بلاگ

بهترین اندیکاتورها برای نوسان گیری روزانه را بشناسید

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری چیست؟ این سوالی است که هر تریدر تازه‌کار و یا حرفه‌ای از خود می‌پرسد. اندیکاتورها از ابزارهای تحلیل تکنیکال برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی و تحلیل قیمت هستند. استراتژی‌های معاملاتی از نظر دوره زمانیبهترین اندیکاتور برای نوسان گیری معامله از هم تفکیک می‌شوند. استراتژی معاملاتی نوسان گیری با هدف قرار دادن کوتاه‌ترین دوره‌های زمانی شناخته می‌شود. نوسان‌گیرها معامله‌گرانی هستند که سودهای کم اما مطمئن را به ریسک برای سود بیشتر ترجیح می‌دهند و برای رسیدن به سود مناسب در طول روز صدها تا هزاران معامله انجام می‌دهند که البته برای این کار، به بازارهایی با حجم نقدینگی بالا نیاز دارند. اگر می‌خواهید ببینید آنها چطور فرصت‌های معاملاتی مناسب را پیدا می‌کنند و بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری کدام است، در این مطلب از باریپتو می‌توانید جواب بعضی از سوال‌های خود را پیدا کنید.

استراتژی‌های معاملاتی کوتاه مدت: ترید روزانه و نوسان گیری

نوسان گیری یک استراتژی معاملاتی روزانه با کوتاه‌ترین دوره زمانی است. ترید روزانه فعالیت جدیدی نیست و در بازارهای مالی سنتی مثل بورس‌های کالایی و سهام شکل گرفته است. در ادامه با شباهت‌ها و تفاوت‌های این دو استراتژی معاملاتی بیشتر آشنا می‌شوید.

ترید روزانه چیست؟

ترید روزانه به معنای خرید و فروش محصولات و دارایی‌های ارزشمند برای سود بردن از تغییرات قیمت آنها در طول روز است. معامله‌گران روزانه در بازارهای مالی مثل فارکس و سهام قبل از پایان روز کاری از موقعیت معاملاتی خود خارج می‌شوند. آنها در طول روز دو ابزار اصلی برای معامله و سود بردن از تغییرات قیمت دارند که یکی از آنها خرید یا لانگ کردن، و دومی شورت کردن یا فروش امانی است.

هنگامی که آنها به این پیشبینی می‌رسند که قیمت یک محصول در طول روز افزایش خواهد یافت، به سادگی آن را خریداری می‌کنند و منتظر افزایش قیمت برای فروش آن باقی می‌مانند. به این موقعیت لانگ گفته می‌شود. در مقابل وقتی آنها به این تحلیل می‌رسند که قیمت یک محصول کاهش خواهد یافت، آن را به صورت امانی در اختیار گرفته و به خریداران می‌فروشند که به این موقعیت شورت گفته می‌شود.

بعد از اینکه تغییرات قیمت اتفاق افتاد، معامله‌گران روزانه با خارج شدن از موقعیت معاملاتی و نقد کردن معامله سود خود را برداشت می‌کنند. آنها برای اینکه تغییرات قیمت را پیشبینی کنند از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند. بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری با محدود کردن اندیکاتورهای ترید روزانه ایجاد می‌شود. بعضی از این اندیکاتورها، برای مثال الگوهای کندل، برای قرن‌ها مورد استفاده قرار گرفته‌اند و کارایی خود را در بسیاری از موارد نشان داده‌اند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت سولانا در سال 2022 تا 2025

نوسان گیری چیست؟

نوسان گیری یک استراتژی معاملاتی است که با توسعه بازارهای الکترونیکی و اینترنتی شدن معاملات مالی توسعه یافته است. این استراتژی معاملاتی یکی از روش‌های معامله است که توسط معامله‌گران روزانه برای بهره بردن از کوچک‌ترین تغییرات قیمت طراحی شده است.

معامله‌گران روزانه معمولا به دنبال پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی سودآوری هستند که منجر به ایجاد روندهای کوتاه مدت و چند ساعتی می‌شوند. معامله‌گران نوسان گیر اما در دوره‌های زمانی بسیار کوتاه‌تر، معمولا بین ۲ دقیقه تا ۱۵ دقیقه وارد یک موقعیت معاملاتی شده و از آن خارج می‌شوند.

آنها برای انجام موفقیت آمیز معاملات نوسان گیری به بازارهایی با نقدینگی بالا نیاز دارند. اگر سفارش خرید یا فروش آنها بیشتر از چند دقیقه برای اجرا شدن طول بکشد، فرصت معاملاتی به سادگی از دست می‌رود. بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری به این ترتیب اندیکاتوری است که برای پیشبینی و تحلیل قیمت در نمودارهای ۱ تا ۱۵ دقیقه‌ای کارایی داشته باشد.

تفاوت اندیکاتورهای معاملات روزانه با اندیکاتورهای نوسان‌گیری

اندیکاتورهایی که در معاملات روزانه مورد استفاده قرار می‌گیرند برای پیشبینی قیمت در برهه زمانی کوتاه طراحی شده‌اند. این اندیکاتورها کارایی خود را طی سال‌ها آزمون و خطا نشان داده‌اند و از معاملات مالی سنتی به بازارهای امروزی راه یافته‌اند. اندیکاتورهای نوسان گیری از نظر نوعی تفاوتی با اندیکاتورهای معاملات روزانه ندارند. به همین ترتیب، اندیکاتورهای معاملات روزانه هم تفاوت نوعی مشخصی با اندیکاتورهای معاملات ترندگیری یا انواع استراتژی‌های بلند مدت ندارند.

همان‌طور که در بخش قبل اشاره شد، تفاوت اصلی اندیکاتورهای نوسان‌گیری در چارچوب زمانی آنها است. برای مثال اندیکاتور مک‌دی شامل دو اندیکاتور میانگین متحرک نمایی می‌شود که در معاملات روزانه یکی از آنها ۲۶ روزه و دیگری ۱۲ روزه است. در معاملات نوسان گیری هم از مک‌دی با همین نسبت استفاده می‌شود اما دوره‌های زمانی در آن به جای یک روزه، به یک ثانیه تغییر می‌کند. اندیکاتور مک‌دی اگر بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری نباشد بدون تردید یکی از کاربردی‌تر و محبوب‌ترین آنها محسوب می‌شود.

بعضی از اندیکاتورهای معاملات روزانه در معاملات نوسان گیری با تنظیمات متفاوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این مطلب می‌توانید با بهترین اندیکاتور های نوسان گیری روزانه و اندیکاتورهای معاملات کوتاه مدت، از ثانیه‌ای و دقیقه‌ای گرفته تا روزانه آشنا بشوید. در مواردی که نیاز به تغییر تنظیمات اندیکاتور برای نتیجه دادن در نوسان گیری باشد این تنظیمات معرفی می‌شوند.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری کدامند؟

امکان بررسی و پیدا کردن بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری بدون شناخت اندیکاتورهای کاربردی در ترید روزانه وجود ندارد. تفاوت اصلی این دو استراتژی معاملاتی در چارچوب زمانی یا تایم‌فریم محدودتری است که معامله‌گران نوسان‌گیر مورد بررسی و تحلیل قرار می‌دهند. در ادامه با بعضی از اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال که در معاملات کوتاه مدت و روزانه کارایی قابل توجهی دارند و در نوسان گیری توسط معامله‌گران مورد استفاده قرار می‌گیرند، بیشتر آشنا می‌شوید.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری

اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی

اندیکاتور VWAP یا میانگین قیمت حجمی وزنی برای محاسبه نسبت بین میانگین قیمت یک محصول مالی  با حجم کل معاملات آن در یک دوره زمانی مشخص کارایی دارد. این اندیکاتور به معامله‌گران امکان می‌دهد قیمت فعلی را بررسی کنند و ببینند به نسبت قیمت میانگین روز، میزان فروش آن کمتر یا بیشتر از حد بوده است. معمولا این اطلاعات برای تعیین لحظه مناسب ورود به بازار و خرید یا خروج از بازار و فروش کارایی دارد. معامله‌گران روزانه و نوسان‌گیرها معمولا از اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی برای شناسایی کف قیمت و خرید یک محصول با کمترین قیمت روز بهره می‌برند.

اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی در نمودارهای کوتاه مدت مثل روزانه، ساعتی و دقیقه‌ای عملکرد قابل اطمینانی دارد. این اندیکاتور قیمت مبدا یا شروع نمودار را معیار می‌گیرد و با کمترین و بیشترین قیمت جمع می‌کند و به میانگین قیمت تیپیکال می‌رسد. بعد این قیمت در حجم معاملات در همین دوره زمانی ضرب می‌شود و در میانگین حجم تیپیکال تقسیم می‌شود.

قیمتی که در نتیجه این محاسبه به دست می‌آید قیمت معیار دوره زمانی مورد تحلیل است. معامله‌گران برای خرید منتظر لحظه‌ای می‌مانند که قیمت بازار به کمتر از میانگین قیمت حجمی وزنی برسد. این اتفاق سیگنال خرید محسوب می‌شود. بعد آنها به سادگی تریگر فروش را بالاتر از میانگین قیمت حجمی وزنی قرار می‌دهند و با رسیدن قیمت به سطحی که سودآوری مناسبی دارد، اقدام به فروش می‌کنند.

اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی بدون لحاظ کردن قیمت بسته شدن عمل می‌کند و همین موضوع باعث می‌شود (بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری) و معاملات بسیار سریع باشد. با اینکه اندیکاتور VWAP یکی از اندیکاتورهای تاخیری است که دقت بسیار بالایی دارد، معامله‌گران به تنهایی از آن استفاده نمی‌کنند و در کنار چند اندیکاتور دیگر برای تائید تحلیل خود و شناسایی فرصت‌های معاملاتی به کار می‌برند.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری روزانه

شاخص قدرت نسبی،یکی از بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری!

امکان ندارد که تریدری نام اندیکاتور شاخص قدرت  نسبی (RSI) را نشنیده باشد. این یکی دیگر از اندیکاتور های نوسان گیری روزانه تاخیری است که به معامله‌گران امکان تحلیل احساسات بازار و بررسی فروش بیش از حد (Oversold) یا خرید بیش از حد (Overbought) را می‌دهد. شاخص قدرت نسبی یکی از اندیکاتورهای بسیار ساده تحلیل تکنیکال است که نتیجه آن بین ۱ تا ۱۰۰ قرار می‌گیرد. وقتی نتیجه محاسبه شاخص قدرت نسبی به ۷۰ برسد، معامله‌گران خرید بیش از حد در بازار را برداشت می‌کنند. در مقابل، وقتی نتیجه به ۳۰ برسد فروش بیش از حد را نشان می‌دهد.

شاخص قدرت نسبی برای پیدا کردن سیگنال خرید و فروش به معامله‌گران کمک می‌کند. وقتی نتیجه شاخص قدرت نسبی حدود ۵۰ باشد و بیشتر از ۵ درصد نوسان نداشته باشد، به سادگی نشان می‌دهد که ترند قدرتمندی در جریان است و روند بازار ادامه پیدا می‌کند. نیازی به گفتن نیست که وقتی نتیجه این اندیکاتور به حدود ۳۰ می‌رسد قیمت با افت مواجه می‌شود و سیگنال خرید محسوب می‌شود.

اندیکاتور شاخص قدرت نسبی یکی از کاربردی‌ترین اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال برای معامله‌گران کوتاه مدت است که به خاطر سادگی بسیار زیاد، معمولا در هر برنامه معاملاتی از آن برای تائید فرصت استفاده می‌شود. شاخص قدرت نسبی بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری به خصوص برای معامله‌گران تازه‌کار است چرا که به آنها شناخت قابل اعتمادی از تغییرات قیمت با بررسی حجم معاملات می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین بازی های رایگان NFT سال 2022

اندیکاتور میانگین متحرک ساده

از بهترین و ساده‌ترین اندیکاتور های نوسان گیری روزانه، اندیکاتور میانگین متحرک ساده است.این  اندیکاتور برای تحلیل تکنیکال ساده است که به معامله‌گران امکان می‌دهد بدون توجه به جزئیات تغییرات قیمت در نمودار، برآوردی کلی و قابل اتکا از پرایس اکشن داشته باشند. میانگین متحرک ساده با ترکیب‌های مختلفی در نمودارهای زمانی متفاوت مورد استفاده قرار می‌گیرد. در معاملات روزانه ترکیب ۱۳-۸-۵ که توالی اعداد فیبوناچی است معمولا بیشترین کارایی را دارد.

وقتی معامله‌گران از اندیکاتور میانگین متحرک ساده ۱۳-۸-۵ استفاده می‌کنند سه نوار روی نمودار ظاهر می‌شود. نقاطی که این نوارها با هم برخورد کرده یا به هم نزدیک می‌شوند سیگنال‌های خرید و فروش محسوب می‌شوند. اندیکاتور میانگین متحرک ساده در معاملات کوتاه مدت دقت بسیار زیادی دارد و فرصت‌های معاملاتی قابل اعتمادی به معامله‌گران روزانه و نوسان گیرها می‌دهد.

اندیکاتور میانگین متحرک ساده به خاطر خوانایی بسیار بالا و کارایی ساده شاید بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری در بازارهای با نوسان بالا مثل بازار ارزهای دیجیتال باشد. نوارهای این اندیکاتور به معامله‌گران امکان می‌دهند به صورت تصویری و چشمی فرصت‌های معاملاتی مناسب را شناسایی کنند و برای این کار آنها فقط به مهارت تعیین چارچوب زمانی با ترکیب مناسب نیاز دارند. ترکیب ۱۳-۸-۵ در نمودار دو دقیقه‌ همان قدر قابل اعتماد عمل می‌کند معامله‌گران روزانه در نمودارهای روزانه از آن استفاده می‌کنند.

اندیکاتور میانگین متحرک نمایی

میانگین متحرک نمایی یکی دیگر از اندیکاتورهای شناسایی ترند است که درست مثل میانگین متحرک ساده عمل می‌کند اما در آن وزن بیشتر به قیمت‌های جدیدتر داده می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود این اندیکاتور تاخیری نسبت میانگین متحرک ساده پیشروتر باشد و برای پیشبینی قیمت کارایی بیشتری داشته باشد به همین دلیل از بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه است. در حالی که میانگین متحرک ساده برای پیدا کردن فرصت معاملاتی مناسب و سیگنال خرید کارایی بیشتری دارد، میانگین متحرک نمایی سیگنال‌های فروش و فرصت خروج سودآور را مشخص می‌کند.

اندیکاتور میانگین متحرک نمایی برای شناسایی نقاط واژگونی یا ادامه روند قیمت، خرید و فروش بیش از حد و همچنین سطح حمایتی و مقاومتی کاربرد دارد. در معاملات روزانه معمولا از ترکیب ۲۶-۱۲ روز برای محاسبات اندیکاتور میانگین متحرک نمایی استفاده می‌شود. اما نوسان گیرها در بازارهای فارکس معمولا برای نمودار ۵ دقیقه‌ای از میانگین متحرک نمایی ۲۰ دوره‌ای در کنار هیستوگرام مک‌دی ۲۰ دوره‌ای برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی در کف و سقف کانال ترند استفاده می‌کنند.

 اندیکاتور میانگین متحرک نمایی وقتی همراه اندیکاتور مک‌دی مورد استفاده قرار می‌گیرد نتایج به مراتب قابل اطمینان‌تری از اندیکاتور میانگین متحرک ساده ارائه می‌دهد. این موضوع باعث می‌شود ترکیب این دو ابزار تحلیل تکنیکال بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری با حداکثر سود در نمودارها و چارچوب‌های زمانی بسیار کوتاه چند دقیقه‌ای تا حداکثر یک ساعته باشد.

اندیکاتور حجم تعادلی

اندیکاتور حجم تعادلی بر پایه این نظریه ایجاد شده است که تغییر در حجم معاملات همیشه نقش مستقیم در قیمت یک محصول دارد. این اندیکاتور به معامله‌گران روزانه و نوسان گیرها سیگنال شروع یک روند گاوی یا خرسی را می‌دهد. این سیگنال به سادگی فرصت معاملاتی مناسب را به معامله‌گران نشان می‌دهد و لحظه خرید یا فروش با توجه به روند پیش رو را مشخص می‌کند.

روال کار اندیکاتور حجم تعادلی به این ترتیب است که وقتی قیمت سطح مقاومتی را تست می‌کند، اندیکاتور به یک سقف تازه می‌رسد هم‌گرایی گاوی را نشان می‌دهد که قیمت سطح مقاومت را خواهد شکست و بالاتر خواهد رفت. در مقابل، وقتی قیمت به یک سقف تازه می‌رسد و اندیکاتور پایین‌تر از سطح مقاومتی اخیر قرار می‌گیرد، هم‌گرایی خرسی پیشبینی می‌شود یعنی یا روند متوقف یا معکوس می‌شود.

درست برعکس وقتی قیمت سطح حمایتی را تست می‌کند و اندیکاتور به سطحی پایین‌تر می‌رود، هم‌گرایی خرسی ظاهر می‌شود که نشان می‌دهد قیمت سطح حمایتی را خواهد شکست و به سطحی کمتر افت می‌کند. وقتی هم که قیمت به سطح حمایتی برسد و اندیکاتور بالاتر از یک کف حمایتی اخیر قرار بگیرد، هم‌گرایی گاوی پیشبینی می‌شود که نشان می‌دهد عرضه به زودی از تقاضا کمتر می‌شود. اندیکاتور حجم تعادلی یک ابزار مناسب برای تحلیل احساسات بازار است و بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری و پیدا کردن فرصت مناسب معاملاتی در بازارهای پر نوسان محسوب می‌شود.

بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری روزانه

اندیکاتور مک‌دی

اندیکاتور مک‌دی یا میانگین متحرک هم‌گرایی/واگرایی یکی از اندیکاتورهای محبوب و پر کاربرد در تحلیل تکنیکال است و یکی از بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه که معمولا همراه با میانگین متحرک نمایی در معاملات روزانه و نوسان‌ گیری به کار برده می‌شود. اندیکاتور مک شامل دو میانگین متحرک می‌شود که نزدیک به نقطه صفر نوسان دارند و با توجه به تغییرات بازار واگرایی یا هم‌گرایی پیدا می‌کنند.

اندیکاتور مک‌دی یک اندیکاتور دنبال‌کننده ترند و شناسنده لحظه مناسب معامله است که در معاملات روزانه خط کوتاه آن میانگین متحرک نمایی ۱۲ روزه است و خط بلند آن میانگین متحرک نمایی ۲۶ روزه است. خط کوتاه به تغییرات قیمت حساسیت بیشتری دارد و زودتر شروع به حرکت می‌کند و خط بلندتر برای تائید شکل‌گیری روند با آن واگرایی پیدا می‌کند.

اندیکاتور مک‌دی با همین تنظیمات در نوسان گیری هم مورد استفاده قرار می‌گیرد اما دوره‌ زمانی خط کوتاه در این معاملات به ۱۲ ثانیه و خط بلند به ۲۶ ثانیه کاهش پیدا می‌کند. وقتی قیمت به کمتر از میانگین متحرک خط بزرگ اندیکاتور مک‌دی می‌رسد نتیجه اندیکاتور منفی می‌شود. این اتفاق یک ستاپ معاملاتی است و نوسان‌گیرها با مشاهده آن منتظر افزایش قیمت می‌مانند. وقتی قیمت بالا می‌رود و نتیجه مک‌دی برای ۵ میله در نمودار ۵ دقیقه‌ای مثبت می‌شود، سیگنال خرید ایجاد می‌شود.

اندیکاتور مک‌دی اگر بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری نباشد بدون تردید یکی از موثرترین اندیکاتورها است که به شکل گسترده توسط معامله‌گران روزانه و نوسان‌گیرها در بازارهای با نوسان کم یا زیاد، به خصوص بازار فارکس مورد استفاده قرار می‌گیرد.

باندهای بولینگر

باندهای بولینگر یک اندیکاتور دنبال کننده ترند است که از یک میانگین متحرک و دو باند مثبت و منفی تشکیل می‌شود. این اندیکاتور برای شناسایی نوسان خیلی خوب و ساده عمل می‌کند. وقتی نوسان افزایش پیدا می‌کند، باندهای بولینگر از هم فاصله می‌گیرند. در مقابل، وقتی باندها به هم نزدیک می‌شوند که نوسان بازار در حال کاهش باشد.

بیشتر تحلیلگران روی این موضوع توافق دارند که وقتی قیمت به باند بالایی می‌رسد سیگنال خرید بیش از حد صادر می‌شود. وقتی هم که قیمت به باند پایینی نزدیک شده یا به آن برسد، اندیکاتور نشان می‌دهد که فروش بیش از حد انجام شده است.

برای خواندن دقیق باندهای بولینگر انحراف استاندارد مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. این انحراف به سادگی عددی است که نشان می‌دهد چقدر قیمت از میانگین قیمت فاصله گرفته است. انحراف استاندارد ۱.۰ باندهای بولینگر نشان می‌دهد قیمت تا ۶۵ درصد تغییر داشته است. در انحراف استاندارد ۲.۰ این اختلاف به ۹۵ درصد و در انحراف استاندارد ۳.۰ به ۹۹ درصد باندهای بولینگر می‌رسد.

نوسان‌گیرها از باندهای بولینگر با میانگین ۱۰ دوره‌ای با انحراف استاندارد ۱.۵ استفاده می‌کنند. برای معامله‌گران روزانه این تنظیمات با میانگین ۲۰ دوره‌ای با انحراف استاندارد ۲.۰ انجام می‌شود. باندهای بولینگر بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری به خصوص مشخص کردن قیمت فروش و برداشت سود است.

بیشتر بخوانید:تریدر تمام وقت + مزایا و معایب

شاخص میانگین جهت دار

اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار یک قدرت ترندها را اندازه‌گیری می‌کند و میانگین افزایش رینج قیمت را محاسبه می‌کند. این اندیکاتور قدرت تغییرات قیمت را به سادگی به صورت مثبت یا منفی نمایش می‌دهد.  این اندیکاتور روی نمودار با سه خط شناخته می‌شود که خط وسطی خود میانگین جهت دار است. خطوط پیرامونی شاخص جهت دار مثبت و شاخص جهت دار منفی هستند.

خط اصلی یا شاخص میانگین جهت دار قدرت ترند را با اعداد نمایش می‌دهد. اگر نتیجه شاخص بیشتر از ۲۵ باشد، ترند قدرتمند محسوب می‌شود. شاخص‌های منفی و مثبت هم به سادگی جهت ترند را پیشبینی می‌کنند. این ابزارهای تحلیلی به معامله‌گران در شناسایی فرصت مناسب خرید و فروش عمل می‌کنند.

سیگنال‌های خرید و فروش اندیکاتور شاخص میانگین جهت دار یکی از مطمئن‌ترین سیگنال‌های تحلیل تکنیکال محسوب می‌شوند. برای مثال وقتی خود شاخص بین ۲۰ تا ۲۵ قرار می‌گیرد و خط شاخص منفی  خط شاخص مثبت را قطع می‌کند، سیگنال فروش به معامله‌گران داده می‌شود. شاخص میانگین جهت دار بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری به خصوص برای معامله‌گران مجرب و حرفه‌ای است.

برنده بهترین اندیکاتور برای نوسان گیری کدام است؟!

معامله‌گران نوسان گیر از انواع اندیکاتورهای تحلیل تکنیکال در کنار هم استفاده می‌کنند تا فرضیه‌ها و برنامه‌های معاملاتی با احتمال بالای موفقیت ایجاد کنند. در یک برنامه معاملاتی حرفه‌ای هیچ وقت فقط از یک اندیکاتور استفاده نمی‌شود.تقریبا در تمام معاملات نوسان گیری همزمان با اندیکاتورهای تحلیل قیمت و پیگیری ترند، از اندیکاتورهای تحلیل حجم معاملات و احساسات بازار هم استفاده می‌شود.

با این حساب اینکه یک اندیکاتور مشخص به عنوان بهترین اندیکاتور برای ترید روزانه در نظر گرفته شود تا حد زیادی می‌تواند گمراه کننده باشد. ساده‌ترین برنامه‌های معاملاتی نوسان‌ گیری با میانگین متحرک نمایی، اندیکاتور مک‌دی و اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی برای پیدا کردن سیگنال خرید ایجاد می‌شوند. در همین برنامه‌های معاملاتی ساده تقریبا همیشه از باندهای بولینگر برای تائید سیگنال خرید و همچنین پیدا کردن بهترین نقطه فروش یا خروج از بازار هم استفاده می‌شود.

اندیکاتور میانگین قیمت حجمی وزنی یک اندیکاتور کاربردی است که به تنهایی اطلاعات زیادی به معامله‌گران می‌دهند. اندیکاتور مک‌دی هم یک اندیکاتور ترکیبی است که بخشی از آن اندیکاتور میانگین متحرک نمایی است. این دو اندیکاتور حداقل ابزارهای تحلیل تکنیکال برای پیدا کردن یک فرصت معاملاتی مناسب هستند که هر نوسان‌گیری به آنها استناد می‌کند.

معامله‌گران نوسان‌ گیر در بیشتر موارد از نمودارهای کندل برای رصد کردن قیمت و تحلیل بازار استفاده می‌کنند. الگوهای کندل اندیکاتورهای بسیار مهم دیگری هستند که به نوسان‌گیرها نشان می‌دهند کجا ممکن است روند و ترند معکوس شود یا ادامه پیدا کند. بازگشت‌های فیبوناچی اندیکاتور دیگری هستند که برای شناسایی فرصت‌های معاملاتی سودآور توسط نوسان‌گیرها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در این مطلب هشت اندیکاتور برتر نوسان گیری معرفی شدند که در کنار هم برای نوسان گیری به کار برده می‌شوند. اندیکاتورهای ترکیبی مثل مک‌دی و باندهای بولینگر به خاطر پوشش دادن اندیکاتورهای دیگر مثل میانگین متحرک نمایی البته کارایی بیشتری نشان می‌دهند.

سخن آخر:

اگر تریدر هستید یا به تازگی وارد این حوزه شدهاید، با موقعیت‌های طلایی ترید در بازار مواجه شدید. اما به دلیل اینکه سرمایه کافی را برای ترید در اختیار نداشتید و فقط شاهد از دست رفتن فرصت‌هایتان بوده‌اید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *