بلاگ

بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022

بهترین روش ترید ارز دیجیتال توسط هر تریدری با توجه به حجم سرمایه، میزان ریسک‌پذیری و نوسانات بازار انتخاب می‌شود. افرادی که در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت دارند معمولا به دو دسته کلی سرمایه‌گذاران و تریدرها تقسیم می‌شوند. سرمایه‌گذاران اغلب معامله‌گرانی غیرحرفه‌‌ای هستند که برای سود بردن از رشد ارزش ارزهای دیجیتال در بلندمدت به خرید و فروش آنها اقدام می‌کنند. در مقابل تریدرها یا معامله‌گران افرادی هستند که از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال در کوتاه‌ مدت درآمد کسب می‌کنند و از همین راه امورات زندگی خود را می‌گذرانند.

اما این گروه هم به دسته‌های مختلفی تقسیم می‌شوند که رویکردها و استراتژی‌های ترید متفاوتی را دنبال می‌کنند.  برای پیدا کردن بهترین روش ترید ارز‌های دیجیتال 2022 از میان روش‌های گوناگون، با این مقاله از باریپتو همراه باشید.

چه روش هایی برای ترید ارز دیجیتال در 2022 وجود دارد؟

روش‌های ترید ارز دیجیتال، راهکارها یا استراتژی‌های سیستماتیکی هستند که برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال به شکلی سودآور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

تریدرهای ارز دیجیتال با توجه به امکانات، شناخت و پیش‌بینی خود از روند قیمت ارزهای دیجیتال، از رویکردهای گوناگونی برای کسب درآمد بهره می‌برند.

هر تریدری در بازار ارزهای دیجیتال تلاش می‌کند بهترین فرصت‌های معاملاتی را شناسایی کند و از آن‌ها به بهترین شکل استفاده کند.

 برای بهره‌برداری از این فرصت‌ها، امکانات و مهارت‌های متفاوتی مورد نیاز است که باعث می‌شود معامله‌گران متفاوت استراتژی‌های ترید ارز دیجیتال گوناگونی را به کار ببرند.

برای مثال یکی از روش‌های سودآور معامله در بازار ارزهای دیجیتال، آربیتراژگیری از اختلاف قیمت یک ارز دیجیتال در صرافی‌های مختلف است.

خیلی وقت‌ها پیش می‌آید که با نوسان و تغییر قیمت یک ارز دیجیتال، بعضی از صرافی‌ها دیرتر تغییر قیمت را در فهرست خود وارد می‌کنند. این اختلاف زمانی فقط در حد چند ثانیه است و معامله‌گران برای بهره بردن از آن به ربات‌های معامله‌گر و معاملات الگوریتمی نیاز دارند.

اگرچه این امکانات معمولا در دسترس معامله‌گران خرده‌پا قرار ندارند، اما حتی اگر بهترین روش کسب درآمد از ارز دیجیتال برای شرکت‌ها و موسسات مالی بزرگ نباشد، یکی از بهترین‌ها محسوب می‌شود.

بعضی از روش‌های شناخته‌شده و محبوب ترید ارز دیجیتال شامل موارد زیر می‌شود:

  • ترید روزانه
  • رنج تریدینگ
  • نوسان‌گیری
  • ترید الگوریتمی
  • متوسط نرخ رسمی
  • ترید آربیتراژ

اما این روش‌های ترید ارز دیجیتال 2022 دقیقا چه معنایی دارند و برای چه تریدرها یا معامله‌گرانی مناسب هستند؟ برای گرفتن جواب این سوال، همراهمان باشید.

بیشتر بخوانیداستراتژی ترید لاک پشتی چیست؟

ترید روزانه چیست؟

ترید روزانه یکی از استراتژی‌های اصلی معامله‌گران و تریدرهایی است که از طریق نوسانات بازار ارزهای دیجیتال درآمد کسب می‌کنند.

این روش معاملاتی مانند انواع دیگر روش‌های ترید، از بازارهای مالی سنتی مثل بورس سهام و اوراق بهادار و بازار فارکس وارد دنیای ارزهای دیجیتال شده است.

همان‌طور که می‌توانید از نام آن  حدس بزنید، در این روش معامله‌گران خرید و فروش ارزهای دیجیتال را در یک روز انجام می‌دهند و از تغییرات قیمت کوتاه مدت سود می‌برند.

ترید روزانه فقط برای معامله‌گرانی که برای مدت طولانی تغییرات قیمت را بررسی و مطالعه کرده‌اند و شناخت عمیقی از نوسان قیمت دارند مناسب و سودآور است و به معامله‌گران تازه‌کار به هیچ وجه توصیه نمی‌شود.

تریدرهای مجرب گذشته از شناخت دقیق اصول تحلیل تکنیکال و ارزیابی تغییرات قیمت، به پلتفرم‌ها و بازارهای معاملاتی مناسب برای سود بردن از معاملات خود نیاز دارند تا در سریع‌ترین زمان بتوانند از فرصت‌ها حداکثر بهره را ببرند.

معامله‌گران روزانه برای پیدا کردن فرصت‌های معاملاتی، متغیرهایی مثل نقدینگی، نوسان و حجم معاملات را به دقت پیگیری می‌کنند و فرصت‌ها یا لحظه‌های مناسب خرید و ورود به بازار را شناسایی می‌کنند.

اگر با تحلیل تکنیکال و به خصوص الگوهای نموداری کندل، خطوط و مثلثات ترند یا روند، و تحلیل تاثیر حجم بر قیمت آشنایی داشته باشید،‌ ترید روزانه، «بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022» برای این است که در حساب کتاب آخر شب، چیزی به سرمایه‌ای که روز را با آن آغاز کرده‌اید، اضافه کرده باشید!

بهترین روش ترید ارز دیجیتال

رنج تریدینگ چیست؟

رنج تریدینگ احتمالا بهترین روش ترید ارز دیجیتال برای معامله‌گران تازه‌کاری است که به مفاهیم اولیه تحلیل تکنیکال مثل سطح حمایتی و سطح مقاومتی تسلط دارند.

در این روش تریدرها با شناسایی کانال‌های قیمت که در یک دوره مشخص قیمت بین آ‌ن‌ها نوسان دارد، فرصت معاملاتی مناسب را که نزدیک سطح حمایتی شکل می‌گیرد، شناسایی می‌کنند و وقتی قیمت به ارزان‌ترین سطح رنج می‌رسد، خرید کرده و وارد بازار می‌شوند.

ترند یا روندها معمولا حداقل چند روز طول می‌کشند و در آن‌ها حجم معاملات به سرعت افزایش می‌یابد و معامله‌گران برای سود بردن وارد بازار می‌شوند.

تریدرهای رنج حرفه‌ای معمولا تا نیم ساعت پس از شروع روند، وقتی سیگنال افزایش حجم و نقدینگی یا شکست حمایتی (Breakdown) را مشاهده کردند وارد بازار می‌شوند و خرید خود را نهایی می‌کنند.

بعد آن‌ها تغییرات قیمت را رصد می‌نمایند و پیش‌بینی می‌کنند شکست مقاومتی (Breakout) یا بالاترین نقطه قیمت کجا ایجاد می‌شود.

تریدهای حرفه‌ای از تریگرهای معاملاتی برای شناسایی سطح حمایتی و مقاومتی استفاده می‌کنند و با رسیدن قیمت به نزدیک سطح مقاومتی ارز دیجیتال خریداری شده را قبل از این‌که وارد روند نزولی بشود به فروش می‌رسانند.

بعضی از آن‌ها که ریسک‌پذیری بالاتری دارند، تریگرهای تریدر خود را روی نقاط شکست حمایتی و مقاومتی می‌گذارند تا بیشترین سود را ببرند اما این رویکرد ریسک بالایی دارد و منتظر ماندن برای آن می‌تواند باعث از دست رفتن سود در نوسانات قیمت داخل کانال بشود.

نوسان گیری چیست؟

یکی دیگر از روش‌هایی که معامله‌گران حرفه‌ای بازار ارزهای دیجیتال از آن برای سود بردن در کوچک‌ترین تغییرات قیمت با ریسک بسیار کم بهره می‌برند، نوسان‌گیری (Scalping) است. در این روش‌ معامله‌گران معاملات سودآور سریع با سودهای اندک انجام می‌دهند و در طول روز ممکن است چند صد معامله نوسان‌گیری انجام بدهند.

برای نوسان‌گیری تریدرها لازم است استراتژی خروج یا فروش مناسبی داشته باشند، چرا که در غیر این صورت ممکن است یک معامله زیان‌بار باعث از بین رفتن سود معاملات دیگر بشود.

استراتژی نوسان‌گیری بر این فرض استوار است که تمام محصولات یا ارزهای دیجیتال در حرکت یا تغییر اولیه قیمت مشارکت می‌کنند، اما بعضی از آنها روند افزایشی را ادامه می‌دهند در حالی که بعضی دیگر به قیمت قبلی برمی‌گردند یا حتی روند نزولی در پیش می‌گیرند.

با این حساب تریدرهای نوسان‌گیر به جای این‌که با نگه داشتن ارز دیجیتال تلاش کنند از حداکثر سود بهره ببرند،‌ با کسب اولین سود محصول را می‌فروشند تا درآمد خود را به خطر نیندازند.

نوسان‌گیری بهترین روش ترید ارز دیجیتال به خصوص برای معامله‌گرانی است که دنبال سودهای مطمئن و بدون ریسک هستند. اما این نوع معامله ارزهای دیجیتال به مهارت بالایی نیاز دارد و برای انجام موفقیت آن لازم است استراتژی‌ مناسبی برای ورود و خروج به بازار یا خرید و فروش به کار گرفته شود.

معمولا تریدرهای نوسان‌گیر تلاش می‌کنند از تغییر 01/0 تا 1/0 درصدی قیمت که در هر بازاری دیده می‌شوند سود ببرند و برای این‌که به درآمد مناسبی برسند، در روز تعداد قابل توجهی معامله می‌کنند.

ترید الگوریتمی چیست؟

منظور از ترید الگوریتمی استفاده از تکنولوژی معاملات متعدد (high frequency trading) برای انجام معاملات خودکار به شکلی مشابه نوسان‌گیری است.

در این روش از انواع اختلاف و تغییرات قیمت به شکل‌های گوناگون برای افزایش سرمایه استفاده می‌شود. ربات‌های معامله‌گر در نرم‌افزارهای تریدر به سادگی با زبان MQL توسعه داده می‌شوند و امکان استفاده از آن‌ها برای هر معامله‌گری وجود دارد. اما برای اینکه آنها کارایی و ضریب اطمینان بالایی داشته باشند، به طراحی الگوریتم‌های هوش مصنوعی و ارائه اطلاعات گسترده به آنها نیاز است.

بعد از طراحی این سیستم‌ها برای آزمودن و ارزیابی کارایی، از آنها برای انجام معاملات شبیه‌سازی شده استفاده می‌شود.

در صورتی که در این آزمایش‌ها یک ربات کارایی بالایی نشان بدهد، از آن برای معاملات واقعی با سرمایه کم استفاده می‌شود و به تدریج حجم سرمایه و معاملات افزایش پیدا می‌کند.

ترید الگوریتمی، بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022 برای شرکت‌ها و موسسات مالی بزرگ است؛ چرا که برای کار گذاشتن آن به تیم‌هایی از متخصصان در رشته‌های مالی و برنامه‌نویسی، و هم‌چنین زیرساخت‌های فنی و محاسباتی نیاز است، اما وقتی این پروژه موفقیت‌آمیز باشد، نتیجه خارق‌العاده‌ای خواهد داشت.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022

ترید متوسط نرخ رسمی چیست؟

یکی از مشکلات بسیاری از معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال نوسان بالای قیمت‌های این بازار است که اگرچه فرصت‌های معاملاتی بسیار سودآوری ایجاد می‌کند، گاهی ممکن است با محاسبات مالی رایج همخوانی نداشته باشد.

برای مثال لحظه ورود به بازار (momentum) در بازار ارزهای دیجیتال درست مشابه بازارهای مالی سنتی نیست و بسیاری از معامله‌گرانی که با اصول تحلیل تکنیکال در بازار سهام یا فارکس آشنایی دارند، در شناسایی فرصت مناسب خرید و فروش ارزهای دیجیتال با مشکل مواجه می‌شوند.

برای حل این مشکل از متوسط نرخ رسمی یا ارزش ارزهای دیجیتال در یک دوره زمانی مشخص استفاده می‌شود؛ به عبارت دیگر معامله‌گران و تریدرها با تبدیل ارزش قیمت ارزهای دیجیتال، تغییرات آن را به زبانی قابل درک ترجمه می‌کنند.

استیبل‌کوین‌هایی مانند تتر که ارزهای دیجیتالی هستند که قیمت دلار امریکا را نمایندگی می‌کنند، برای این کار به کمک معامله‌گران می‌آیند. تریدرهایی که تجربه معامله در بازارهای مالی متمرکز دارند از متوسط نرخ رسمی به عنوان بهترین روش ترید ارز دیجیتال سود می‌برند.

بیشتر بخوانیدآینده ارز egld چه می شود؟

ترید آربیتراژ چیست؟

آربیتراژگیری یا ترید آربیتراژ (Arbitrage) در اصل به معنای خرید یک محصول مالی یا ارز دیجیتال در یک بازار و فروش فوری آن با قیمت بیشتر در یک بازار دیگر است.

اختلاف قیمت محصولات مالی در بازارهای سنتی کمتر دیده می‌شود که همین موضوع باعث می‌شود آربیتراژگیری در آن‌ها به مراتب پیچیده‌تر از بازار ارزهای دیجیتال باشد.

اما در بازار ارز دیجیتال کافی است همزمان فهرست ارزهای چند صرافی را در مرورگر خود باز کنید تا متوجه شوید تغییرات قیمت در آن‌ها همزمان نیست و بعضی از آن‌ها با کمی تاخیر قیمت‌ها را فهرست می‌کنند.

تریدرها با زیر نظر گرفتن بازارهای مختلف متوجه می‌شوند برای مثال قیمت ارز دیجیتال لایت‌کوین در یک صرافی معمولا دیرتر از یک صرافی مشخص دیگر تغییر می‌کند.

برای بهره‌برداری از این فرصت دسترسی به سیستم‌های ترید الگوریتمی ضروری است که معمولا برای ایجاد آن به زمان و هزینه قابل توجهی نیاز است.

این نوع از ترید ارز دیجیتال با این‌که بسیار ساده است و روی کاغذ همه متوجه سودآوری آن می‌شوند، برای اجرا به سرعت عمل بسیار بالایی در حد ثانیه و صدم ثانیه نیاز دارد که باعث می‌شود بهترین روش ترید ارز دیجیتال برای اشخاص و معامله‌گران نباشد.

آربیتراژگیری پیچیده که معمولا در بازار فارکس به کار برده می‌شود، با تبدیل چندین ارز به یکدیگر برای گرفتن تفاضل انجام می‌شود.

در بازار ارزهای دیجیتال هم در بسیاری از موارد ارزش دو یا چند ارز دیجیتال، برای مثال اتریوم در مقابل لایت‌کوین و بیت‌کوین تغییر می‌کند که باعث می‌شود آربیتراژگیری پیچیده یا خرید و فروش آنها با ترتیب خاصی در یک زمان سودآور باشد.

بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022 کدام است؟

اما بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022 کدام روش است؟ تمام روش‌های ترید ارز دیجیتال که در بخش قبل معرفی شدند، سودآور هستند و البته درجات مختلفی از ریسک را در بر دارند.

هر معامله‌گری با توجه به سرمایه، میزان ریسک‌پذیری، زمانی که برای معامله و پیگیری بازار می‌گذارد و البته مهارت و تجربه‌ای که در بازار کسب کرده است از روش متفاوتی برای ترید ارز دیجیتال استفاده می‌کند.

برای مثال، معامله‌گران روزانه و نوسان‌گیرها دو دسته از معامله‌گران ارز دیجیتال هستند که برای درآمد روزانه معامله می‌کنند و شغل آن‌ها معامله‌گری است. اما رویکرد و حتی تعریف آنها از سود و درآمد یکی نیست.

معامله‌گران روزانه با شناسایی کانال‌های قیمت و سطح حمایتی و مقاومتی روندهای کوتاه‌مدت به دنبال بهترین فرصت‌های معامله برای بیشترین سود در کمتر از یک روز هستند.

در مقابل، نوسان‌گیرها به تغییر حجم معاملات و تغییرات لحظه‌ای توجه دارند و هرگز برای کسب سود بیشتر حاضر نمی‌شوند سود قطعی یک حرکت قیمت را در خطر قرار بدهند.

با این حساب انتخاب بهترین روش ترید ارز دیجیتال قبل از هر چیز به رویکرد شخصی و شناخت و باور معامله‌گر بستگی دارد.

همان‌طور که در بخش قبل دیدید روش‌های مختلفی برای معامله سودآور در بازار ارز دیجیتال وجود دارد که در سال 2022 می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. در ادامه این مقاله باریپتو چند استراتژی خرید و فروش ارز دیجیتال که به کار گرفتن آنها توصیه می‌شود را مشاهده می‌کنید.

بهترین استزاتژی ترید ارز دیجیتال

بهترین استراتژی های خرید و فروش ارز دیجیتال 2022

تریدرها برای موفقیت در بازارهای مالی لازم است مهارت‌های زیادی کسب کنند. آشنایی با اصول تحلیل تکنیکال و مطالعه قیمت‌ها و یادگیری چارت خواندن یک ضرورت اولیه معامله‌گری در هر بازاری است که راه میان‌بری برای آن وجود ندارد.

اما این مهارت برای موفقیت در بازار ارزهای دیجیتال کافی نیست و در کنار آن لازم است تریدرها تا حد ممکن شناخت چند جانبه‌ای از موارد تاثیرگذار بر بازار داشته باشند.

برای این‌که بتوانید بهترین استراتژی‌های معاملاتی را پیاده‌سازی کنید، باید می‌توانید بعضی از راهکارها را سرلوحه کار خود قرار دهید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌شود.

پیگیری

تفاوت اصلی معامله‌گری یا ترید با سرمایه‌گذاری در میزان پیگیری و نوع فرصت‌یابی است. معامله‌گران افرادی هستند که برای کسب درآمد روزانه و هفتگی اقدام به خرید و فروش ارزهای دیجیتال می‌کنند.

حتما می‌دانید که در بازارهای مالی اصطلاحا ناهار رایگان نیست و معامله‌گران برای درآمد روزانه لازم است از کوچک‌ترین فرصت‌های سودآور استفاده کنند.

پیگیری خبرهای اقتصادی و مالی یکی از مواردی است که معامله‌گران از طریق آن فرصت‌های معاملاتی مناسب را شناسایی کرده و برای حداکثر استفاده از آن‌ها برنامه می‌ریزند.

برای مثال، افت قیمت و سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال با عوامل گوناگونی مثل افزایش نرخ بهره بانکی توسط فدرال ریزرو امریکا،‌ ایجاد ضوابط جدید برای این بازار،‌ کاهش نقدینگی،‌ بالا بردن حاشیه سود معامله‌گران ارز دیجیتال، و هم‌راستایی بازارهای سهام با بازار ارزهای دیجیتال پیوند داشته است.

اگرچه بسیاری از سرمایه‌گذاران و معامله‌گران در این افت به شدت متضرر شدند، تریدرهایی که با دقت اخبار را پیگیری می‌کردند، با بهترین روش ترید ارز دیجیتال آشنا بودند و سناریوهای مناسب برای سود بردن از این روند را به کار برده و از پیگیری خود بهره‌برداری کرده‌اند.

مدیریت مالی

بسیاری از معامله‌گران تازه‌کار وقتی فکر می‌کنند یک فرصت معاملاتی مناسب و سودآور پیدا کرده‌اند،‌ تمام یا بخش عمده‌ای از سرمایه خود را وارد معامله می‌کنند.

در مقابل، معامله‌گران حرفه‌ای مثل تریدرهای روزانه و نوسان‌گیرها معمولا حداکثر 2 درصد از سرمایه حساب خود را برای یک معامله مورد استفاده قرار می‌دهند.

آن‌ها به خوبی می‌دانند که در معاملات مالی و به خصوص معاملات بازار ارزهای دیجیتال هیچ تضمینی وجود ندارد و ممکن است یک معامله شکست بخورد.

یکی از بهترین روش های ترید ارز دیجیتال این است که در هر معامله کمتر از 2 درصد سرمایه یا موجودی حساب خود را وارد کنید و به جای این‌که به دنبال ثروتمند شدن با یک فرصت استثنایی باشید، به دنبال چندین فرصت سودآور باشید که اگر یکی یا دو تای آن‌ها شکست خورد، سود بقیه این ضرر را جبران کند.

زمان‌بندی

فرصت‌های معاملاتی با توجه به بازار یا پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال در ساعت‌های مختلفی ظاهر می‌شوند.

معامله‌گران حرفه‌ای که از طریق خرید و فروش ارز دیجیتال درآمد کسب می‌کنند، مدام تغییرات قیمت را بررسی می‌کنند تا هیچ فرصتی را از دست ندهند.

بدون زمان گذاشتن و در نظر گرفتن زمان افزایش حجم معاملات و وجود نقدینگی مناسب در بازار یا صرافی ارز دیجیتال، شانس زیادی برای موفقیت و کسب سود قابل اتکا در این بازار نخواهید داشت.

با شناسایی فرصت‌های واقعی و سودآور روزانه می‌توانید بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2022 را تشخیص دهید و از طریق آن درآمد مناسبی کسب کنید.

اگر به دنبال معامله کردن بعد از ساعت‌های اداری یا حضور در محل کار هستید، ترید کردن گزینه مناسبی نیست و بهتر است راهکارهای سرمایه‌گذاری برای سود بردن در بلند مدت از بازار ارزهای دیجیتال را مورد بررسی قرار بدهید.

بیشتر بخوانید:ارز سندباکس چیست؟ آینده قیمت ارز SAND

تمرکز روی یک یا چند ارز دیجیتال مشخص

بازار ارزهای دیجیتال تنوع بالایی دارد و با یک نگاه به فهرست ارزهای دیجیتال در یک صرافی می‌توانید ببینید در حالی که بعضی از آن‌ها سبز می‌شوند، بعضی دیگر قرمز می‌شوند و این وضعیت مدام در حال تغییر است.

کافی است به درصد تغییرات قیمت 24 ساعت گذشته آنها نگاه کنید تا متوجه بشوید بعضی از آن‌ها رشدی خیره‌کننده داشته‌اند. اما اگر با همین تصور وارد معامله بشوید، به احتمال خیلی زیاد نتیجه کارتان، یک شکست و ضرر تمام عیار خواهد شد.

برای این‌که بتوانید برنامه دقیقی با شانس موفقیت بالا برای معاملات ارز دیجیتال طراحی کنید، باید به دقت تغییرات قیمت آن در نمودارهای هفتگی،‌ ماهانه، سه ماهه،‌ شش ماهه، یک ساله و از ابتدای ایجاد آن‌ها را بررسی کنید.

تغییرات قیمت 24 ساعت اخیر که در فهرست صرافی‌های ارز دیجیتال می‌بینید، بیشتر از این‌که بتواند به شما فرصت معامله سودآوری ارائه بدهد، تمرکز شما روی یک بازار مشخص و شناخت بهتر تغییرات قیمت را مخدوش می‌کند.

توجه به نقدینگی و حجم

بسیاری از سرمایه‌گذاران با خرید عرضه اولیه کوین (ICO) و افتتاح توکن یا ارز دیجیتال آن‌ها به سودهای هنگفتی می‌رسند. اما بسیاری از آن‌ها هم با شکست پروژه‌ها ضررهای بدی می‌کنند. معامله‌گران حرفه‌ای فقط ارزهای دیجیتالی را خرید و فروش می‌کنند که بتوانند در اولین فرصت آن‌ها را نقد کنند.

یک فرصت معاملاتی سودآور وقتی تقاضایی نداشته باشد، به یک ضرر جدی تبدیل می‌شود که بعید است به دنبال آن باشید!

بهترین روش ترید

بهترین ساعت معاملات

بازار ارزهای دیجیتال برخلاف بازارهای مالی سنتی در تمام روزهای هفته به صورت 24 ساعته در دسترس معامله‌گران قرار دارد.

اما تمام این روزها و ساعت‌ها برای معامله کردن مناسب نیستند. بهترین روش ترید ارز دیجیتال معامله کردن آن در اوج فعالیت معامله‌گران و زمانی است که حجم مناسب معاملات و نقدینگی در بازار وجود دارد.

این موقعیت با توجه به صرافی ارز دیجیتال و کشوری که کاربران در آن قرار دارند متفاوت است. اما به صورت کلی بیشتر معامله‌گران در هر کشوری در ساعت‌های کاری و اداری هفته معامله می‌کنند.

نگاه واقع‌گرایانه به سود

معمولا در اخبار ارزهای دیجیتال با ارقام و درصدهای حیرت‌آوری مواجه می‌شوید که نشان می‌دهند اگر از فلان تاریخ یک ارز دیجیتال را خریده بودید،‌ حالا 6000 (شش هزار) درصد سود می‌کردید.

البته این درصدها واقعی هستند و هیچ بحثی در صحت و درستی آنها نیست،‌ اما بهترین روش ترید ارز دیجیتال خیلی ارتباطی به آن‌ها ندارد. معامله‌گران ارز دیجیتال با تغییرات و نوسانات کوتاه‌ مدت سر و کار دارند و نگاهی واقع‌گرایانه به سود دارند.

از طرف دیگر بهتر است به یاد داشته باشید که فقط 50 تا 60 درصد معاملات بسیاری از معامله‌گران موفق در بازار ارزهای دیجیتال به نتیجه مورد نظر می‌رسد و در بسیاری از موارد پیش‌بینی‌ها و طرح‌های آن‌ها با شکست مواجه می‌شود.

اما این موضوع باعث نمی‌شود روحیه آنها آسیب ببیند و میل آنها به بهره‌برداری از فرصت‌های معاملاتی را کاهش بدهد.

حفظ خونسردی

یکی از اصلی‌ترین عوامل سقوط اخیر بازار ارزهای دیجیتال فشار روانی روی معامله‌گران و سرمایه‌گذاران این بازار بود که باعث شد بسیاری از آن‌ها برنامه‌های قبلی و استراتژی‌های سیستماتیک خود را کنار بگذارند و مغلوب ترس از دست دادن شوند.

در بازار ارزهای دیجیتال نوسان‌های نجومی موضوع تازه‌ای نیست. بهترین روش ترید ارز دیجیتال حفظ خونسردی و عدم مواجهه احساسی با فشارهای روانی است که در بالا و پایین‌های بازار ممکن است با آنها روبرو بشوید.

ترید برای شما بهتر است یا سرمایه گذاری؟!

پس از بررسی روش های ترید ارز دیجیتال 2022، نوبت به پاسخ دادن به این سوال می‌رسد که آیا ترید بهتر است یا سرمایه‌گذاری؟!

همان‌طور که در بخش‌های قبلی متوجه شدید، ترید ارز دیجیتال فعالیتی تمام وقت است که نیاز به مطالعه و پیگیری بالایی دارد.

معامله‌گران با درآمد بالا و افزایش سرمایه خود نتیجه این تلاش‌ها را در کوتاه مدت می‌گیرند. در مقابل، بسیاری از افراد با سرمایه‌گذاری در خرید و فروش ارزهای دیجیتال در بلند مدت بدون پیگیری یا درگیر شدن در موقعیت‌های بازار سود قابل توجهی کسب می‌کنند.

اگر به دنبال یک سرمایه‌گذاری سودآور با بازدهی و البته به همین نسبت ریسک بالا هستید، بازار ارزهای دیجیتال در ده سال گذشته بیشترین بازدهی مالی را داشته است و می‌توانید شانس خود را در آن امتحان کنید.

در مقابل، اگر به دنبال درآمدی مطمئن هستید و می‌خواهید این درآمد را با بهترین روش ترید ارز دیجیتال کسب کنید، لازم است برای این کار به قدر کافی زمان گذاشته و مهارت‌های لازم تحلیل قیمت و چارت خوانی را یاد بگیرید.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت وی چین در 2022 تا 2025

بهترین روش ترید ارز دیجیتال چیست؟

درآمد منفعل از طریق ارزهای دیجیتال را جدی بگیرید!

یکی از راه‌هایی که سرمایه‌گذاران بازار ارزهای دیجیتال از طریق آن بدون خرید و فروش کردن ارز دیجیتال درآمد کسب می‌کنند، استفاده از پلتفرم‌های استیک و ارائه وام ارز دیجیتال است.

در این روش آن‌ها ارز دیجیتال خود را طبق یک قرارداد هوشمند در یک شبکه تامین مالی قفل و وثیقه می‌کنند و به مبالغی که نیاز دارند، بدون از دست دادن شانس سود بردن از افزایش قیمت دارایی خود، دست پیدا می‌کنند.

استک کردن ارز دیجیتال مانند وام دادن آن است و از طریق آن می‌توانید به درآمد ثابت بدون هیچ ریسکی برسید.

باریپتو یک پلتفرم پرداخت وام ارز دیجیتال است که به سرمایه‌گذاران ارز دیجیتال امکان می‌دهد با وثیقه کردن ارز دیجیتال نقدینگی مورد نیاز خود در کوتاه مدت را تامین کنند.

این روش درست مثل وام گرفتن با وثیقه دارایی‌های ارزشمند دیگر مثل املاک است با این تفاوت که نه نیازی به تشریفات اداری و ارائه ضامن و مواردی مانند این دارد،‌ و نه درگیر پروسه زمان‌بر تائید صلاحیت می‌شود.

برای دریافت وام ارز دیجیتال که به مراتب از بهترین روش ترید ارز دیجیتال ریسک کمتری دارد، کافی است وارد این سایت شده و مبلغ وامی را که با وثیقه ارز دیجیتال به شما تعلق می‌گیرد ارزیابی کنید و در صورت تمایل، درخواست بدهید. به‌این‌ترتیب وام ارز دیجیتال باریپتو در کمتر از 24 ساعت وارد حساب بانکی شما می‌شود.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *