بلاگ

دوج کوین و ایلان ماسک چه ارتباط مرموزی با هم دارند؟!

آینده دوج کوین

نام دوج کوین و ایلان ماسک به هم گره خورده است! هر توئیت ایلان ماسک، دوج کوین را متلاطم می‌کند. اما این دو چه ارتباطی با یکدیگر دارند؟ در این مقاله باریپتو، این ارتباط مرموز را بررسی می‌کنیم. پس با ما همراه باشید تا سر از این کریپتوبازی دربیاورید!

ایلان ماسک؛ حامی دوج کوین حتی در بدترین شرایط!

دوج کوین یکی از میم‌کوین‌های معروف بازار ارز دیجیتال است که طرفداران زیادی از جمله ایلان ماسک دارد. ایلان ماسک از جمله افراد مشهوری است که همواره از دوج کوین در توییتر خود حمایت کرده است. با هر بار حمایت او، این ارز جهش قیمتی زیادی را تجربه کرده است.

برخی می‌گویند ایلان ماسک یکی از صاحبان اصلی دوج کوین است که از آن حمایت می‌کند. این در حالی است که او اعلام کرده است هیچ ارتباطی با دوج کوین ندارد. اما ماجرا چیست؟!

دوج کوین چه ارز دیجیتالی است؟

پیش از ورود به ارتباط دوج کوین و ایلان ماسک، کمی با این ارز دیجیتال آشنا می‌سشویم. کریپتو دوج کوین (DOGE) یک ارز دیجیتال همتا به همتا و منبع باز است. دوج کوین که معمولا به عنوان یک آلت کوین شناخته می‌شود، در دسامبر 2013 راه‌اندازی شد و یک سگ را به عنوان لوگوی خود انتخاب کرد.

در حالی که دوج کوین به ظاهر به عنوان یک شوخی ایجاد شده بود، اکنون بسیار جدیت پیدا کرده است. امروزه نیز این ارز توسط بسیاری از افراد مشهور از جمله ایلان ماسک حمایت می‌شود. اکنون دیگر بلاک ‌چین Dogecoin یک شوخی نیست و با جدیت تمام فعالیت خود را ادامه می‌دهد و شایستگی بالایی دارد.

فناوری زیربنایی بلاک چین دوج کوین از Litecoin مشتق شده است. هم‌چنین از جمله ویژگی‌های قابل توجه Dogecoin می‌توان به قیمت پایین و عرضه نامحدود آن اشاره کرد.

کاربران می‌توانند دوج کوین را در بیشتر صرافی‌های ارز دیجیتال خرید و فروش کنند . هم‌چنین این افراد می‌توانند انتخاب کنند که Dogecoin خود را در حساب صرافی یا کیف پول خود ذخیره نمایند.

دوج کوین و ایلان ماسک

دوج کوین چگونه کار می‌کند؟

ارز Dogecoin یک ارز دیجیتال مبتنی بر بلاک ‌چین و دارای تاریخچه کامل است. در واقع، ارز Dogecoin یک فورک از Luckycoin است. این یک ارز دیجیتال جدید است که از لاکی کوین جدا شده است.

لاکی کوین نیز از لایت‌کوین که فورکی از بیت‌کوین است، تفکیک پیدا کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت که ریشه دوج کوین به بیت‌کوین برمی‌گردد؛ البته که به هیچ عنوان دوج کوین را نمی‌توان نوعی بیت‌کوین دانست.

سیستم ارز Dogecoin با استفاده از فرایندی به نام «اثبات کمکی کار» عمل می‌کند. به این معنی که ماینرهای کریپتو می‌توانند روی برخی دیگر از ارزهای رمزنگاری اثبات کار، در درجه اول Litecoin، کار کنند و هم‌چنین Dogecoin را بدون هزینه اضافی استخراج کنند.

در سیستم Dogecoin و هم‌چنین سایر سیستم‌های اثبات کمکی کار، ماینرها برای این‌که ببینند چه کسی می‌تواند مسائل پیچیده ریاضی را برای اعتبارسنجی سریع‌ترین تراکنش‌ها برای کسب سکه حل کند، رقابت می‌کنند و ماینرها به ازای هر بلوک Dogecoin استخراج شده، 10000 Dogecoin کسب می‌کنند.

توکن یا همان ارز دیجیتال Dogecoin در ابتدا خود را به عنوان یک نسخه «سرگرم‌کننده» از بیت‌کوین با انواع میم‌کوین با نشان Shibu Inu (سگ ژاپنی) به عنوان لوگو به بازار عرضه کرد.

ارائه گاه به گاه Dogecoin با روحیه جامعه در حال رشد ارزهای دیجیتال مطابقت داشت. فناوری رمزگذاری و عرضه نامحدود آن استدلالی برای نسخه سریع‌تر، سازگارتر و مورد پسند طرفداران بیت‌کوین بود.

دوج کوین یک «کوین تورمی» است؛ در حالی که ارزهای رمزنگاری شده مانند بیت‌کوین از نوع کاهش‌دهنده هستند؛ زیرا برای تعداد ارز‌هایی که ایجاد می‌شوند محدودیت وجود دارد.

هر چهار سال، مقدار بیت‌کوینی که از طریق پاداش استخراج اعطا می‌شود، نصف می‌شود و نرخ تورم نیز به همراه آن نصف می‌شود، تا زمانی که تمام این کوین‌ها دوباره ارائه شوند.

بیشتر بخوانید: وام با وثیقه پنکیک سواپ

تاریخچه دوج کوین

در ابتدا، جکسون پالمر، مدیر محصول شعبه سیدنی استرالیا شرکت ادوبی. رمزارز Dogecoin را در سال 2013 به عنوان راهی برای طعنه زدن به تبلیغات پیرامون ارزهای دیجیتال ایجاد کرد.

پالمر به‌عنوان ناظر «شک‌گرا-تحلیلی» فناوری نوظهور توصیف می‌شود و توئیت‌های اولیه او در مورد سرمایه‌گذاری‌های جدید خود در زمینه ارزهای دیجیتال، به ساده‌ترین شکل ممکن انجام می‌شد. اما پس از دریافت بازخورد مثبت در شبکه‌های اجتماعی، دامنه dogecoin.com را خریداری کرد

در همین حال در پورتلند، اورگان، بیلی مارکوس، یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار در IBM بود که می‌خواست یک ارز دیجیتال ایجاد کند اما تلاش‌های او بی‌نتیجه مانده بود، زمزمه‌های معرفی Dogecoin را شنید. مارکوس با پالمر تماس گرفت تا اجازه بدهد نرم‌افزاری واقعی را برای دوج کوین بسازد.

مارکوس کد Dogecoin را بر اساس Luckycoin که خود از Litecoin مشتق شده است، بنا کرد و در ابتدا از یک پاداش تصادفی برای استخراج بلاک استفاده کرد.

اگرچه در مارس این پاداش 2014 به یک پاداش ثابت تغییر کرد. امروزه همچنان Dogecoin از فناوری رمزگذاری لایت کوین استفاده می‌کند.

سرانجام، پالمر و مارکوس رمزارز دوج کوین را در 6 دسامبر 2013 عرضه کردند. دو هفته بعد در 19 دسامبر، ارزش Dogecoin حدود 300 درصد افزایش یافت.

دوج کوین و ایلان ماسک

حاشیه بزرگی که در سال 2015 برای دوج کوین ایجاد شد

Dogecoin در سال 2015 بخشی از بعد شوخی و سرگرمی خود را از دست داد؛ چرا که سازندگان آن تصمیم گرفتند تا به صورت حرفه‌ای و جدی روی گسترش آن کار کنند. اولین نشانه‌ای که نشان می‌دهد همه چیز با جامعه دوج‌کوین خوب نبود، خروج جکسون پالمر بود که گفته بود یک «جامعه سمی» حول دوج کوین و درآمدی که از آن کسب می‌شد، ایجاد شده است.

یکی از اعضای جامعه سمی دوج کوین، الکس گرین، با نام مستعار رایان کندی، شهروند بریتانیایی است. او یک صرافی Dogecoin به نام Moolah ایجاد کرده بود. الکس گرین در این جامعه به عنوان یک ولخرج شناخته می‌شد که طبق گزارش‌ها به اشتباه به جای 1500 دلار به جمع‌آوری کمک مالیNASCAR  مبلغ 15 هزار دلار کمک کرده بود.

صرافی گرین اعضای دوج کوین را به راحتی متقاعد کرد که مبالغ هنگفتی را برای کمک به ایجاد و گسترش این صرافی اهدا کنند. اما بعدا مشخص شد که او از این کمک‌ها برای خرید بیش از 1.5 میلیون دلار بیت‌کوین استفاده کرده است.

بیشتربخوانید: پیش بینی آینده ارز دیجیتال سولانا در 2022 تا 2025

ارز دیجیتال منبع باز یا اوپن سورس چیست؟

منبع باز به یک برنامه یا پلتفرم نرم‌افزاری با کد منبع اطلاق می‌شود که به راحتی قابل دسترسی است و هر کسی می‌تواند آن را اصلاح کند یا ارتقا دهد.

دسترسی منبع باز به کاربران یک برنامه اجازه می‌دهد تا پیوندهای شکسته را اصلاح کنند، طراحی را بهبود بخشند یا کد اصلی را بهبود بخشند. حالا برویم به سراغ رابطه بین دوج کوین و ایلان ماسک!

تاریخچه دوج کوین و ایلان ماسک به کی برمی‌گردد؟

ایلان ماسک یکی از محبوب‌ترین افراد حامی ارزهای دیجیتال میم از جمله Dogecoin است. مالک شرکت تسلا که همان ایلان ماسک است، در گذشته از بیت‌کوین و دیگر ارزهای دیجیتالی حمایت کرد.

اکنون نیز چند سالی است ایلان ماسک تمرکز خود را بیشتر روی دوج کوین گذاشته است. امروزه که ایلان ماسک بیش از 94 میلیون دنبال‌کننده دارد، برای برخی از مردم این سوال پیش آمده است که ارتباط میان دوج کوین و ایلان ماسک به کی برمی‌گردد.

لازم به ذکر است که توییت‌های ماسک درباره Dogecoin اغلب می‌تواند منجر به افزایش قیمت این ارز دیجیتال و یا افت آن شود.

اولین باری که ماسک از دوج کوین در توئیتر نام برد، 2 آوریل 2019 بود. ماسک در پاسخ به توییتی گفت: «دوج کوین ممکن است ارز دیجیتال مورد علاقه من باشد. این خیلی باحال است.».

پاسخ ماسک به یک نظرسنجی توییتری بود که در آن نظرسنجی، ماسک توانست 49 درصد آرا را بابت توییت خود کسب کند و این جهشی برای دوج کوین بود. ماسک در این نظرسنجی، ویتالیک بوترین، بنیان‌گذار اتریوم را شکست داد. هم‌چنین چارلی لی، خالق لایت کوین توانست ۹ درصد آرا را به دست آورد.

دفعه بعدی که ایلان ماسک از Dogecoin حمایت کرد، در 17 ژوئیه 2020 بود. زمانی که ماسک یک الگوی رفتاری از Dogecoin را در حال عبور از سیستم مالی جهانی به اشتراک گذاشت و گفت: «این اجتناب‌ناپذیر است.»

بیشتر بخوانید: وام لایت کوین

ارتباط بین دوج کوین و ایلان ماسک چیست؟

ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس، به شایعات مربوط به پیوندهای خود با بنیاد Dogecoin پرداخته و در توئیتی اعلام کرده است که هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد. بنیاد Dogecoin یک سازمان خصوصی است که توسط سازندگان توکن اصلی در دنور ایالت کلرادو تاسیس شده است.

در حالی که سازندگان دوج کوین، بیلی مارکوس و جکسون پالمر، فضای ارزهای دیجیتال را با ناامیدی ترک کردند، سایر اعضایی که در توسعه توکن مشارکت داشتند، هنوز بخشی از این سازمان هستند.

این بنیاد ادعا کرده است که هیئت مدیره آن شامل جرد بیرچال، یکی از همکاران نزدیک و نماینده میلیاردر فناوری، ایلان ماسک و بنیان‌گذار اتریوم یعنی ویتالیک بوترین است. اما ماسک گفته است که هیچ ارتباطی با بنیادی که زمانی منحل شده اما اخیرا احیا شده است، ندارد.

ماسک در پاسخ به یکی دیگر از کاربران توییتر در توییتی نوشت: «نه جرد، نه من و نه کسی که می‌شناسم هیچ ارتباطی با این بنیاد ندارد». هم‌چنین ماسک اظهار داشت که اخیرا هیچ ارتباطی با تیم توسعه‌دهنده فعلی Dogecoin که مستقل از بنیاد هستند نیز نداشته است.

هم‌چنین روسای دوج کوین نیز اعلام کرده‌اند که در آینده به خوبی و با تمام توان از هسته دوج کوین حمایت می‌کنند.

آینده دوج کوین از نظر ایلان ماسک

ارتباط میان «دوج کوین و ایلان ماسک» به این صورت است که ایلان ماسک همواره از دوج کوین حمایت کرده و به‌طور کلی حامی ارز دیجیتالی است.

او تاکنون صحبتی درباره آینده دوج کوین نکرده است، اما می‌توان پیش‌بینی کرد که اگر در آینده هم دوج کوین با سقوط مواجه شود، باز هم ایلان ماسک تا زمان جهش قیمتی دوباره از آن حمایت خواهد کرد.

پیش‌بینی آینده دوج کوین از نظر کارشناسان ارز دیجیتال

رشد سالانه 3500 درصدی Dogecoin (DOGE) برای تبدیل آن به یکی از بهترین رمزارزهای سال 2021 کافی بود، اما این میم‌کوین توانسته است محبوب بیشتری را کسب کند. بر اساس ترندهای گوگل، این ارز دیجیتال بیشترین جستجو را در سال 2021 داشته است.

قیمت دوج کوین در 8 می‌ 2021 به بالاترین حد خود رسید، پس از آن ارزش خود را از دست داد و از آن زمان برای بازگشت به جایگاه قبلی خود تلاش می‌کند. اما در رابطه با آینده این رمزارز، کارشناسان تئوری‌های مختلفی دارند که در ادامه با پنج مورد از آن‌ها آشنا می‌شویم.

آینده دوج کوین

ایلان ماسک به توییت‌های خود درباره دوج کوین ادامه خواهد داد

برخی از کاربران به ایلان ماسک لقب پدرخوانده دوج کوین را داده‌اند. چرا که او  به‌طور مداوم Dogecoin را در رسانه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کند.

بعید است که این میلیاردر در سال‌های آینده بخواهد از توییت در مورد کوین سگ ژاپنی خود دست بردارد. او فکر می‌کند که Dogecoin یک ارز دیجیتال مردمی است و خرج کردن آن راحت‌تر از بیت‌کوین (BTC) است.

در واقع، توئیت‌های ماسک عامل اصلی موفقیت Dogecoin بوده است. ماسک حتی در حضور خود در Saturday Night Live به Dogecoin نیز اشاره کرد که بخش بزرگی از دلیل افزایش قیمت سکه در ماه می سال گذشته بوده است.

ارز Dogecoin تغییراتی خواهد کرد

هیئت مدیره Dogecoin یک مسیر حرکتی را در پایان دسامبر 2021 از این ارز منتشر کرد. این نقشه بسیار کارشده با رویکرد جامعه‌محور و مبتنی بر اجماع دوج کوین است که عناصر مهم مختلفی در آن معرفی شده‌اند.

به‌عنوان‌مثال، طراحی مجدد وب‌سایت Dogecoin.com از جمله این موارد است که قرار است در آینده یک لیست کامل از سوالات متداول Dogecoin ایجاد شود که “Dogepedia” نام دارد.

ایجاد یک استاندارد فنی جدید برای Dogecoin از جمله دیگر تصمیمات مدیران این ارز دیجیتالی است که به سبب آن کار با این ارز برای افراد تازه‌کار آسان‌تر می‌شود. علاوه بر این، یک کتابخانه جدید از بلوک‌های مورد نیاز برای ساختن به کسانی که می‌خواهند محصولاتی را بر پایه Dogecoin بسازند کمک خواهد کرد.

یکی از تصمیمات دوج کوین در آینده، GigaWallet است. دوج کوین از خرده‌فروشان و صرافی‌ها می‌خواهد که بتوانند Dogecoin را بدون هیچ مشکلی معامله کنند. برای این منظور، تیم در حال کار بر روی یک GigaWallet است که می‌تواند در چند ثانیه معاملات را در آن انجام داد.

نکته اصلی درباره استانداردهای آینده دوج کوین این است که هر چه سکه مفیدتر و کارآمدتر باشد، افراد بیشتری از آن استفاده خواهند کرد و هرچه افراد بیشتری از آن استفاده کنند، احتمال اینکه آن ارز به یک ارز جهانی تبدیل شود، بیشتر می‌شود.

تجار بیشتری DOGE را می‌پذیرند

طبق گزارش Cryptwerk، در حال حاضر حدود 2000 تاجر Dogecoin را می‌پذیرند و با آن معامله می‌کنند؛ در حالی که تقریبا 7700 تاجر بیت‌کوین را قبول دارند. البته که روزبه‌روز به تعداد تاجرانی که دوج کوین را قبول می‌کنند، افزوده می‌شود.

کمپانی تسلا در ماه دسامبر 2021 اعلام کرد که DOGE را برای پرداخت هزینه جهت خرید محصولات خود می‌پذیرد. هم‌چنین AMC Theatres که در پایان سال 2021 پرداخت را با تعداد انگشت شماری از ارزهای دیجیتال آغاز کرد، اعلام کرده است که از سال 2022 امکان پرداخت با Dogecoin و Shiba Inu (SHIB) نیز فراهم خواهد بود.

تابستان گذشته، یک میلیاردر دیگر از علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال، مارک کوبان، در توییتی نوشت که Dogecoin روشی برای پرداخت مردم است. او گفت که مردم هزاران دلار در DOGE در فروشگاه دالاس ماوریکس خرج می‌کنند.

برخلاف بیت‌ کوین که مردم تمایل دارند آن را به این امید حفظ کنند که ارزش آن افزایش یابد، کوبان می‌گوید مردم راحت‌تر DOGE خود را خرج می‌کنند. همچنین Dogecoin در اکثر صرافی‌های ارزهای دیجیتال برتر قابل خریداری است.

بیشتر بخوانید: دریافت وام BCH

ارزهای دیجیتال بیشتری با لوگوی پت‌های خانگی و با الگو از دوج کوین ایجاد می‌شوند

پدیده میم‌کوین‌ها بسیار جدید است. کلید رواج میم‌کوین‌ها در سال 2021 خورده شد. با توجه به این‌که که موفقیت Dogecoin نشان داد که نمی‌توان این نوع ارزهای دیجیتال را نادیده گرفت، به درستی نمی‌توان آینده میم‌کوین‌ها را پیش‌بینی کرد.

با این حال، گسترش میم‌کوین‌ها به این معنی است که Dogecoin می‌تواند انتظار رقابت بیشتری در آینده داشته باشد. به خصوص به این دلیل که میم‌کوین‌ها معمولا به دلایل غیرقابل پیش‌بینی، ناگهانی جهش یا افت قیمتی پیدا می‌کنند.

اینکه آیا دوج کوین می‌تواند در برابر همنوعان خود دوام بیاورد، بستگی زیادی به رشد جهشی دوباره ارزهای دیجیتالی دارد. اما برای آن دشوار است که شهرت ضد استقرار خود را حفظ کند و در عین حال در بین 20 ارز دیجیتال برتر باارزش بازار قرار داشته باشد.

ارز Dogecoin به اقدام به ثبت علامت تجاری خواهد کرد

موضوع دیگری که Dogecoin باید به آن رسیدگی کند، ثبت علامت تجاری آن است. با توجه به این‌که دوج کوین و ایلان ماسک ارتباط خوبی با هم دارند و همواره از این ارز حمایت می‌شود، دوج کوین باید بتواند علامت تجاری اختصاصی خود را ثبت کند.

 از آن‌جایی که Dogecoin در ابتدا به عنوان یک شوخی ساخته شد که قرار نبود هدفی را دنبال کند، بنیان‌گذاران این ارز، علامت تجاری آن را ثبت نکردند.

از این رو، چندین نفر از کپی‌کنندگان Dogecoin اکنون می‌خواهند مالک این برند شوند. به ویژه یکی از آن‌ها که Moon Rabbit نام دارد، شرکتی به نام Dogecoin Foundation را ثبت نموده و دامنه doge.org را خریداری کرده است.

آینده دوج کوین

آیا دوج کوین ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

برای سال‌ها، Dogecoin به عنوان یک ارز رمزنگاری شوخی در حاشیه بازار ارزهای دیجیتالی وجود داشت که با قیمت کمتر از یک پنی معامله می‌شد. اما در سال‌های اخیر، کوین شیبا با عنوان inu جایگاهی در میان باارزش‌ترین دارایی‌ها در پلتفرم‌های اصلی معاملات ارزهای دیجیتال پیدا کرده است.

ساده‌ترین روش برای به دست آوردن دوج کوین، صرافی ارزهای دیجیتال است. جایی که می‌توانید دوج کوین را به دلار آمریکا یا گاهی برای سایر دارایی‌های دیجیتال خریداری کنید.

برای تعیین میزان سرمایه‌گذاری در Dogecoin ممکن است از خود بپرسید: اگر فردا کل سرمایه‌گذاری خود را از دست بدهید، آیا هم‌چنان از نظر مالی سالم هستید؟

مطمئناً شما دچار ناراحتی خواهید شد، اما آیا هم‌چنان سبد اصلی خود را از سرمایه‌گذاری‌های متنوع و بلندمدت و پول نقد کافی برای پرداخت صورت حساب‌ها در اختیار دارید؟ اگر پاسخ منفی است، احتمالا بیش از آن چیزی که می‌توانید از دست بدهید، سرمایه‌گذاری می‌کنید.

دوج کوین و ایلان ماسک؛ پیوندی که از بین نمی‌رود!

دوج کوین یکی از ارزهای دیجیتالی محبوب دیجیتالی است که توسط ایلان ماسک حمایت می‌شود. البته برخی تصور می‌کنند ایلان ماسک به دلیل حمایت‌های خود، یکی از عناصر اصلی تصمیم‌گیرنده در این ارز دیجیتال است؛ در حالی که خود او این موضوع را تکذیب کرده است. بسیاری از کارشناسان از جمله خود ایلان ماسک آینده روشنی را برای این ارز پیش‌بینی می‌کنند.

اما چگونه می‌توانید ارزهای دیجیتال آینده‌دار خود را حفط کنید؟

مواقعی در بازار وجود دارد که ارزهای دیجیتال باارزشی را در اختیار دارید اما از آن طرف، فرصت‌های ترید خوبی پیش رویتان است و سرمایه کافی برای ترید ندارید. دلتان هم نمی‌آید ارزهای باارزشتان را بفروشید. این‌جاست که وام ارز دیجیتال به کارتان می‌آید. باریپتو به عنوان تنها پلتفرم پرداخت وام ارز دیجیتال ایران، رمزارزهای شما را وثیقه می‌گیرد و بدون ضامن و در کمتر از 24 ساعت به شما وام می‌دهد.

همین حالا از باریپتو وام بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *