اخبار

وزارت خزانه‌داری بریتانیا، قوانین سندباکس را معرفی می‌کند

قوانین سندباکس

رهبران خزانه داری بریتانیا در 18 دسامبر مجموعه‌‌ای از قوانین سندباکس به نام مقررات جعبه ایمنی دیجیتال (DSS) را در مقابل پارلمان وضع کردند.

یک یادداشت مرتبط توضیح می‌دهد که هدف این مقررات ایجاد یک محیط کنترل شده است. این قوانین به شرکت‌ها و تنظیم‌کننده‌ها اجازه می‌دهد تا فناوری جدید را در بازارهای مالی آزمایش کنند، بر موانع نظارتی موجود غلبه کنند و به طور بالقوه نوآوری در صنعت کریپتو را تقویت کنند.

قوانین جدید، چه اختیاراتی را اعطا می‌کند؟

این قوانین سندباکس به خزانه‌داری اجازه می‌دهد تا الزامات قانونی جدید را لغو، اصلاح یا اعمال کند. آنها همچنین به بانک انگلستان (BoE) و اداره رفتار مالی (FCA) اجازه می‌دهند تا در صورت اعطای اختیارات توسط وزارت خزانه داری، مقررات مورد نیاز خود را اجرا و نظارت کنند. علاوه بر این، این امکان وجود خواهد داشت که یافته‌های سندباکس به طور دائم از طریق همکاری بین خزانه‌داری و پارلمان به قانون تبدیل شود.

این یادداشت به صراحت اشاره می‌کند که این قوانین اجازه می‌دهند تا آزمایش‌های مربوط به فناوری دفتر کل توزیع‌شده (DLT) و فناوری زیربنای دارایی‌های دیجیتال را انجام دهند. به طور خاص، این آزمایش‌ها می‌توانند از فناوری فوق برای انجام نقش‌های سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و مکان‌های معاملاتی استفاده کنند.

این یادداشت تنها به صورت گذرا به ارز دیجیتال اشاره دارد: اشاره می‌کند که DLT از دارایی‌های رمزنگاری منشا گرفته است، اما بر سایر کاربردهای DLT تأکید دارد. با این حال، این یادداشت خاطرنشان می‌کند که صرافی‌های رمزنگاری از جمله شرکت‌هایی هستند که به دنبال استفاده از جعبه‌های شنی هستند.

این قوانین از چه زمانی اجرا می‌شوند؟

قوانین جعبه ایمنی دیجیتال اوراق بهادار (DSS) ناشی از اعمال اختیارات خزانه‌داری از قانون خدمات مالی و بازار 2023 است که در ماه ژوئن به قانون تبدیل شد. قوانین سندباکس از 8 ژانویه 2024 اجرایی می‌شود.

انگلستان سختگیر است اما برای ارزهای دیجیتال باز است. در غیر این صورت بریتانیا به دلیل چندین سیاست سختگیرانه رمزنگاری شناخته شده است. FCA قوانین تبلیغاتی گسترده ای را در ماه اکتبر معرفی کرد. این امر باعث شده است که بسیاری از شرکت ها خدمات خود را کاهش دهند . مانند Revolut که خدمات تجاری بریتانیا را در این چند روز اخیر متوقف کرد. سایر شرکت ها مانند Poloniex نیز در لیست هشدار قرار گرفته اند.

علاوه بر این، یک قانون سفر در 1 سپتامبر 2023 لازم الاجرا شد. این امر به برخی از شرکت های بریتانیا نیاز دارد که اطلاعات مربوط به نقل و انتقالات رمزنگاری را جمع آوری و به اشتراک بگذارند.

علی‌رغم این محدودیت‌ها، دولت بریتانیا هدف خود را ایجاد یک حوزه قضایی امن برای فعالیت‌های رمزنگاری بیان کرده است. در همین حال، بانک انگلستان یک نقشه راه نوآوری مالی با تمرکز جزئی بر اجازه دادن به استیبل کوین ها ارائه کرده است.

0
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *