بلاگ

استراتژی ترید لاک پشتی چیست؟

استراتژی ترید لاک پشتی یک سیستم رینج تریدینگ یا معامله ترند است که توسط ریچارد دنیس و ویلیام اکهارت، معامله‌گران آمریکایی اسطوره‌ای دهه 1980 در یک جدل معروف مطرح شده است. در این روش، معامله‌گران با شناسایی شکست حمایتی یا لحظه اوج گرفتن قیمت در یک روند نزولی خرید می‌کنند و از سود روند صعودی تا شکست مقاومتی یا لحظه نزولی شدن بهره می‌برند. برای آشنایی با ماجرای شکل‌گیری این استراتژی، قواعد و اصول آن و هم‌چنین میزان کارآمدی آن در بازارهای مالی امروزی از جمله بازار ارزهای دیجیتال، با باریپتو همراه باشید.

استراتژی ترید لاک پشتی

استراتژی ترید لاک پشتی چیست؟

استراتژی ترید لاک پشتی در دهه 1980 به یکی از داغ‌ترین بحث‌های بازار و دنیای مالی تبدیل شد. ریچارد دنیس بنیان‌گذار این نوع از معاملات مالی مبتنی بر دنبال کردن ترند یا روند بود. این روش معاملاتی در بازارهای کالایی و قراردادهای آتی در آن دهه بسیار موثر بود.

در این روش از میانگین‌های نموداری 20 روزه برای تعیین موقعیت‌های خرید و فروش استفاده می‌شود. ترید لاک پشتی به این ترتیب یک نوع اصلاح شده و خاص از استراتژی رینج تریدینگ یا دنبال کردن ترند است که فرض اصلی آن این است که ترندها حدود سه هفته یا 20 روز طول می‌کشند.

منتقدان استراتژی ترید لاک پشتی استدلال می‌کنند که این فرض در دهه 1980 و به خصوص در بازارهای سهام به واسطه رشد شرکت‌ها نتیجه‌بخش بوده و با گذشت زمان کارایی آن به شکل ملموسی کاهش یافته است.

در ادامه، بعد از آشنایی با نحوه پیدایش ترید لاک پشتی و قواعد آن، عملکرد آن در بازارهای امروزی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ترید ارز دیجیتال

ماجرای شکل‌گیری استراتژی ترید لاک پشتی

ریچارد دنیس که توانسته بود سرمایه اولیه 5000 دلاری را به بیشتر از 100 میلیون دلار برساند و به یکی از بزرگان دنیای معاملات مالی تبدیل بشود، باور داشت که معامله کردن قواعد مکانیکی مشخصی دارد که هر کسی می‌تواند آن‌ها را یاد بگیرد.

شریک او اکهارت اما معتقد بود دلیل موفقیت دنیس نبوغ استثنایی او است و بعید است افراد دیگر بتوانند به چنین نتایجی برسند.

این جدال به یک شرط‌بندی رسید که بر اساس آن قرار شد دنیس تعدادی شاگرد بگیرد و درست مثل استخر پرورش لاک پشتی که در سنگاپور دیده بود،‌ آن‌ها را برای معامله‌گری پرورش بدهد و آن‌ها با سرمایه شخصی او معامله کنند.

برای این کار دنیس یک آگهی در روزنامه وال استریت ژورنال منتشر کرد که هزاران نفر برای یادگیری اصول معامله از یکی از اسطوره‌های معروف بازارهای مالی جذب آن شدند.

بیشتر بخوانید: آینده ارز egld چه می شود؟

شکل‌گیری استراتژی ترید لاک پشتی

دنیس 14 نفر از بین متقاضیان را برای یادگیری استراتژی ترید لاک پشتی را با یک پرسش‌نامه ساده با گزینه‌های درست یا غلط انتخاب کرد.

معلوم نیست به غیر از این پرسش‌نامه او چه مواردی را برای تائید صلاحیت افراد معیار قرار داده است، اما گزینه‌های زیر در این پرسش‌نامه مطرح شدند:

  • 1 سود اصلی در معاملات مالی وقتی به دست می‌آید که معامله‌گر بعد از یک روند نزولی در کمترین قیمت خرید کند
  • 2 پیگیری کردن تمام مظنه‌ها و تغییرات قیمت برای رسیدن به سود ثمربخش نیست
  • 3 دنبال کردن عقیده دیگران در بازار خوب است
  • 4 اگر معامله‌گر 10 هزار دلار برای ریسک کردن داشته باشد، برای یک معامله باید 2500 دلار ریسک کند
  • 5 در شروع، معامله‌گر باید بداند اگر به ضرر افتاد دقیقا کجا محصول مالی را نقد کند

بر اساس استراتژی ترید لاک پشتی، گزینه‌های 2،‌ 4 و 5 درست هستند و 1 و 3 غلط هستند.

استراتژی ارز دیجیتال

آیا استراتژی ترید لاک پشتی جواب داد؟

راسل سندز (Russell Sands) یکی از لاک پشت‌هایی که در این کلاس پرورش یافته، ادعا کرده دو گروهی که توسط شخص ریچارد دنیس آموزش دیدند در کمتر از پنج سال 175 میلیون دلار سود کسب کنند.

منتقدان استراتژی لاک پشتی استدلال می‌کنند که بازدهی بالای روندها در دهه 1980 به واسطه سهام شرکت‌های بزرگی مثل جنرال موتورز امکان‌پذیر است و در بازارهای مالی امروزی نمی‌توان روی آن خیلی حساب کرد.

سندز در سال 2007 یک کتاب نوشت و در آن مدعی شد این استراتژی معاملاتی هنوز هم جواب می‌دهد و فقط در همین سال معامله‌گران از طریق آن می‌توانسته‌اند تا دو و نیم برابر سرمایه اولیه خود با در نظر گرفتن قواعد آن سود کنند.

در ادامه پس از معرفی قواعد این استراتژی با اثربخشی آن در بازار امروز و میزان سود احتمالی به کارگیری این قواعد بیشتر آشنا می‌شوید.

قواعد استرتژی ترید لاک پشتی

اصول کلی ترید لاک پشتی در مجموعه رینج تریدینگ قرار می‌گیرند و بر اساس آن تلاش می‌شود یک ترند یا روند صعودی بعد از یک دوره رکود شناسایی شود و معامله تمام روند افزایش قیمت را دنبال کند. قواعد این استراتژی معاملاتی را در ادامه مشاهده می‌کنید.

خرید

معامله‌گران به جای اتکا روی اخبار یا تحلیل‌ها باید تغییرات قیمت را دنبال کنند. وقتی قیمت به نقطه شکست حمایتی می‌رسد و از میانگین 20 روزه رو به افزایش می‌گذارد لحظه مناسب خرید ایجاد می‌شود.

دنیس در آموزش خود به معامله‌گران برای نشان دادن عینی بودن استراتژی ترید لاک پشتی توصیه کرده بود، روی قراردادهای آتی با نقدینگی بالا بدون گذاشتن سفارش‌های مستقیم که روی قیمت تاثیر می‌گذارند، معامله کنند.

تردید لاکپشتی

تعیین پارامترها

در این مرحله معامله‌گران لازم است بازارهایی را که بیشتر با رویکرد و تمایلات آن‌ها مطابقت دارند، شناسایی کنند و مجموعه پارامترهایی را برای قطع ضرر و تعیین میزان سود و زیان احتمالی در نظر بگیرند.

تریدرها برای این کار لازم است قبل از شروع معامله تحقیقات کافی روی محصولات مالی مختلف انجام بدهند و مناسب‌ترین گزینه که با روحیه آن‌ها همخوانی دارد را انتخاب کنند.

تعیین قطع ضرر

در استراتژی ترید لاک پشتی معامله‌گران در هنگام خرید و ورود به بازار لازم است نقطه دقیق قطع ضرر و جلوگیری از زیان بیشتر احتمالی را تعیین کنند.

با در نظر گرفتن این نقطه تریدرها برای انواع سناریوهای احتمالی که ممکن است با پیش‌بینی اولیه و اصلی آن‌ها همخوانی نداشته باشند، آماده می‌شوند.

مقیاس کردن حجم با نوسان

دنیس به شاگردان خود گفته بود از میانگین واقعی رینج برای مقیاس کردن حجم و سرمایه معامله استفاده کنند. به این ترتیب که در بازارهایی که نوسان بالایی دارند، معاملات کوچک و در بازارهایی که نوسان کمی دارند سفارش‌های بزرگ ایجاد کنند.

مدیریت ریسک

استراتژی ترید لاک پشتی به معامله‌گران توصیه می‌کند، هرگز بیشتر از 2 درصد سرمایه خود را در یک معامله به خطر نیندازند.

معامله‌گران برای این‌که سود بیشتری ببرند ممکن است تمایل داشته باشند معاملاتی با اندازه بزرگ انجام بدهند که بازدهی بالایی داشته باشند،‌ اما این کار به هیچ وجه توسط دنیس در این استراتژی معاملاتی توصیه نمی‌شود.

حاشیه ضرر

یکی دیگر از توصیه‌های مهم این استراتژی معاملاتی به معامله‌گران این است که اگر می‌خواهند بازدهی و سود بالایی داشته باشند، لازم است با حاشیه ضرر بالا هم کنار بیایند.

برای مثال، اگر یک معامله 10 هزار دلاری دارند که پیش‌بینی می‌کنند تا 10 درصد سود داشته باشد، وقتی قیمت تا 9 هزار دلار افت می‌کند نباید احساساتی بشوند و با ترس از دست دادن،‌ از معامله خارج بشوند.

بیشتر بخوانید: ارز سندباکس چیست؟ آینده قیمت ارز SAND

اندیکاتورهای استراتژی ترید لاک پشتی

در ترید لاک پشتی اندیکاتورهای پیگیری روند مهم‌ترین نقش را بازی می‌کنند. معامله‌گران از طریق این اندیکاتورها سیگنال‌های شکل‌گیری ترندهای صعودی یا نزولی را شناسایی می‌کنند و فرصت‌های مناسب معاملاتی را بر اساس آن‌ها مورد بهره برداری قرار می‌دهند.

اندیکاتورهای اصلی که توسط این دسته از معامله‌گران به کار برده می‌شوند شامل موارد زیر می‌شوند:

·         اندیکاتورهای میانگین متحرک

این دسته از ابزارهای تحلیل تکنیکال به معامله‌گران امکان می‌دهد، معدلی کلی از تغییرات قیمت در یک دوره زمانی مشخص به دست بیاورند. در ترید لاک پشتی میانگین‌ متحرک 20 روزه اهمیت بسیار زیادی دارد

·         شاخص میانگین جهت‌دار

معامله‌گران از این ابزار تحلیل تکنیکال برای شناسایی جهت صعودی یا نزولی ترندها بهره می‌برند. این شاخص معمولا به صورت مثبت یا منفی نمایش داده می‌شود. وقتی شاخص میانگین جهت‌دار مثبت باشد، بازار گاوی است و برعکس، وقتی منفی باشد روند بازار خرسی است

·         شاخص قدرت نسبی (RSI)

برای تحلیل تکنیکال میزان اشباع بازار و درک فروش یا خرید بیش از حد از شاخص قدرت نسبی استفاده می‌شود. این شاخص با بررسی حجم معاملات برای شناسایی فرصت‌های مناسب خرید و فروش کاربرد دارد.

همان طور که می‌بینید استراتژی ترید لاک پشتی یک سیستم معاملاتی بسیار ساده است که با تعریف قاعده برای خرید، فروش، مدیریت ریسک و نشان دادن انعطاف به معامله‌گران امکان می‌دهد با طرح مناسب و مشخصی وارد بازار بشوند.

استراتژی ترید لاک پشتی و ترند تریدینگ

ترید لاک پشتی یک نوع اصلاح شده و اختصاصی از ترند تریدینگ است که برای بازه‌های زمانی 20 روزه طراحی شده و در آن از میانگین‌های 20 روزه استفاده می‌شود.

ترند تریدینگ یک استراتژی عمومی‌تر است که در آن معامله‌گران فقط روی ترند یا روند صعودی یا نزولی قیمت تمرکز می‌کنند و می‌تواند از دو یا چند روز تا چند هفته یا حتی ماه طول بکشد.

استراتژی ترید لاک پشتی در مقابل ترید روزانه که در آن معامله‌گران تلاش می‌کنند حداکثر بهره‌برداری از نوسانات قیمت در یک روز کاری را ببرند، توسعه یافته است.

این استراتژی به آن‌ها پیشنهاد می‌کند به جای خارج شدن از بازار با میزان کمی سود،‌ به رشد چند برابری یا نمایی بلند مدت توجه داشته باشند.

آیا استراتژی ترید لاک پشتی بی‌نقص است؟

یکی از تحلیل‌گران استراتژی‌های معاملاتی استدلال می‌کند که استراتژی لاک پشتی در دهه 1980 به خاطر نرخ بالای تورم و محدود بودن قراردادهای مالی مشتق کارایی داشته است و امروزه ترندها با قواعد این استراتژی مطابقت ندارند.

بهتر است به یاد داشته باشیم که یکی از اصول اصلی استراتژی لاک پشتی، انعطاف‌پذیری برای تغییر در چارچوب‌های پیشنهادی برای دیدن تفاوت تغییرات قیمت و رفتار محصولات مالی گوناگون است.

استراتژی لاک پشتی به هیچ وجه بدون نقص نیست و احتمال بروز خطای آن به خصوص امروز اصلا کم نیست. خود ریچارد دنیس در سال 1987 در سقوط بازار بلک ماندی 10 میلیون دلار ضرر کرد.

جدا از این ضرر قابل توجه، در سال 1990 یک مجموعه وکلای دادگستری ایالات متحده پرونده‌ای برای دنیس تشکیل دادند که طبق آن خود او مطابق قواعد استراتژی ترید لاک پشتی عمل نمی‌کند.

دنیس قبل از ارجاع پرونده به دادسرا حاضر به پرداخت 2.5 میلیون دلار برای مسکوت ساختن پرونده شد و بعد منکر این ادعا شد.

با توجه به انواع قرارداد و محصولات مالی گسترده‌ای که امروز در دسترس معامله‌گران قرار دارد و نرخ تورم و مطالعه ترندها، در حال حاضر حاشیه سود استراتژی ترید لاک پشتی حدود 40 درصد سالیانه با در نظر گرفتن 60 درصد حاشیه ضرر یا ریسک است.

با این حساب، شاید پایبندی تمام‌عیار به اصول استراتژی لاک پشتی خیلی مثمر ثمر نباشد. هرچند یکی از مهم‌ترین قواعد آن نشان دادن انعطاف و مقیاس‌کردن معاملات با توجه به داده‌های بازار است که امروز هم کاربرد زیادی دارد.

استراتژی لاک پشتی

استراتژی ترید لاک پشتی چقدر سود نصیبتان می کند؟

در سال‌های اخیر بازارهای مالی دستخوش تغییرات فراوانی شده‌اند و بسیاری از راهکارهای طلایی و نتیجه‌بخش قدیمی، حالا دیگر کارایی خود را از دست داده‌اند.

ترید لاک پشتی اما هم‌چنان تا حد زیادی کارایی خود را حفظ کرده است و با ارائه بازدهی 40 درصد سالیانه به هیچ وجه نمی‌توان ارزش آن را نادیده گرفت.

نکته آشکار و واضح در مورد بازارهای مالی جدید، به خصوص بازار ارزهای دیجیتال این است که هیچ مدرکی برای این‌که ترندها در این بازار با میانگین‌های متحرک و شاخص‌های نسبی 20 روزه بهتر شناسایی می‌شوند، وجود ندارد.

اما بهتر است توجه داشته باشید که نکته کلیدی در استراتژی ترید لاک پشتی، زمان دادن به ترندها برای بهره بردن از آن‌ها است. در این استراتژی ترندها «دوست» معامله‌گران هستند و شناخت عمیق آنها باعث افزایش چشم‌گیر درآمد می‌شود.

چگونه می توان با استراتژی ترید لاک پشتی به موفقیت رسید؟

اگر بحث میانگین‌های متحرک 20 روزه نادیده گرفته بشود، نکات اصلی و کلیدی در روش ترید لاک پشتی هنوز هم تا حد زیادی اهمیت خود را حفظ کرده‌اند.

امروزه با اصلاح جزئی در این استراتژی امکان استفاده از آن برای سود بردن از ترندها و شناسایی کانال‌های مناسب از طریق نقاط شکست حمایتی و شکست مقاومتی وجود دارد.

مطالعه ترندها

همان‌طور که پیشتر اشاره شد، ترید لاک پشتی یکی از انواع ترند تریدینگ است که در آن تلاش می‌شود از حداکثر حاشیه سود در روندهای افزایش یا کاهش قیمت استفاده بشود.

مطالعه ترندها و شناسایی نحوه واژگونی ترند امروزه هم‌چنان اهمیت بسیار زیادی دارد و برای مثال انواع الگوهای کندل برای این کار در دسترس معامله‌گران امروزی قرار دارند.

شاخص قدرت نسبی هنوز هم یکی از ابزارهای تحلیل تکنیکال مهم است که معامله‌گران مجرب از آن برای تائید کردن پیش‌بینی‌ها و طرح‌های معاملاتی خود استفاده می‌کنند.

نکته کلیدی استراتژی ترید لاک پشتی یعنی توجه به ترند و تغییرات آهسته اما ثمربخش هم‌چنان طرفداران بسیاری بین معامله‌گران حرفه‌ای دارد.

نوسان شدید و مقیاس معامله

یکی از قواعد مهم دیگر استراتژی ترید لاک پشتی، مقیاس کردن حجم معامله و ریسک با توجه به میزان نوسان بازار است. برای مثال نوسانی که امروز در بازار ارزهای دیجیتال دیده می‌شود، در گذشته کمتر سابقه داشته است.

همین موضوع باعث می‌شود پیشنهاد دنیس برای ریسک کردن حداکثر 2 درصد سرمایه اصلی معامله‌گر در چنین بازارهایی نیاز به اصلاح داشته باشد.

لازم به یادآوری است که معامله‌گری و ترید با سرمایه‌گذاری یکی نیست و تریدرها به دنبال درآمدهای نسبتا قطعی با ریسک کمتر هستند. با این حساب بهتر است در هنگام معامله در بازارهای پرنوسان به کاهش حجم ریسک معامله با توجه به شدت نوسان توجه کافی بشود.

عدم مواجهه احساسی

یکی از نکات بسیار مهم استراتژی ترید لاک پشتی که توجه به آن می‌تواند مانع از ضرر کردن معامله‌گران امروزی بشود، حفظ خونسردی در صورت مواجهه با حاشیه ضرر برای کسب حاشیه سود بالاتر است.

این کار اصلا راحت نیست و کافی است روی یک محصول مالی سرمایه‌گذاری کرده باشید تا ببینید تغییرات قیمت تا چه حد می‌توانند روی اعصاب رفته و روان شما را به هم بریزند.

روش‌شناسی ترید لاک پشتی به سادگی به معامله‌گران توضیح می‌دهد که افت و خیزهای قیمت لازم است از فاصله‌ای دورتر رصد شوند و سودهای اصلی در روندها یا ترندهای بلند مدت ایجاد می‌شوند.

با در نظر داشتن این واقعیت، معامله‌گران در هنگام مواجهه با روندهای نزولی و سقوط بازار می‌توانند خونسردی خود را حفظ کنند و تا زمانی که قیمت از حاشیه قطع ضرر خارج نشده است، برای فروش و نقد کردن سرمایه خود به بازار هجوم نبرند.

تنوع سرمایه‌گذاری

یکی از جذابیت‌های اصلی استراتژی ترید لاک پشتی این است که در بازار مالی محدود دهه 1980 به معامله‌گران توصیه می‌کند در معاملات خود به تفاوت‌ها و ویژگی‌های هر محصول مالی توجه کنند و پارامترهای مناسب آن را پیدا کنند.

امروزه با تنوع بی‌سابقه محصولات مالی و دارایی‌های ارزشمندی که امکان معامله روی آن‌ها وجود دارد، توجه به این ویژگی می‌تواند تا حد زیادی به معامله‌گران کمک کند معاملات سودآورتری انجام بدهند.

کاهش درصد ریسک با توجه به نوسان بازار به معنای افزایش تعداد معاملات و پیدا کردن فرصت‌های بیشتر معاملاتی است. با این حساب معامله‌گران امروزی می‌توانند مجموعه نسبتا گسترده‌ای از دارایی‌های ارزشمند را در معاملات متنوع خود مورد بهره‌برداری قرار بدهند.

اما این کار برای شروع معامله‌گری به هیچ وجه توصیه نمی‌شود؛ چرا که می‌تواند مانع از شناخت دقیق و تمرکز روی تغییرات قیمت منحصربه‌فرد بشود.

استراتژی ترید لاک پشتی برای چه معامله‌گرانی مناسب است؟

ترند تریدینگ به صورت کلی و ترید لاک پشتی به صورت خاص برای معامله‌گران تازه‌کار، به خصوص افرادی که به صورت حرفه‌ای از راه معامله‌گری درآمد کسب نمی‌کنند، مناسب است.

در این روش، معامله‌گران فقط به شناسایی روندها یا ترندهای عمده نیاز دارند و برای این کار امروز انواع ابزارهای تحلیل تکنیکال جدید و پیشرفته در اختیار آن‌ها قرار گرفته است.

شناسایی شکست حمایتی و شکست مقاومتی در دهه 1980 به مراتب سخت‌تر از سال 2022 بوده است و در حال حاضر انواع ابزارهای نرم‌افزاری به معامله‌گران امکان می‌دهد به سادگی ترندها را شناسایی کنند.

ترندها تغییرات قیمتی هستند که در بازه‌های زمانی بیشتر از یک روز اتفاق می‌افتند و با وجود افت و خیز قیمت، روند صعودی یا نزولی آن‌ها ادامه می‌یابد.

این موضوع باعث می‌شود معامله‌گران تازه‌کار با توجه به عدم نیاز به نقد کردن معاملات خود به صورت روزانه بتوانند از سودهای چند برابری در روندهای صعودی یا نزولی بهره ببرند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی قیمت وی چین در 2022 تا 2025

سرمایه‌گذاران

درست مثل معامله‌گران تازه‌کار، سرمایه‌گذارانی که قصد نگهداری محصولات مالی یا ارزهای دیجیتال را دارند، می‌توانند از استراتژی ترید لاک پشتی برای کسب سود چند برابری استفاده کنند.

تنها تفاوت آن‌ها در این است که سرمایه‌گذاران کافی است روندهای بلندمدت 6 ماهه و یک‌ساله را به جای نمودارهای هفتگی و ماهانه بررسی کنند تا فرصت‌های معاملاتی مناسب را شناسایی نمایند.

شناسایی تغییرات قیمت در نمودارهای بلندمدت به مراتب ساده‌تر از نمودارهای هفتگی و روزانه است و سرمایه‌گذاران با استراتژی لاک پشتی می‌توانند از این تغییرات حداکثر بهره برداری را داشته باشند.

هم‌چنان که پیشتر اشاره شد، در حال حاضر با وجود تغییر غیرقابل انکار در بازارهای مالی و ابداع انواع ابزارهای معاملاتی جدید، هنوز هم بازدهی استراتژی ترید لاک پشتی به بیشتر از 40 درصد در سال می‌رسد که برای سرمایه‌گذاران تازه کار رقم هنگفتی محسوب می‌شود.

این دسته از سرمایه‌گذاران نیازی به نقد کردن سرمایه در افت و خیزهای بازار ندارند و می‌توانند به راحتی با حفظ خونسردی و باقی ماندن روی طرح و برنامه معاملاتی خود، از اثربخشی آن در بلند مدت اطمینان حاصل کنند.

ترید ارز دیجیتال لاک پشتی

استراتژی ترید لاک پشتی و بازدهی ترندهای بلند مدت

مهم‌ترین کاربرد امروزی قواعد ترید لاک پشتی، در نظر گرفتن نمودارهای قیمت بلند مدت برای کسب بیشترین سود ممکن است.

معامله‌گرانی که از این روش برای ترید و سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند، با شناسایی سیگنال خرید بعد از یک روند نزولی وارد بازار می‌شوند و تا زمانی که به نقطه بازگشت یا واژگونی این روند نرسند، در موقعیت سرمایه‌گذاری باقی می‌مانند.

این رویکرد در نگاه اول برای معامله‌گران حرفه‌ای کاربردی ندارد چرا که آن‌ها به دنبال کسب بیشترین سود در کوتاه‌ترین زمان ممکن هستند.

اما کافی است نگاهی به روند تغییرات قیمت بلند مدت یک‌ساله و چندساله در بازارهای مالی بیندازید تا ببینید هنوز هم گزینه‌ای که دنیس در پرسش‌نامه خود آن را درست در نظر گرفته بود، یعنی سود بزرگ نصیب معامله‌گرانی می‌شود که به افق‌های زمانی بلندتر از یک‌روزه و هفتگی توجه دارند، هم‌چنان یک واقعیت غیرقابل انکار محسوب می‌شود.

دریافت وام ارز دیجیتال، راهی برای شکار فرصت های طلایی ترید!

با هر استراتژی و برنامه‌ای به پیش بروید، ممکن است که به وضعیتی برسید که فرصت‌های خوبی را برای ترید ارز دیجیتال پیش روی خود داشته باشید اما دارایی کافی را برای ترید در اختیار نداشته باشید یا مجبور باشید ارزهای پرارزش خود را به فروش بگذارید.

در چنین شرایطی، چه تصمیمی عاقلانه است؟! دریافت وام ارز دیجیتال این فرصت را در اختیارتان قرار می‌دهد که هم ارزهای باارزشتان را حفظ کنید و هم از موقعیت‌هعای طلایی بازار عقب نمانید.

باریپتو، به عنوان پلتفرم ایرانی پرداخت ارز دیجیتال، تنها با وثیقه گرفتن ارزهای دیجیتال شما و بدون نیاز به ضامن، در کمتر از 24 ساعت وامتان را به کیف پولتان واریز می‌کند و راه را برای انجام تریدهای موفق هموار می‌سازد.

ترکیب دریافت وام ارز دیجیتال و پیاده‌سازی استراتژی ترید لاک پشتی می‌تواند در شرایط خاصی از بازار شما را به سودهای خوبی برساند.

دریافت وام ارز دیجیتال از باریپتو

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *