اخبار

بازار ارزهای دیجیتال در سال 2023 شاهد کاهش 50 درصدی هک است

کاهش 50 درصدی هک

کاهش 50 درصدی هک ارزهای دیجیتال در سال 2023 نسبت به سال قبل نشان می‌دهد که افزایش تدابیر امنیتی و افزایش نظارت بر اجرای قانون، نتیجه داده است.

بر اساس تحقیقات انجام شده توسط TRM Labs و سایر شرکت های امنیتی بلاک چین، مجرمان سایبری در سال 2023 تقریباً 1.85 میلیارد دلار سرقت کردند که کاملاً در تضاد با حدود 4 میلیارد دلار از دست رفته در هک در سال 2022 است و نشان می دهد این ارقام به شدت کمتر شده است.

در حالی که تعداد حملات حدود 160 ثابت باقی‌مانده، ارزش دارایی‌های دیجیتال سرقت شده به شدت کاهش یافته که نشان دهنده بهبود قابل توجهی در دفاع صنعت است.
حملات زیرساختی، که در آن هکرها به زیرساخت‌های زیربنایی سیستم دسترسی پیدا می‌کنند، مضرترین انواع هک در سال 2023 بودند. این حملات تقریباً 60٪ از کل مبلغ دزدیده شده را تشکیل می‌دادند که میانگین ارزش آن برای هر حادثه نزدیک به 30 میلیون دلار است.

برخی از قابل توجه‌ترین حملات زیرساختی سال 2023 شامل هک علیه Euler Finance در ماه مارس، Multichain در جولای، Mixin Network در سپتامبر و Poloniex در نوامبر بود. در هر یک از این حملات بیش از 100 میلیون دلار پول سرقت شده بود.

گزارش TRM کاهش 50 درصدی هک را به سه عامل کلیدی نسبت داد:

1.اقدامات امنیتی بهبود یافته در صنعت:

صرافی‌های ارزهای دیجیتال و ارائه‌دهندگان کیف پول، سرمایه‌گذاری زیادی در نظارت بر تراکنش‌های بی‌درنگ و سیستم‌های تشخیص ناهنجاری انجام داده‌اند، که باعث می‌شود هکرها از طریق شکاف‌های ریز فقط عبور کنند.

2.افزایش اقدامات اجرای قانون:

آژانس‌های مجری قانون در سراسر جهان تمرکز خود را بر روی جرایم سایبری مربوط به ارزهای دیجیتال افزایش داده‌اند. این موضوع منجر به شده است تا پاسخ به حوادث هک و بازیابی دارایی‌های سرقت شده سریع‌تر شود.

3.هماهنگی بیشتر در صنعت:

صرافی‌های ارزهای دیجیتال، ارائه‌دهندگان کیف پول و شبکه‌های بلاک چین با سهولت بیشتری اطلاعات مربوط به آسیب‌پذیری‌ها و تهدیدها را به اشتراک می‌گذارند. این همکاری، سوء‌استفاده از نقاط ضعف سیستمی را برای هکرها دشوارتر کرده است.

در نتیجه در حالی که کاهش 50 درصدی هک ها دلگرم کننده است، چشم انداز امنیت ارزهای دیجیتال پویا و غیرقابل پیش‌بینی باقی‌مانده است. و ظهور یک تهدید پیچیده جدید می‌تواند به سرعت روند مثبت را معکوس کند.

ردبورد گفت: صنعت و سازمان‌های مجری قانون باید هوشیار و سازگار باشند. آنها باید دائماً مراقب تهدیدهای جدید باشند و آماده باشند تا اقدامات امنیتی خود را مطابق با آن تنظیم کنند.

موفقیت صنعت ارزهای دیجیتال در مبارزه با جرایم سایبری به توانایی آن در حفظ این رویکرد چند جانبه در زمینه امنیت بستگی دارد. با بهبود مستمر دفاع خود، همکاری با مجریان قانون و به اشتراک گذاری اطلاعات، این صنعت می‌تواند محیط کاربری امن‌تری ایجاد کند. از طرف دیگر، اعتماد بیشتری را نسبت به دارایی‌های دیجیتال به دست خواهد آورد.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *