بلاگ

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 کدام است؟

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت

سرمایه گذاری کوتاه مدت؛ از روش‌های محبوب کسب سود در بازار کریپتو

بازار ارز دیجیتال در سال‌های ‌اخیر فراز و نشیب‌های ‌زیادی را به خود دیده است. از این رو سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال، به دنبال این هستند که بتوانند در کوتاه‌مدت یا بلندمدت سودهای خوبی را کسب کنند. نوسانات حاکم بر بازار کریپتوکارنسی‌ها می‌‌‌تواند ریسک‌هایی را نیز برای سرمایه‌گذاران به دنبال داشته باشد. از این رو، آنچه مهم است این است که بهترین ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری از میان هزاران رمز ارز موجود در بازار شناسایی کنید. در این مطلب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 را به شما معرفی می‌‌‌کنیم.

سرمایه گذاری کوتاه مدت ارز دیجیتال چقدر طول می‌‌‌کشد؟

برخی سرمایه‌گذاران ‌ارزهای دیجیتال را برای کوتاه مدت نگه می‌‌‌دارند که این میزان می‌‌‌تواند تا 6 ماه نیز به طول انجامد. به طور کلی، در سرمایه‌گذاری کوتاه مدت ارز دیجیتال، سرمایه‌گذاران کوین‌ها را برای دوره‌های ‌متفاوتی، از چند ساعت تا چند ماه نگه می‌‌‌دارند. در حالی که سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال، به معنای هولد آن‌ها برای بیش از یک سال است. البته باید توجه داشت که ریسک ناشی از نوسانات رمزارزها در بلندمدت کمتر از سرمایه گذاری کوتاه مدت است. همچنین، در سرمایه گذاری یا ترید در کوتاه مدت، افراد باید کارمزد بیشتری را بپردازند.

معرفی بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

از بیت کوین و اتریوم گرفته تا دوج کوین و تتر، هزاران ارز دیجیتال مختلف وجود دارند که شاید در ابتدای ورود شما به دنیای رمزارزها کمی سردرگم شوید. به این منظور ما لیستی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت را در سال 2022 برای شما آماده کرده‌ایم.

بیت کوین (BTC)؛ پادشاه ارزهای دیجیتال، گزینه‌ای برتر برای سرمایه‌گذاری کوتاه‌مدت

بیت کوین قدیمی‌ترین رمز ارز موجود در بازار ارزهای دیجیتال است. این رمز ارز پرطرفدار دارای بیشترین قیمت و مارکت کپ در بازار کریپتوکارنسی‌ها است. از این رو، در میان گزینه‌های ‌مناسب برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، بیت کوین یکی از بهترین گزینه‌ها به شمار می‌‌‌آید.

بسیاری از کسب‌وکارها در حال حاضر از بیت کوین به‌عنوان یکی از روش‌های ‌پرداخت استفاده می‌‌‌کنند. بنابراین، سرمایه گذاری در این ارز  دیجیتال به‌عنوان یک سرمایه گذاری هوشمند تلقی می‌‌‌شود. به عنوان مثال، سرویس مالی ویزا (Visa) از بیت کوین در تراکنش‌های ‌خود استفاده می‌‌‌کند. استرایپ (Stripe) که  یکی دیگر از سرویس‌های ‌مالی مطرح در سطح جهان است، به مشتریان خود اجازه می‌‌‌دهد تا پرداخت‌های ‌خود را با بیت کوین انجام دهند. در حال حاضر بانک‌های ‌بزرگ نیز رفته رفته تراکنش بیت کوین را به خدمات خود افزوده‌اند.

شرکت تسلا نیز بیت کوین را برای مدت کوتاهی به عنوان یک روش پرداخت پذیرفت، اما از آنجا که مکانیزم استخراج بیت کوین در حال حاضر دارای مضراتی برای محیط زیست است، از آن صرف نظر کرد. البته در همین راستا، Blockstream و  Blockدر حال راه‌اندازی یک معدن استخراج بیت کوین در تگزاس هستند که به طور کامل با تجهیزات تامین انرژی خورشیدی تسلا و باتری مگاپک تغذیه می‌‌‌شود.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

بیشتر بخوانید: استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال چیست؟ + مثال

اتریوم (ETH)؛ ملکه ارزهای دیجیتال گزینه‌ای برای سودآوری شماست

یکی دیگر از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022 اتریوم است. اتریوم شبکه‌ای است که به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌‌‌دهد تا ارز دیجیتال خود را ایجاد کرده و قراردادهای هوشمند را با استفاده از این شبکه راه‌اندازی کنند. اتریوم از نظر قیمتی بسیار پایین‌تر از بیت کوین است، اما از سایر رقبا نیز بسیار جلوتر است.

اگرچه این رمز ارز سال‌ها بعد از دیگر ارزهای دیجیتال از جمله بیت کوین عرضه شد؛ اما به دلیل برخورداری از یک فناوری منحصربه‌فرد، دارای جایگاه مناسبی در بازار کریپتوکارنسی‌ها است. در حال حاضر، اتریوم، محبوب‌ترین بلاک چین و دومین ارز دیجیتال بزرگ بازار پس از بیت کوین به شمار می‌‌‌آید. اتریوم در جدیدترین اقدامی که به ‌منظور ارتقای شبکه بلاک چین خود برنامه‌ریزی کرده است، قصد دارد به سمت مکانیزم اجماعی مبتنی بر اثبات سهام سوق پیدا کند، تعداد کوین‌ها را کاهش دهد و ماینینگ را به نوعی منسوخ کند. همچنین انتظار می‌‌‌رود این مکانیزم، مصرف انرژی را در شبکه اتریوم به‌شدت کاهش دهد.  طبق گزارش وال استریت ژورنال، Fidelity از فناوری متعلق به خود برای ایجاد زیرساخت‌های ‌مورد نیاز برای ارائه خدمات نگهداری و تجارت اتریوم به مشتریان، استفاده می‌‌‌کند.

اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

اتریوم بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2022

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری روزانه را بشناسید

بایننس کوین (BNB)؛ توکن بومی صرافی بایننس

بایننس کوین، پس از سال‌ها که قیمت آن تقریبا ثابت بود، در ابتدای سال 2021 این ارز دیجیتال رشد کرد و از حدود 38 دلار در ژانویه همان سال به 683 دلار در ماه می‌‌‌رسید. این رمز ارز با توجه به عملکرد خود در طول این سال‌ها، ثابت کرده است که همواره یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بوده است.این رمزارز، توکن بومی بایننس است که به عنوان بزرگ‌ترین صرافی ارزهای دیجیتال شناخته می‌‌‌شود.

تریدرها و سرمایه‌گذاران کوتاه مدت در بازار ارزهای دیجیتال، باید توجه داشته باشند که صرافی بایننس اخیرا سپرده‌گذاری و برداشت از برخی از شبکه‌ها از جمله پلی گان و سولانا را در حال حاضر متوقف کرده است.

بایننس کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

بایننس کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

کاردانو (ADA) با اهداف پروژه بلندپروازانه و عملکرد مناسب

شبکه کاردانو به دلایل مختلفی برای سرمایه گذاری جذاب است. برای تکمیل تراکنش‌ها در شبکه کاردانو در مقایسه با شبکه بزرگ‌تری مانند بیت کوین، انرژی کمتری مصرف می‌‌‌شود. از این رو، معاملات در شبکه کاردانو سریع‌تر و ارزان‌تر انجام می‌‌‌شود.

سال گذشته، کاردانو یک “hard fork” را راه‌اندازی کرد. این به‌روزرسانی، باعث بهبود در عملکرد شبکه کاردانو شد و امکان گسترش قراردادهای هوشمند را فراهم کرد. در نتیجه، با افزایش فعالیت‌ها در این شبکه، قیمت کوین نیز افزایش یافت.

کاردانو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

کاردانو بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

پلی گان (Matic)

پلی گان توسط تیمی توسعه پیدا کرد که سهم قابل‌توجهی در تشکیل پلتفرم بلاک چین اتریوم داشت. این شبکه در واقع برای مقیاس بندی اتریوم و توسعه زیرساخت‌های ‌مربوط به آن طراحی شده است. این شبکه، اتریوم را به سیستم چندزنجیره‌ای گسترش می‌‌‌دهد و سرعت تراکنش‌ها را افزایش می‌‌‌دهد.

صرافی‌های ‌ارز دیجیتال بایننس و کوین بیس از پلی گان پشتیبانی می‌‌‌کنند. توکن آن، ماتیک، برای خدمات پرداخت، کارمزد تراکنش‌ها و تسویه‌حساب استفاده می‌‌‌شود. پیشرفت‌های ‌اخیر می‌‌‌توانند باعث افزایش قیمت ماتیک شوند که از جمله آن‌ها راه‌اندازی Zo World است. سرمایه‌گذارانی که این دارایی را خریداری می‌‌‌کنند، خود به خود مالکیت Zo Metaverse را نیز از آن خود می‌‌‌کنند. یکی از نکات جالب‌توجه این است که دولت هند از پلی گان برای صدور گواهی‌های ‌کاست برای ارائه کمک‌های ‌مالی به بیش از یک میلیون شهروند کم‌درآمد استفاده می‌‌‌کند.

به گفته وبلاگ پلی گان، این شبکه بلاک چین در حال حاضر از 19000 برنامه غیرمتمرکز میزبانی می‌‌‌کند که به میزان 500 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته افزایش داشته است. همچنین، اخیرا پلی گان از استیبل کوین تتر نیز پشتیبانی کرده است که می‌‌‌تواند به رشد آینده این رمز ارز کمک کند و آن را به یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022 تبدیل کند.

پلی گان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

پلی گان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

آوالانچ (AVAX)؛ از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022

آوالانچ یک بلاک چین “لایه یک” نسبتا جدید است. (بلاک چینی که عملکرد پروتکل پایه را بهبود می‌‌‌بخشد تا سیستم را مقیاس‌پذیرتر کند). به گزارش کوین مارکت کپ، این شرکت به عنوان یک رقیب جدی برای اتریوم، توسط Ava Labs و مهندسان کامپیوتر در دانشگاه کرنل تاسیس شد.

در حالی که در اتریوم، همه گره‌ها باید تراکنش‌ها را تایید کنند، سه بلاک چین مجزای آوالانچ می‌‌‌توانند هریک به طور مستقل تراکنش‌ها را تایید کنند. این باعث می‌‌‌شود که آوالانچ مقیاس‌پذیری بیشتری داشته باشد و حجم قابل‌توجهی از تراکنش‌ها را در زمان کمتری انجام دهد (تا 6500 تراکنس در ثانیه). از این رو، آوالانچ در میان پروژه‌های ‌اتریوم محبوبیت زیادی پیدا کرده است. آوالانچ در سال 2020 معاملات خود را طی یک عرضه اولیه 24 ساعته آغاز کرد. قیمت این رمز ارز از پایین‌تر سطح خود یعنی 9.34 دلار تا 146.22 دلار در سال گذشته در نوسان بوده است.

آواکس بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

آواکس بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

چین لینک (LINK)

به گفته کوین مارکت کپ، چین لینک از یک شبکه اوراکل غیرمتمرکز برای تسهیل معاملات بین بلاک چین‌ها استفاده می‌‌‌کند که توسعه‌دهندگان این شبکه امیدوارند این امکان را برای قراردادهای هوشمند فراهم کنند که چین لینک به شکل غالب در شبکه پرداخت ارزهای دیجیتال تبدیل شود. بنابراین، این رمز ارز به عنوان یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022 به شمار می‌‌‌آید.

یکی از مواردی که در بلندمدت می‌‌‌تواند باعث افزایش قیمت چین لینک شود، مشارکت استراتژیک این شرکت با گوگل است. بر این اساس، گوگل از پروتکل چین لینک برای اتصال کاربران به خدمات ابری خود استفاده می‌‌‌کند. مشاوران این پروژه اریک اشمیت، رئیس سابق آلفابت، تام گونسر، بنیان‌گذار DocuSign و جف وینر، مدیرعامل سابق لینکدین هستند.

لینک بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

لینک بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

ایپ کوین (ApeCoin)

یکی دیگر از (بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022)، ApeCoin است. این کوین بازی در سال 2022 توسط تیم سازنده Bored Ape Yacht Club عرضه شد. ایپ کوین پلتفرمی است که از 10000 توکن غیرقابل تعویض (NFT) تشکیل شده است.

ایپ کوین یک رمزارز بر پایه ERC-20 با ویژگی‌هایی کاربردی است. قیمت این کریپتوکارنسی محبوب زمانی که برای اولین بار در اوایل سال 2022 عرضه شد، حدود 6.40 دلار بود. در عرض چند ساعت، ارز APE در قیمت تقریبی 42 دلار معامله شد.

پروژه ایپ کوین به عنوان یک پروژه رمزنگاری متاورس توسعه داده شد. این رمزارز را می‌‌‌توان برای خرید آنلاین از طریق Shopping.io استفاده کرد. به این ترتیب، کاربران این امکان را پیدا می‌‌‌کنند که به محصولات eBay، HomeDepot، آمازون، والمارت و دیگر پروژه‌های ‌آنلاین دسترسی داشته باشند. صرافی رمزارز کوین بیس، پرداخت با ایپ کوین را برای کاربران میسر کرده است. جالب اینجاست که کاربران ایپ کوین هنگام خرید آنلاین با این کوین، از دو درصد تخفیف برخوردار می‌‌‌شوند. طبق اکثر پیش‌بینی‌های ‌انجام‌شده روی قیمت رمز ارزها، ایپ کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت در سال 2022 است.

یونی سواپ (Unswap)؛ گزینه سودآوری در کوتاه‌مدت

دیگر رمزارز برتری که باید زیر نظر بگیرید یونی سواپ است. در درجه اول، یونی سواپ یک صرافی غیرمتمرکز محبوب است که به کاربران اجازه می‌‌‌دهد بدون نیاز به شخص ثالث، ارزهای دیجیتال را خرید و فروش کنند. با افزایش محبوبیت یونی سواپ، ارزش بازار (مارکت کپ) این رمز ارز در سال 2022، از 5.70 میلیارد فراتر رفته است.

یونی سواپ از زمان عرضه اولیه، مدل کسب‌وکار خود را با ایجاد یک بازار آنلاین در ارتباط با  NFT‌ها و متاورس گسترش داده است. این امر نه‌تنها تجربه منحصربه‌فردی را برای کاربران در دنیای تجارت کریپتو رقم خواهد زد، بلکه خریداران و فروشندگان نیز می‌‌‌توانند از طریق شبکه یونی سواپ، به صورت غیرمتمرکز تراکنش‌های خود را انجام دهند.

سولانا (SOL)

سولانا یک پروژه متن‌باز کاربردی است که از فناوری بلاک چین برای ارائه خدمات مالی غیرمتمرکز (DeFi) استفاده می‌‌‌کند. اگرچه ایده پروژه سولانا پنج سال پیش ارائه شد، اما راه‌اندازی رسمی آن در مارس 2020 بود. در پروژه سولانا بر همه تراکنش‌های ‌شبکه نظارت می‌‌‌شود.

سولانا یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال است که در سال گذشته توسعه چشمگیری پیدا کرده است. سرعت افزایش قیمت این کوین به حدی بوده که توجه سرمایه‌گذاران در سراسر جهان را به خود جلب کرده است. اگر زمانی که سولانا در سال 2020 راه‌اندازی شد، در این رمز ارز سرمایه گذاری کرده بودید – زمانی که تنها 0.78 دلار قیمت داشت – بیش از 410000 درصد برای شما بازدهی در پی داشت. با توجه به پیش‌بینی‌های ‌قیمتی انجام‌شده، انتظار می‌رود که سولانا یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 باشد.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 تا 2025

دوج کوین (Dogecoin)؛ رمزارزی با پتانسیل رشد بالا

دوج کوین یکی از بهترین ارزهای دیجیتال است که در سال 2022 می‌‌‌توان در آن سرمایه گذاری کرد و دارای پتانسیل صعودی است. این رمز ارز یکی از محبوب‌ترین ارزهای دیجیتال برای خرید در سال 2021 بود. از این گذشته، ایلان ماسک اغلب در مورد آن توییت‌های ‌مثبتی منتشر می‌‌‌کرد که باعث شد این کوین بازدهی بالایی داشته باشد. در آغاز سال 2021، دوج کوین تنها 0.002 دلار قیمت داشت.

تا ماه می‌‌‌ همان سال، یعنی 2021، دوج کوین به بالاترین قیمت خود نزدیک به 0.76 دلار رسید و در عرض پنج ماه بیش از 19000 درصد رشد داشت. با این حال، قیمت دوج کوین از آن زمان با کاهش قابل‌توجهی روبرو شد، ولی چشم‌انداز امیدبخشی را می‌‌‌توان برای آن در کوتاه مدت پیش‌بینی کرد. همچنین پیش‌بینی‌های ‌قیمتی دوج کوین نشان‌دهنده آن است که می‌‌‌توان به این میم کوین به عنوان یک سرمایه گذاری بلندمدت نگاه کرد.

دوج کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

دوج کوین بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

ریپل (XRP)؛ یک رمزارز متمرکز!

ریپل یکی دیگر از بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 در بازار است که در سال 2012 تاسیس شده است. به گفته کارشناسان، این کوین این پتانسیل را دارد که در سال جاری رشد خوبی را تجربه کند. مارکت کپ ریپل حدود 24 میلیارد دلار است که رقم قابل‌توجهی است. ریپل به جای اینکه مانند بیت کوین توسط جامعه کاربران مدیریت شود، متمرکز است و تنها توسط سازنده آن، ریپل لبز، استخراج، کنترل و مدیریت می‌‌‌شود.

این امر به سازندگان این امکان را می‌‌‌دهد تا کنترل بهتری روی سیاست‌ها و قابلیت‌های ‌مرتبط با سرعت اجرایی معاملات داشته باشند و با بانک‌های بزرگ وارد مذاکره شوند. با این حال، این رویکرد با انتقادات زیادی مواجه است؛ چرا که به نظر می‌‌‌رسد از ماهیت ارز دیجیتال (تمرکززدایی) منحرف شده است. با این وجود، XRP پتانسیل زیادی از خود نشان داده است و گزینه خوبی برای سرمایه گذاری در سال 2022 خواهد بود. در حال حاضر، ریپل توسط برخی موسسات مالی به جای شبکه SWIFT استفاده می‌‌‌شود و کاربرد آن در دنیای واقعی گسترده است. ریپل در سال 2017، حدود 36000 درصدی رشد کرد. یعنی قیمت آن از چیزی نزدیک به صفر در ابتدای سال 2017 به 2.4 دلار در دسامبر همان سال رسید.

اگر بخواهید این رمزارزها را مدت زمان بیشتری هولد کنید

سرمایه گذاری بلندمدت در کریپتو به معنای آن است که شما انتظار دارید، قیمت یک رمز ارز به‌خصوص در طول زمان افزایش یابد. این نوع سرمایه گذاری، حداقل بین 6 ماه تا 1 سال صورت می‌‌‌گیرد. در برخی موارد، سرمایه‌گذاران بلندمدت کریپتو قصد دارند، دارایی‌های ‌خود را برای چندین سال هولد کنند از جمله بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت می‌‌‌توان به بیت ‌کوین، اتریوم، چین لینک و یونی سواپ اشاره کرد. به این ترتیب، شما می‌‌‌توانید با جمع‌آوری کوین‌های ‌بیشتر در درازمدت از آن‌ها سود کسب کنید.

انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022

صنعت کریپتو دائما دستخوش تغییر و تحول است. چرا که منافع سرمایه‌گذاران به طور مرتب در حال تغییر است و زیرساخت‌های ‌موجود در دنیای ارزهای دیجیتال تغییر می‌‌‌کند. یک کوین می‌‌‌تواند برترین رمز ارز موجود در بازار باشد و روز بعد اثری از آن نباشد. اما به طور کلی پروژه‌هایی که به آن‌ها اشاره کردیم، جزو بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری کوتاه مدت 2022 و حتی در بلند مدت هستند. البته سرمایه‌گذاری در تمامی بازارهای مالی دارای ریسک است و بازار ارزهای دیجیتال نیز از این قاعده جدا نیست. با در نظر گرفتن این موضوع، اگر به دنبال سرمایه‌گذاری در حوزه کریپتو هستید، رمزارزهای اتریوم، سولانا یا کاردانو گزینه‌های ‌مناسبی برای شما خواهند بود.

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *