بلاگ

بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال چقدر است؟

بهترین تایم فریم

بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال از سوالاتی هست که هر تریدر تازه کاری در ذهن دارد چرا که انتخاب تایم فرم مناسب یکی از الزامات سودآوری در ترید ارز دیجیتال است. در این مطلب نکات این انتخاب را بخوانید.امروزه در هر محیطی، بحث از ارزهای دیجیتال داغ است. چه در دوران اوج بازار ارزهای دیجیتال و چه حالا که بازار با سقوط مواجه شده، بسیاری به دنبال ورود به این بازار و یا تقویت سرمایه‌گذاری قبلی خود هستند. بحث نوسان‌گیری از ارزهای دیجیتال نیز بین کسانی که به اصطلاح به تریدینگ مشغول هستند، طرفداران خاص خود را دارد. یکی از سوال‌هایی که در این باره زیاد پرسیده می‌شود این است که بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال چه زمانی است؟ با ما همراه باشید تا در این مطلب به این پرسش پاسخ دهیم.

نوسان‌گیری ارز دیجیتال چیست؟

همانطور که می‌دانید، معامله‌گران در حوزه ارزهای دیجیتال به دو عده هولدرها و تریدرها تقسیم می‌شوند. هولدرها معمولا ارز دیجیتال خریداری شده را برای مدت زیادی نگهداری کرده و دست به معامله در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت نمی‌زنند. در نقطه مقابل تریدرها هستند. تریدرها یا معامله‌گرها، دائما در حال معامله رمزارزها هستند. آن‌ها به محض خرید یک رمزارز، مترصد فروش آن در مدت ‌زمانی کوتاه هستند. گاهی تریدرها رمزارزی را که در یک روز خریده‌اند، در همان روز و گاهی ظرف چند دقیقه یا ساعت می‌فروشند.

اینجاست که مفهوم نوسان‌گیری اهمیت پیدا می‌کند. همانطور که می‌دانید قیمت رمزارزها در بازه‌های متفاوت روز، هفته و یا ماه متفاوت است. یک رمزارز معمولا در طول شبانه روز یک قعر قیمت و یک قله قیمت را تجربه می‌کند. همین مساله در مورد بازه‌های زمانی دیگر مثل یک هفته، دو هفته یا ماه نیز صدق می‌کند. بعضی از افراد با خرید و فروش رمزارزها در همین قعرها و قله‌های قیمتی، به سود دست پیدا می‌کنند. به این کار نوسان‌گیری گفته می‌شود؛ یعنی کسب سود از نوسانات قیمتی ارزهای دیجیتال.

بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال

بیشتر بخوانید: چه زمانی از الگوی سه سرباز سفید استفاده کنیم؟

نوسان گیری ارز دیجیتال چگونه انجام می‌شود

نوسان‌گیری اگر چه در بازه‌های کوتاه‌مدت رخ داده، با این حال امری بر اساس شانس نیست. بر اساس تصمیم‌گیری عقلانی، هیچکس سرنوشت سرمایه‌ خود را به شانس نمی‌سپارد. در نتیجه کسانی که وارد فضای نوسان‌گیری می‌شوند، با استفاده از روش‌های علمی دست به شناخت نوسانات بازار ارز دیجیتال زده و خرید و فروش خود را انجام می‌دهند. سه روش عمده مورد استفاده جهت شناخت علمی نوسانات رمز دیجیتال را در ادامه به طور مختصر معرفی می‌کنیم.

تحلیل تکنیکال

اساس روش تکنیکال، ابزارهای ریاضیاتی است. به کمک ابزارهای ریاضیاتی، معامله‌گران یا همان تریدرها متوجه می‌شوند که در چه زمانی یک ارز وارد شیب صعودی قیمت خود شده و همچنین ناحیه مقاومتی آن در چه عددی است؛ یعنی قیمت آن از چه رقمی احتمالا بالاتر نرفته و اگر بالا رود، روند رو به رشدی خواهد داشت. با استفاده از ابزارهای ریاضیاتی و تحلیل نمودارها، تریدرها بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال را شناسایی کرده و دست به خرید و فروش می‌زنند.

تحلیل فاندامنتال

تحلیل فاندامنتال، بر تعقیب اخبار حوزه ارز دیجیتال تکیه دارد. کسانی که قصد دارد معاملات خود را با تحلیل‌های فاندامنتال پیش ببرند، اخبار بازار را دنبال می‌کنند. آن‌ها با توجه به شایعات یا اخباری که پخش می‌شود، یک ارز دیجیتال را خریداری کرده و پس از سودزایی آن را می‌فروشنند.
لیست شدن یک ارز دیجیتال در یکی از صرافی‌های بزرگ، سوختن توکن‌ها، قوانین جدید در کشورهای قدرتمند اقتصادی و مواردی از این دست اخباری هستند که قیمت ارزهای دیجیتال را تحت تاثیر خود قرار می‌دهند. افرادی که دانش و تجربه کافی را داشته باشند، می‌توانند با تحلیل این اخبار، به سود خوبی دست پیدا کنند.

تایم فریم چیست؟

حالا که با با مفهوم نوسان‌گیری آشنا شدید، نوبت به آشنایی با تایم فریم می‌رسد. تایم فریم یا چارچوب زمانی همانطور که از نام آن پیداست، بر یک بازه زمانی دلالت دارد. اما این کدام بازه زمانی است؟ تایم فریم نوسان‌گیری ارز دیجیتال، بازه زمانی است که تریدر در آن معاملات را در نظر می‌گیرد تا بتواند با توجه به قعر و قله‌های قیمتی، دست به خرید و فروش رمزارزها بزند.

در یک تعریف تکنیکال، تایم فریم به بازه‌ای گفته می‌شود که در آن یک میله قیمتی یا کندل بر روی نمودار قیمت‌های یک ارز دیجیتال تشکیل می‌شود. اینکه این بازه زمانی چه مقدار است، به خود شما بستگی دارد. برای مثال اگر شما بازه زمانی خود را سی‌دقیقه‌ای تنظیم کنید، میله‌های قیمتی را خواهید دید که نشان‌دهنده تغییرات قیمت در نیم ساعت هستند.

بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال کدام است

بیشتر بخوانید: اصطلاح نهنگ و خرس در ارز دیجیتال به چه معناست؟

انواع تایم فریم

حال نوبت به معرفی انواع تایم فریم می‌رسد. یک اصل کلی در مورد تایم فریم‌ها وجود دارد و آن هم اینکه هر چه تایم فریم بزرگتری را انتخاب می‌کنیم، کلیات بازار را بیشتر مشاهده می‌کنیم. بالعکس هر چه تایمی که انتخاب می‌کنیم پایین‌تر یا همان کوچکتر باشد، جزئیات بیشتری را مشاهده می‌کنیم. البته باید گفت که جزئیات بیشتر لزوما نشان‌دهنده برتری این تایم فریم‌ها نیست و دیدن کلیات بازار نیز گاهی حائز اهمیت بسیاری است. انواع اصلی تایم فریم‌ها را ولی در این سه دسته می‌توان قرار داد:

تایم فریم کوتاه مدت؛ گزینه مطمئن برای بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال

معمولا تریدرهایی که قصد دارد از بازار ارز دیجیتال به طور روزانه نوسان‌گیری کنند، از این نوع تایم فریم استفاده می‌کنند و سعی در یافتن بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال در طور روز هستند. با انتخاب این تایم فریم، معامله‌گر می‌تواند کندل‌های قیمتی و نوسانات آن را در بازه‌های کوتاه مدت مقایسه کند. سپس با مشاهده این تغییرات دست به خرید و فروش بزنند.

اصلی‌ترین تایم فریم‌های بازار ارزهای دیجیتال در این بازه هستند و اکثر کسانی که قصد نوسان‌گیری دارند، با تایم‌ فریم‌های این بازه کار می‌کنند. تحلیل‌های تکنیکال نیز غالبا بر همین بازه زمانی کوتاه‌مدت تمرکز دارند. انواع این تایم فریم‌ها عبارت هستند از:

  • یک دقیقه‌ای
  • پنج دقیقه‌ای (M5)
  • پانزده دقیقه‌ای (M15)
  • یک ساعته (H1)
  • چهار ساعته (H4)
  • روزانه (D)

معمولا افرادی که قصد نوسان‌گیری دارند، از تایم‌های یک ساعته، چهار ساعته و یا روزانه استفاده می‌کنند.

تایم فریم میان‌مدت

این تایم فریم همانطور که از نام آن پیداست، بازه‌های زمانی بلندتری را نسبت به تایم فریم کوتاه‌مدت مدنظر قرار می‌دهد. معمولا تایم‌ فریم‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش‌ماهه در این دسته قرار می‌گیرند. اگر چه نوسان‌گیری بیشتر با عنایت به تایم فریم‌های کوتاه‌مدت انجام می‌شود، با این حال بعضی از تریدرها به سراغ تایم فریم‌های میان‌مدت نیز می‌روند تا روندهای بازار در بازه‌های زمانی هفتگی یا ماهانه را بررسی کنند. این کار به آن‌ها کمک می‌کنند تا بتوانند در تایم‌ فریم‌های کوتاه‌مدت نیز راحت‌تر تصمیم بگیرند.

تایم فریم‌های بلند مدت

این تایم فریم‌ها، بازه‌های زمانی یک تا دو ساله را شامل می‌شوند. غالبا در این تایم‌ فریم‌ها، کسی به سراغ تحلیل تکنیکال نمی‌رود. آنچه در مورد این بازه‌های زمانی اهمیت دارد، اخبار کلانی است که بازار ارز دیجیتال را تکان می‌دهد. توکن‌سوزی ارزهای بزرگ و یا تصویب قانون حمایتی/محدودکننده در مورد رمزارزها در کنگره ایالات متحده از جمله اخباری هستند که ممکن است برای مدت یک سال یا دو سال اثرات آن‌ها بر بازار ارز دیجیتال قابل مشاهده باشد. معمولا معامله‌گرانی که اهداف بلند مدت دارند به سراغ این بازه‌های زمانی می‌روند.

بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال چست؟

 

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب اندیکاتور rsi چیست؟

بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال کدام است؟

تازه‌واردان به بازار ارزهای دیجیتال اغلب این سوال را مطرح می‌کنند که (بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال) چه زمانی است؟ در جواب باید گفت که پاسخ به این پرسش، جواب مشخصی ندارد. ویژگی‌های زیادی است که می‌تواند مشخص کند که کدام تایم فریم برای چه شخصی مناسب است. به طور کلی تایم فریمی که انتخاب می‌کنید، دو چیز را مشخص می‌کند:

  • ریسک معامله‌ای که قصد انجام آن را دارید
  • زمان معلوم شدن نتیجه معامله‌ای که انجام داده‌اید

برای مثال، اگر شما تایم فریم یک ساعته را انتخاب کنید، نتیجه معاملات شما ظرف چند ساعت مشخص می‌شود. با این وجود ریسک شما مقدار مشخصی خواهد بود. این ریسک نسبت به زمانی که به معاملات با تایم فریم 15 دقیقه دست می‌زنید، کمتر است. در عین حال در تایم فریم 15 دقیقه‌ای، شما ظرف حدود یک ساعت به جواب معامله خود خواهید رسید. در نتیجه تعیین بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال برای همه یکسان نیست و در نتیجه برای پاسخ به این پرسش باید به چند عامل توجه کرد.

تعیین بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال با توجه به دانش و تجربه

اگر تازه وارد بازار ارزهای دیجیتال شده‌اید، به سراغ بازه‌های کوتاه مدت 5 یا 15 دقیقه‌ای نروید. بازار ارزهای دیجیتال علیرغم جذابیت‌ها و فرصت بی‌شمار، بازاری پیچیده است که شناخت ویژگی‌های مختلف آن مدتی زمان می‌برد. در نتیجه تا زمانی که به طور کامل با این بازار آشنا شوید، بهتر است در تایم‌فریم‌های طولانی‌تری دست به معامله بزنید. معمولا بهترین تایم فریم نوسانگیری ارز دیجیتال برای افراد تازه‌وارد، روزانه است.

بیشتر بخوانید: تارگت‌های کاردانو در سال 2022 واقعی می شود؟!

انتخاب بر اساس ویژگی‌های شخصیتی

معمولا در ادبیات مالی، افراد به دو دسته افراد با ریسک‌پذیری بالا و با ریسک‌پذیری پایین تقسیم می‌شوند. همین ویژگی ممکن است در انتخاب بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال توسط افراد موثر باشد. همونطور که گفته شد، تایم فریم‌های کوتاه‌تر ریسک بیشتری با خود به همراه دارند و در عوض تایم‌ فریم‌های بالاتر، ریسک کمتری را متوجه فرد می‌کنند. در نتیجه برای تعیین بهترین تایم فریم نوسانگیری ارز دیجیتال، باید به اینکه شخصیت افراد ریسک‌پذیر است یا نه، توجه شود.

هدف از معامله‌گری؛ عاملی موثر در تعیین بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال

یک نکته بسیار مهم در زمینه تعیین بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال این است که فرد مشخص کند چه هدفی از نوسانگیری دارد. گاهی هدف افراد سودهای کم ولی در زمان‌های کمتر است. گاهی افراد قصد دارند در بلند مدت سودهای بیشتری ببرند. اینکه هدف افراد چه میزان سود و در چه بازه زمانی است، باعث تغییر در پاسخ این پرسش می‌شود که بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال کدام است.

کسب سود با انتخاب بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال

علیرغم پستی و بلندی‌هایی که بازار ارزهای دیجیتال مانند هر بازار دیگری در سال‌های اخیر داشته و وقایعی همچون همه‌گیری کرونا و جنگ روسیه و اوکراین که تاثیرات زیادی بر این بازار داشته‌اند، با این حال سرمایه‌گذاری در زمینه ارزهای دیجیتال کماکان یکی از سرمایه‌گذاری‌های سودآور است. نوسانگیری نیز یک استراتژی معاملاتی است که به شما کمک می‌کند تا در بازه‌های زمانی کوتاه‌مدت، به سودآوری دست پیدا کنید. به این منظور داشتن دانش کافی و از جمله شناخت بهترین تایم فریم برای نوسانگیری ارز دیجیتال امری ضروری است.

سخن آخر:

بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال جهت یافتن بهترین سیگنال‌ها جهت ترید بسیار کمک کننده هست که شما با کمی تمرین می‌توانید بهترین تایم فرم‌ها را انتخاب کنید اما ممکن است که در  خیلی‌ از مواقع مناسب‌ترین و بهترین تایم فرم برای ترید که بسیار پر سود است را پیدا کرده‌اید اما به دلیل اینکه سرمایه کافی برای ترید در اختیار ندارید تنها شاهد از دست رفتن فرصت‌ها هستید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *