بلاگ

تریدر تمام وقت + مزایا و معایب

چطور در بازار ارزهای دیجیتال به یک تریدر تمام وقت تبدیل شویم؟ راه‌های کسب موفقیت در ترید رمزارزها چیست؟ چطور می‌توانیم از خرید و فروش روزانه در این بازار به سود برسیم؟ معامله‌گری در بازار ارزهای دیجیتال از مقوله‌های جذاب برای ما ایرانیان است. نوسانات بالای ارزهایی مانند بیت‌کوین و امکان کسب درآمد دلاری از پارامترهای مهم و چالش‌برانگیز این قسمت از بازار است. چطور می‌توانیم در این بازار پر ریسک تریدر تمام وقتی باشیم که بتوانیم از این نوسانات بیشترین استفاده را بکنیم؟

اگر شما هم با این سوالات رو‌به‌رو شده‌اید، باید بدانید که تبدیل شدن به یک تریدر تمام وقت بازار ارزهای دیجیتال هیچ ترفند یا میانبر خاصی ندارد. تجربه و فراگیری آموزش تنها راه شما برای تبدیل شدن به یک تریدر موفق است. با این وجود نکات ساده‌ای وجود دارند که از لحظه ورود شما به بازار کریپتوکارنسی گرفته تا بورس می‌تواند به شما کمک زیادی بکند. اگر می‌خواهید یک تریدر تمام وقت تمام عیار باشید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

تریدر تمام وقت کیست؟

تریدرهای تمام وقت به صورت روزانه سرمایه خود را وارد صرافی‌ها می‌کنند و سپس در انتهای روز تمامی سرمایه خود را به شکل ارزهای ثابت برمی‌گردانند. معمولا این دسته از معامله‌گران بر حسب یک سبد خرید که در تایم فریم روزانه حدودا 20 درصد را به شخص اختصاص می‌دهد، معاملات روزانه خود را انجام می‌دهند.

به بیانی ساده‌تر هنگامی که شما تمام عملیات‌های مربوط به معاملات را به صورت روزانه و 24 ساعته، منظم و پشت سر هم انجام می‌دهید، یک تریدر تمام وقت هستید. معامله‌گران حرفه‌ای که تصمیم می‌گیرند تا یک تریدر تمام وقت باشد زمان بیشتری را برای معامله‌کردن به خود اختصاص می‌دهند و به جای اسکالپینگ، ترید روزانه می‌کنند.

آیا تریدر تمام وقت شدن منطقی است؟

بیشتر افراد در بدو ورود به بازارهای مالی و سپری کردن دوره‌های آموزشی ارزهای مختلف این سوال را از خود می‌پرسند که آیا شغل خود را رها کنم و یک تریدر تمام وقت در کریپتوکارنسی بشوم؟ آیا شما نیز می‌خواهید شغل خود را کنار بگذارید و به صورت تمام وقت ترید کنید؟ ما به شما می‌گوییم که این کار کاملا امکان پذیر است، اما به شما پیشنهاد می‌کنیم که قبل از هر اقدامی این قسمت را به صورت کامل مطالعه کنید تا بدانید که چه انتظارات و توقعاتی می‌توانید از خودتان داشته باشید.

پیشرفت تکنولوژی به کمک شما آمده است

اینکه بخواهید یک تریدر تمام وقت باشید در یکی دو سال ابتدایی برای شما مشکل است، حالا بماند که بیشتر افراد هیچ‌ وقت از این طریق به موفقیت قابل توجهی دست پیدا نمی‌کنند زیرا نمی‌توانند آنطور که باید و شاید خودشان را با سختی‌هایی مسیر سازگار کنند.
اما اگر علاقه‌مند و کمی صبور باشید می‌توانید به یک تریدر موفق با سودآوری مستمر تبدیل بشوید، حتی اگر سرمایه ورود شما نیز کم باشد. امروزه و به خصوص در یک دهه اخیر با پیشرفت تکنولوژی و ارتباط آنلاین و 24 ساعته بازارهای جهانی با یکدیگر، همیشه و در هر جایی می‌توانید به بازارهای بین‌المللی دسترسی داشته باشید. این یعنی حتی اگر شغل تمام وقت هم داشته باشید و در خانه از بچه‌ای نگهداری می‌کنید، باز هم می‌توانید معامله کنید. تنها باید یک موقعیت مناسب برای ورود و همچنین یک فرصت معاملاتی مناسب برای خود انتخاب کنید.

تریدر تمام وقت

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت تزوس

ترید به صورت تمام وقت یک ایده‌ عالی است اما به شرط آنکه از هر لحاظ آماده باشید

اگر می‌خواهید یک (تریدر تمام وقت) بشوید و هر روز چندین ساعت از وقتتان را پای نمودارها بگذارید وبرای آموزش خود سراغ دوره‌های حرفه‌ای و تخصصی بروید در این صورت می‌توانید شاید سوددهی مستمر باشید. اما برای پاسخ به این سوال که آیا یک تریدر تمام وقت شدن منطقی است یا نه باید به شما بگوییم که این کار تصمیمی منطقی است اما باید برخی شرایط را را از قبل در نظر داشته باشید.

فرض کنید پروسه یادگیری و ورود و به طور کلی فعالیت‌های معاملاتی شما در بازار ارزهای دیجیتال چند سال طول بکشد. در نتیجه باید مطمئن باشید که انقدر پس‌انداز دارید تا بتوانید بدون هیچ درآمدی، از پس هزینه‌های زندگی خود بربیایید. و یا اینکه می‌توانید یک شغل اصلی هم داشته باشید و تا حد امکان بر روی ترید تمرکز کنید.

به همین منظور باید به قدری پس‌انداز داشته باشید که بتوانید سرمایه لازم را برای معامله‌گری فراهم کنید و بتوانید هزینه‌های زندگی خود و خانواده را پوشش دهید. اگر تصمیم گرفتید که یک شغل دیگر هم داشته باشید، باید به نحوی محاسبه کنید که پس‌انداز شما علاوه بر درآمد شما از آن شغل، بتواند هزینه‌ها را پوشش دهد. بدون داشتن یک پشتوانه محکم به سختی می‌توانید با در نظر گرفتن استرس پوشش این هزینه‌ها بر روی ترید تمرکز کنید.

چگونه تریدر تمام وقت شویم؟ پیشنیازها و استراتژی‌های مهم

اولین چیزی که برای تبدیل شدن به یک تریدر تمام‌ وقت شدن به آن نیاز دارید، یادگیری مهارت است. قبل از آنکه وارد بازار ارزهای دیجییتال بشوید، اول باید از سطح معلومات خود آگاه باشید. در صورتی که دانش و مهارت کافی در این زمینه نداشته باشید ورود به حرفه‌ معامله‌گری به صورت تمام وقت اشتباهی فاجعه‌بار برایتان خواهد بود.
اهمیت این موضوع زمانی مشخص می‌شود که به دنبال کسب درآمد ماهانه از این بازار باشید. به همین دلیل به شما پیشنهاد می‌کنیم که پیش از اینکه یک تریدر تمام وقت شوید، حتما دوره‌های آموزشی ضروری را سپری کنید.

تجربه؛ شرطی اساسی

تجربه دومین پیشنیاز مهم برای ترید تمام وقت است. شاید شما در طول روز هزاران مطلب در رابطه با معامله‌گری مطالعه کنید، اما باز هم با نهایت ضرر از بازار خارج شوید. مباحث تئوری و تجربه عملی دو مقوله کاملا متفاوت هستند. بیشتر تریدرها قبل از اینکه وارد بازار شوند، به تجربه‌هایی واقعی یا شبیه‌سازی شده نیاز دارند تا بتوانند به نتیجه‌ای مطلوب برسند.

داشتن ثبات؛ سومین اصل مهم برای تبدیل شدن به یک تریدر تمام وقت

شما باید از هر نظر از ثبات معاملات خود اطمینان کسب کنید. ثبات در معاملات به این معنا است که شما مجموعه‌ای از مهارت‌های کاربردی را فرا گرفته‌اید و می‌توانید عملکرد مالی همراه با سوددهی با ثبات داشته باشید. اگر به عنوان یک تریدر تمام وقت درآمد معاملات شما در کوتاه مدت بالا باشد، احتمال کسب درآمد مستمر در بلند مدت پایین خواهد آمد.
نکته مهمی که در این جا باید به آن اشاره کنیم، نبود درآمدی مشخص و منطقی در این حرفه است. تریدرهای مخلف با سرعت مختلفی مهارت‌ها و تئوری‌ها را فرا می‌گیرند. شاید یک تریدر بتواند به مدت یک سال درآمدی ثابت و مستمر از بازار داشته باشد در حالی که سایرین تا چندین سال نتوانند عملکرد باثباتی داشته باشند.

مهارت سازماندهی امور در زندگی شخصی

زمانی که شما به یک تریدر تمام وقت تبدیل می‌شوید، وارد دنیایی خواهید شد که تمامی مسئولیت‌ها به گردن شما است. هیچ فردی نمی‌تواند شما را مجبور به این کند که هر روز صبح پشت سیستم خود بنشینید و به دنبال معاملات باشید. هیچ‌کسی به شما نخواهد گفت که باید چه کاری انجام دهید.
شما به عنوان معامله‌گری تمام وقت باید منابع مالی خود در زندگی شخصی را مدیریت کنید. اگر این کار را انجام دادید، همین مهارت می‌تواند ضامن موفقیت شما در این حرفه باشد. این شغل استایل زندگی شما را به صورت کامل تغییر خواهد داد به همین دلیل بهتر است تا جایی که می‌توانید برای زندگی جدید خود آماده باشید.

تریدر تمام وقت

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های هدرا هش چه امتیازهایی دارند؟

 انتخاب یک استراتژی معاملاتی مناسب

به طور کلی ما انسان‌ها به شدت پیچیده و احساساتی هستیم. ترس، هیجان، طمع و حرص برخی از متداول‌ترین احساساتی هستند که در زمان انجام معاملات با آن‌ها مواجه می‌شوید. این احساسات اغلب آنهایی هستند که ما را از رسیدن به پتانسیل کامل در طول معامله‌گری باز می‌دارند.
به همین دلیل است که انتخاب یک استراتژی معاملاتی مناسب برای تریدرهای حرفه‌ای تمام وقت از اهمیت زیادی برخوردار است؛ یک سیستم معاملاتی مجموعه‌ای از دستورالعمل‌هایی است که شما باید به عنوان یک تریدر از آن‌ها پیروی کنید. مثلا اینکه از چه نوع تحلیل برای تعیین نقاط ورود و خروج خود استفاده کنید و مادامی که در یک پوزیشن سودآور هستید، چه مدت پوزیشن خود را باز نگه دارید.

یک تریدر تمام وقت ریسک خود را مدیریت می‌کند

بر کسی پوشیده نیست که ریسک بخش جدایی‌ناپذیر از هر معامله است. اما نحوه مدیریت این ریسک توسط شما می‌تواند عملکرد معاملات شما را تعیین کند؛ نخستین پیشنهادی که ما برای شما داریم این است که هرگز بیش از توان خود در یک معامله ریسک نکنید. بعد از این مورد، برای هر ترید باید درصد مشخصی از کل سرمایه خود را در نظر بگیرید. رعایت این نکته به شما کمک می‌کند تا مدت زمان بیشتری در بازار بمانید و بتوانید در برابر نوسانات مقاومت کنید.

تنوع‌بخشی به سبد سهام؛ کلید موفقیت یک تریدر تمام وقت در ارزهای دیجیتال

یک راهنمای مهم برای تریدرهای تمام وقت در بازار ارزهای دیجیتال تنوع بخشی به سبد سهام به گونه‌ای است که تریدر بتواند با استفاده از آن طوفان‌های بی‌ثباتی بازار را به راحتی پشت سر بگذارد. این نکته‌ای است که بسیاری از فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران موفق در سراسر جهان از آن پیروی می‌کنند.

منظور ما از متنوع‌سازی، سرمایه‌گذاری در چندین دارایی به جای پایبندی بی‌مورد و برخورد احساسی با یک سهام خاص است. ملاک دیگری که باید در دستور کار خود قرار دهید این است که بفهمید در کیف پول دیجیتال خود چه میزان از هر دارایی را باید هولد کنید.

 برای تریدی تمام وقت بدانید که دقیقا بر روی چه چیزی سرمایه‌گذاری می‌کنید

بسیاری از موفق‌ترین تریدرهای جهان به خصوص وارن بافت و بنیامین گراهام با این ایده موافق هستند. یک (تریدر تمام وقت) حرفه‌ای کاملا می‌داند که بر روی چه دارایی سرمایه‌گذاری می‌کند. سرمایه‌گذاری مانند پیتر لینچ مثال خوبی از این فلسفه است. لینچ یک رویکرد منحصر به فرد برای شناسایی سهام‌های بالقوه برای سرمایه‌گذاری داشت.

در حوزه کریپتو دوره دیدن و آموزش حیاتی است

بسیاری از افراد تازه وارد بر موج میم کوین‌ها در بازار ارزهای دیجیتال سوار می‌شوند. برخی از این افراد خوش‌شانس هستند و می‌توانند سود نسبتا خوبی از این توکن‌ها دریافت کنند اما برخی سریعا نامیده شده و میدان را خالی می‌کنند. به نظر شما چرا اینطور است؟

بسیاری از افرادی که می‌خواهند به یک تریدر تمام وقت تبدیل شوند هیچ تصوری از نحوه ترید کردن ندارند. به شما توصیه می‌کنیم تحلیل فاندامنتال و تکنیکال، چگونگی خواندن نمودارها و همچنین نحوه استفاده از ابزارهای تجاری رایگان شده توسط بسیاری از کارگزاران و صرافی‌ها را بیاموزید. به عنوان مثال وبسایت TradingView برای کار با نمودارها مرجعی عالی است.

مزایای ترید تمام وقت ارزهای دیجیتال

مزایا و معایب در هر مقوله‌ای به‌ویژه بازار ارزهای دییجیتال یک عامل نسبی است. ممکن است نظر عده‌ای متفاوت باشد، اما تجربه ثابت کرده است که در این بازارها، عاملی که باعث موفقیت و رشد یک تریدر تمام وقت می‌شود می‌تواند در زمان و شرایطی دیگر شکست او را رقم بزند. به عنوان فردی که قصد دارد یک تریدر تمام وقت ارزهای دیجیتال بشود باید با مزایای این بازار آشنا شوید تا بتوانید از منابع مالی و امکانات خود بهترین استفاده را ببرید.

تریدر تمام وقت

بیشتر بخوانید: آینده ارز استورج در 2022 تا 2025

معاملاتی آسان و بدون دردسر

از مهم‌ترین کاربردهای بازار ارزهای دیجیتال مخصوصا به عنوان یک تریدر تمام وقت آسان‌تر شدن روند انجام معاملات است. به طور کلی خرید و فروش و انجام معاملات در شبکه رمزارزها بسیار ساده است. از همان لحظه‌ای که وارد این بازار می‌شود تا زمان نهایی شدن خرید تنها چند دقیقه زمان لازم دارید. در بسیاری از کشورها که متاسفانه ایران جزو آن‌ها نیست شما حتی می‌توانید با استفاده از دستگاه‌های عابر بانک برای خرید بیت‌کوین، اتریوم و همچنین لایت کوین اقدام کنید.

امنیت بالا؛ موضوعی مهم برای تریدرهایی که به صورت تمام وقت معامله‌ می‌کنند

امنیت بالا از مهم‌ترین مزایای بازار ارزهای دیجیتال به خصوص برای تریدرهای تمام وقت است. امنیت این ارزها با استفاده از نرخ هش تعیین می‌گردد. به هر میزان که نرخ هش یک شبکه بیشتر باشد، قدرت محاسباتی بیشتری نیز برای نفوذ به شبکه نیاز خواهد بود.

وجود بلاک چین‌ها این امنیت را بهبود می‌بخشند. البته کاربران هم می‌توانند نکات امنیتی ارزهای دیجیتال را به دقت مطالعه کنند تا شرایط بهتری برای انجام معاملات خود داشته باشند. به عنوان مثال می‌توانیم به انتخاب یک صرافی با توجه به میزان امنیت آن اشاره کنیم.

رشد تصاعدی ارزش بازار ارزهای دیجیتال برای یک تریدر تمام وقت محسوس‌تر است

از دیگر مزایای فعالیت به عنوان یک تریدر تمام وقت در بازار ارزهای دیجیتال می‌توانیم به رشد تصاعدی اشاره کنیم. ارزش بازار ارزهای دیجیتال در فاصله بین سال‌های 2013 تا 2022 از رقم 1.6 میلیارد دلار به بیش از 1.4 تریلیون دلار رسیده است. سایر بازارهای مالی به طور معمول برای آنکه بتوانند چنین رشدی را تجربه کنند نیاز به نیم قرن زمان دارند. این در حالی است که بازار رمز ارزها در کمتر از یک دهه به رشدی افسانه‌ای دست پیدا کرده است.

فعالیت به صورت 24 ساعته و در 7 روز هفته

از مهم‌ترین مزایای فعالیت در بازار کریپتوکارنسی برای تریدرهای تمام وقت می‌توانیم به ساعات فعالیت اشاره کنیم. تا پیش از روی کار آمدن رمزارزها، تنها بازاری مانند فارکس بود که در 5 روز هفته فعال بود و خدمات خود را در اختیار کاربران قرار می‌داد. اما در ارزهای دیجیتال شما در تمام طول هفته به بازار دسترسی دارید.

معایب ترید تمام وقت ارز دیجیتال

تقریبا می‌توان گفت که دیگر بر هیچ‌کس پوشیده نیست که تریدری شغلی استرس‌زا است. طبق گزارش Business Insider تریدر تمام وقت دومین شغل پر استرس در وال استریت، دقیقا بعد از بانکداری و سرمایه‌گذاری است و جای هیچ‌گونه تعجبی هم ندارد. اگر یک تریدر تمام وقت هستید باید تصمیمات زییچادی را در مدت زمان کمی بگیرید که خود همین موضوع می‌تواند استرس زیادی را به شما وارد کند. شغل تریدر تمام وقت معایب و مشکلات زیادی خصوصا از لحاظ سلامت فیزیکی و روانی می‌تواند برای ما ایجاد کند. چنین عوارضی چه بخواهیم و چه نخواهیم در زندگی ما تاثیرگذار هستند.

تریدر تمام وقت هیچ‌گاه از امنیت شغلی برخوردار نیست

آمارها نشان می‌دهد که درصد زیادی از تریدرهای تمام وقت بیمه و سابقه کار ندارند. پس از سال‌ها تحلیل و ترید در بازارهای مختلف روزی ممکن است به خودتان بیایید و ببینید که کسی از شما حمایت نمی‌کند و سازمانی نیز به دنبال استخدام شما نیست. اگر می‌خواهید یک تریدر تمام وقت شوید پیشنهاد می‌کنیم از بیمه‌های خویش‌فرما و یا بیمه شرکت‌های خصوصی برای عمر و سرمایه استفاده کنید.

تحرک ناکافی

بسیاری از تریدرهایی که به صورت تمام وقت کار می‌کنند به طور میانگین در روز بین 16 تا 20 ساعت روی نمودارهای مختلف کار می‌کنند و ساعت‌ها بر روی یک صندلی و بدون داشتن تحرک می‌نشینند. همه ما می‌دانیم که پشت‌ میزنشینی و نداشتن تحرک، خطری جدی برای سلامت جسم و روان ما به شمار می‌آید.

مشکلات خواب یک تریدر تمام وقت

مشکلات کم‌خوابی و بی‌خوابی برای بسیاری از تریدرها وجود دارد. اگر یک تریدر تمام وقت باشید بیش از همه با این مشکلات دست و پنجه نرم خواهید کرد. بر اساس نوع استراتژی که انتخاب می‌کنید ممکن است در طول روز بین 16 تا 18 ساعت پای یک نمودار باشید.

تبدیل شدن به تریدری تمام وقت؛ مسیری سخت اما ممکن با گذر از چالش‌ها

برای اینکه یک تریدر تمام وقت بشوید نیازی است که خود را تنها با یک استراتژی محدود کنید. بهترین تریدرهای دنیا افرادی هستند که نسبت به همه شرایط و روش‌های بازار سازگاری دارند. این افراد می‌توانند استراتژی‌های خود را بر اساس فرصت‌هایی که ایجاد می‌شوند، تغییر دهند. اگر درابتدای مسیر با ضرر مواجه شدید، ناامید نشوید. برای اینکه تریدری تمام وقت و موفق باشید، صبر کلیدی‌ترین صفت شخصیتی است که باید درون خودتان تقویت کنید. بسیاری از روانشاسان بر این باورند که ضررها و اشتباهات ما برای رسیدن به رشد و توسعه فردی امری اجتناب‌ناپذیر هستند.

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *