بلاگ

اندیکاتور kdj ارز دیجیتال چیست و چه در چه تریدهایی به کار می آید؟

اندیکاتور kdj ارز دیجیتال

چه در بازار فارکس معامله کنید و چه در بازار ارزهای دیجیتال، لازم است که تصمیمات مناسبی را در مورد نحوه معاملات خود اتخاذ کنید تا سود بیشتری داشته باشید. علاوه بر یک پلتفرم معاملاتی خوب، مجموعه‌ای از اندیکاتور‌های ‌حرفه‌ای برای موفقیت شما بسیار مهم هستند. بدون شک، اندیکاتور kdj یکی از این اندیکاتورها است که به شما کمک می‌‌‌کنند تا نمودارهای معاملاتی را به‌خوبی درک کنید و متوجه شوید که آیا بازار در حال نوسان است یا از یک روند صعودی یا نزولی پیروی می‌‌‌کند. در این مطلب با اندیکاتور kdj ارز دیجیتال آشنا می‌‌‌شویم.

اندیکاتور kdj ارز دیجیتال چیست؟

اندیکاتور kdj یک اندیکاتور تکنیکال است که در معاملات سهام و ارز دیجیتال برای پیش‌بینی روند آتی بازار استفاده می‌‌‌شود که از سه خط K، D و J تشکیل شده است. هر خط نقش خاصی در تحلیل تکنیکال نمودار قیمتی دارد. این اندیکاتور براساس تقاطع سه خط میانگین متحرک کار می‌‌‌کند. اندیکاتور kdj دقت بالایی در پیش‌بینی برگشت روند دارد. بسیاری از معامله گران خرد از اندیکاتور kdj ارز دیجیتال در معاملات کوتاه مدت برای کسب سود استفاده می‌‌‌کنند.

اندیکاتور kdj علاوه بر سه خط K، D و J، دارای دو سطح قیمتی نیز هست: بالاترین سطح و پایین‌ترین سطح. برای محاسبه دوره، اندیکاتور هر دو سطح قیمتی را علاوه بر دامنه نوسانات قیمتی در نظر می‌‌‌گیرد. بنابراین اعتقاد بر این است که این اندیکاتور نوسانات قیمت را به‌خوبی منعکس می‌‌‌کند. در شاخص KDJ، سریع‌ترین شاخص K به رنگ زرد، کندترین شاخص D با رنگ آبی، و J شاخص متوسط ​​با خط قرمز است.

مقادیر شاخص kdj بین 0-100 برای K و D متغیر است؛ در حالی که مقدار J می‌‌‌تواند کمتر از 0 یا بیشتر از 100 باشد. با این حال، نرم‌افزار مقادیر kdj بین 0 تا 100 را برای تجزیه و تحلیل ترکیب می‌‌‌کند.
مقدار J حساسیت بیشتری از K دارد و D کمترین حساسیت را دارد از طرف دیگر، D دارای ثبات بیشتری است در حالی که مقدار J در مقایسه با K پایدارتر است.
با شاخص KDJ، سرمایه‌گذاران عمدتاً سعی می‌کنند رابطه بین بالاترین، پایین‌ترین و قیمت‌های بسته شدن کندل‌های ‌نمودار قیمتی ارز دیجیتال را درک کنند. همچنین این اندیکاتور برخی از ویژگی‌های ‌مربوط به شاخص قدرت، مفهوم حرکت و میانگین متحرک را به کار می‌‌‌گیرد. بنابراین، تحلیل شرایط بازار ارز دیجیتال با استفاده از اندیکاتور kdj بسیار آسان می‌‌‌شود.

بیشتر بخوانید: بهترین تایم فریم برای نوسان‌گیری ارز دیجیتال چقدر است؟

اندیکاتور kdj ارز دیجیتال

اندیکاتور kdj چگونه کار می‌‌‌کند؟

K، D و J سه خطی هستند که برای ارائه سیگنال برگشت روند در معاملات استفاده می‌‌‌شوند. این سه خط با هم ترکیب می‌‌‌شوند تا اندیکاتور kdj را ایجاد کنند. خطوطK  و D وضعیت اشباع خرید یا فروش را مانند اندیکاتور RSI نشان می‌‌‌دهند. خط J برای نشان دادن انحراف خط K از خط D استفاده می‌‌‌شود. در ادامه کاربرد هریک از خطوط به‌کاررفته در (اندیکاتور kdj ارز دیجیتال) را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

کاربرد خطوط K و D

هنگام استفاده از اندیکاتور kdj ارز دیجیتال، باید دو خط افقی را در سطوح 70 و 30 بکشید؛ چرا که به شما کمک می‌‌‌کند وضعیت اشباع خرید و فروش را به‌درستی تشخیص دهید. اگر خطوطK  و D  از سطح 70 بالاتر بروند، ارز دیجیتال در حالت اشباع خرید قرار دارد. از سوی دیگر، اگر خطوطK  و D  به زیر سطح 30 برسند، ارز دیجیتال در حالت اشباع فروش خواهد بود.

کاربرد خط J

خط J نشان‌دهنده قدرت روند است. هنگامی که یک موج impulsive بزرگ روی چارت شکل می‌‌‌گیرد، انحراف بین خطوطK  و D  افزایش می‌‌‌یابد و در نتیجه شیب خط J افزایش می‌‌‌یابد. خط J همچنین می‌‌‌تواند به فراتر از سطح 100 نیز برسد که بستگی به حرکات بازار دارد.

اندیکاتور kdj چه مزیتی نسبت به سایر اندیکاتورها دارد؟

به یاد داشته باشید، اندیکاتور‌ها تنها می‌توانند به شما کمک کنند تا مقادیر احتمالی را پیدا کنید و تائید 100 درصدی به شما ارائه نمی‌کند. بنابراین، در هر ترید استفاده از مدیریت سرمایه و به دنبال آن ابزارهای پیشرفته مدیریت ریسک بسیار مهم است. مانند سایر اندیکاتورها، kdj نیز دارای مزایایی است که در ادامه آمده است:

  • اندیکاتور kdj برای درک و تحلیل آسان نمودارهای قیمتی کاربرد دارد
  • زمانی که با اندیکاتورهای دیگر مانند اسیلاتورهای استکاستیک استفاده می‌‌‌شود، بهتر کار می‌‌‌کند
  • برای شناسایی تغییرات در روند قیمت و یافتن بهترین نقاط ورود به معامله، گزینه‌ای ایده‌آل است

اندیکاتور kdj در چه تریدهایی بیشتر جواب می‌‌‌دهد؟

KDJ یک اندیکاتور تکنیکال است که به معامله گران کمک می‌‌‌کند تا روند قیمتی ارز دیجیتال و سهام و تغییرات الگوی قیمتی را پیش‌بینی کنند. بیشتر، معامله گران از این اندیکاتور برای تحلیل روندهای کوتاه مدت استفاده می‌‌‌کنند. اندیکاتور kdj علاوه بر شناسایی جهت روند، به شما کمک می‌‌‌کند تا بهترین نقاط ورود به معامله را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: چه زمانی از الگوی سه سرباز سفید استفاده کنیم؟

اندیکاتور kdj ارز دیجیتال چیست؟

چه زمانی اندیکاتور kdj درست کار می‌‌‌کند؟

هر اندیکاتوری ممکن است نقطه ورود را اشتباه نشان دهد که کاملا طبیعی است. چرا که هر ابزاری خطاهای خاص خود را دارد. اگر هر معامله‌گری معتقد باشد که اندیکاتورها جعلی هستند و صرفا از پرایس اکشن به‌عنوان تنها ابزار معامله استفاده کند، چندان منطقی نیست.

اندیکاتور تنها یک ابزار است و نتیجه‌بخش بودن آن تنها به مهارت کاربر بستگی دارد؛ حتی اگر ابزار شما معمولی باشد. برای مثال، اگر می‌دانید که مووینگ اورج‌ها هنگام معامله در بازارهای سایدوی کاربردی ندارند، وقتی قیمت‌ها در آن منطقه حرکت می‌کنند، از آن استفاده نکنید؛ یا هنگامی که خلاف روند معامله می‌‌‌کنید، از سیگنال‌های ‌اندیکاتورها در مناطق اشباع خرید و فروش استفاده نکنید.
هر اندیکاتور از جمله اندیکاتور kdj زمانی بهترین نتیجه را دارد که تریدر بداند چگونه از آن استفاده کند. به هر حال، شما باید با انواع دیگر اندیکاتور‌ها نیز آشنا شوید. هر چه بیشتر ویژگی‌های ‌اندیکاتورهای مختلف را درک کنید، ابزارهای معاملاتی بیشتری را به سیستم معاملاتی خود اضافه می‌‌‌کنید.

استراتژی معاملاتی اندیکاتور kdj

هر استراتژی معاملاتی از پارامترهای زیادی تشکیل شده است. شما صرفا نمی‌توانید با دنبال کردن خطوط متقاطع در معاملات سود کنید. استفاده از اندیکاتور kdj در واقع به افزایش احتمال موفقیت ترید ضمن مدیریت ریسک و رعایت قوانین مدیریت سرمایه کمک می‌‌‌کند.

توصیه ما این است که برای ایجاد یک استراتژی معاملاتی، پرایس اکشن را با اندیکاتورها همراه کنید. چرا که یک اندیکاتور ساده می‌‌‌تواند گاهی اوقات باعث سودآوری شما شود؛ اما توجه کنید که هر اندیکاتوری گاهی اوقات سیگنال‌های ‌نادرستی نیز نشان می‌‌‌دهد. هنگام معامله با اندیکاتور kdj باید چند فیلتر را در نظر بگیرید.

  • الگوی کندل استیک
  • فیلتر رنج با استفاده از سطوح 30 و 70

سیگنال خرید در اندیکاتور kdj

هنگامی که خطوط K، D و J یکدیگر را به سمت بالا قطع می‌‌‌کنند، سیگنال خرید صادر می‌‌‌شود. اما برای افزایش احتمال موفقیت در ترید می‌‌‌توانید از چند شرط دیگر نیز استفاده کنید. از جمله شرایط لازم برای خرید ارز دیجیتال با استفاده از اندیکاتور kdj عبارت اند از:

  • کراس اوور صعودی
  • الگوی کندل استیک صعودی
  • کراس خطوط K، D و J باید زیر سطح 30 اتفاق بیفتد

سیگنال فروش در اندیکاتور kdj

هنگامی که خطوط K، D و J یکدیگر را به سمت پایین قطع می‌‌‌کنند، سیگنال فروش صادر می‌‌‌شود. اما برای اینکه احتمال موفقیت ترید شما افزایش یابد، بهتر است چند شرط دیگر را نیز در نظر بگیرید. از جمله این شروط عبارت‌اند از:

  • کراس اوور نزولی
  • یک الگوی کندل استیک نزولی
  • کراس خطوط K، D و J باید بالاتر از سطح 70 اتفاق بیفتد

مواردی که باید هنگام ترید ارز دیجیتال با اندیکاتور kdj در نظر بگیرید

بهتر است از اندیکاتور kdj همراه با سایر اندیکاتورها مانند ATR و ADX استفاده کنید. اندیکاتور ADX در واقع تغییر روندهای احتمالی را نشان می‌‌‌دهد. از آنجا که kdj کمتر در بازارهای پرنوسان کارساز است، ATR می‌‌‌تواند به شما در تعیین نوسانات بازار کمک کند.

بیشتر بخوانید: اصطلاح نهنگ و خرس در ارز دیجیتال به چه معناست؟

آموزش اندیکاتور kdj ارز دیجیتال

چگونه اندیکاتور kdj ارز دیجیتال را در Tradingview اضافه کنیم؟

افزودن اندیکاتور kdj در Tradingview آسان است. به خاطر داشته باشید که kdj اندیکاتور اختصاصی tradingview نیست و استفاده از آن نیز رایگان است. ابتدا باید چارت ارز دیجیتال مد نظر خود را در تریدینگ ویو باز کنید و در ادامه این مراحل را دنبال کنید:

  • به بخش “اندیکاتور” در نوار بالا بروید و اندیکاتور kdj را جستجو کنید
  • اندیکاتور kdj را انتخاب کرده و به نمودار اضافه کنید
  • این تنظیمات را اعمال کنید.: “دوره 9” و “سیگنال 3”
  • به این ترتیب، شما اندیکاتور kdj ارز دیجیتال را تنظیم کرده‌اید

مراحل نصب اندیکاتور kdj در نرم‌افزار متاتریدر 4 و 5

اندیکاتور kdj یک اندیکاتور تکنیکال است که با استفاده از آن می‌‌‌توان داده‌های ‌تاریخی یک سهام یا ارز دیجیتال را تحلیل کرد. با KDJ، کاربران می‌‌‌توانند الگوها و ویژگی‌های ‌پنهان در نمودار قیمتی ارز دیجیتال را که چشم انسان به‌سختی می‌‌‌تواند ببیند، شناسایی کند. معامله گران می‌‌‌توانند استراتژی خود را بر اساس اطلاعات به‌دست‌آمده از اندیکاتور kdj تنظیم کنند. در ادامه مراحل نصب اندیکاتور kdj روی نرم‌افزار متاتریدر 4 و 5 آمده است:

  • اندیکاتور kdj MT4/MT5 را در رایانه شخصی خود دانلود کنید. شما به‌راحتی می‌‌‌توانید این اندیکاتور را در اینترنت پیدا کنید
  • پس از نصب اندیکاتور، وارد پلتفرم متاتریدر شوید و با کلیک روی منوی فایل، پوشه دیتا را باز کنید
  • به پوشه MQL4 بروید و آن را در پوشه اندیکاتور‌ها پیست کنید
  • کلاینت متاتریدر 4/5 را مجددا راه‌اندازی کنید.
  • نمودار و بازه زمانی را برای آزمایش اندیکاتور kdj انتخاب کنید

با اندیکاتور kdj، نقطه ورود به ارز دیجیتال را شناسایی کنید

اندیکاتور kdj در معاملات ارز دیجیتال برای تعیین روندها و شناسایی نقاط ورود بسیار مفید است. با این حال، این اندیکاتور گاهی اوقات می‌‌‌تواند مانند هر اندیکاتور تکنیکال دیگر، سیگنال‌های ‌نادرستی صادر کند؛ به‌خصوص وقتی که روند بازار نوسانی است. به همین خاطر نباید به‌صورت مطلق به آن اعتماد کرد. از این رو، بهتر است آن را همراه با سایر اندیکاتورهای تکنیکال استفاده کنید تا تصمیمات منطقی‌تری بگیرید. اندیکا‌تور kdj از منظر تحلیل تکنیکال مشابه اسیلاتور استکاستیک و الیگیتور است. هر تریدر باید برای یادگیری نحوه استفاده از این اندیکاتور مهم و کاربردی، وقت کافی بگذارد.

سخن آخر:

به وسیله اندیکاتور kdj ارز دیجیتال به راحتی می‌توانید بهترین سیگنال‌های پرسود جهت ترید را پیدا کنید. البته فراموش نکنید که شما قبل از استفاده از این اندیکاتور باید به خوبی تمرین کنید. اگر در بعضی از مواقع موقعیت‌های خوبی برای ترید پر سود را پیدا کرده‌اید اما به دلیل اینکه سرمایه کافی برای ترید در اختیار ندارید تنها شاهد از دست رفتن فرصت‌ها هستید. اما چه راهی برای این وجود دارد که نه ارزهای دیجیتال ارزشمندتان را از دست دهید و نه فرصت‌های طلایی بازار را؟!

دریافت وام ارز دیجیتال راه چاره شماست. برای دریافت این وام، ارزهای دیجیتال خود را وثیقه می‌گذارید و بدون این‌که آن‌ها را بفروشید، سرمایه کافی را برای ترید به دست می‌‌آورید.

باریپتو، پلتفرم ایرانی پرداخت وام ارز دیجیتال است که

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاغذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

وام ارز دیجیتال پرداخت می‌کند. به این ترتیب، هم ارزهایتان را حفظ می‌شود و هم افسوس تریدهای طلایی به دلتان نمی‌ماند! حالا که به خوبی ارز تزوس را شناختید، وقت را تلف نکنید و با دریافت وام از باریپتو موقعیت‌های طلایی خرید و فروش این ارز را از دست ندید!

همین حالا از باریپتو وام ارز دیجیتال بگیرید

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *