اخبار

چشم‌انداز چالش برانگیز بایننس

چشم‌انداز چالش برانگیز بایننس

به گفته بلومبرگ، توکن صرافی بایننس (BNB) در اکثر افزایش‌های اخیر دارایی‌های دیجیتال، افزایش چندانی نداشته است. پس از اعتراف به اتهامات ایالات متحده و مجازات 4.3 میلیارد دلاری، نشانه‌ای از چشم‌انداز چالش برانگیز بایننس (بزرگترین صرافی ارز دیجیتال) است.

علت چشم‌انداز چالش برانگیز بایننس چیست؟

داده‌های CoinGecko نشان می‌دهد که ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال در هفت روز گذشته، حدود 12٪ – یا 180 میلیارد دلار – افزایش یافته است. در همین بازه زمانی، BNB حدود 1.3 درصد افزایش یافت و در نیویورک تا ساعت 14:55 روز پنجشنبه، به قیمت 231 دلار معامله شد.
BNB که به دارندگان مزایایی مانند کارمزدهای معاملاتی کمتر در بایننس ارائه می‌کند، به عنوان بازتابی از احساسات نسبت به صرافی در نظر گرفته می‌شود. این پلتفرم در سال جاری شبکه‌‎ای از تحقیقات نظارتی را ارائه کرد، که در 21 نوامبر در ایالات متحده با اعتراف گناه به دلیل نقض ضد پولشویی و تحریم‌ها به اوج خود رسید. بر اساس داده‌های جمع‌آوری‌شده توسط بلومبرگ، BNB تنها توکن اصلی است که هنوز از یک سال گذشته تا به امروز ضرر می‌کند.

در حالی که بایننس همچنان بزرگترین پلتفرم برای خرید و فروش دارایی های دیجیتال، سلطه آن در حال کاهش است. بر اساس گزارش CCData، سهم این صرافی از حجم معاملات نقدی از 55 درصد در ابتدای سال 2023 به 32 درصد در نوامبر کاهش یافت. سهم بازار مشتقات آن از بیش از 60 درصد به 48 درصد کاهش یافت.

متیو سیگل، رئیس تحقیقات دارایی های دیجیتال در مدیر صندوق VanEck گفت:

ما انتظار داریم بایننس تاج و تخت خود را به عنوان صرافی متمرکز شماره 1 از نظر حجم از دست بدهد. پس از توافق با مقامات ایالات متحده، او افزود که رقبای OKX، Bybit، Coinbase و Bitget این پتانسیل را دارند که رتبه اول را به دست آورند.
چانگپنگ ژائو، بنیانگذار بایننس نیز به جرم خود اعتراف کرد و به دلیل توافق با مقامات آمریکایی از سمت مدیر اجرایی آن استعفا داد. جانشین ژائو، ریچارد تنگ، یک کارمند دولتی بود که حال سمت مدیریت را دریافت کرده است. او با وظیفه دشوار تغییر شکل شرکت برای جلوگیری از انفجارهای نظارتی و در عین حال با این چشم‌انداز چالش برانگیز بایننس و از دست دادن سهم بازار رو‌به‌رو است.

0
0

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *