بلاگ

چه زمانی از الگوی سه سرباز سفید استفاده کنیم؟

الگو سه کلاغ سفید

الگوی سه کلاغ سفید یا سه سرباز سفید درست مانند الگو‌هایی مثل ستاره عصرگاهی و ستاره صبح‌گاهی، از جمله الگوهای سه شمعی به شمار می‌آید. الگوی سه کلاغ سفید، یک الگوی برگشتی است که در انتهای روند نزولی یا بعد از دوره‌ای درجا زدن قیمت خودش را به ما نشان می‌دهد. این الگو از سه شمع هم‌رنگ با بدنه‌هایی در حال رشد تشکیل شده است. سه سرباز سفید، الگویی کفی به شمار می‌آید که بیانگر تغییرات جهت روند و سیر معاملات از نزولی به صعودی است. الگوهایی مانند سه کلاغ سفید می‌گویند که دیگر روند نزولی تمام شده است و می‌توانیم به سراغ شناسایی سطوح حمایتی مهم قیمت برویم.

روانشناسی الگوی سه سرباز سفید چه نشانه‌هایی برای ما دارد

بعد از مدتی ریزش قیمت، در روز مربوط به شمع اول، تعداد کمی از خریداران وارد معامله می‌شوند و با تقاضای خود، قیمت را کمی بالا می‌برند. به دلیل اینکه قیمت مدتی روند نزولی را طی کرده است، خریداران باید با احتیاط زیادی وارد روند معاملات بشوند. سپس با تمام شدن فروشندگان، به راحتی قیمت را در دست خود بگیرند. در روز دوم، خریداران با قدرت بیشتری معاملات را شروع می‌کنند و با کسب اطیمنان از پایان قدرت فروشندگان، در روز سوم احتیاط را رفته رفته کنار می‌گذارند.

در روزهای آتی این الگوی قیمتی در نیمی از مواقع در یک روند خنثی باقی می‌ماند تا عموم خریداران بتوانند وارد معاملات شوند و با فشار تقاضای خود، قیمت را افزایش بدهند. در حقیقت می‌توان اینطور بیان کرد که روانشناسی الگوی سه سرباز سفید بسیار شبیه به الگوی سه کلاغ سیاه است. تنها با این تفاوت که عکس این فرایند در بالای روند نزولی رخ می‌دهد. به همین دلیل تعداد کمی از خریداران در سومین روز متوالی می‌توانند باعث افزایش قیمت بشوند.

چه شرایطی منجر به تشکیل الگوی سه کلاغ سفید خواهد شد

هر سه کندل (الگوی سه کلاغ سفید) باید حالتی صعودی داشته باشند. کندل دوم باید در بدنه کندل اول باز شود. همچنین کندل سوم نیز باید در بدنه کندل دوم باز شود. هر کندل باید بالاتر از بدنه کندل قبل از خودش بسته شود.

از دیگر شرایطی که می‌تواند باعث ایجاد این کندل شود، می‌توانیم به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

  • هر کندل باید بالاتر از بدنه کندل قبل‌تر از خودش بسته شود
  • سه کندل باید هر کدام بدون سایه باشند و یا اینکه سایه بسیار کوچکی داشته باشند

بیشتر بخوانید: اصطلاح نهنگ و خرس در ارز دیجیتال به چه معناست؟

الگوی سه کلاغ سفید

چگونگی تشکیل الگوی سه سرباز سفید

بعد از اینکه شاهد پایان یک روند نزولی بودیم، با رسیدن قیمت به حمایت و یا نشت اخبار مثبت، فروشنده‌ها دیگر تمایلی به عرضه بیشتر نخواهند داشت. در چنین شرایطی به اصطلاح گفته می‌شود که قیمت به منطقه اشباع فروش وارد شده است.

با جذاب‌تر شدن قیمت‌ها، خریداران نیز از این فرصت استفاده کرده و می‌توانند به راحتی کنترل بازار را به دست بگیرند. سپس در طی روزهای آینده، آن دسته از کندل‌های صعودی که تایید می‌کنند روند تغییر کرده است، شروع به شکل‌گیری می‌کنند.

الگوی سه کلاغ سفید

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب اندیکاتور rsi چیست؟

چرا این کندل نیاز به تایید دارد

به منظور کسب اطمینان از تغییر روند، الگوی سه سرباز سفید نیاز به داشتن تایید دارد. به طور معمول از اندیکاتورها و اسیلاتورها برای تایید چنین الگوهایی استفاده می‌کنیم. به عنوان مثال در زمان تشکیل الگو، اگر اسیلاتور RSI در منطقه اشباع فروش باشد احتمال تغییر در روند بسیار بیشتر خواهد بود.

نکات مهمی که بهتر است درباره الگوی سه سرباز سفید بدانید

در حالت ایده‌آل، هر کندل در اواسط کندل قبل از خودش باز می‌شود. در واقع هر کدام از کندل‌ها به طور تقریبی اندازه‌ای یکسان دارند. به هر میزان که طول این کندل‌ها بزرگ‌تر باشد، اعتبار الگوها نیز بیشتر خواهد شد. الگوی سه کلاغ سفید در واقع یک الگوی بصری است که برای تشخیص حضور آن نیازی به انجام محاسبات نداریم. در شرایطی که کندل‌هایی دوم و سوم از نوع مارابوزو باشند، اعتبار الگو نیز به مراتب بیشتر خواهد بود.

در صورتی که کندل سوم بدنه‌ای کوچک داشته باشد، اعتبار الگو کاهش پیدا خواهد کرد. در حال حاضر شرط باز شدن کندل‌ها در طول بدنه کندل قبلی، توسط بسیاری از تریدرها رد می‌شود. آن‌ها بر این باور هستند سه کندل سبزی که به شکل صعودی ظاهر می‌شوند، هر یک از آن‌ها در بالاترین سطح بسته خواهد شد. این موضوع به خوبی می‌تواند به ما احساسات بازار را نشان بدهد.

یک مثال کوچک از روش ترید با استفاده از الگوی سه سرباز سفید

از آنجایی که سه سرباز سفید، یک الگوی تصویری صعودی به شمار می‌آید، در نتیجه می‌تواند به عنوان نقطه‌ای جهت ورود و خروج از بازار شناخته شود. آن دسته از تریدرهایی که در موضع فروش قرار دارند، می‌توانند با مشاهده این الگو از موضع خودشان خارج بشوند. تریدرهایی هم که در انتظار روند صعودی هستند می‌توانند از این الگوی به عنوان علامتی برای ورود به بازار استفاده کنند.

در زمان ترید با الگوی سه کلاغ سفید باید به چه مواردی توجه کنید

هنگام انجام معاملات با استفاده از این الگو باید این نکته را مد نظر داشته باشید که حرکات شدید قیمت می‌توانند به صورت موقت وضعیت اشباع خرید را ایجاد کنند. برای نمونه شاخصی به نام قدرت نسبی ممکن است به بالای سطح 70 برسد. در بعضی موارد به دنبال الگوی سه کلاغ سفید دوره کوتاهی از تثبیت قیمت را شاهد خواهیم بود. اما در کوتاه مدت و میان‌مدت روندی صعودی را خواهیم داشت. ممکن است حرکت صعودی قیمت به سطوح مقاومتی برسد و قبل از آنکه به حرکت خود ادامه دهد، تثبیت قیمت را تجربه کند.

الگوی سه سرباز سفید

الگوی سه سرباز سفید دقیقا چه تقاوتی با الگوی سه کلاغ سیاه دارد

الگوی کندلی سه کلاغ سیاه درست برعکس الگوی سه سرباز سفید است. سه کلاغ سیاه از سه کندل متوالی با بدنه‌ای بلند تشکیل شده است که در واقع هر کندل در بدنه واقعی کندل قبلی باز می‌شود. سپس پایین‌تر از کندل قبلی بسته خواهد شد.

در الگوی سه سرباز وضعیت روند از جریان نزولی به صعودی تغییر می‌کند، اما در الگوی سه کلاغ سیاه شرایط کاملا برعکس است و شاهد روندی هستیم که از صعودی به نزولی می‌رود. در استفاده از هر کدام از این دو الگو می‌توانیم از حجم معاملات استفاده بکنیم.

 سه کلاغ سفید

بیشتر بخوانید: تارگت‌های کاردانو در سال 2022 واقعی می شود؟!

ما چگونه می‌توانیم الگوی سه کلاغ سفید را در زمان ترید تشخیص دهیم

الگوی سه کلاغ سفید، الگویی با سه کندل است که این امر می‌تواند شناسایی آن را به الگویی چالش‌برانگیز تبدیل کند. در نتیجه الگوی مورد استفاده تریدرهای حرفه‌ای باید ویژگی‌هایی که در ادامه بیان می‌شود را داشته باشد تا از آن با عنوان سه کلاغ یا سه سرباز سفید یاد کنیم:

  • الگوی کندل سه سرباز سفید باید دارای سه کندل به صورت متوالی و صعودی باشد
  • هر کدام از سه کندل باید بالاتر از شمع قبلی باز و سپس بسته شوند
  • بدنه کندل دوم باید بزرگ‌تر از کندل اول باشد
  • کندل‌های دوم و سوم نیز باید تقریبا به یک اندازه باشند

توجه به این نکات چه پیامی برای ما دارد

توجه به نکات گفته شده نشان می‌دهد که خریداران توانسته‌اند تا حد زیادی کنترل بازار را به دست بگیرند. همچنین این موضوع نشان از آن دارد که قیمت‌ها در حد یک کندل بسته خواهند شد. الگوی سه سرباز سفید در پوزیشن حمایت زمانی شکل می‌گیرد که سه کندل بلند صعودی به شکل متوالی روند نزولی را دنبال کنند.

چه سیگنال‌هایی می‌توانیم از الگوی سه کلاغ سفید دریافت نماییم

با تشکیل الگوی سه سرباز سفید یا Three White Soldiers تریدرها می‌توانند سیگنال قدرتمندی که نشان‌دهنده یک روند صعودی است را دریافت نمایند. اما این الگو زمانی اعتبار پیدا می‌کند که در پایین آن یک پوزیشن حمایتی خوب و قوی قرار داشته باشد. به بیان دیگر بعد از مدتی که قیمت در یک روند نزولی قرار داشته باشد، با برخورد به یک سطح حمایتی تعدادی خریدار وارد بازار می‌شوند و می‌توانند نخستین کندل صعودی را به وجود بیاورند.

سپس خریداران با قدرت بیشتری روند معاملات را آغاز خواهند کرد. در نهایت خریداران با کسب اطمینان از پایان یافتن قدرت فروشندگان، به تدریج احتیاط را در کندل‌های دوم و سوم کنار می‌گذارند. در نهایت هم پروسه خرید آغاز می‌شود که این امر منجر به ایجاد سه کندل صعودی به شکل متوالی خواهد شد. ذکر این نکته نیز دارای اهمیت است که کندل اولیه این الگو ممکن است به دلیل این که قیمت مدتی روند نزولی را پیگیری کرده است و خریداران با احتیاط بیشتری وارد معاملات شده‌اند، در مقایسه با دو کندل دیگر، مقداری ضعیف‌تر باشد.

الگوی سه کلاغ سفید؛ بهترین متد برای شناخت روانشناسی بازار

 نمودارهای کندل استیک به باور کارشناسان از نمودارهای کاربردی و سرنوشت‌ساز در زمینه تحلیل تکنیکال به شمار می‌آیند. از الگوی سه کلاغ سفید یکی از انواع الگوهای نمودارهای کندل استیک به شمار می‌آید که شناخت آن برای پی بردن به روانشناسی و احساسات بازار حیاتی است.

این الگو در واقع نوعی الگوی صعودی است که با ظاهر شدنش در نمودار قیمت یک ارز دیجیتال، شروع روند صعودی و به پایان رسیدن روند نزولی را به ما نشان می‌دهد. این الگو همچنین برای آن دسته از تریدرهایی که اغلب تمایل دارند نیم‌نگاهی به نمودار قیمت داشته باشند تا بتوانند نبض بازار را در دست خود بگیرند دارای جایگاه قابل توجهی است.

سخن آخر:

الگوی سه کلاغ سفید یا سه سرباز سفید یکی از بهترین سیگنال‌ها برای ترید هست که با کمی تمرین می‌توانید به راحت این الگوها را شناسایی کنید. این الگو فوق‌العاده موقعیت‌های عالی برای ترید را نشان می‌دهد اما شاید شما به دلیل اینکه سرمایه کافی برای ترید در اختیار ندارید تنها شاهد شناسایی این الگو و از دست رفتن فرصت‌ها هستید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

 

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *