اخبار

حساب توییتر SEC هک شده و یک پست جعلی ETF بیت‌کوین منتشر گردیده

پست جعلی ETF بیت‌کوین

روز سه شنبه حساب تایید شده X کمیسیون بورس و اوراق بهادار هک شده و با انتشار پست جعلی ETF بیت‌کوین توسط رگولاتور، به خطر افتاد.

پست جعلی ETF بیت‌کوین بعد از ساعت 4 بعد از ظهر منتشر شد. بلافاصله پس از آن، گری جنسلر، رئیس SEC در X گفت: “SEC فهرست و تجارت محصولات معامله شده در بورس بیت‌کوین را تایید نکرده است.”
حساب توییتر SEC به آدرس @SECGov در معرض خطر قرار گرفت و یک پست جعلی ETF بیت‌کوین پست شد. SEC فهرست و تجارت محصولات قابل معامله در بورس، بیت کوین را تایید نکرده است.

سخنگوی SEC به CNBC گفت: “SEC با مجریان قانون برای بررسی این موضوع و تعیین اقدامات بعدی در رابطه با دسترسی غیرمجاز و هرگونه سوء‌رفتار مرتبط همکاری خواهد کرد.”

کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند در این هفته SEC، یک صندوق قابل معامله در مبادلات (ETF) را برای این ارز دیجیتال تایید کند. بر اساس گزارش CNBC، چندین مدیر دارایی درخواست‌هایی را برای ایجاد ETF بیت‌کوین ارسال کرده اند.

پست جعلی ETF بیت‌کوین، قیمت آن را افزایش داده و نگرانی‌های امنیتی را افزایش می‌دهد

این پست جعلی، ارزش این ارز دیجیتال را از حدود 46730 دلار به کمتر از 48000 دلار رساند. پس از اینکه رگولاتور ماهیت پست را روشن کرد، قیمت به حدود 45200 دلار کاهش یافت.
این هک همچنین نگرانی‌های امنیتی را برای SEC و X ایجاد کرد.
سناتور بیل هگرتی، عضو کمیته بانکی سنا، گفت: «همانطور که SEC از یک شرکت سهامی عام درخواست پاسخگویی می‌کند، اگر اشتباه بزرگی در حرکت بازار مرتکب شود، کنگره نیز به پاسخ‌هایی در مورد آنچه که اتفاق افتاده است نیاز دارد.»
سازمان‌های ناظر مصرف‌کننده به کاهش استانداردهای امنیتی از زمانی که ایلان ماسک کنترل پلتفرم رسانه‌های اجتماعی را به دست گرفت، اشاره کرده‌اند.
الکس استاموس، افسر ارشد اعتماد در SentinelOne و رئیس سابق امنیت Meta Platforms Inc، به بلومبرگ گفت: “این باید پیچیده‌ترین استفاده از حساب توییتر هک شده باشد. حداقل، این نشان می‌دهد که تیم X نمی‌تواند با پیشرفت‌های تکنیک‌های تصرف حساب همگام شود.”

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *