با زیر و بم ارزدیجیتال ماتیک (پالیگان) آشنا شوید! »

 

سپرده گذاری ارز دیجیتال

 

مشهورترین پلتفرم‌های جهانی وام کریپتو

باید توجه داشته باشید که پلتفرم‌های اعطای وام ارزدیجیتال به‌ دو صورت وجود دارند:

  • پلتفرم‌های متمرکز وام ارزدیجیتال
  • پلتفرم‌های غیرمتمرکز وام ارزدیجیتال

پلتفرم‌های متمرکز از توصیفاتی که تا به اینجا برای وام کریپتو بیان کردیم، بی‌نصیب هستند. چرا که این سیستم‌ها وام را به عنوان مارجین و تحت یک سری قوانین خاص به کاربران ارائه می‌کنند. به این سیستم‌ها سی‌فای «Cefi» گفته می‌شود و ساختار فعالیت آن‌ها  تا حد زیادی شبیه وام بانکی است. اما تمام توصیفات نامبرده تا به اینجا برای پلتفرم‌های غیرمتمرکز صدق می‌کند. از جمله مشهورترین پلتفرم‌های اهدای وام کریپتو غیرمتمرکز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پلتفرم «Avae»
  • پلتفرم «dYdX»
  • پلتفرم «Compound»
  • پلتفرم  «Maker DAO»
  • پلتفرم  «NEXO»
  • پلتفرم  «BlockFi»
  • پلتفرم  «Celsius»
  • پلتفرم «DharmaLever»

کاربران می‌توانند از طریق بسترهای نامبرده و سپرده‌گذاری ارزدیجیتال برای دریافت وام‌ها خود اقدام کنند. اما ممکن است دریافت این وام‌ها برای ایرانی‌ها دشوارتر از سایر کاربران باشد. چرا که کشور ایران در لیست سیاه بسیاری از بسترهای ارائه دهنده خدمات ارزدیجیتال قرار دارد.

بنابراین ایرانی‌ها باید به وسیله وی‌پی‌ان آی‌پی ثابت یا ماشین مجازی به بسیاری از این پلتفرم‌ها ورود کنند. برای این که بتوانید راحت‌تر وام کریپتو بگیرید، می‌توانید روی پلتفرم‌های غیرمتمرکز داخلی حساب کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت که چطور می‌توانید در داخل کشور  وام ارزدیجیتال بگیرید.

چگونه می‌توان در ایران وام ارزدیجیتال گرفت؟

خوشبختانه در داخل کشورمان بسترهایی ایجاد شده‌اند که می‌توان دقیقاً مانند پلتفرم‌های خارجی برای دریافت وام کریپتو و همچنین دریافت سود از ارزدیجیتال، بر روی آن‌ها حساب کرد. شرایط دریافت وام در پلتفرم‌های داخلی نیز از تمام مزایا و معایبی که برای این سیستم نام بردیم، برخوردار است. اما تفاوت‌های کوچکی هم در این بین وجود دارد. در حال حاضر باریپتو اولین و تنها پلتفرم‌ داخلی وام ارزدیجیتال است که با وثیقه ارزهای دیجیتال مختلف، به کاربران وام کریپتو پرداخت می‌کند.

 

بیشتر بخوانید: « روی کدام ارزهای دیجیتال می‌ توانید وام بگیرید؟ »

 

دریافت وام ارز دیجیتال

 

شرایط و مراحل دریافت وام ارزدیجیتال در «باریپتو»

شما می‌توانید برای دریافت وام از باریپتو، ابتدا در سایت باریپتو یک حساب کاربری برای خود ساخته و سپس با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال موجود در کیف ‌پول خود، برای دریافت وام اقدام کنید. آن‌گاه بدون ضامن و احراز هویت، کمتر از 24 ساعت، وام‌ خود را به‌صورت ارز دیجیتال تتر «USDT» که همان دلار دیجیتالی است، دریافت نمایید. به‌صورت کلی، دریافت وام ارزدیجیتال در باریپتو، طی مراحل زیر انجام می‌شود:

  • ایجاد حساب کاربری

برای دریافت وام از باریپتو، باید همان‌طور که اشاره شد، ابتدا در سایت رسمی آن ثبت‌نام کرده و یک حساب کاربری برای خود بسازید. آن‌گاه یک کیف‌پول اختصاصی برای نگهداری از سپرده‌گذاری ارزدیجیتال به شما تعلق می‌گیرد. شما می‌توانید دارایی‌های رمزارزی خود را به این کیف‌پول امن منتقل کنید و از آن به عنوان وثیقه استفاده نمائید.

  • ثبت درخواست وام

شما می‌توانید درخواست دریافت وام را از طریق حساب کاربری خود ثبت نمایید. آن‌گاه دارایی‌های کیف ‌پول شما به‌صورت خودکار مورد ارزیابی قرار می‌گیرند. مقدار وام بسته به ارزش دارایی‌های شما، برحسب تتر محاسبه می‌شود.

  • دریافت وام
  •   وام شما پس از گذشت کمتر از 24 ساعت، تحت عنوان ارزدیجیتال تتر به حساب‌تان واریز می‌شود و شما می‌توانید آن را برداشت نمایید. کد قرارداد هوشمند یا «Smart Contract» وام شما، در شبکه امن «BSC» ثبت شده و برای شما ارسال خواهد شد. این کد در شبکه بایننس قابل ردیابی است.
  • لغو وام

اما برای لغو وامتان باید چه کار کنید؟! شما هر زمان که بخواهید، می‌توانید وام خود را لغو کنید و ارزهای دیجیتال‌تان را از کیف‌پول‌تان برداشت نمایید. در غیر این‌صورت، سپرده‌گذاری ارزدیجیتال شما به عنوان وثیقه در سایت بلوکه خواهد ماند.

با طی کردن مراحل فوق، بدون انجام ریسک در سایت‌های خارجی، می‌توانید وام ارزدیجیتال دریافت کنید. شما می‌توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره و دریافت مشاوره رایگان از کارشناسان باریپتو، با شماره ثابت 28421408 (021) تماس بگیرید.

بیشتر بخوانید: « بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 »

 

روی چه ارزهایی می‌توانید وام کریپتو بگیرید؟

هر پلتفرم وام کریپتو، ارزهای خاصی را برای اهدای وام و وثیقه آن در نظر می‌گیرد. رمزارزهایی که برای دریافت وام از طریق پلتفرم باریپتو می‌توانید آن‌ها را وثیقه قرار دهید، عبارت هستند از:

بیت کوین اتریوم بایننس کوین چین لینک
ریپل لایت کوین کاردانو پنکیک سواپ
بیت کوین کش پولکادات سوایپ ونوس
فایل کوین ماتیک بیکن اتریوم آوی

شما با داشتن هریک از ارزهای دیجیتال نامبرده در جدول، می‌توانید وام تتر از باریپتو دریافت نمایید. می‌بینید که اکثر رمزارزهای موجود در این لیست از رتبه‌های برتر کریپتوکارنسی برخوردار هستند. پس سرمایه‌گذاری روی آن‌ها، ارزش زیادی دارد.

دریافت وام ارزدیجیتال از باریپتو

سود وام ارزدیجیتال پلتفرم باریپتو چگونه است؟

مقدار دریافت سود از ارزدیجیتال در وام‌های ارزدیجیتال باریپتو، به‌صورت سالیانه محاسبه می‌شود. مقدار این سود، معمولاً کمتر از سودهای بانکی است. بنابراین کاربران به راحتی می‌توانند آن‌را بازپرداخت کنند بدون اینکه تحت فشار قرار بگیرند. تا زمانی که وام در دست شما قرار داشته باشد، سود آن به‌صورت روزشمار در نظر گرفته می‌شود. اما همین‌ که وام خود را لغو کنید، محاسبه سود آن هم متوقف خواهد شد.

شما می‌توانید قبل از اقدام به دریافت وام ارزدیجیتال، از طریق شماره ثابتی که در قسمت قبل عنوان کردیم، درباره جزئیات آن، مشاوره دریافت نمایید. آن‌گاه بسیار دقیق‌تر و با اطمینان بیشتر می‌توانید برای گرفتن وام اکریپتو اقدام کنید. در غیر این‌صورت، ممکن است پس از دریافت وام، با مشکل روبه‌رو شوید. باید در نظر داشته باشید که اگر هر زمان وام دریافتی شما از وثیقه‌تان بیشتر شود، برای حراج رمزارز‌هایتان به شما اعلان داده خواهد شد، بنابراین بهتر است همیشه مراقب ارزش وثیقه خود باشید!

نکات قابل توجه در استفاده از وام ارزدیجیتال

نکاتی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید با اطمینان خاطر بیشتری به سمت دریافت وام‌های رمزارزی بروید. این نکات، برخی از ریسک‌های موجود در اهدای این وام‌ها را می‌توانند برای شما رفع کنند:

  • سعی کنید برای قرار دادن وثیقه وام‌تان از سپرده‌گذاری ارزدیجیتال باثباتی چون اتریوم و بیت‌کوین استفاده کنید. این رمرزارزها معمولاً در صورت نوسان، روند صعودی خواهند داشت. بنابراین اگر نگران کم شدن ارزش وثیقه‌تان هستید، از ارزهای با ثبات‌تر بهره بگیرید.
  • قبل از این که برای دریافت وام رمزارزی اقدام کنید، برای بازپرداخت آن هم برنامه‌ریزی نمایید. چرا که این نوع وام، صرفاً برای حفظ دارایی اصلی ارزهای دیجیتال به کاربران داده می‌شود.
  • اگر از تخصص و تجربه کافی برای فعالیت در پلتفرم‌های خارجی برخوردار نیستید، وام رمزارزی خود را از پلتفرم‌های داخلی دریافت نمایید.

اگر موارد فوق را قبل از اجرای درخواست وام، در نظر بگیرید. آن‌گاه می‌توانید مقدار مناسبی وام را در برابر یک وثیقه مطمئن‌تر دریافت کنید. هم‌چنین با برنامه‌ریزی برای بازپرداخت آن، بازدهی مالی بیشتری را برای خود رقم خواهید زد. البته با این کار، برای دریافت سود از ارز دیجیتال نیز اقدام کرده‌اید. چراکه سرمایه اصلی شما باقی می‌ماند و می‌تواند رشد کند.

نتیجه‌گیری

سی‌فای و دیفای، دو روش اعطای وام ارزدیجیتال و یکی دیگر از راه‌های موثر برای دریافت سود از ارزدیجیتال هستند که دو رویکرد مختلف دارند. در سیستم‌های سی‌فای، شما می‌توانید وام رمزارزی خود را در قالب مارجین و با تکیه بر یک سری قوانین از پیش تعیین شده دریافت کنید. اما در اکوسیستم‌های دیفای، روش اعطای وام بسیار متفاوت‌ است. به طوری که برای دریافت آن، نیاز به هیچ احراز هویت یا ضامن نیست. بلکه خود ارزهای دیجیتال شما به عنوان وثیقه و اعتبار شما رد نظر گرفته می‌شود.

این وام برای افرادی مناسب است که می‌خواهند سرمایه رمزارزی خود را حفظ کنند. خوشبختانه اکوسیستم‌های داخلی نیز امکان اهدای وام‌های رمزارزی را برای کاربران ایرانی فراهم کرده‌اند. شما می‌توانید با در نظر گرفتن شرایط خود، برای دریافت این وام‌ها دست به کار شوید. اگر تصمیم خود را گرفته‌اید، همین حالا حساب کاربری خود را در باریپتو بسازید. آن‌گاه درخواست وام رمزارزی خود را ثبت نمایید.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *