اخبار

کتی وود: برای سرمایه‌گذاری، بیت کوین جایگزین طلا قرار می‌گیرد

برای سرمایه‌گذاری، بیت کوین جایگزین طلا قرار می‌گیرد

کتی وود، مدیر عامل شرکت ARK Invest، معتقد است که سرمایه‌گذاران پس از راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF)، بیت کوین جایگزین طلا قرار گرفته است. وود در گفتگوی اخیر با برت وینتون، در کانال یوتیوب ARK Invest اظهار داشت: “سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین نسبت به طلا در حال افزایش است.”

وود شباهت‌هایی بین بیت‌کوین و طلا نشان داد و عنوان کرد که هر دو دارایی می‌توانند در دوره‌های ضعف بخش بانکی به‌عنوان «دارایی‌های خطرپذیر» عمل کنند. او به “بحران بانکی منطقه ای” در مارس 2023 در ایالات متحده اشاره کرد که طی آن قیمت بیت کوین 40 درصد افزایش یافت در حالی که شاخص بانک منطقه ای سقوط کرد.

تجزیه و تحلیل اخیر فیدلیتی نشان داد که همبستگی بیت کوین با طلا در سال 2023 افزایش یافت و از رابطه معکوس قبلی آن با نرخ بهره، با وجود افزایش نرخ های جهانی جدا شد. همبستگی متحرک یک ساله بین بیت کوین و طلا در حال حاضر 0.80 است که بالاترین میزانی است که تا به حال بوده است. آیا نظریه او صحیح است و بیت کوین جایگزین طلا خواهد شد؟

ARK Invest یکی از 10 صادرکننده ETF بود که در 11 ژانویه یک ETF بیت کوین را به نام ETF بیت کوین ARK 21Shares راه اندازی کرد. ETF در حال حاضر بیش از 700 میلیون دلار بیت کوین دارد که آن را به یکی از بزرگترین ETF های بیت کوین در بازار تبدیل می کند.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *