بلاگ

پیش بینی قیمت تزوس از 2022 تا 2030!

ارز تزوس

تزوس، یک پلتفرم بلاک‌چین منبع‌باز است که برای ایجاد و میزبانی برنامه‌ها و دارایی‌های غیرمتمرکز طراحی شده است. ذی‌نفعان تزوس، مسئولیت مدیریت ارتقا پروتکل و اصلاحات انجام شده در خود فرآیند حاکم بر آن را بر عهده دارند. ارز دیجیتال تزوس در زبان انگلیسی با نام‌های “”tezzie یا “Tez” شناخته می‌شود. عرضه اولیه تزوس، در تاریخ، بی‌سابقه بود و تزوس در سال 2018، 232 میلیون دلار جمع‌آوری کرد. اگرچه این پروژه منبع‌باز تا سال 2020 دچار مشکلات مدیریتی و حقوقی بود، اما این مشکلات حل شده‌اند و تزوس به لطف نوآوری‌ها و اهداف خود در مرکز توجهات قرار گرفته است. ازاین‌رو بسیاری از فعالان رمزارزه دنبال پیش بینی قیمت تزوس هستند و در این مطلب، به بررسی آینده ارز تزوس می‌پردازیم.

ارز تزوس چگونه متولد شد؟!

حال به این سؤال می‌رسم که ارز تزوس کجا متولد شد؟! تزوس توسط آرتور بریتمن (Arthur Breitman)  که ریاضیات کاربردی، علوم کامپیوتر و فیزیک را در فرانسه خواند و سپس برای تحصیل در ریاضیات مالی به ایالات متحده نقل‌مکان کرد، توسعه یافت. همسر او، کاتلین بریتمن (Kathleen Breitman)، کارمند سابق یک صندوق تامینی بود. البته او پیش‌تر در آر تری (R3) مشغول به کار بود. آر تری، یک شرکت نرم‌افزاری سازمانی است که بر فناوری پایگاه‌داده توزیع شده تمرکز دارد. کاتلین بریتمن نیز در پروژه‌های این شرکت، مشارکت داشته است. این زوج در سال 2010، در یک گردهمایی در نیویورک ملاقات کردند و این‌طور شد که دو تن از پایه‌گذاران تزوس در سال 2013، ازدواج کردند.

در آگوست 2014، آرتور برایتمن، دو وایت پیپر (white paper) منتشر کرد که در آن بر نقص بیت‌کوین تأکید کرد، تولید انبوه توکن‌ها را پیش‌بینی کرد و راه‌حل بلاک‌چین خود را تشریح کرد. او تزوس را معرفی کرد. تزوس، نام اولین ارز دیجیتال خود اصلاح‌گر (self-­amending) جهان بود که از طریق الگوریتم برایتمن ایجاد شد.

تزوس چه مأموریت و چشم‌اندازی دارد؟

طبق مقالات فنی، تزوس یک شبکه توزیع شده، همتا به همتا و بدون مجوز است که سیستم آن بر اساس قراردادهای هوشمند مشابه اتریوم (ETH) است. بااین‌حال، به نظر می‌رسد که ساختار تزوس، پیشرفته‌تر است. پروتکل آن توانایی تکامل و پیاده‌سازی نوآوری‌های جدید را در طول زمان دارد، بدون خطر تجربه‌کردن هارد فورک. در واقع، همان‌طور که وایر در یک تحقیق طولانی در مورد تزوس اشاره می‌کند، حادثه دائو به بریتمن اطمینان داده است که آینده ارزهای دیجیتال باید بر اساس اتحاد و فعالیت‌های مشترک‌المنافع باشد، نه اختلاف.

توسعه‌دهندگان تزوس، توانایی ارتقای پروتکل و درخواست پاداش برای مشارکت خود را دارند. دارندگان توکن تزوس (XTZ)، می‌توانند در مورد اینکه آیا پیشنهادها باید تایید شود یا خیر، رأی دهند؛ بنابراین، تزوس اساساً از یک دموکراسی تقلید می‌کند که در آن هر چه سرمایه‌گذار سهم بیشتری داشته باشد، قدرت رأی بیشتری دارد.

علاوه بر این، تزوس به‌جای سیستم اثبات کار (PoW) از اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند، به این معنی که تمام اعتبارسنجی‌ها به‌صورت مجازی انجام می‌شوند، نه فیزیکی. همچنین نیازی به سخت‌افزار استخراج و مقادیر زیادی برق ندارند.

در نهایت، تزوس همچنین امنیت را از طریق اجرای تأیید رسمی (که اتریوم فاقد آن است) در اولویت قرار داده است که اساساً به توسعه‌دهندگان این امکان را می‌دهد تا صحت کد قرارداد هوشمند خود را به‌صورت ریاضی اثبات کنند.

پیش بینی قیمت تزوس

نحوه کارکرد تزوس

درحالی‌که تزوس امکاناتی مشابه با سایر ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد، سیستم عملیات آن بسیار متفاوت است. تزوس از گونه‌ای از مکانیزم اجماع کلاسیک اثبات سهام (PoS) به نام اثبات سهام لیکوئید (LPoS) استفاده می‌کند. این سازوکار به این صورت کار می‌کند که کاربران آن را به اشتراک می‌گذارند، یا توکن اختصاص تزوس را به‌اصطلاح خودشان، مانند یک نانوا پخت (تکثیر) می‌کنند. برای تکثیر یا پخت بلاک‌های تزوس، یک گره برای ساخت 8000 توکن تزوس موردنیاز است.
همان‌طور که پیش‌تر هم اشاره کردیم، افراد با رأی دادن به تغییرات کد پیشنهادی توسط توسعه‌دهندگان، نقش اصلی را در اداره این بلاک‌چین ایفا می‌کنند. بلاک‌چین تزوس را می‌توان به دو بخش مجزا تقسیم کرد:

  • پوسته شبکه: بخشی از کد که تراکنش‌ها، عملیات اداری را مدیریت می‌کند و خود را بر اساس نحوه رأی کاربران اصلاح می‌کند
  • پروتکل شبکه: بخشی از کد که پیشنهاده‌ها را برای بررسی به پوسته ارسال می‌کند

بیشتر بخوانید: بهترین کیف پول های هدرا هش چه امتیازهایی دارند؟

چه چیزی تزوس را منحصربه‌فرد می‌کند؟

همان‌طور که بریتمن و همکارانش گفته‌اند، یکی از اهداف اصلی تزوس تبدیل‌شدن به یک بلاک‌چین است که قادر به ایجاد بهترین ساختار پاداش در جهان باشد. یکی از تفاوت‌های اصلی بین تزوس و سایر ارزهای دیجیتال، این است که این بلاک‌چین هم غیرمتمرکز و هم خودگردان است. البته قابلیت ارتقا و به‌روزرسانی خودکار آن نیز نقش عمده‌ای در منحصربه‌فرد بودن تزوس دارد.

بررسی قیمت تزوس از گذشته تا امروز

مانند هر ارز دیجیتال دیگری، تزوس نیز موضوع دیدگاه‌های کاملاً متفاوت است. برخی از مردم تزوس را دوست دارند، درحالی‌که برخی دیگر چندان طرف‌دار آن نیستند. تزوس، یکی از آن ارزهایی است که حواشی آن، مدام موردبحث قرار می‌گیرند. برخی از افراد فکر می‌کنند که این پروژه فاقد یک طرح رویکردی خاص است و پیشرفت آن حاصل رفتارهای بحث‌برانگیز و روابط‌عمومی بنیان‌گذاران آن است. بااین‌وجود، افراد زیادی هستند که به‌پیش بینی قیمت تزوس می‌پردازند و واقعاً به پیشرفت آن اعتقاد دارند.

تزوس در ابتدای راه

در حال حاضر (16 ژوئن 2022)، ارز تزوس در حدود 3.80 دلار معامله می‌شود که تقریباً در 24 ساعت گذشته، 3 درصد افزایش داشته است. ارزش بازار تزوس 3,360,141,385 دلار است و در حال حاضر 876,591,071.11 کوین در گردش هستند. از همان ابتدای کار، این توکن رقابتی سخت و جدی با ارزهای دیجیتال دیگر داشته است.
چند بار در سال 2020، بالاترین میزان افزایش قیمت را تجربه کرد و ارزشش در حدود 4 دلار شد. اما این روند دوام نیاورد و ارزش آن به 1.03 دلار سقوط کرد. تا نوامبر 2020، قیمت تزوس، با اصلاح مواجه شد و از سطح پشتیبانی فعال عبور کرد. اگرچه به نظر می‌رسید که شیوع بیماری کرونا بر ارزش تزوس تأثیر بگذارد، اما به‌طور شگفت‌انگیزی، روند برعکس را طی کرد و حرکتی صعودی و متفاوت را نشان داد. در ژوئن 2020، به روند صعودی ادامه داد و تزوس در حدود 2.07 دلار معامله شد.

از صعود تا نزول تزوس در 2021

در ابتدای سال 2021، کوین تزوس در زیر 2 دلار با حرکت صعودی فوق‌العاده معامله می‌شد. در ماه می گذشته، تزوس در میان نوسانات قابل‌توجه، رقم ۷.۵ دلار را ثبت کرد. پس از آن، در اواسط ژوئیه گذشته، به کمترین میزان خود (در حدود 2.15 دلار) سقوط کرد. بااین‌حال، پس از آن، ارز تزوس به‌تدریج افزایش قیمت داشت و در 4 اکتبر 2021، رکورد 9.18 دلار را به ثبت رساند. اما پس از رسیدن با بالاترین قیمت خودش در تمام ادوار، با فشار نزولی شدید مواجه شد و تا به امروز در یک پروسه سقوط بوده است.

باتوجه‌به تحلیل فنی قیمت، تزوس پتانسیل فوق‌العاده‌ای را در عملکرد مداوم و بازیابی ارزش ازدست‌رفته نشان داده است. این ارز خاص، امروز حرکت قابل‌توجهی را نشان می‌دهد که منجر به یک الگوی کاملاً صعودی می‌شود و پیش بینی قیمت تزوس حاکی از آن است که ارزشش را بازیابی خواهد کرد.

تزوس در میان ارزهای برتر

تزوس، توکنی است که در صرافی‌های مختلف توسط میلیون‌ها کاربر در سراسر جهان معامله می‌شود. اما هنوز خود را در قالب اصلی ارزهای سرمایه‌گذاری قرار نداده است. بااین‌حال، تزوس، یک دارایی رمزنگاری برای جذب سرمایه‌گذاران است. زیرا بازار نسبت به پتانسیل ذاتی خود عدم اطمینان را نشان می‌دهد. می‌توان به‌وضوح مشاهده کرد که تزوس که به‌عنوان “XTZ” در صرافی‌های مختلف فهرست شده است، در بین بسیاری از ارزهای برتر قرار گرفته است، اما برای ماندن در آن سطح، باید از حداکثر پتانسیل استفاده کند.

بیشتر بخوانید: آینده ارز استورج در 2022 تا 2025

پیش بینی قیمت آینده ارز تزوس

در سال گذشته، پیش‌بینی قیمت تزوس، مشابه امروز نبود. اما روند ارزشی این ارز از ابتدای سال تا پایان آن، تغییرات بسیاری داشته است و تزوس سفری تاریخی را پشت سر گذاشت. در ابتدا، پیش‌بینی قیمت تزوس کاملاً بدبینانه بود، اما به شکلی بسیار خوش‌بینانه تغییر پیدا کرد.
شاید ارز تزوس به طور جهشی رشد کند و عامل اصلی این اتفاق، اتحادها و مشارکت‌های جدیدی است که بنیان‌گذاران آن در سر دارند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که تزوس در کانون توجه قرار می‌گیرد، همچنین به یک گزینه ایده‌آل برای سرمایه‌گذاری و یک ارز دیجیتال معتبر تبدیل خواهد شد. لازم به ذکر است که در این فرآیند، باید میزان تراکنش‌های در هر ثانیه افزایش بیابد که شاید چالشی سخت برای رقبای رمزارز تزوس باشد.

سال گذشته، بسیار چالش‌برانگیز بود، چراکه تزوس در لبه پرتگاه قرار داشت. به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، روندهای منفی حاکم بودند که ارزش این کوین را به 90 سنت رساندند. بااین‌حال، تزوس در آغاز سال 2022، اثبات کرد که می‌تواند پاسخی محکم باشد در برابر همه نظرات منفی و بدبینانه که در دنیای ارزهای دیجیتال، به گوش می‌رسند. این اتفاق می‌تواند به منزله آغاز دوره‌ای جدید و امیدبخش باشد. شاید معجزه‌ای دیگر مانند تزوس در دنیای ارزهای دیجیتال وجود داشته باشد.

پیش بینی قیمت تزوس 2022

چه عواملی بر افزایش ارزش تزوس تأثیر می‌گذارند؟

تزوس ارزش خود را از دو منبع مجزا می‌گیرد، توکن‌های مخصوص خودش و شرکت‌هایی که از تزوس برای انجام امور مختلف استفاده می‌کنند. نقش توکن تزوس، حفظ و راه‌اندازی شبکه تزوس است. همچنین می‌توان از آن برای نگهداری، ارسال، خرج کردن یا تکثیر استفاده کرد. اما وقتی صحبت از شراکت کمپانی توسعه‌دهنده تزوس با دیگر شرکت‌ها می‌شود، اسامی بزرگ مانند بی تی جی (BTG Pactual)، تی زیرو (tZero)، دارایی‌های خود را در تزوس، تبدیل به توکن می‌کنند.

پیش بینی قیمت تزوس در 2022

در سوی دیگر، عده‌ای بر این باورند که باید منتظر اتفاقات پیش‌بینی‌نشده، باشیم. اما همچنین متخصصانی هستند که درگیر آنالیز قیمت‌ها و انجام معاملات آنلاین هستند. زیرا ارز تزوس، بستری برای ایجاد درآمد فراهم کرده است که کاربران را به خود جذب می‌کند. بااین‌وجود، جامعه سرمایه‌گذاران تزوس، معیارهای بالاتری را برای خود تعیین کرده‌اند. تزوس باید از انتظارات همه سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال که این پلتفرم را بسیار تعاملی و بدون پیچیدگی می‌دانند، فراتر رود.

شاید افزایش تدریجی اما پیوسته قیمت تزوس، برترین جایگاه در دنیای ارز دیجیتال را به ارمغان نیاورد، اما سرمایه‌گذاران آموخته‌اند که منتظر بمانند و عملکرد این ارز را بررسی کنند. مهم‌تر از آن، حتی اگر عملکرد اخیر تزوس در صرافی‌ها، آن‌چنان چشمگیر نبوده است، واقعیت مهمی که در اینجا آشکار می‌شود، این است که تزوس اینجاست تا بماند، رشد کند و در بازارها به شکوفایی کامل برسد.

پیش بینی قیمت تزوس در 2023

پس از تجزیه‌وتحلیل قیمت‌های تزوس در سال‌های گذشته، فرض بر این است که آینده ارز تزوس در سال 2023، حداقل قیمت تزوس حدود 3.37 دلار خواهد بود. حداکثر قیمت مورد انتظار این ارز نیز حدود 3.82 دلار است. به طور متوسط، قیمت معاملات برابر با 3.46 دلار در سال 2023 خواهد بود. البته هیچ‌کدام از این پیش‌بینی‌ها، قطعی نیستند.

پیش بینی قیمت تزوس در 2024

بر اساس تحلیل‌های فنی کارشناسان ارزهای دیجیتال در مورد قیمت‌های تزوس، انتظار می‌رود آینده ارز تزوس در سال ۲۰۲۴، حداقل۴.۹۱ دلار و حداکثر ۵.۸۴ دلار قیمت داشته باشد. میانگین هزینه معاملاتی مورد انتظار نیز 5.08 دلار است.

پیش بینی قیمت تزوس در 2025

کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال، قیمت تزوس و نوسانات آن را در سال‌های گذشته تحلیل کرده‌اند و بر این باورند که آینده ارز تزوس در سال 2025، قیمت ارز تزوس به 7.20 دلار کاهش می‌یابد، درحالی‌که می‌تواند به 8.70 دلار نیز برسد. همچنین به طور متوسط، هزینه معاملات حدود 7.45 دلار خواهد بود.

پیش بینی قیمت تزوس در 2026

بر اساس تجزیه‌وتحلیل اعداد و ارقام مربوط به ارز تزوس توسط کارشناسان رمزنگاری، حداکثر و حداقل قیمت تزوس در سال 2026، 12.47 دلار و 10.32 دلار پیش بینی می‌شود. لازم به ذکر است که به طور میانگین، تزوس با قیمت 10.62 دلار معامله خواهد شد.

پیش بینی قیمت تزوس در 2027

کارشناسان کریپتو دائماً در حال تجزیه‌وتحلیل نوسانات تزوس هستند. بر اساس پیش‌بینی‌های آن‌ها، میانگین تخمینی قیمت آینده ارز تزوس در سال 2027، حدود 15.73 دلار خواهد بود. اما این امکان وجود دارد که ارزش این ارز به حداقل 15.31 دلار کاهش یابد، البته همچنان عده‌ای برا این باورند که در طول سال 2027، ارزش آن به 18.13 دلار می‌رسد.

پیش بینی قیمت تزوس در 2028

هرساله، کارشناسان ارزهای دیجیتال پیش‌بینی‌هایی را برای قیمت تزوس ارائه می‌دهند. تخمین زده می‌شود که ارزش تزوس در سال 2028، بین 22.67 تا 26.84 دلار باشد. میانگین ارزش آن در طول سال حدود 23.30 دلار پیش‌بینی‌شده است.

پیش بینی قیمت تزوس در 2029

تحلیلگران ارزهای دیجیتال آماده هستند تا تخمین‌های خود را از قیمت تزوس اعلام کنند. آینده ارز تزوس در سال 2029 با حداکثر قیمت  38.67 دلار برای تزوس، یک سال بی‌نظیر خواهد بود. بااین‌حال، ممکن است نرخ آن به حدود 31.95 دلار کاهش یابد؛ بنابراین، میانگین قیمت معاملاتی مورد انتظار 32.88 دلار است.

پیش بینی قیمت تزوس 2030

پس از سال‌ها تجزیه‌وتحلیل قیمت تزوس، کارشناسان ارزهای دیجیتال آماده ارائه یافته‌های خود درباره ارزش تزوس در سال 2030 هستند. تزوس، با قیمت حداقلی 44.20 دلار معامله می‌شود و حداکثر ارزش آن 54.69 دلار خواهد بود؛ بنابراین، به طور متوسط، می‌توانید انتظار داشته باشید که قیمت این ارز در سال 2030، حدود 45.51 دلار باشد.

تحرکات قیمتی ارز دیجیتال تزوس در آینده

آیا سرمایه‌گذاری روی ارز تزوس سودآور است؟

تزوس، یک گزینه مناسب برای سرمایه‌گذارانی است که نسبت به رویکرد دموکراتیک و غیرمتمرکز آن احساس مثبتی دارند. تزوس به دلیل ساختار منحصربه‌فرد و حاکمیت انعطاف‌پذیر خود، اکنون رقیب پیشرو اتریوم، نئو و کاردانو در استقرار برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند است.

علاوه بر این، تزوس از مکانیزم اجماع “اثبات سهام” (به‌روزرسانی سیستم اثبات سهام واگذار شده) و یک رویکرد چندزبانه (ضروری و کاربردی) برای اطمینان از انعطاف‌پذیری و ایمنی استفاده می‌کند. لازم به ذکر است که این راهبُرد سرعت تراکنش را نیز بهبود می‌بخشد، به‌طوری‌که تزوس قادر به انجام حدود 1000 تراکنش در هر ثانیه است.

تزوس با نرخ سهام بیش از 80 درصد در بین 13000 نماینده و 450 اعتبارسنجی، یکی از خاص‌ترین پلتفرم‌های غیرمتمرکز است. به‌این‌ترتیب، تزوس احتمالاً با ادامه رشد پروژه‌های مالی غیرمتمرکز (DeFi) به افزایش میزان محبوبیت خود ادامه خواهد داد.

یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تزوس، پروژه‌ای است که در زبان انگلیسی “”DeFi Tezos QuipuSwap نام دارد، و مختص به یک صرافی غیرمتمرکز (DEX) در پلتفرم تزوس است. همچنین اخیراً، اسمارت لینک (Smartlink) که یک پلتفرم غیرمتمرکز قرارداد هوشمند امانی برای تزوس است، اعلام کرد که توکن‌هایی با نام اسمک (SMAK) در بستر کوئیپوسوآپ ((QuipuSwap منتشر خواهد کرد.

البته (پیش بینی قیمت تزوس) دشوار است. زیرا یک اکوسیستم کامل، به‌آرامی در حال ظهور است. البته تنها ویژگی‌های خودگردان زنجیره‌ای و توسعه مستمر تزوس نیست که سرمایه‌گذاران را جذب می‌کند. بلکه توسعه مالی مثبت تزوس، عامل دیگری است که تزوس را متمایز می‌کند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت ایپ کوین در آینده دور و نزدیک!

آیا پیش بینی قیمت تزوس قابل‌اتکا است؟

با سطوح اوج تقریباً 300 درصدی در سال 2019، تزوس به یک گزینه جذاب و یک معجزه در دنیای ارزهای دیجیتال تبدیل شده است و توانسته از بازار نزولی ناشی از پاندمی کرونا نیز جان سالم به در ببرد. اگرچه تزوس، ارزی مناسب برای سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال است، اما پیش بینی قیمت تزوس، فقط در حد حدس و گمان است. فراموش نکنیم که هیچ‌کس نمی‌تواند قیمت آتی ارزهای دیجیتال را با قطعیت پیش‌بینی کند. قیمت‌ها به عوامل مختلفی مانند عرضه و تقاضا، نوآوری‌های فناورانه، اخبار ارزهای دیجیتال و عوامل دیگر بستگ

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *