بلاگ

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال چیست؟ + مثال

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال و سود بردن از نوسان بالا

استراتژی‌های معاملاتی با توجه به چارچوب زمانی تعیین می‌شوند. در بازارهایی که نوسان بالایی دارند، معامله‌گران از استراتژی‌های کوتاه مدت برای کسب درآمد و کسب سود در طول روز استفاده می‌کنند. بازار ارزهای دیجیتال یکی از پر نوسان‌ترین بازارهای مالی است که رفته رفته استراتژی‌های معاملاتی ویژه‌ای برای آن ایجاد می‌شود. استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال یکی از این رویکردهای معاملاتی است که در آن فاصله بین خرید و فروش ارز دیجیتال به کمتر از یک ساعت می‌رسد.

اما معامله‌گران چطور می‌توانند فرصت معاملاتی مناسب و لحظه مناسب خرید و فروش را در یک بازه زمانی به این کوتاهی شناسایی کنند و سودآورترین تصمیم‌ها  را بگیرند؟ برای آشنایی با استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال و نحوه عملکرد آن می‌توانید این مطلب از باریپتو را دنبال کنید.

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال چیست؟

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال یک روش معاملاتی است که همان طور که از نام‌ آن حدس می‌زنید، فاصله خرید و فروش یک ارز دیجیتال در آن حداکثر به یک ساعت می‌رسد. معامله‌گرانی که از این استراتژی معاملاتی استفاده می‌کنند معمولا از اندیکاتورهایی که در کوتاه‌ترین زمان نتایج قابل اعتمادی ارائه می‌دهند استفاده می‌کنند که در ادامه این مطلب با آنها بیشتر آشنا می‌شوید.

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال بین کدام استراتژی‌های معاملاتی قرار می‌گیرد؟

دو استراتژی معاملاتی کوتاه مدت شناخته شده در بازارهای مالی استراتژی روزانه و استراتژی نوسان‌گیری هستند. استراتژی روزانه یکی از استراتژی‌های معاملاتی سنتی است که در بازارهای مالی مثل بورس که فقط در ساعات کاری هفته باز هستند توسعه یافته است.

نوسان‌گیری یک استراتژی معاملاتی کوتاه مدت دیگر است که به خصوص در بازار فارکس و بازارهایی که حجم تغییرات و نوسان قیمت خیلی زیاد نیست ایجاد شده و به بازار ارزهای دیجیتال راه یافته است. در ادامه بعد از آشنایی با این دو استراتژی شناخته‌شده و کلاسیک معاملاتی، با راهکارها و ابزارهای مناسب برای استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری روزانه را بشناسید

استراتژی معاملاتی روزانه

استراتژی معاملاتی روزانه یکی از مواردی است که تمایز بین معامله‌گران و سرمایه‌گذاران را نشان می‌دهد. سرمایه‌گذاران افرادی هستند که یک محصول را برای سود گرفتن در بلند مدت خریداری می‌کنند. معامله‌گران، به‌خصوص معامله‌گران روزانه افرادی هستند که صبح شروع به معامله کردن می‌کنند و اگر تا شب سودی به دست نیاورند، درآمدی کسب نکرده‌اند.

معامله‌گران روزانه برای اینکه بتوانند درآمد مطمئنی داشته باشند برخلاف سرمایه‌گذاران که معمولا روی یک محصول سرمایه‌گذاری می‌کنند، روی انواع گزینه‌هایی که پیشبینی می‌کنند در طول روز قیمت آن تغییر خواهد کرد معامله‌ می‌کنند. این معاملات برخلاف سرمایه‌گذاری حجم بالایی ندارند و هدف از هر کدام از آنها تامین بخشی از درآمد روزانه معامله‌گر است.

در استراتژی‌ معاملاتی روزانه با بررسی روند قیمت در روزها و نهایتا هفته یا هفته‌های گذشته فرصت‌های معاملاتی شناسایی می‌شوند. نمودارهای قیمت و اندیکاتورهای پیشرو در این معاملات از ساعتی تا یک روزه هستند و اندیکاتورهای تاخیری در آنها 7 روز گذشته را بررسی می‌کنند.

 استراتژی ساعتی ارز دیجیتال

استراتژی نوسان‌‌گیری

استراتژی نوسان‌گیری مفهوم معاملات روزانه را تا انتها گسترش می‌دهد. در این نوع از معاملات، معامله‌گران در طول روز چند صد معامله با سود بسیار کم و نسبتا قطعی انجام می‌دهند. نوسان‌گیری در بازارهای سنتی مالی با نوسان بسیار کم مثل بازار فارکس توسعه یافته است. در این بازارها امکان استفاده از لوریج به معامله‌گران اجازه می‌دهد با کمترین تغییرات قیمت بتوانند به سود و درآمد مناسبی برسند.

نوسان‌گیری کوتاه مدت ترین نوع معاملات در بازارهای مالی است که در آن معامله‌گران با رسیدن به اولین پرایس اکشن یا تغییر قیمت، برای فروش و برداشت سود اقدام می‌کنند. ابزارهای تحلیل تکنیکال که برای شناسایی فرصت‌ها توسط نوسان‌گیرها کاربرد دارند در استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال هم برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی کاربرد دارند.

اما تفاوت اصلی استراتژی ساعتی ارز دیجیتال با نوسان‌گیری در میزان برداشت سود و لحظه فروش یا خروج از بازار است. نوسان‌گیرها با اولین رشد قیمت برای اینکه از سودآوری معامله اطمینان پیدا کنند برای فروش اقدام می‌کنند. اما معامله‌گران ارز دیجیتال که استراتژی ساعتی دارند به دنبال کسب سود بیشتری در این برهه زمانی باقی می‌مانند و لحظه برداشت سود را بالاتر از نوسان‌گیرها قرار می‌دهند.

حالا با در نظر گرفتن این موارد اندیکاتورهایی که در این دو نوع معاملات کوتاه مدت بیشتر رایج هستند و در استراتژی ساعتی ارز دیجیتال هم کارایی دارند را مرور می‌کنید.

اندیکاتورهای کاربردی در استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال

ابزارهای تحلیل تکنیکال به معامله‌گران امکان می‌دهند با بررسی تغییرات قیمت در گذشته و شناسایی الگوهای تکرار شونده، تغییرات قیمت در آینده را پیشبینی کنند. اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال به دو دسته اصلی و عمده تقسیم می‌شوند:

  • اندیکاتورهای پیشرو: برای شناسایی نقطه تغییر قیمت و فرصت ورود یا خروج از بازار کارایی دارند
  • اندیکاتورهای تاخیری: برای به دست آوردن پس‌زمینه‌ای از تغییرات قیمت و شناخت بهتر روند کنونی مورد استفاده قرار می‌گیرند

معامله‌گرانی که از استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال استفاده می‌کنند از هر دو نوع این اندیکاتورهای برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی سودآور بهره می‌برند. در ادامه بعضی از اندیکاتورهای کاربردی در این نوع از معاملات که به صورت سنتی توسط معامله‌گران نوسان‌گیر و روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند مرور می‌شود.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 تا 2025

میانگین متحرک ساده

میانگین متحرک ساده یک اندیکاتور تاخیری است که به سادگی با حساب کردن مجموع قیمت‌ها در نقطه‌های زمانی مشخص و تقسیم کردن حاصل جمع به تعداد نقطه‌ها، معدل یا میانگین قیمت را مشخص می‌کند. نوسان‌گیرها از اندیکاتور میانگین مترک ساده در نمودارهای دو تا پنج دقیقه‌ای استفاده می‌کنند. معامله‌گران روزانه از همین اندیکاتور بیشتر در نمودارهای ساعتی برای شناسایی فرصت بهره می‌برند.

در استراتژی ساعتی ارز دیجیتال استفاده از ترکیب 13-8-5 اندیکاتور میانگین متحرک ساده برای نمودارهای 10 دقیقه‌ای برای پیدا کردن موقعیت مناسب معامله استفاده می‌شود. هنگامی که معامله‌گران از این اندیکاتور در پلتفرم‌های معاملاتی استفاده می‌کنند سه نوار روی نمودار ظاهر می‌شود که از هم دور یا به هم نزدیک می‌شوند. لحظه‌های برخورد و نزدیک شدن سه نوار به یکدیگر به عنوان سیگنال خرید در نمودار شناخته می‌شوند. در این موقعیت که نزدیک‌ترین نقطه به کف کانال است معامله‌گران خرید ارز دیجیتال را ثبت کرده و نهایی می‌کنند.

میانگین متحرک نمایی

اندیکاتور میانگین متحرک نمایی درست مثل میانگین متحرک ساده محاسبه می‌شود اما در آن وزن بیشتری به قیمت لحظه‌ای و جدیدتر داده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود میانگین متحرک نمایی نزدیک‌تر به اندیکاتورهای پیشرو عمل کند و جنبه تاخیری آن کاهش پیدا کند. معامله‌گران کوتاه مدت از این اندیکاتور در کنار میانگین متحرک ساده برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی مناسب بهره می‌برند.

وقتی معامله‌گران از اندیکاتور میانگین متحرک نمایی استفاده می‌کنند معمولا به جای 3 نوار از دو نوار با ترکیب 14-7 یا 15-5 استفاده می‌کنند. این دو نوار در نمودار 10 دقیقه‌ای در نقاطی از هم دور و به هم نزدیک می‌شوند. درست مثل اندیکاتور میانگین متحرک ساده، وقتی دو نوار یکدیگر را قطع می‌کنند یا به هم نزدیک می‌شوند سیگنال خرید ایجاد می‌شود.

شاخص قدرت نسبی و باند بولینگر

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی یا RSI یکی از اندیکاتورهای پیشرو است که در معاملات کوتاه مدت در بازارهای مالی با ترکیب 14-7-3 برای شناسایی لحظه خرید و به‌خصوص فروش مورد استفاده قرار می‌گیرد. استوکاستیک و شاخص قدرت نسبی برای پیدا کردن لحظه فروش بیش از حد یا خرید بیش از حد به صورت سنتی کارایی دارد. در بازارهای پر نوسان مثل بازار ارزهای دیجیتال این اندیکاتور وقتی در کنار اندیکاتور باند بولینگر اس‌دی (Standard Deviation) مورد استفاده قرار می‌گیرد سیگنال‌های قابل اتکا و مطمئنی برای فروش به معامله‌گران می‌دهد.

در استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال وقتی از ترکیب دو اندیکاتور شاخص قدرت نسبتی و باند بولینگر اس‌دی استفاده می‌شود سیگنال و لحظه فروش در داخل باند قرار می‌گیرد. شاخص قدرت نسبی با بررسی نسبت قیمت با حجم معاملات سیگنال لحظه فروش قبل از کاهش قیمت را به معامله‌گران می‌دهد. به این ترتیب معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال می‌توانند قبل از اینکه تغییر قیمت بزرگی ایجاد بشود که منجر به ضرر آنها بشود سود خود را به شکلی امن و با ریسک کم برداشت کنند.

لازم به یادآوری است که این نوع از معامله همچنان نوعی نوسان‌گیری است که در آن سود کم به ریسک بالای سود بیشتر ترجیح داده می‌شود. در صورتی که معامله‌گران انتظار سود بیشتری داشته باشند بهتر است فقط از اندیکاتور شاخص قدرت نسبی در کنار الگوهای کندل برای شناسایی حد نهایی روند و سیر صعودی بهره بگیرند. اما به هر حال در این روش احتمال ضرر درست به اندازه احتمال سود افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های رایگان NFT سال 2022

مک‌دی یا میانگین متحرک همگرایی/واگرایی

یکی از ابزارهای قدرتمند تحلیل تکنیکال برای شناسایی تغییرات قیمت هنگام معاملات با (استراتژی ساعتی ارز دیجیتال) در بازار  کریپتو، اندیکاتور مک‌دی (MACD) است. اندیکاتور مک‌دی یکی از اندیکاتورهای کلاسیک و محبوب پیشرو است که برای بازه‌های زمانی کوتاه که در این مورد نمودار 10 دقیقه‌ای است با ترکیب 9-26-12 سیگنال‌های قابل اتکایی ایجاد می‌کند. در استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال از اندیکاتور مک‌دی برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی با سودآوری حداکثری استفاده می‌شود.

هنگامی که از اندیکاتور مک‌دی در نمودار استفاده می‌شود یک هیستوگرام در پلتفرم معاملاتی ظاهر می‌شود که دو نوار در آن دیده می‌شوند. در این مورد محل برخورد نوارها کمتر از رسیدن آنها به سقف یا کف هیستوگرام اهمیت دارد. محل قرار دادن سفارش خرید و فروش با استفاده از اندیکاتور مک‌دی در استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال به سادگی بالاترین و پایین‌ترین نقطه هیستوگرام است. اندیکاتور مک‌دی یکی از محبوب‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال است که معمولا از دقت بالایی برخوردار است.

 استراتژی ساعتی ارز دیجیتال

معامله چند نموداری

تا اینجا با کاربردی‌ترین اندیکاتورها که در استراتژی‌های کوتاه مدت کمتر از یک ساعتی کاربرد دارند آشنایی پیدا کردید. حالا برای اینکه هیچ فرصتی از دست نرود لازم است سه نمودار بدون اندیکاتور باز کنید تا پرایس اکشن و تغییرات قیمت را بدون توجه به اندیکاتورها بتوانید دنبال کنید.

معامله‌گرانی که از استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال استفاده می‌کنند یک نمودار 10 دقیقه‌ای درست مثل نموداری که از آن برای شناسایی فرصت‌ خرید و فروش استفاده می‌کنند باز می‌کنند. در کنار این نمودار باز کردن یک نمودار 30 دقیقه‌ای و یک نمودار ساعتی به آنها امکان می‌دهد نگاهی آزادانه و بدون اعوجاج به تغییرات قیمت داشته باشند و ببنند اندیکاتورها چقدر با پرایس اکشن مطابقت دارند.

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال چقدر سود دارد؟

بازار ارزهای دیجیتال تنها بازار مالی است که در آن ممکن است قیمت‌ها یک شبه بیشتر از 10 درصد تغییر داشته باشند. برای مثال در لحظه نوشتن این مطلب قیمت به بیت‌کوین به 20746 دلار رسیده که از دیروز بیشتر از 6/5 درصد رشد داشته و نسبت به هفته قبل، 6/13 درصد افت داشته است. در مورد اتریوم رشد 24 ساعت اخیر 9 درصد بوده و افت آن در هفته گذشته 6/6 درصد بوده است.

این شدت از نوسان قیمت در بازار ارزهای رسمی یا بورس‌های کالایی نه فقط بعید است، که بروز آن می‌تواند عواقب جدی اجتماعی و اقتصادی داشته باشد. به هر ترتیب بازار ارزهای دیجیتال در سال‌های گذشته نشان داده که رابطه عمیقی با نوسان‌های شدید دارد. این ویژگی باعث می‌شود (استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال) در این بازار سودآوری بالایی داشته باشد.

نیازی به گفتن نیست که این سودآوری بین روزهای مختلف یکسان نیست. اما به هر حال تغییرات 2 تا 5 درصدی در قیمت ارزهای دیجیتال در یک ساعت اتفاقی است که تعجبی در معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بازار بر نمی‌انگیزد. در مقابل در بازارهای مالی سنتی‌تر مثل بازار فارکس تغییرات قیمت با پیپ یا یک ده هزارم سنجیده می‌شوند و وقتی نوسان به 50 تا 70 پیپ برسد، فرصت‌های معاملاتی بسیار سودآوری ایجاد می‌شود که اتفاقی است که همیشه نمی‌افتد.

بیشتر بخوانید: تریدر تمام وقت + مزایا و معایب

استراتژی ساعتی ترید ارز  دیجیتال روی چه ارزهایی جواب می دهد؟

به غیر از استیبل‌کوین‌ها که اصلا برای این طراحی شده‌اند که در نوسان‌های قیمت دستخوش تغییرات نشوند، بیشتر ارزهای دیجیتال نوسان بسیار بالایی دارند. این موضوع باعث می‌شود معاملات کوتاه مدت روی آنها سودآوری قابل توجهی داشته باشد. استراتژی ساعتی ارز دیجیتال هم در بازارهای نزولی و هم در روندهای افزایش قیمت کارایی دارد و معامله‌گران از طریق آن می‌توانند فرصت‌های مناسب و سودآور را شناسایی کرده و از انواع ابزارهای معاملاتی برای بهره‌برداری از آنها استفاده کنند.

برای مثال در تغییرات قیمت 24 ساعت گذشته ارزهای دیجیتالی که تکنولوژی توسعه پروژه‌های DeFi را تامین می‌کنند از رشد بهتری نسبت به بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال دیگر برخوردار بوده‌اند. اتریوم با بیشتر از 9 درصد، سولانا با حدود 12 درصد، پولکادات با بیشتر از 9 درصد، آوالانچ با بیشتر از 15 درصد و پالیگان با حدود 13 درصد رشد در 24 ساعت گذشته بدون شک گزینه‌های سودآوری برای معامله‌گران بوده‌اند.

 استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال

استراتژی ساعتی ارز دیجیتال برای چه افرادی مناسب است؟

استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال به معامله‌گرانی که حداقل در طول روز یک تا دو ساعت زمان برای فعالیت متمرکز روی بازار ارزهای دیجیتال داشته باشند مناسب است. البته معامله‌گری نوسان‌گیری و ساعتی به همین سادگی نیست که به یک صرافی ارز دیجیتال سر بزنید و با دیدن گزینه‌هایی که رنگ سبز دارند و درصد بالاتری را نمایش می‌دهند یک فرصت معاملاتی خوب پیدا کنید. برای این کار حتما باید به خوبی با ابزارهای تحلیل تکنیکال آشنایی داشته باشید.

در این مطلب چند اندیکاتور کلیدی و مهم برای استراتژی ساعتی ارز دیجیتال که در معاملات کوتاه مدت در بازارهای پر نوسان کارایی زیادی دارند معرفی شد. اما به غیر از این اندیکاتورها معامله‌گران از مجموعه گسترده و کاملی از ابزارهای تحلیلی برای اطمینان یافتن از شناسایی درست فرصت‌های معاملاتی سودآور استفاده می‌کنند. افرادی که بدون شناخت از این ابزارها و نحوه تحلیل قیمت وارد بازار می‌شوند معمولا نه فقط سودی کسب نمی‌کنند، که با ضرر و از دست دادن سرمایه گاهی آسیب‌های جدی می‌بینند.

تکنولوژی DeFi و استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال

پروژه‌های DeFi در سال‌های گذشته رشد قابل توجهی داشته‌اند و به خاطر ارائه کاربردهای ملموس و واقعی برای ارزهای دیجیتال اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند. این پروژه‌ها با تلفیق ارزهای دیجیتال با داده‌ها و اطلاعات واقعی و روزمره به کاربران امکان می‌دهند خدمات مالی، بیمه و حتی عملکردهای خرید و فروش سنتی را با ارزهای دیجیتال انجام بدهند.

رشد پروژه‌های مالی غیرمتمرکز در حال حاضر شتاب زیادی دارد که روی ارزش شبکه‌های ارز دیجیتال و اکوسیستم‌های میزبان آنها هم تاثیر مثبتی دارد. بسیاری از پروژه‌های مالی غیرمتمرکز صرافی‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش و تامین مالی ارز دیجیتال هستند که به معامله‌گران امکان بهره برداری از (استراتژی یک ساعته ارز دیجیتال) به شکلی امن و قابل اطمینان را می‌دهند.

باریپتو، پلتفرم ارائه وام ارز دیجیتال

وام‌های ارز دیجیتال یکی از مثال‌های ملموس پروژه‌های DeFi هستند که با قراردادهای هوشمند ایجاد و تامین مالی می‌شوند.  هنگامی که یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال خود را برای دریافت وام وثیقه می‌کند، این ارز دیجیتال بدون لو رفتن کلید خصوصی در یک قرارداد هوشمند برای تامین نقدینگی پروژه‌های مالی غیرمتمرکز در استخرهای نقدینگی قرار می‌گیرد.

باریپتو یک پلتفرم متمرکز امور مالی غیرمتمرکز (CeFi) است که به کاربران ایرانی امکان می‌دهد با وثیقه کردن ارزهای دیجیتال در کمتر از 24 ساعت وام ارز دیجیتال با سود سالانه کمتر از 12 درصد دریافت کنند. دریافت وام ارز دیجیتال به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران امکان می‌دهد بدون خطر کردن یا از دست دادن مالکیت دارایی خود برای همیشه، برای تامین مالی اقدام کنند. باریپتو از قراردادهای هوشمند بلاک‌چین هوشمند بایننس برای پردازش وام‌های ارز دیجیتال کاربران استفاده می‌کند.

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *