اخبار

چرا امروز سهام ماراتن دیجیتال و سایر استخراج کننده‌های ارز دیجیتال افزایش یافت؟

سهام ماراتن دیجیتال

صنعت ماینینگ کریپتو در روز سه‌شنبه کمی ادغام شد. سرمایه‌گذاران نه تنها برای هلدینگ ماراتن دیجیتال (شرکتی که ادغام می‌کند) بلکه سایر سهام قابل توجه در این تجارت را پیشنهاد دادند.

ماراتن دیجیتال شاهد افزایش قیمت تقریباً 11٪ سهام خودش بود. TerraWulf و SOS Limited نیز برندگان این روز بودند و به ترتیب 9٪ و 10٪ پیشرفت کردند. برای چشم انداز، شاخص گسترده S&P 500 تنها 0.6 درصد افزایش یافت.

ماراتن دیجیتال نزدیک به 180 میلیون دلار معامله می‌کند.

قبل از باز شدن بازار، ماراتن دیجیتال با اعلام اینکه با خرید یک جفت سایت استخراج بیت کوین موافقت کرده است، صحنه استخراج ارزهای دیجیتال را تکان داد. این جفت از زیرمجموعه های شرکت مالی Generate Capital را به قیمت 178.6 میلیون دلار خریداری کرد. این قیمت خرید به طور کامل به صورت نقدی پرداخت می‌شود.

این دو سایت (یکی در تگزاس و دیگری در نبراسکا) با هم در مجموع 390 مگاوات ظرفیت دارند. این مبلغ برای هر مگاوات به 458000 دلار کاهش می‌یابد.

این یک خرید تاریخی برای ماراتن دیجیتال است، زیرا این جفت، اولین سایت است که کاملاً متعلق به ماراتن دیجیتال خواهد بود. پس از بسته شدن قرارداد، ظرفیت این شرکت به 910 مگاوات خواهد رسید. از این میزان، 45 درصد شامل تسهیلات با مالکیت کامل است و مابقی آن در اختیار شرکای تجاری شخص ثالث خواهد بود.

این شرکت در بیانیه مطبوعاتی، در مورد این خرید گفت که انتظار دارد هزینه هر کوین عملیات استخراج بیت کوین خود در سایت‌های جدید را تا 30 درصد کاهش دهد.

همچنین به نقل از مدیر عامل، فرد تیل گفته است که این معامله متحول کننده خواهد بود و شرکت را به یک سازمان پیچیده‌تر و بالغ‌تر، با مجموعه متنوعی از فناوری‌ها و دارایی‌های استخراج بیت کوین تبدیل می‌کند.

سرمایه‌گذاران به وضوح این استدلال را می‌خریدند، و قضاوت می‌کردند که چقدر مشتاقانه به سهام ماراتن دیجیتال پس از اعلام قیمت پرداختند. این معامله همچنین به گمانه‌زنی‌هایی در مورد خریدهای دیگر (و تقاضای کلی برای تسهیلات استخراج بیت‌کوین) منجرب شد، از این رو قیمت استخراج‌کنندگان دیگر مانند TerraWulf و SOS افزایش یافت.

 

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *