بلاگ

چگونه وام چین لینک بگیرید؟

تقریبا همه ما با سیستم‌های مختلف سهیلات بانکی و اخذ وام از بانک‌های مختلف آشنا هستیم. می‌دانید که گرفتن وام از بانک‌های دولتی و خصوصی چه فراز و نشیب‌هایی دارد. امروزه در دنیایی هستیم که فناوری بلاک چین در دسترس است. پس دست و پنجه نرم کردن با سیستم‌های متمرکزی مانند بانک‌ها امری غیرعادی است. زیرا می‌توان بدون صبر کردن برای فرآیندهای آزاردهنده اداری و در کمترین زمان ممکن با استفاده از سیستم وام‌دهی کریپتو (Crypto Lending) انواع وام را گرفت. یکی از انواع این وام‌ها وام چین لینک است. در این مقاله باریپتو به طور کامل با مراحل اخذ این وام آشنا خواهیم شد.

سیستم وام‌دهی کریپتو چگونه کار می‌کند؟

برای اخذ وام ارز دیجیتال، دارایی رمزارز خود (بیت کوین، اتریوم، چین لینک و سایر ارزهای دیجیتال) را به عنوان وثیقه می‌گذارید و از دااریی کاربران دیگر وام می گیرید.

این وام می‌تواند از ارزهای مختلف باشد. حال، این فرآیند به صورت همتا به همتا (P2P) در بستر پلتفرم‌های آنلاین وام‌دهی ارزهای دیجیتال انجام می‌شود و خبری از واسطه‌ها نیست.

فرد وام‌گیرنده هنگام تسویه حساب باید علاوه بر مبلغ وام دریافتی، میزان سود تعیین شده در هنگام ثبت قرارداد را به حساب وام‌دهنده مورد نظر واریز کند.

چه زمانی و چرا به وام کریپتو نیاز خواهید داشت؟

وقتی که مقداری ارز دیجیتال با هدف سرمایه‌گذاری می‌خرید و قصد فروش آن را ندارید، ولی به سرمایه‌گذاری مالی نیاز پیدا می‌کنید،

  • یا باید ارزهای دیجیتال خود را به ارز فیات (دلار، یورو و دیگر ارزهای رایج) تبدیل کنید
  • یا این‌که از سیستم وام‌دهی کریپتو استفاده کنید. با این روش می‌توانید بدون از دست دادن سرمایه خود نیاز مالی که دارید را رفع کنید.

چگونه در آخر وام دریافتی را بازگردانیم؟

مبلغ وثیقه شما که برای اخذ وام‌هایی مانند وام با وثیقه چین لینک واریز می‌شود، به حساب وام‌دهنده منتقل خواهد شد. اگر از پرداخت سود و اصل رمزارزها خودداری کنید، این وثیقه در حساب وام‌دهنده باقی می‌ماند و شما به دارایی رمزارز خود دسترسی نخواهید داشت.

این تضمینی برای بازگرداندن وام دریافتی است. هم‌چنین وام‌دهنده نیز توانایی فروش این دارایی را تا زمان تسویه حساب کامل وام نخواهد داشت و مبلغ وام در حساب او به صورت بلوکه باقی خواهد ماند.

بیشتر بخوانید: پیش بینی آینده ارز دیجیتال سولانا در 2022 تا 2025

چگونه می‌توانید با ارز چین لینک وام بگیرید؟

در صورتی که به سرعت به پول نقد نیاز دارید، ولی نمی‌خواهید توکن‌های چین لینک خود را بفروشید، باید از وام‌های با پشتوانه چین لینک استفاده کنید.

در دنیای امروز، وام‌های با پشتوانه چین لینک به راحتی در بسیاری از پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو به صورت آنلاین در دسترس هستند.

وام Chainlink اساسا وام تضمین‌شده‌ای است که می‎توانید با وثیقه گذاشتن توکن‌های LINK خود آن را اخذ کنید. چنین وام‌هایی معمولا در طی چند ساعت و بدون نیاز به بررسی اعتبار پرداخت می‌شوند.

هم‌چنین حداکثر مقدار وامی که می‌توانید برای هر توکن که به عنوان وثیقه ارسال می‌کنید، بگیرید بر اساس آن‌چه به عنوان نیاز اولیه وام شناخته می‌شود (ارزش LTV)، محاسبه می‌شود. در بخش بعدی به طور کامل در مورد ارزش LTV برای شما توضیح خواهیم داد.

ارزش LTV و شرایط افزایش و کاهش ارزش چین لینک

در اخذ وام با ارز لینک، نسبت ارزش وام (به اضافه بهره آن) را به ارزش توکن‌های Chainlink که به عنوان وثیقه ارائه شده‌اند LTV یا Loan-to-Value می‌گویند. این میزان به صورت درصد بیان می‌شود و حداکثر مقدار وامی که می‌توانید بگیرید را مشخص می‌کند.

ارزش LTV با افزایش و کاهش قیمت توکن‌های LINK در نوسان است. LTV «وام چین لینک» به طور مداوم توسط پلتفرم‌های وام‌دهی کریپتو ردیابی می‌شود تا اطمینان حاصل شود که توکن‌های LINK ارسال شده توسط وام‌گیرنده همیشه ارزش کافی را برای پوشش وام‌های وام‌دهنده دارند.

وقتی که LTV به سطوح بحرانی می‌رسد، اقداماتی مانند هشدار Margin Call یا هشدار Liquidation به‌طور خودکار توسط پلتفرم وام‌دهی مورد نظر فعال می‌شوند.

وام با وثیقه چین لینک چه امتیازهایی برای شما دارد؟

اخذ وام ارز LINK می‌تواند سود بسیاری برای شما داشته باشد. همین که در شرایطی که نیاز به ارز بیشتری برای انجام کارهای خود دارید و چین لینک امکان اخذ وام با سود منطقی را به شما ارائه می‌کند، خود یک امتیاز به شمار می‌آید. در این بخش با دیگر مزایای اخذ وام از چین لینک آشنا می‌شویم:

  • چین لینک اوراکل‌های غیرمتمرکز را ارائه می‌دهد
  • چین لینک هم یک پلتفرم قرارداد هوشمند و هم یک سیستم بلاکچین است
  • این بلاک چین ارتباط امنی بین اطلاعات داخل و خارج از زنجیره ایجاد می‌کند و اخذ وام از آن امنیت بالایی دارد
  • تقاضای زیادی برای وام چین لینک به خاطر مزایای آن وجود دارد
  • چین لینک ارزی با فاندامنتال قوی است که نوسانات آن بسیار منطقی بوده و بازاری احساسی ندارد؛ پس اخذ وام از این بلاک چین بسیار امن و مناسب است
  • سرعت وام‌دهی چین لینک بهتر از دیگر پلتفرم‌ها است

 

وام چین لینک

بیشتر بخوانید: دریافت وام BCH

چگونه می توانید ارز LINK وثیقه بگذارید و وام بگیرید؟

اگر سریعا به پول نقد نیاز دارید اما نمی‌خواهید توکن‌های چین لینک (LINK) خود را بفروشید، نوع خاصی از وام برای شما وجود دارد. می‌توانید LINK خود را به عنوان وثیقه برای قرض گرفتن دارایی‌ها از طیف گسترده‌ای قرار دهید.

هم‌چنین بررسی اعتبار اکانت شما انجام نمی‌شود؛ زیرا سرعت یکی از مهم‌ترین اهداف در وام‌دهی چین لینک است و زمان پردازش آن فقط چند ساعت است.

شما باید ابتدا حداکثر مقداری که می‌توانید وام بگیرید را با توجه به توکن‌های خود و ارزش LTV حساب کنید. این میزان اندازه وثیقه شما را نیز تعیین می‌کند. برای مثال، 50% LTV به این معنی است که باید نیمی از مبلغ وام گرفته شده خود را به صورت توکن LINK به عنوان وثیقه قرار دهید.

آشنایی با اصطلاحات کلیدی حین اخذ وام از چین لینک

برای این‌که بتوانید به درستی و بدون دردسر مراحل اخذ وام چین لینک را بگذرانید، باید با برخی از اصطلاحات مهم در این زمینه آشنا شوید.

یکی از این اصطلاحات LTV یا نسبت ارزش وام به ارزش توکن‌های LINK است که در بخش‌های قبلی با آن کاملا آشنا شدیم.

به این خاطر که ارزهای دیجیتال قیمت نوسانی دارند، LTV نیز نوسان دارد و با قیمت توکن‌ها تغییر می‌کند. در ادامه با دیگر اصطلاحات مهم آشنا می‌شویم.

آشنایی با LTV Margin Calls

پلتفرم‌ها دائما ارزش LTV وام‌ها را کنترل می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که ارزش بازار وثیقه برای پوشش بدهی‌ها کافی است.

وقتی به سطح بحرانی (مانند 70 درصد) رسید، وام‌گیرنده باید وثیقه بیشتری ارائه کند. دو گزینه هشدار کاهش سرمایه (Margin Call) و رهاسازی وجود دارد که هردو اتوماتیک هستند.

هشدار کاهش سرمایه LTV یک سطح LTV است که هشدارهایی برای انحلال (Liquidation) احتمالی به شما می‌دهد. این میزان بین LTV اولیه و LTV انحلال قرار گرفته است.

اگر وام‌گیرنده توکن‌های بیشتری را به عنوان وثیقه ارائه کند یا نتواند بازپرداخت جزئی را انجام دهد، توکن‌های او فروخته خواهند شد.

انحلال LTV

انحلال LTV یا همان لیکوئید شدن سطحی از LTV است که پلتفرم وثیقه شما را برای پوشش بازپرداخت جزئی وام می‌فروشد.

توکن‌های وثیقه تا زمانی که LTV به سطح قابل قبول خود بازگردد فروخته می‌شوند و اگر LTV دوباره به این سطح رسید، بازگردانده می‌شوند.

 

وام با وثیقه چین لینک

بیشتر بخوانید: چگونه می‌توانید وام پولکادات دریافت کنید؟

پرداخت بهره

هزینه وام به عوامل مختلفی مانند پلتفرم وام‌دهی، وام‌دهنده، مبلغ مورد نظر و مدت وام بستگی دارد. هرچه زمان بازپرداخت شما طولانی‌تر باشد، هزینه بالاتری را باید پرداخت کنید. این ویژگی وام چین لینک مشابه وام‌های بانکی است.

دریافت وام با وثیقه چین لینک از باریپتو

باریپتو تنها سامانه دریافت وام ارز دیجیتال در ایران است. شما می‌توانید با ثبت نام در این سایت و استفاده از کیف پول مخصوص خود، از مزایای کیف پول امن و وام نقدی باریپتو برخوردار شوید.

فقط کافی است که ارزهای دیجیتال مورد نظر خود مانند چین لینک را وثیقه قرار دهید. بدون نیاز به ضامن و احراز هویت ظرف 24 ساعت، وام نقدی (تتر) به شما ارائه خواهد شد.

هم‌چنین، تسهیلات فوق‌العاده وام باریپتو با سود سالیانه محاسبه و اعطا می‌شود. اخذ وام با وثیقه چین لینک از این سایت مراحلی دارد که به شرح زیر هستند.

1-    ایجاد حساب کاربری

ابتدا باید در باریپتو ثبت نام کنید. با افتتاح حساب در این سایت، یک کیف پول اختصاصی خواهید داشت. با انتقال رمزارز به این کیف پول، می‌توانید ضمن نگهداری رمزارزهای خود در محیطی امن، از آن‌ها به عنوان وثیقه برای دریافت وام استفاده کنید.

2-    درخواست وام خود را ثبت کنید

پس از این‌که رمزارزها را انتقال دادید، می‌توانید درخواست وام خود در سامانه را ثبت کنید تا به صورت خودکار اعتبار ارزهای دیجیتال شما محاسبه شود.

مبلغ نهایی وام نقدی شما (به تتر محاسبه می‌شود)، بر اساس میزان اعتبار رمزارزهای شما در کیف پولتان مشخص و اعلام خواهد شد.

3-    وام خود را دریافت کنید

وام شما ظرف نهایتا 24 ساعت به حساب شما واریز می‌شود. کد قرارداد هوشمند شما در شبکه BSC ثبت شده و برایتان ارسال می‌شود.

این کد در سایت شبکه هوشمند بایننس (Binance Smart Chain) قابل ردیابی است. می‌توانید این وام را از کیف پول خود خارج کنید و استفاده کنید.

هم‌چنین هر زمانی که بخواهید می‌توانید آن را لغو کنید و ارزهای دیجیتال خود را از کیف پول برداشت کنید.

برای دریافت وام ارز دیجیتال از باریپتو، می‌توانید علاوه بر چین لینک، 15 نوع ارز دیجیتال را وثیقه بگذارید و وام دریافت کنید. رمزارزهایی که می‌توانید با آن‌ها از باریپتو وام بگیرید، عبارت هستند از:

ریپل بیت کوین کش اتریوم بیت کوین
چین لینک بایننس کوین فایل کوین لایت کوین
کاردانو پنکیک سواپ پولکادات آوه
ونوس ماتیک بیکن اتریوم  سوایپ

دریافت وام از باریپتو در کمتر از 24 ساعت

وام چین لینک را از سامانه‌ای امن بخواهید

اخذ وام کریپتو امری حساس است که نیازمند این است که به پلتفرم مورد نظر اعتماد داشته باشید. سامانه باریپتو با استفاده از قراردادهای هوشمند شبکه بایننس (Smart Contracts) این قراردادها را ثبت می‌کند.

در این مقاله با چگونگی اخذ وام چین لینک و جزئیات آن آشنا شدیم. می‌توانید با اخذ وام چین لینک از باریپتو، از امنیت بالای این سایت و مزایای بسیاری که در اختیار شما قرار می‌دهد استفاده کنید. باریپتو امکان استفاده از ارزهای وثیقه شده را ندارد. پس می‌توانید با اطمینان کامل از باریپتو وام ارز دیجیتال دریافت کنید.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *