بلاگ

بهترین تایم فریم برای واگرایی چقدر است؟

بهترین تایم فریم برای واگرایی چقدر است؟

هنگام انجام معاملات در زمینه ارزهای دیجیتال، قطعا با تایم فریم‌های مختلفی سروکار خواهید داشت. اما آیا تابه‌حال به بهترین تایم فریم برای انجام بهترین معاملات ارز دیجیتال فکر کرده‌اید؟ معامله در این بازار ممکن است برای بسیاری از افراد کاری دشوار باشد. اگر یک تازه‌کار هستید، ممکن است نتوانید مدت‌زمان مورد نیاز برای سود مورد انتظار و خروج از معاملات در بازار ارزهای دیجیتال را تخمین بزنید. از این رو تعیین بهترین تایم فریم برای واگرایی نمودار‌های عمق بازار رمزارزها تکنیکی است که در این راستا به شما کمک می‌کند.

یکی از بهترین جنبه‌های معاملات ارز دیجیتال این است که در 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته در دسترس تمامی فعالان این بازار است. این ویژگی به مردم سراسر دنیا بیشترین انعطاف را از نظر تجارت می‌دهد و باعث می‌شود تا در هر زمانی از روز که برای آن‌ها مناسب‌تر است معامله کنند.
با این حال، موفقیت نهایی یک معامله‌گر در بازار ارز دیجیتال به تایم فریم و تعداد دفعات استفاده از آن در معاملات استراتژیک خود بستگی دارد. به همین دلیل در این مطلب با تایم فریم، بهترین آن برای تشخیص واگرایی نمودار ارزهای دیجیتال و نیز نحوه استفاده صحیح از آن‌ها برای این کار آشنا می‌شویم.

تایم فریم چیست؟

در حالی که نام‌گذاری تایم فریم در معاملات ارز دیجیتال زیاد دقیق نیست، با این وجود می‌تواند اطلاعات کلی در مورد مفاهیمی مانند بلندمدت، میان‌مدت و کوتاه‌مدت برای تریدرهایی که از تکنیک‌های معاملاتی مختلف استفاده می‌کنند به ما بدهد. به‌عنوان مثال، برای معامله‌گران روزانه که معمولا می‌خواهند موقعیت‌های معاملاتی خود را در همان روز ببندند، دوره زمانی تایم فریم به شرح زیر است:

  • بلندمدت: این تایم فریم می‌تواند از چند ساعت تا یک جلسه معاملاتی کامل برای یک معامله‌گر روزانه متغیر باشد
  • میان‌مدت: برای یک معامله‌گر روزانه، این تایم فریم شامل یک بازه زمانی ده دقیقه تا یک ساعت است
  • کوتاه‌مدت: برای یک معامله‌گر روزانه، این تایم فریم در یک دوره کوتاه، معمولا بین چند ثانیه تا چند دقیقه انجام می‌شود

بیشتر بخوانید: اندیکاتور kdj ارز دیجیتال چیست و چه در چه تریدهایی به کار می آید؟

هترین تایم فریم برای واگرایی

چگونه از یک تایم فریم استفاده کنیم؟

در معاملات ارزهای دیجیتال، یک تایم فریم به هر زمان از پیش تعیین‌شده‌ای که طی آن معامله انجام می‌شود، گفته می‌شود. دقیقه‌ها، ساعت‌ها، روزها و هفته‌ها رایج‌ترین تایم فریم‌ها در نمودارهای عمق بازار هستند. بنابراین شما باید بهترین تایم فریم برای واگرایی یا تشخیص هر نشانگر دیگری را برای خود انتخاب کنید که به بهترین شکل با رویکرد معاملاتی شما سازگار باشد.

زمانی که مطالعه بازار خود را کامل کردید و مشخص کردید که می‌خواهید چه نوع معامله‌گری باشید، می‌توانید تجارت در بازار ارزهای دیجیتال را شروع کنید. همچنین با انتخاب یک تایم فریم بهینه می‌توانید با بررسی بهتر واگرایی‌ها، استراتژی خود را در یک بازه زمانی مشخص اجرا کنید.

تجزیه‌وتحلیل تایم فریم یک توانایی بسیار مهم برای معامله‌گران ارزهای دیجیتال است. این امر نیازمند خواندن نمودارها و ابداع تاکتیک‌هایی برای تشخیص واگرایی و سود بردن از تغییرات بازار است. بیشتر معامله‌گران با انتخاب یک تایم فریم طولانی‌ و کوتاه‌ شروع می‌کنند. هنگام انجام بررسی‌ چند تایم فریم، معامله‌گران معمولا از نسبت 1:4 یا 1:6 استفاده می‌کنند. به این صورت که از نمودار چهار یا شش‌ساعته به‌عنوان تایم فریم طولانی‌تر و نمودار یک‌ساعته به‌عنوان تایم فریم کوتاه‌تر کمک می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال چقدر است؟

چگونگی استفاده از واگرایی و ارتباط آن با تایم فریم‌ها در تحلیل رمزارزها

احتمالا در بررسی‌های تحلیل‌گران و معامله‌گران با این مفهوم برخورد کرده‌اید، اما فکر نمی‌کنم که این موضوع را با جزئیات مطالعه کرده باشید. همه می‌دانند که واگرایی‌ها به دو دسته صعودی و نزولی تقسیم می‌شوند. اما آیا می‌دانید دقیقا چند نوع واگرایی در نمودارهای عمق بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد؟ جواب سه نوع واگرایی است.

اصطلاح واگرایی بسیار رایج است و به طور گسترده در ریاضیات، فیزیک، زیست‌شناسی، زبان‌شناسی استفاده می‌شود. ماهیت آن در همه‌جا یکسان است و از لاتین “divergo” به معنای “انحراف” آمده است. در تحلیل تکنیکال، واگرایی زمانی اتفاق می‌افتد که یک شاخص و قیمت یک دارایی روندی در جهت مخالف پیش می‌گیرد.
مزیت واگرایی در تحلیل تکنیکال این است که برخلاف اکثر سیگنال‌ها، واگرایی تکنیکی پیشرو است. اصل و ماهیت این سیگنال نسبتا ساده است. به این صورت که اگر ظاهر شود، روند به‌زودی معکوس خواهد شد.

واگرایی نزولی به معنای معکوس شدن قیمت به سمت پایین و واگرایی صعودی به معنای معکوس شدن قیمت به سمت بالا خواهد بود. سیگنال واگرایی کاملا وابسته به تمامی تایم فریم‌ها است، اما مانند بیشتر سیگنال‌ها، قانون تبعیت در اینجا نیز کار می‌کند. به این معنی که واگرایی در تایم فریم‌ طولانی‌تر سیگنال قوی‌تری نسبت به تایم فریم‌ کوتاه‌تر است.
اگر در این مورد به طور مثال بخواهیم درباره بیت کوین صحبت کنیم، می‌توانیم بر اساس تجربیات متخصصان حوزه تحلیل ارزهای دیجیتال، بگویم که بهترین تایم فریم برای واگرایی بیت کوین،  تایم فریم‌های 12 ساعته است.

بیشتر بخوانید: چه زمانی از الگوی سه سرباز سفید استفاده کنیم؟

هترین تایم فریم برای واگرایی چیست

تجزیه‌وتحلیل بهترین تایم فریم برای واگرایی در نمودار عمق بازار

با استفاده از یک خطوط روند در نمودارهای عمق بازار ارزهای دیجیتال، می‌توانید با پیداکردن یک واگرایی و سپس واردشدن به یک موقعیت در زمانی که نمودار قیمت خط روند را می‌شکند، یک ورودی پیدا کنید. این کار را می‌توانید با تجزیه‌وتحلیل چند تایم فریم یا در یک تایم فریم واحد انجام دهید.

واگرایی را می‌توان با تحلیل تایم فریم چندگانه تشخیص داد. اگر از تایم فریم بالاتری برای شناسایی جهت استفاده می‌کنید، واگرایی می‌تواند به شما کمک کند تا تغییرات موجود در روند کلی نمودار را پیدا کنید. سپس می‌توانید به بازه زمانی پایین‌تری بروید و با استفاده از تکنیک‌های خاص، مانند شکست خط روند، ورودی را پیدا کنید.

برای تشخیص بهترین تایم فریم برای واگرایی در نمودار عمق بازار باید بگوییم که سیگنال‌های واگرایی در تایم فریم‌های طولانی‌تر دقیق‌تر هستند و در این حالت شما سیگنال‌های نادرست کمتری دریافت می‌کنید. البته که این به معنای معاملات کمتر است، اما اگر فعالیت خود را به‌خوبی ساختار دهید، پتانسیل سودآوری شما می‌تواند بسیار زیاد باشد.

واگرایی در تایم فریم‌های کوتاه‌تر بیشتر اتفاق می‌افتد، اما کمتر قابل اعتماد هستند. ما توصیه می‌کنیم که فقط در نمودارهای 1 ساعته یا بیشتر به دنبال واگرایی باشید. سایر فعالان بازار ارزهای دیجیتال از نمودارهای 15 دقیقه‌ای یا حتی کمتر استفاده می‌کنند. در این تایم فریم‌ها، تغییرات عجیب و پیچیده بسیار زیادی وجود دارند، بنابراین سعی کنید از آن دور بمانید.

بیشتر بخوانید: اصطلاح نهنگ و خرس در ارز دیجیتال به چه معناست؟

تعیین بهترین تایم فریم برای واگرایی؛ الزامی برای موفقیت در معاملات

امروزه به دلیل محبوبیت ارزهای دیجیتال و سودآوری بالا در این بازار، افراد زیادی جذب انجام معاملات در بازار رمزارزها شده‌اند. اگر شما هم به این کار علاقه دارید، به احتمال زیاد واژه تایم فریم را زیاد شنیده‌اید. در معاملات ارزهای دیجیتال، یک تایم فریم به هر زمان از پیش تعیین‌شده‌ای می‌گویند که طی آن معاملات انجام می‌شوند.
از طرفی تشخیص واگرایی به شما در انجام پیش‌بینی قیمت رمزارز مورد نظر کمک می‌کند. از آنجایی که بررسی دقیق واگرایی‌ها به‌شدت به تایم فریم‌ها وابسته است، تعیین بهترین تایم فریم برای واگرایی نمودار عمق بازار، الزامی برای موفقیت در معاملات ارزهای دیجیتال برای شما است.

سخن آخر:

اگر شما واگرایی‌ها در هنگام ترید را به خوبی یاد بگرید به راحتی می‌توانید بهترین سیگنال‌های پرسود جهت ترید را پیدا کنید. اگر در بعضی از مواقع موقعیت‌های خوبی برای ترید پر سود را پیدا کرده‌اید اما به دلیل اینکه سرمایه کافی برای ترید در اختیار ندارید تنها شاهد از دست رفتن فرصت‌ها هستید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *