بلاگ

تارگت‌های کاردانو در سال 2022 واقعی می شود؟!

تارگت‌های کاردانو و آینده کاردانو

تارگت های کاردانو برای آینده نه‌چندان دور

تارگت‌های کاردانو چیست؟ کاردانو، یک پلتفرم بلاک ‌چین است که هدف یا تارگت اصلی خود را بهتر کردن جهان برای همه و توزیع مجدد قدرت مالی در سراسر دنیا قرار داده است. توکن‌های کاردانو (ADA) ارز دیجیتال اصلی این پلتفرم هستند که برای پرداخت هزینه‌های تراکنش در شبکه کاردانو (Cardano) استفاده می‌شوند.
کاردانو دارای عملکردهایی مثل قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند است و توسعه دهندگان می‌توانند از آن برای ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و پلتفرم‌های بزرگ مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده کنند. کاردانو خود را پلتفرمی برای افراد مبتکر و رویاپرداز معرفی می‌کند و اهداف بلندپروازانه‌ای برای آینده خود دارد. در این مطلب از باریپتو، نگاهی دقیق‌تر به تارگت های کاردانو خواهیم داشت و آینده کاردانو را بررسی می‌کنیم.

کاردانو دقیقا چیست؟

مشابه سایر ارزهای دیجیتال، کاردانو یک ارز دیجیتال است که می‌تواند برای ذخیره، دریافت و انتقال وجه استفاده شود. رمز ارز کاردانو بر روی بلاک ‌چین کاردانو قرار دارد. این بلاک چین، اولین شبکه غیرمتمرکز در نوع خود است. بلاک چین کاردانو کاملا مبتنی بر اصول علمی و ریاضی می‌باشد که توسط متخصصان در زمینه‌های رمزنگاری طراحی شده است. این بلاک چین می‌تواند برای ساخت قراردادهای هوشمند و ایجاد برنامه‌ها و پروتکل‌های غیرمتمرکز استفاده شود. علاوه بر این، امکان ارسال و دریافت آنی وجوه، با حداقل هزینه را فراهم می‌کند. البته موارد مذکور، تنها برخی از کاربردهای متعدد این پلتفرم در دنیای تجارت و امور مالی هستند.

کاردانو به جای تلاش برای خنثی کردن رگولاتورهای جهانی، در حال ساخت یک بلاک چین با در نظر گرفتن مقررات خاص است تا خدمات مالی را به همه ارائه دهد. تارگت ‎های کاردانو متمرکز بر حل بسیاری از مشکلات فعلی صنعت بلاک چین هستند، از جمله:

  • استفاده از ریاضیات برای ارائه یک بلاک چین مطمئن که کمتر مستعد حملات است
  • جداسازی لایه‌های حسابداری و محاسباتی
  • ایجاد مکانیزم رای گیری امن برای دارندگان توکن
  • مکانیزم اجماع که بی نهایت مقیاس پذیر است

تارگت‌های کاردانو

بیشتر بخوانید: بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 کدام است؟

تارگت های کاردانو برای کاربردی‌تر کردن این پلتفرم

آینده کاردانو، می‌تواند بستری برای انتقال ارزش، با روشی مشابه به روش‌های انتقال پول نقد در حال حاضر، فراهم کند. شاید در این بخش، تفاوت چندانی با سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم و بیت کوین ندارد، اما کاردانو، کاربردهای بسیار زیاد دیگری نیز دارد.

یکی از هسته‌های اصلی کاردانو، پروتکل بلاک چینی با عنوان اجماع اثبات سهام PoS / Proof Of Stake)) است که در آن، کاردانو در زنجیره قرار می‌گیرد تا به اپراتورهای سهام «stake pool operators» کمک کند تا تراکنش‌های روی بلاک چین را با موفقیت تأیید کنند. اینجا جایی است که کریپتو کاردانو به کار می‌آید. کسانی که ای دی ای (ADA) خود را در بلاک چین به اشتراک می‌گذارند، در ازای کار با کریپتو کاردانو، بیشتر پاداش می‌گیرند. این سیستم به حفظ امنیت در سراسر بلاک چین کمک می‌کند.

همچنین کاردانو در رای‌گیری‌ها کاربرد دارد. در کاردانو، برخلاف سایر پروژه‌های بلاک چین، این ماینرها نیستند که رای می‌دهند و در مورد تغییرات پروتکل تصمیم می‌گیرند، بلکه دارندگان توکن هستند که حق رای دارند. بنابراین، هنگامی که یک تغییر یا توسعه جدید برای بلاک چین کاردانو پیشنهاد می‌شود، دارندگان کریپتو کاردانو از ارز خود برای رای دادن، استفاده می‌کنند. به این ترتیب، هر کسی که صاحب این ارز دیجیتال است، در توسعه آن نیز حرفی برای گفتن دارد.

در آینده، ارز کاردانو برای تقویت پلتفرم قرارداد هوشمند در بلاک چین کاردانو نیز استفاده خواهد شد. توسعه‌دهندگان از این ارز برای ایجاد قراردادهای هوشمند و برنامه‌هایی که بر روی بلاک چین امن و غیرمتمرکز کاردانو اجرا می‌شوند، استفاده خواهند کرد. بدون کوین‌های اصلی کاردانو، هیچ راهی برای اجرای این قراردادها وجود نخواهد داشت.

قیمت کاردانو چه فراز و فرودهایی را از سر گذرانده است؟

کاردانو در سال 2017 ، راه اندازی شد. این پروژه، همراه با ارز دیجیتال مخصوص خود، تغییرات بسیاری در بازار ایجاد کرده است که در تاریخ قیمت آن و فراز و فرودهایی که داشته، قابل مشاهده است. در ادامه، به برخی از مهم‌ترین اتفاقات مربوط به ارز کاردانو می‌پردازیم.

از عرضه تا پیشرفت 4000 درصدی

کاردانو در سپتامبر 2017  وارد صحنه شد و معاملات ارزی آن (ADA) با حدود 0.02 دلار شروع شد. اولین تغییر قیمت عمده آن در پایان نوامبر 2017 رخ داد، زمانی که ارزش بازار کاردانو برای اولین بار از 1 میلیارد دلار گذشت  و پس از چند صعود شدید، قیمت حدود 4000٪ جهش کرد و به 1.21 دلار در 4 ژانویه 2018 رسید. در آن زمان، ارزش بازار کاردانو بیش از 31 میلیارد دلار بود.

البته روند صعودی کاردانو، بلافاصله با سقوط همراه شد و یک ماه بعد، کاردانوکمی بیش از یک چهارم ارزش خود در اوج، ارزش داشت و تا مارس 2018، ارزش آن به زیر 0.15 دلار سقوط کرد. در آوریل 2018، یک ترند جدید به راه افتاد، اما این بار شدت کافی را نداشت، در 0.40 دلار شکسته شد و تا پایان سال، قیمت‌ها تا 0.03 دلار کاهش یافت.

رکود در سال 2019

سال بعد، یعنی 2019، فراز و نشیبی در مسیر هیجان‌انگیز این ارز وجود نداشت. بین ماه‌های مارس و ژوئن، چند افزایش کوچک وجود داشت، اما هر بار قیمت کاردانو در شکستن سد سنگین 0.10 دلاری ناتوان بود و تا پایان سال 2019، ارزش کاردانو به 0.03 دلار بازگشت.

شروع مجدد روند رشد در 2020

سال 2020، سال جذابی بود. ارزش کاردانو در ژانویه و فوریه به 0.07 دلار رسید، اما در ماه مارس، زمانی که قیمت آن  در یک روز، 45 درصد کاهش یافت و سپس در حدود 0.02 دلار سقوط داشت، عملا ارزشش را از دست داد. با این حال، این شروع یک دوره رشد بود و تا آگوست 2020، ارزش کاردانو به 0.14 دلار بازگشت.
پس از افت در ابتدای سپتامبر، سوددهی از سر گرفته شد و کاردانو، سال را با قدرت به پایان رساند و بالای 0.17 دلار بسته شد. این امر با رشد شدیدتر در سال 2021 همراه شد و در سه ماهه اول، قیمت کاردانو تقریباً 700 درصد افزایش یافت و رکورد جدید 1.43 دلاری را ثبت کرد و به ارزش بازار بیش از 45 میلیارد دلار رسید.

آینده کاردانو درسال 2022

بیشتر بخوانید: استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال چیست؟ + مثال

تارگت های آینده کاردانو در 2022

تیم هریسون مدیر بازاریابی و ارتباطات بر این باور است که پس از راه‌اندازی قابلیت‌ قرارداد هوشمند با به‌روزرسانی آلونزو، کاردانو اکنون بر روی بهینه‌سازی عملکرد و مقیاس‌پذیری متمرکز شده است. اکنون شاهد راه‌اندازی طیف متنوعی از برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) و صرافی‌ها (DEX) هستیم که در ماه‌های آینده، بسیار بیشتر خواهد بود. 2022 ، سالی است که کاردانو به روند تبدیل شدن به یک پلتفرم برای تأمین مالی پایدار (RealFi) برای افراد واقعی را شروع می‌کند.

بر طبق گفته‌های تیم هریسون و دیگر منابع معتبر، تارگت های کاردانو در سال 2022، متفاوت هستند و تغییرات زیادی در پلتفرم کاردانو انجام می‌شود. در قدم اول، ظرفیت شبکه افزایش می‌یابد و شاهد بهبود عملکرد پلوتوس Pluts)) و هایدرا (Hydra) و مابقی تایید‌کنندگان ورودی خواهیم بود.
استقرار محصولات و معماری پشتیبانی از ذخیره‌سازی روی دیسک UXTO و کیف پول‌های سبک انجام می‌شود. یک استور برای برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، ابزارها و امکاناتی برای رابط کاربری عرضه می‌شوند. سیستم همگام‌سازی سریع میرثریل (Mirthril) و چین‌های جانبی نیز در اختیار کاربران قرار می‌گیرند. شرکت تحقیق و توسعه آر اند دی (R&D) که ورودی و خروجی کاردانو را ایجاد کرده و مالک آن است، یک پیام توییتری با اخبار بهبود شبکه اصلی به عنوان بخشی از یک طرح مقیاس‌پذیری در حال انجام، به اشتراک گذاشت.

چه تارگت های قیمتی برای کاردانو در سال 2022 محتمل است؟

آینده کاردانو طبق بررسی‌های قیمت در ماه‌های گذشته، برخی بر این باور بودند که برای اینکه پیش‌بینی ارزش 10 دلاری کاردانو در سال 2022 محقق شود، احتمالا باید روند سقوط ماهانه فعلی در نمودار قیم کاردانو در یک نقطه مشخص بسته شود و فقط یک انحراف کوتاه در زیر سطح حمایت باقی بماند، تا یک روند صعودی، کاردانو را برای بازپس‌گیری ارزش 1 دلاری کمک کند. اگر بیت کوین طی یکی دو ماه آینده، به 48000 دلار (25 درصد بالاتر) برسد، این امر قابل دستیابی است. البته اگر پس از گفت‌ وگو بین رهبران جهان، آتش بس در اوکراین حاصل شود.

از طرف دیگر، ارتقاء کاردانو، می‌تواند اعتماد سرمایه‌گذاران به این ارز را به اندازه‌ی کافی افزایش دهد که بتواند از بیت کوین جدا شود و خودش به سمت اوج حرکت کند. با این حال، ارزش کاردانو باید در اسرع وقت به بالای 1 دلار برگردد و برای آزمایش، تا سطح 1.50 – 2 دلار برسد.

حالا و پس از گذشت چند هفته، ارزش بیت کوین به بالای 45000 دلار رسید و ارزش کاردانو به 1.24 دلار رسید (یک افزایش بیش از 50 درصد) البته پس از اینکه مشخص شد درخواست جو بایدن (رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا) برای وضع مقررات ارزهای دیجیتال، تصویب نخواهد شد.

سپس کاردانو در ادامه سال، یک دوره افزایشی 5 تا 6 برابری را تجربه خواهد کرد. البته اگر اخباری مبنی بر اجرای موفقیت‌آمیز پروژه‌های این پلتفرم و افزایش میزان موفقیت در بهینه‌سازی‌ها منتشر شود. سپس تارگت های کاردانو تا 10 دلار افزایش خواهند یافت. این نوع افزایش قیمت، قبلا در تاریخچه قیمت کاردانو اتفاق افتاده است.

تارگت‌های کاردانو در 2022 چقدر به حقیقت پیوسته است؟

بازارهای کریپتو در سال 2022  با بحران اوکراین و روسیه، خبر امضای فرمان اجرایی بایدن در مورد مقررات ارزهای دیجیتال و ترس از رکود اقتصادی و اصلاح S&P 500 در روند نزولی قرار گرفتند. با این حال، اخباری درباره یک روند صعودی جدیدی برای سرمایه‌گذاران کاردانو وجود دارد.
همچنین توسعه‌دهندگان آن اعلام کردند که سه ارتقای اصلی در بین تارگت های کاردانو در سال 2022 ارائه می‌شود که تا کنون، یکی از آن‌ها اجرا شده است. در نتیجه، فعلا نمی‌توانیم تارگت های کاردانو و میزان تحقق آن‌ها را قضاوت کنیم.

تارگت‌های آینده کاردانو در 2022 تا 2025 کدام است؟

ارزهای دیجیتال، به‌ویژه بیت کوین (BTC)، در پایان ماه می، به سمت شروعی دوباره و بازگشت به سطوح پیشین رفتند. اما ارزش آن‌ها از آن زمان، تنها کمی بالاتر از پایین‌ترین سطح فروش در اواسط ماه می، باقی مانده‌ است. ارز کاردانو نیز از این الگو پیروی کرده است و در هفته آخر ماه می، ارزش آن بیش از 21 درصد افزایش یافت و سپس در چند روز اول ژوئن، حدود 9 درصد کاهش داشت.

تارگت‌های کاردانو در سال 2023

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری روزانه را بشناسید

تارگت‌های کاردانو در 2023

برخی متخصصان در مورد روند نزولی و کوتاه مدت کاردانو، چنین گفته‌اند که ممکن است تا سال 2023 طول بکشد تا کاردانو، سطح 1 دلار را برای پشتیبانی بازگرداند. البته با بررسی تاریخچه کاردانو، در میابیم که پروسه پیاده‌سازی به‌روزرسانی‌های اساسی در نقشه راه کاردانو، کمی کند بوده است.

کاردانو همچنین هدف حملاتی بسیاری بوده است که ترس، عدم اطمینان و شک را در رسانه‌های اجتماعی، افزایش دادند. چارلز هاسکینسون در این باره اظهار داشت: «شما چنین رفتاری را در صنایع دیگر نمی‌بینید. شما در فیزیک یا زیست‌شناسی، تولید تلفن همراه یا هر چیز دیگری، نمی‌بینید که یک صنعت، این میزان از قبیله‌گرایی و نفرت را در درون خود داشته باشد.»

برخی افراد نیز بینش خاصی در این مورد دارند، آن‌ها وضع بازار را هشداردهنده می‌دانند و بر این باورند که ممکن است یک رکود نیز در راه باشد که برای بازارهای مالی، به‌ویژه آلت کوین‌ها، تبعات خوبی نخواهد داشت. در بدترین حالت، کاردانو وارد یک نزول چند ساله دیگر در محدوده معاملاتی جانبی زیر 1 دلار خواهد شود، البته اگر پس از گذشت زمان کافی برای انباشت، چرخه بعدی شروع شود. مزیت این حالت، این است که هر چه انباشت طولانی‌تر باشد، حرکت رو به بالا انفجاری‌تر است.

در نمودارهای پیش‌بینی قیمت کاردانو، سطح پشتیبانی قبلی در 1 دلار قرار داشت، که پنج بار در مقاطع ماهانه در سال 2021، مجددا آزمایش شد. ممکن است گذر از یک دوره زمانی مشابه نیاز باشد تا دوباره کاردانوا به وضع مطلوب برسد (قبل از اینکه برای آزمایش 2 دلار، بالا برود). بسته شدن یک شمع ماهانه بالای 2 دلار، سیگنالی قوی از روند صعودی تارگت های کاردانو خواهد بود، زیرا این سومین شمع ماهانه در تاریخچه قیمت کاردانو است که در این موقعیت بسته می‌شود.

تارگت‌های کاردانو در 2024

اگر روند کریپتو معکوس شود، کاردانو نیز مانند سایرین، یک کاهش قیمت در کوتاه مدت خواهد داشت و به سطح مقاومت فعلی 12 دلار می‌رسد. در بدترین حالت، ممکن است پیش از بازگشت آرامش به موقعیت صعودی، تا سطح 10 دلار سقوط کند. سرمایه‌گذاران به شدت به موفقیت سومین ارتقاء بلاک چین کاردانو متکی هستند و انتظار دارند قیمت کاردانو تا قبل از پایان سال از سطح 15 دلار عبور کند.
بسیاری بر این باورند که کاردانو شایستگی قرار گرفتن در بین 10 رمزارز برتر را ندارد، اما از سوی دیگر، سرمایه‌گذاران همچنان به سودهای بزرگ در سال‌های آینده امیدوار هستند. پیش‌بینی فعلی قیمت کاردانو، نشان می‌دهد که افزایش قیمت نیز جزو تارگت های کاردانو است.

تارگت‌های کاردانو در 2025

پیش‌بینی می‌شود سقوط بیت کوین در مارس 2024 انجام شود و مجددا همان روند صعودی کریپتو در سال 2021، که کمی پس از نزول بیت کوین در سال 2020 انجام شد، به‌وجود بیاید. این واقعه در آن زمان، باعث شد که بیت کوین از سقف قبلی خود که 20 هزار دلار بود به 69 هزار دلار عبور کند و ارزش کل بازار کریپتو از 1 تریلیون دلار به 3 تریلیون دلار برسد.

با فرض اینکه کاردانو ارزش نسبی خود را در مقایسه با بیت کوین در جفت ADA / BTC حفظ کند، اگر روزی قیمت بیت کوین همانطور که برخی سرمایه گذاران پیش بینی می‌کنند به 500000 دلار برسد، قیمت سکه ارز کاردانو به 10 دلار می رسد.

این امر مبتنی بر این است که کاردانو از این زمان به بعد، عملکرد بدتر یا بهتر از بیت‌کوین نداشته باشد و در نسبتی پایدار با آن بماند. کاردانو در یک سطح تلاقی تاریخی مهم است، پشتیبانی در سال 2018، مقاومت در سال‌های 2019 و 2020، سپس حمایت مجدد در 2021.

آیا سرمایه گذاری روی کاردانو کار درستی است؟

در نتیجه رویکرد و فناوری منحصربه‌فرد کاردانو، این ارز به سرعت در حال کسب شهرت در دنیای رقابتی ارزهای دیجیتال است. این اولین بلاک چینی است که در کنار بیت‌کوین مورد بررسی قرار گرفته است. یک گروه متخصص متشکل از دانشگاهیان و دانشمندان از موسسات برتر، پروتکل‌های کاردانو را قبل از اینکه منتشر شود، به دقت بررسی کردند. یکی از عناصر کلیدی سیستم اثبات سهام کاردانو، اوروبوروس (Ouroboros) است که ضد رکود می‌باشد.
این الگوریتم به ماینرها بر اساس مقدار ارزی که کنترل می‌کنند، قدرت بیشتری برای استخراج می‌دهد. از آنجایی که POS نسبت به الگوریتم اثبات کار انرژی کمتری دارد، سیستم POS در ابتدا به عنوان مکانیزم اجماع برای فناوری بلاک چین به عنوان جایگزینی برای آن روش توسعه داده شد.

به عنوان یک ارز دیجیتال نسل سوم، کاردانو همچنین در تلاش است تا نگرانی‌های فزاینده مرتبط با نسل اول بیت‌کوین و نسل دوم اتریوم، از جمله پی او دبلیو (POW) را بهبود بخشد. یک میلیون تراکنش در ثانیه به دلیل سرعت و پیشرف های فنی کاردانو به زودی امکان پذیر خواهد بود.
در نتیجه، کاردانو به عنوان یکی از پیچیده‌ترین و پیشرفته‌ترین ارزهای رمزنگاری‌شده از نظر فنی و ضد رکود در نظر گرفته می‌شود. با توجه به این همه، تارگت های کاردانو در حوزه ارزهای دیحیتال، در حال تغییر است.
بسیاری از افرادی که درک عمیقی از ارزهای دیجیتال و توکن‌ها دارند، معتقدند که کاردانو، آینده ارزهای دیجیتال است و به زودی، وارد رقابت خواهد شد و در نهایت جایگزین اتریوم و بیت کوین خواهد شد. ارز کاردانو، یکی از مفیدترین توکن‌های دیجیتال و جایگزینی جذاب برای سرمایه‌گذارانی است که به دنبال ارزهای رمزپایه هستند که در برابر سقوط احتمالی بازار مقاومت می‌کنند. زیرا وقتی صحبت از تراکنش‌های د فی (DeFi) و قراردادهای هوشمند به میان می‌آید از نظر انرژی کارآمدتر و بهتر است.

آینده کاردانو دز سال 2023

تارگت‌های کاردانو با اهداف خود فاصله زیادی ندارد

با توجه به پتانسیلی که کاردانو برای دموکراتیک کردن امور مالی و ساخت دنیایی جدید از برنامه‌های غیرمتمرکز دارد، تحقق تارگت های کاردانو زمان‌بر ولی محتمل هستند. اما کاردانو در حال حاضر یکی از مهم‌ترین ارز‌های دیجیتال در بازار است. از این رو، نبایدآینده کاردانو و ظرفیت‌هایش را دست‌کم گرفت.
همین امر باعث شده است که بسیاری از سرمایه‌گذاران باتجربه بازار رمزارز از این ارز دیجیتالی برای ایجاد تنوع در سبد رمزارز خود استفاده کنند.

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *