بلاگ

آینده ارز دیجیتال EOS در سال 2022 تا 2025

آینده ارز ایاس 2022

ایاس یک پلتفرم مبتنی‌بر بلاک‌چین است که از برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) پشتیبانی می‌کند. برخلاف بیت ‌کوین که به‌عنوان یک ارز مبادلاتی ایجاد شد، ایاس (EOS) و EOSIO بخشی از پروژه Web3 هستند. این دو پلتفرم با هدف انتقال ویژگی‌ها، عملکردهای محاسباتی و حتی خود اینترنت به شبکه‌های بلاک ‌چین، پدید آمدند.

 EOSکه بخشی از اکوسیستم EOSIO است، نام یک پلتفرم بلاک‌ چین و توکن اصلی آن است. در همین حال، EOSIO پلتفرمی است که پایه و اساس EOS و دیگر شبکه‌های بلاک‌چین را فراهم می‌کند. در این مطلب، به تاریخچه قیمت و آینده ارز ایاس (EOS) می‌پردازیم.

پلتفرم EOSIO چگونه کار می‌کند؟

طبق توضیحاتی که در وب‌سایت رسمی ایاس موجود است، پلتفرم EOSIO عملکرد یک کامپیوتر را شبیه‌سازی می‌کند و از مفاهیم محاسباتی مرسوم در عملیات‌های متفاوت استفاده می‌نماید.

برنامه‌های غیرمتمرکزی (dApps) که در این بستر اجرا می‌شوند، قراردادهایی هوشمند و قابل برنامه‌ریزی هستند. همانند برنامه‌های رایانه‌ای که در شرایط خاصی روی یک پلتفرم مشخص اجرا می‌شوند.

آن‌ها یک برنامه از پیش تعیین شده را اجرا می‌کنند یا به شکل خودکار، یک گردش را در جریان می‌اندازند؛ مانند پرداخت پول به کسی در ازای خدمات یا تحویل یک محصول به یک مکان مشخص.

در واقع، EOSIO مجموعه وسیعی از ابزارها و پروتکل‌ها را ارائه می‌کند که در امنیت سایر شبکه‌های بلاک ‌چین نگهداری را تامین می‌کند.

آینده ارز ایاس

ارز دیجیتال EOS چیست؟

ایاس یکی از چندین بلاک‌ چینی است که بر روی پلتفرم EOSIO وجود دارند. اما اهمیت ایاس از این جهت است که EOS توکن‌های ارز دیجیتال مورد استفاده برای راه‌اندازی dApps موجود در پلتفرم EOSIO است.

پدیدآورندگان EOSIO ادعا می‌کنند که در این پلتفرم، انجام تراکنش برای توسعه‌دهندگان شخص ثالث و بلاک ‌چین‌ها، رایگان است و ابزار مختلفی در اختیارشان قرار دارد.

با این حال، EOS برای دسترسی به تمام منابع محاسباتی و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز، مورد نیاز است. از این نظر، توکن‌های EOS برای تامین انرژی شبکه EOSIO استفاده می‌شوند.

این سیستم از الگوریتم اثبات سهام محول شده، استفاده می‌کند. staking EOS به کاربران مالکیت این منابع را متناسب با مقدار EOS موجود در قراردادهای هوشمند می‌دهد.

بیشتر بخوانید: بهترین روش ترید ارز دیجیتال 2022

ایاس چگونه کار می‌کند؟

ایاس مکانیسم اجماع خود را به عنوان اثبات سهام واگذار شده توصیف می‌کند. برای ایمن‌سازی شبکه، تنها دارندگان توکن EOS می‌توانند در بلاک ‌چینی که از نرم‌افزار EOSIO استفاده می‌کند، به «تولیدکنندگان بلوک» رای دهند.

این تولیدکنندگان، مسئول اعتبارسنجی تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید در بلاک‌چین هستند. رسیدن به اجماع و توافق در مورد بلاک ‌چین می‌تواند به طول بینجامد.

همان‌طور که مکانیزم اجماع برای بیت کوین نیز به ناکارآمدی معروف است و به قدرت پردازش فوق‌العاده‌ای نیاز دارد که برق زیادی مصرف می‌کند. با بهره‌گیری از روش اثبات سهام واگذار شده، معاملات سریعتر پردازش می‌شوند. در عین حال، انرژی کمتری مصرف می‌شود.

زمان تولید بلوک EOS

تولیدکنندگان بلاک به ازای هر بلاکی که به بلاک‌چین اضافه می‌کنند، توکن‌های EOS را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. در EOS، پروسه رای‌گیری برای ایمن سازی بلاک‌چین، جای ماینرها را گرفته است.

این فرآیند از سرعت بالایی برخوردار است و EOSIO در هر نیم ثانیه، یک بلاک تولید می‌کند. در مقابل، در اتریوم و بیت کوین، بلاک‌ها به ترتیب هر 15 ثانیه و 10 دقیقه تولید می‌شوند.

گفته می‌شود که بسیاری از کاربران این پلتفرم آنچنان که باید فعال نیستند. بنابراین، بخش بزرگی از منابع شبکه بلااستفاده می‌ماند و این می‌تواند باعث ازدحام در پلتفرم EOSIO شود.

فرایند رای‌گیری EOS چگونه است؟

تولیدکنندگان بلاک می‌توانند مقدار پاداش‌ مورد انتظار خود را اعلام کنند. تعداد توکن‌های اعطایی EOSبر اساس متوسط ارزش ​​پرداخت مورد انتظار که توسط تولیدکنندگان بلوک اعلام شده است، تعیین می‌شود. دارندگان توکن، این اختیار را دارند که با توجه به میزان پرداختی به تولیدکنندگان بلاک رأی دهند.

 اما امکان سوء استفاده از سیستم نیز وجود دارد. برخی بر این باورند که سیستم رای‌گیری، آن‌طور که قرار بود، کار نکرده است. تولیدکنندگان بزرگ بلاک، متهم به توطئه و رای دادن به یکدیگر شدند.

اگر واقعا چنین اتفاقی افتاده باشد، سایر تولیدکنندگان بلاک‌ چین اجازه ورود به سیستم را پیدا نکرده‌اند و این مسئله می‌تواند «آینده ارز ایاس» را تحت شعاع قرار بدهد.

آینده ارز ایاس 2022

مزایا و معایب EOS

قبل از این‌که EOSIO وارد صحنه شود، اتریوم پلتفرم منتخب توسعه‌دهندگان dApp بود. هدف EOS پرداختن به سه چالش اصلی است که رقیبان پیشین درگیرشان بودند. سرعت، مقیاس‌پذیری و انعطاف‌پذیری. به همین دلیل به آن لقب «قاتل اتریوم» را داده‌اند. در ادامه به نقاط قوت و ضعف این سیستم می‌پردازیم.

سرعت بالا

به گفته ادگار فرناندز (یکی از بنیانگذاران امور مالی و سازمانی در EOS)، در حالی که بلاک ‌چین بیت کوین می‌تواند حدود چهار TPS و اتریوم تقریباً 15 TPS پردازش کند، شبکه EOS می‌تواند تا 10000 TPS پردازش کند.

این بدان معناست که توسعه‌دهندگان باید بتوانند dApps را سریع‌تر خارج کنند و کاربران مجبور نیستند ساعت‌ها یا دقیقه‌ها منتظر بمانند تا بدانند آیا پیامی ارسال شده یا پرداخت پردازش شده است.

ویژگی مقیاس‌پذیری

 ایاس به توسعه‌دهندگان یک «مجموعه ابزار رابط وب» ارائه می‌دهد. این به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد،  تا به راحتی dApps را برای بسیاری از کاربران در یک پلتفرم امن و غیرمتمرکز ایجاد کنند. بیش از 400 برنامه کاربردی روی بلاک ‌چین EOS و Telos ساخته شده است.

ویژگی انعطاف‌پذیری

توسعه‌دهندگان می‌توانند بر اساس سهم خود در ساختار رأی‌گیری EOS از منابع استفاده کنند و این یک مزیت مهم محسوب می‌شود که چالشی بزرگ برای رقبای EOSIO بوده و هست. البته این بستر، معایبی نیز دارد که در ادامه ذکر شده‌اند.

بازار رقابتی

اکوسیستم EOSIO/EOS علاوه بر اتریوم، چندین رقیب از جمله Ontology (ONT)، Cardano (ADA) و Lisk (LSK) دارد. در کنار موارد نام برده شده، هر روز، تعداد بیشتری نیز به دنیا عرضه می‌شوند.

البته در بازار، فضای زیادی برای پلتفرم‌های محاسباتی بلاک چین با منبع باز وجود دارد، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که EOS پیروزمندانه ظاهر شود و شاید آینده ارز ایاس کمی مبهم باشد.

انحصار و استقرار

مدل اثبات سهام واگذار شده به قدرت رای ذینفعان بستگی دارد و قدرت رای‌گیری با تعداد توکن‌هایی که هر ذینفع در اختیار دارد، تعیین می‌شود.

مشارکت کم رای‌دهندگان و توزیع نامتناسب توکن‌ها بین آن‌ها، می‌تواند محدودیت بیشتری ایجاد کند. به عبارت دیگر، تصمیمات بخش کوچکی از ذینفعان می‌تواند به‌طور بالقوه، یکپارچگی EOS را به عنوان یک پلتفرم غیرمتمرکز و ارز دیجیتال تضعیف کند و آینده ارز ایاس را تحت تاثیر قرار بدهد.

بیشتر بخوانید: استراتژی ترید لاک پشتی چیست؟

نحوه خرید ارز ایاس

برای خرید رمزارز EOS، باید یک کیف پول و یک حساب در یک صرافی ارز دیجیتال راه‌اندازی کنید. گزینه‌های مختلفی برای کیف پول‌های کریپتو وجود دارد. فقط مطمئن شوید که موردی که انتخاب می‌کنید دارای توکن‌های EOS باشد.

نگرانی اصلی کاربران هنگام انتخاب کیف پول برای ارز دیجیتال EOS خود، مسائل امنیتی است. برخلاف کیف پول‌های فیزیکی، کیف پول‌های کریپتو خود سکه‌ها را نگه نمی‌دارند، اما اگر رایانه‌تان از کار بیفتد یا کلیدهای دسترسی خصوصی‌تان به دست دیگران بیفتد، توکن‌های شما ناپدید یا ربوده خواهند شد.

اگر یک حساب در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال ندارید، باید حسابی ایجاد کنید. بسته به پلتفرم، احتمالاً باید EOS را با استفاده از ارز دیجیتال دیگری مانند بیت کوین یا اتریوم خریداری کنید.

ابتدا باید ارز فیات خود را (یعنی دلار آمریکا یا یورو به ارز دیجیتال انتخابی خود) تبدیل کنید، سپس از آن برای خرید EOS استفاده کنید. اگر می‌خواهید از رمزنگاری EOS خود برای توسعه dApps استفاده کنید، باید یک حساب کاربری در پلتفرم EOSIO نیز ایجاد کنید.

تاریخچه قیمت ایاس

پیش از این‌که وارد آینده ارز EOS شویم، به تاریخچه قیمت آن سرک می‌کشیم تا ببینیم این ارز چه فراز و نشیب‌هایی را طی کرده است.

قیمت توکن EOS در سال گذشته، تغییرات زیادی در بازار داشته است. EOS از زمانی که در سال 2018 به بالاترین قیمت تاریخ خودش، یعنی 22.89 دلار رسیده است، در مسیر دستیابی مجدد به اوج خود است. در این‌جا، چند نمونه از تغییرات قیمت EOS آورده شده است:

  • ایاس در سال 2021، با قیمت 2.63 دلار (که قیمت پایینی محسوب می‌شود) عرضه شد، این در همان دورانی بود که ارزهای دیجیتال وارد روند صعودی شدند
  • سپس ارزش این توکن، بیش از 100 درصد افزایش یافت و در اواسط آوریل 2021 به 7.89 دلار رسید
  • یک اصلاح جزئی باعث شد که ارز ایاس، مقداری از ارزشش را از دست بدهد. زیرا پس از اصلاح، قیمتش به محدوده 5 دلار کاهش یافت
  • این اتفاق در نهایت به عنوان یک سکوی پرش برای EOS عمل کرد، چراکه در 14 می 2021، به بالاترین رقم 52 هفته اخیر، یعنی 11.18 دلار رسید
  • با این حال، یک طوفان نزولی گسترده‌تر، باعث شد که EOS بیشتر دستاوردهای خود را از دست بدهد
  • سال 2022 ، اغلب ارز ایاس با قیمت 2.5 و 2.9 دلار معامله شده است. قیمت EOS اکنون34 دلار است (22 می 2022)
  • شاید این نقطه ورود خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه، قبل از افزایش قیمت عمده است
  • شرکت NowPayments نیز پشتیبانی پرداخت EOS را برای بازرگانان اضافه کرد

آینده ارز EOS

شرکت NowPayments مجموعه‌ای از ابزارها را معرفی کرد که مشاغل و بازرگانان در مقیاس متوسط ​​را قادر می‌سازد تا پرداخت‌های EOS را انجام بدهند.

این امر باعث می‌شود که آن‌ها از آن برای خدمات ارائه شده یا کمک‌های خیریه نیز استفاده کنند. EOS به فهرستی از بیش از 100 دارایی دیجیتالی با عملکرد برتر در شبکه NowPayments می‌پیوندد و کسب‌وکارها می‌توانند از طریق APIها، افزونه‌ها، فاکتورها، ابزارهای کمک مالی و راه‌حل‌های سفارشی‌شده با هم ادغام شوند.

آینده ارز EOS در 2022

حالا نوبت به بررسی آینده ارز EOS در 2022 می‌رسد. انتظار می‌رود بلاک‌ چین EOS نقش مهمی در اقتصاد غیرمتمرکز در حال تکامل ایفا کند. اگرچه این پروژه یکی از بی‌صدا‌ترین پروژه‌ها است، اما استفاده رو به رشد می‌تواند سال را با موفقیت به پایان برساند.

البته ارزهای دیجیتال مملو از نوسان هستند و EOS نیز تفاوتی ندارد. نوسانات مداوم، پیش بینی آینده ارز ایاس در 2022 را دشوار می‌کند، اما کارشناسان نتایج خود را بر اساس تجزیه، تحلیل و تحقیقات جامع جمع‌آوری کرده‌اند.

بیائید نگاهی به نظرات آن‌ها درباره آینده ارز EOS در 2022 بیندازیم:

  • آوریل 2022 – ارزش EOS از 3 دلار بالاتر می‌رود
  • می 2022 – یک ضربه ناگهانی باعث شروع یک موج حرکت صعودی می‌شود، ارزش EOS بالاتر می‌رود و از 4.5 دلار عبور خواهد کرد
  • ژوئن 2022 – قیمت EOS در 4.8 دلار تثبیت خواهد شد
  • ژوئیه 2022 – یک افزایش اندک EOS را به 5.345 دلار می‌رساند
  • آگوست 2022 – قیمت EOS تا 6.5 دلار افزایش خواهد یافت
  • سپتامبر 2022 – قیمت ارز ایاس تا 7 دلار صعود خواهد کرد
  • اکتبر 2022 – ارز EOS5 دلار به فروش می‌رسد
  • نوامبر 2022 – EOS از مرز 13 دلار عبور خواهد کرد
  • دسامبر 2022 – قیمت EOS تا 15 دلار افزایش خواهد یافت و سال را در یک جایگاه خوب و با روندی مثبت به پایان می‌رساند.

با این حال، بازارهای کریپتو بسیار غیرقابل پیش‌بینی هستند و ممکن است یک تغییر قیمت عمده رخ دهد. این می‌تواند آینده ارز ایاس را بسیار بهتر از آنچه ما ارائه می‌دهیم یا حتی بدتر از آن نشان دهد.

بیشتر بخوانید: آینده ارز egld چه می شود؟

آینده ارز EOS در 2023

پس از بررسی آینده ارز EOS در 2022، نوبت به پیش بینی آینده این ارز در سال 2023 می‌رسد. بازار کریپتو پس از پایان سال، به نفس نفس خواهد افتاد. با توجه به این موضوع، EOS احتمالاً به زمین نمی‌خورد. پیش‌بینی‌های آینده ارز ایاس، قیمت دارایی‌های کریپتو را پس از فصل تعطیلات، زیر 10 دلار تخمین می‌زند.

با این حال، انتظار نمی‌رود این دوره برای مدت طولانی ادامه یابد و این قیمت تثبیت شود.  EOS احتمالاً دوباره برمی‌خیزد و شلیک می‌شود. این امر می‌تواند منجر به بازیابی قیمت 15 دلاری آن شود و در یک روند صعودی به رشد خود ادامه دهد. پذیرش پروتکل‌های غیرمتمرکز در بازار ، قیمت ارز EOS را در انتهای سال، به 30 دلار می‌رساند.

آینده ارز EOS در 2024

گمانه زنی‌های زیادی آینده ارز ایاس در سال 2024 انجام شده است. به‌ویژه با در نظر گرفتن تصمیمات EOS برای معرفی فناوری و پیشرفت‌هایی که شرکت در سال جاری، روی آن‌های تحقیق و توسعه انجام داده است.

پس فرض‌هایی وجود دارد که قیمت ایاس ممکن است افزایش یابد. ارزش پیش بینی شده EOS برای سال 2024 حدود 5.2 دلار (با حداکثر قیمت 6 دلار) است.

انتظار می‌رود حداقل قیمت این ارز معادل 4.5 دلار باشد که حدود 3 برابر قیمت فعلی آن است (مطلب در تاریخ 22 می 2022، نوشته شده است).

عمدتا ویژگی‌های امنیتی و مقیاس‌پذیری می‌توانند روی بلاک‌چین‌های تاثیر مثبتی بگذارند؛ از این رو ممکن است قیمت EOS را در مدت زمان کوتاهی، افزایش چشمگیری داشته باشد.

آینده ارز EOS در 2025

انتظار می‌رود با شتاب گرفتن فناوری بلاک ‌چین در مسیر پیشرفت، فضای کریپتو حتی بیشتر رشد کند. داده‌های اخیر تحقیقات گراند ویو نشان می‌دهد که انتظار می‌رود از سال 2022 تا 2030 ، شاهد نرخ رشد ترکیبی سالانه، 85.9 درصدی باشیم.

هم‌چنین انتظار می‌رود ارزهای دیجیتال محبوب مانند بیت ‌کوین و اتریوم، این صنعت نوپا را به سطح دیگری در Web3 هدایت کنند. اگر این اتفاق بیفتد، می‌توانیم بگوییم که  قیمت EOS، در سال 2025 ، به 80 دلار خواهد رسید. این نشان‌دهنده علاقه شدید سرمایه‌گذاران برای استفاده از پروژه منبع باز با ویژگی مقیاس پذیری است.

آیا ارز ایاس برای ترید مناسب است؟

پلتفرم EOSIO یکی از امیدوارکننده‌ترین پروژه‌ها در حال حاضر در زمینه سرمایه‌گذاری‌های کریپتو در افق کوتاه‌مدت و بلندمدت است.

 این پلتفرم به دنبال ارائه راه‌حل‌هایی برای میزبانی آنلاین، ذخیره‌سازی و محاسبات است. توسعه یک چنین پروژه‌ای، ارزش توکن آن را افزایش می‌دهد، به لطف ویژگی‌هایی مانند نسبت سهام مالکیت به کوین‌ها، ارز دیجیتال EOS برای معاملات روزانه نیز بسیار محبوب است.

آینده ارز ایاس در 2022

مزایای ترید EOS

همان‌طور که قبلاً گفتیم، EOS یک گزینه عالی برای معامله‌گران در تمام بازه‌های زمانی است. اما چرا این‌طور است؟ بازار ارزهای دیجیتال کاملا روان است، که باعث می‌شود سبک معاملات روزانه به سبک معاملاتی مناسبی تبدیل شود.

بازه‌های زمانی پایین‌تر مانند 15 دقیقه برای تحلیل تغییرات قیمت و معاملات روزانه این توکن، می‌تواند کافی و موثر باشد.

از سوی دیگر، می‌توانید در معاملات بلندمدت نیز از ارزش‌های بنیادی این توکن، بهره زیادی ببرید. به همین دلیل است که block.one (توسعه‌دهندگان EOS) با سازمان Everipedia توافق کرده‌اند.

این پروژه که قبلاً 30 میلیون دلار برای Everipedia جمع‌آوری کرده است، می‌تواند به سرعت EOS را به عنوان یکی از مهم‌ترین سهامی که در سال‌های آینده وجود خواهد داشت، تبدیل کند.

نحوه ترید آنلاین EOS

ابتدا، یک پلتفرم مبادله را انتخاب کنید و یک حساب باز کنید. بیش از 100 صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که در حال حاضر از تراکنش‌های EOS پشتیبانی می‌کنند. صرافی‌هایی مانند Binance، Huobi Pro، BigONE، Bitfinex و Coinbase Pro.

البته با هر صرافی رمزنگاری که انتخاب می‌کنید، باید سکه‌های EOS را که خریداری می‌کنید، در یک کیف پول ارز دیجیتال ذخیره کنید. در گام بعدی، مقداری EOS بخرید.

اگر می‌خواهید برخی از سکه‌های EOS خود را داشته باشید، باید یک صرافی ارز دیجیتال که به آن اعتماد دارید و یک کیف پول رمزنگاری که از ذخیره‌سازی سکه EOS پشتیبانی می‌کند، انتخاب کنید.

همان‌طور که قبلاً گفتیم، EOS امروز در بیش از 100 صرافی رمزنگاری قابل خرید و فروش است. هنگامی که حساب جدید مبادله ارز دیجیتال خود را با تأیید هویت خود (که معمولاً با بارگذاری یک شناسه دولتی صادر می شود) رسمی کردید، سپس می‌توانید با استفاده از ارزهای فیات، با صرافی‌ها مبادلات داشته باشید.

حالا وقت معامله است. وقتی با یک کارگزار CFD معامله می‌کنید، یک قرارداد منعقد می‌کنید. هر دو طرف متعهد می‌شوند که مابه التفاوت ارزش دارایی کریپتو را بسته به ارزش آن در هنگام باز کردن و بستن یک معامله به دیگری بپردازند.

 این بدان معناست که شما می‌توانید قیمت EOS را با یک کارگزار CFD بدون داشتن دارایی پایه، خرید و فروش کنید.

قرارداد با کارگزار شما به این معنی است که اگر مدت طولانی روی EOS ادامه دهید و قیمت هم‌چنان در حال افزایش باشد، کارگزار شما موظف است مابه التفاوت بین موقعیت ابتدایی و فعلی را به شما بپردازد.

به طور مشابه، اگر در EOS کوتاهی کنید و قیمت همچنان کاهش یابد، کارگزار شما باید تفاوت بین موقعیت اولیه و فعلی شما را به شما بپردازد.

بیشتر بخوانید: ارز سندباکس چیست؟ آینده قیمت ارز SAND

باریپتو، اولین سامانه دریافت وام ارز دیجیتال

اگر قصد فعالیت در بازار داغ ارزهای دیجیتال را دارید، اما سرمایه کافی برای این کار را ندارید، می‌توانید از پلتفرم وام‌دهی باریپتو استفاده کنید. با دریافت وام ارز دیجیتال، نه موقعیت‌های طلایی ترید بازار را از دست می‌دهید و نه ارز دیجیتال باارزشتان از دست می‌رود.

در این پلتفرم، این امکان برای شما فراهم است که بدون نیاز به ضامن و احراز هویت، تنها با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال، از تسهیلات وام‌دهی باریپتو بهره‌مند شوید.

تمامی قراردادهای باریپتو، تحت شرایط قراردادهای هوشمند بایننس انجام می‌شوند و قابلیت صحت‌سنجی و پیگیری دارند. پس برای سرمایه‌گذاری و انجام معاملات آسان به صفحه سایت پلتفرم باریپتو مراجعه کنید.

برای دریافت وام ارز دیجیتال،

  • بدون نیاز به ضامن
  • بدون کاعذبازی‌های اداری و
  • در کمتر از 24 ساعت

در باریپتو ثبت نام کنید و با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال خود وام بگیرید.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *