اخبار

کلاهبرداری 80 میلیون دلاری رمزارز

به گزارش رویترز، ایالات متحده ارزهای دیجیتال مرتبط با کلاهبرداری سرمایه گذاری های آسیای جنوب شرقی را توقیف می کند. ایالات متحده یک ارز دیجیتال به ارزش حدود نیم میلیون دلار را از یک حساب ثبت شده، ضبط کرد. این حساب برای یک مرد چینی بوده که در تحقیقات رویترز در مورد کلاهبرداری سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال از جنوب شرق آسیا حضور داشته است. با بررسی حساب، به کلاهبرداری 80 میلیون دلار رمزارز رسیدند.
مقامات ایالات متحده گفتند که کلاهبرداری که توقیف شده یک روش کلاهبرداری سرمایه گذاری به نام قصابی خوک بود. در چنین طرح‌هایی، کلاهبرداران افراد ناآگاهی را به صورت آنلاین ملاقات می‌کنند. آنها را متقاعد می‌کنند که در طرح‌های رمزنگاری جعلی سرمایه‌گذاری کنند.

اسناد کلاهبرداری 80 میلیون دلار رمزارز

بر اساس سندی که مقامات ایالات متحده در دادگاه فدرال ماساچوست بایگانی کردند، سرویس مخفی ایالات متحده در ماه ژوئن این رمزارز را از حسابی به نام وانگ ییچنگ توقیف کرد. ارزش این ارز دیجیتال در آن زمان حدود 500000 دلار بود. در پرونده 21 نوامبر آمده است که پولی که ابتدا از یک قربانی ماساچوست به سرقت رفته بود در حساب وانگ ردیابی شد.
رویترز در مقاله‌ای که ماه گذشته منتشر کرد، وانگ را به عنوان تاجری معرفی کرد که در حین خدمت به عنوان معاون یک گروه تجاری چینی مستقر در بانکوک، با اعضای مجری قانون و نخبگان سیاسی تایلند ارتباط برقرار کرد. در مقاله 23 نوامبر آمده که چگونه یک حساب رمزنگاری به نام وانگ در سال‌های اخیر بیش از 90 میلیون دلار بر اساس اسناد و گزارش‌های تراکنش دریافت کرده است. رویترز گزارش داد که از این مقدار، حداقل 9.1 میلیون دلار از یک کیف پول رمزنگاری شده است. شرکت تجزیه و تحلیل بلاک چین TRM Labs ایالات متحده می‌گوید با کلاهبرداری‌های قصابی خوک مرتبط است.
این گزارش داستان مردی از کالیفرنیا را برجسته می‌کند که خانواده‌اش گفته‌اند حدود 2.7 میلیون دلار از او کلاهبرداری شده است. گزارش‌ها نشان می‌دهد که او پولی را به کیف پول‌های کریپتو فرستاد که ارزها را به حسابی به نام وانگ هدایت می‌کردند. پرونده اخیر دادگاه ایالات متحده به مثال دیگری اشاره کرد، یکی از ساکنان کمبریج، ماساچوست. گفته می‌شود حدود 478000 دلار کریپتو فریب خورده است. ارزهای آنها به دو حساب رمزنگاری که یکی از آنها به نام وانگ بود انتقال داده شده است. در نهایت به کلاهبرداری 80 میلیون دلار رمزارز این مرد رسیدند. جزئیات حساب ارائه شده در پرونده دادگاه ایالات متحده، از جمله اینکه توسط چه کسی ثبت شده است، در کجا نگهداری می‌شود، چهار رقم آخر شماره حساب و آدرس کیف پول رمزنگاری مربوطه چیست، با جزئیات حساب Wang که در گزارش رویترز برجسته شده است مطابقت دارد.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *