بلاگ

وام ارز دیجیتال چیست؟ دریافت وام ارز دیجیتال چگونه است؟

وام ارز دیجیتال

امروزه بازار مربوط به ارزهای دیجیتال به یک بازار محبوب تبدیل شده است و علاقه‌مندان زیادی را به خود جذب کرده است و مزایای بسیاری را برای سرمایه‌گذار به همراه دارد. یکی از مزایای بازار ارزهای دیجیتال، دریافت وام ارز دیجیتال است. همان‌طور که بانک‌های سنتی شرایط دریافت وام را برای کاربران فراهم کرده‌اند، امکان دریافت وام ارز دیجیتال نیز وجود دارد. البته باید گفت دریافت وام ارز دیجیتال شرایط مخصوصی دارد که لازم است از آن‌ها مطلع شوید. در ادامه، اطلاعاتی درباره وام ارز دیجیتال یا وام کریپتو در اختیارتان قرار می‌گیرد تا در صورت نیاز به دریافت این وام‌ها از شرایط مطلع باشید. پس با باریپتو همراه باشید.

وام ارز دیجیتال چیست؟

وام ارز دیجیتال به وامی گفته می‌شود که وثیقه آن از انواع ارزهای دیجیتال است؛ برای مثال کاربر ارز بیت کوین را به‌عنوان وثیقه پیش فرد وام‌دهنده قرار می‌دهد و در ازای آن دلار آمریکا دریافت می‌کند. این شیوه یکی از سریع‌ترین و مستقیم‌ترین روش‌ها برای دریافت وام است، به‌طوری که در راستای آن ارز بیت کوین در کیف پول فرد وام‌دهنده ذخیره می‌شود و در ازای آن مبلغ تعیین شده به‌حساب فرد وام‌گیرنده نیز انتقال داده می‌شود. باید متذکر شد که این شیوه از دریافت وام با شیوه‌ی سنتی بسیار تفاوت دارد و برای استفاده از آن نیازی به دخالت بانک یا واسطه نیست.

چرا وام گرفتن ارز دیجیتال اهمیت دارد؟

وام کریپتو

همان‌طور که بیان کردیم در سال‌های اخیر بسیاری از افراد به سمت سرمایه‌گذاری در بازار ارز دیجیتال روی آورده‌اند و موفقیت‌های بسیاری را نیز در این مسیر به دست آورده‌‌اند؛ اما باید متذکر شد که گاهی اوقات این افراد تصمیم می‌گیرند که سرمایه خود را به ارز فیات یا دولتی کشورها تبدیل کنند و با استفاده از آن در بازارهای دیگر نیز به سرمایه‌گذاری بپردازند. در چنین شرایطی برخی از افراد ارزهای دیجیتال خود را می‌فروشند و با استفاده از پولی که از این طریق به دست می‌آورند، شروع به فعالیت در بازار جدید می‌کنند؛ اما بسیاری دیگر از افراد ترجیح می‌دهند که از سرمایه خود دست نکشند و از سیستم وام‌دهی ارز دیجیتال استفاده کنند تا مبلغ مورد نیازشان تامین شود.

از طرف دیگر می‌توان به افرادی اشاره کرد که در بازار ارزهای دیجیتال مشغول به فعالیت هستند و می‌خواهند علاوه بر حفظ دارایی خود، از سودی که به‌واسطه اعطای وام به دست می‌آورند نیز درآمد جداگانه کسب کنند. در حقیقت می‌توان گفت که سیستم وام‌دهی ارز دیجیتال یک سیستم مناسب برای وام‌دهنده و وام‌گیرنده است. حال شاید برای شما سوال پیش بیاید که چگونه می‌توانید با ارز دیجیتال وام دریافت کنید که در ادامه متن به این سوال پاسخ خواهیم داد.

بیشتر بخوانید: « آیا دوج کوین یک طرح پانزی است؟! »

چگونه وام ارز دیجیتال بگیریم؟

اگر تصمیم به دریافت وام کریپتو دارید، لازم است بدانید که برای این کار تنها باید مقداری از دارایی خود را که عبارتند از ارزهای دیجیتالی چون بیت کوین، تتر و اتریوم و دیگر رمز ارزها ، نزد فردی که قرار است به شما وام دهد، به ‌عنوان وثیقه قرار دهید و در قبال این ارزهای دیجیتال مبلغی را از فرد دریافت کنید. توجه داشته باشید که فرآیند دریافت وام ارز دیجیتال به‌صورت همتا به همتا یا P2P انجام می‌شود و برای این کار به حضور هیچ واسطه‌ای نیاز نیست.

در حقیقت باید گفت که تمام فرآیند وام دادن کریپتو در بستر آنلاین انجام می‌شود و برای تکمیل آن تنها لازم است که فرد وام‌گیرنده و وام‌دهنده بر سر مبلغ و مقدار سود به توافق برسند و سپس اقدامات نهایی را انجام دهند. دقت داشته باشید که طی شدن فرآیند وام ارز دیجیتال زمان زیادی را از شما نمی‌گیرد و می‌توانید در مدت‌زمانی کوتاه وام مورد نظر را دریافت کنید.

تضمین پرداخت وام کریپتو چیست؟

وام ارز دیجیتال

یکی از موضوعاتی که ممکن است در مورد وام کریتو ذهنتان را درگیر کرده باشد، این است که چه تضمینی برای برگرداندن مبلغ به فرد وام‌دهنده وجود دارد؟ برای پاسخ دادن به این سوال، می‌توان گفت که به‌طور معمول مقدار وثیقه‌ای که برای شما تعیین می‌شود، از مبلغ وامی که می‌خواهید بیشتر خواهد بود. البته این نکته را نیز در نظر بگیرید که سرمایه شما نزد فرد وام‌دهنده به‌صورت بلوکه شده قرار خواهد گرفت و حق استفاده از این مبلغ و سرمایه را نخواهد داشت.

 از طرفی اگر شما در انجام پرداخت سود و اصل رمز ارزها تاخیر داشته باشید، وثیقه‌ای که در ابتدا در حساب فرد قرار داده‌اید به شما برگردانده نمی‌شود. در حقیقت می‌توان گفت که این شرایط خیال فرد وام‌دهنده را از برگشت سرمایه خود مطمئن می‌کند و همین موضوع دلیلی به شمار می‌آید که بسیاری از افراد نسبت به دریافت وام ارز دیجیتال اقدام می‌کنند.

نحوه دریافت وام ارز دیجیتال

با توجه به توضیحات و اطلاعاتی که درباره وام ارز دیجیتال گفته شد، بسیاری از افراد تصمیم می‌گیرند که وام کریپتو بگیرند. البته در مورد نحوه وام گرفتن ارز دیجیتال برای این افراد نیز جای سوال است. در حال حاضر پلتفرم ‌های گوناگون وام دهی ارز دیجیتال وجود دارند که می‌توانید از طریق آن‌ها نسبت به دریافت وام ارز دیجیتال اقدام کنید‌. از جمله این پلتفرم‌ها می‌توان به پلتفرم وام‌ دهی Avae، dYdX، Compound و Maker DAO اشاره کرد.

دقت داشته باشید که علاوه‌ بر این پلتفرم‌ها که وام‌دهی ارز دیجیتال را بر اساس سیستم دفاعی یا غیرمتمرکز انجام می‌دهند، موسسات دیگری نیز وجود دارند که با توجه به قوانین خاص و متفاوت و بر اساس سیستم‌های متمرکز درخواست افراد برای اعطای وام ارز دیجیتال را انجام می‌دهند. هم‌چنین نکته دیگری که باید متذکر شد این است که این دست از موسسات برای اعطای وام از سیستم مارجین استفاده می‌کنند.

آموزش دریافت وام کریپتو

وام کریپتو

یکی از موضوعاتی که در رابطه با بازار ارزهای دیجیتال وجود دارد این است که همه چیز در این حوزه غیرمتمرکز است و هیچ سازمان ثالثی در انجام امور دخالت ندارد. فرآیند وام دادن ارز دیجیتال نیز یکی از همین موضوعات است و فرایند دریافت وام کریپتو از طریق کاربران و معامله گرانی که در این بازار فعال هستند، انجام می‌شود. اگر می‌خواهید در زمینه وام‌دهی ارز دیجیتال شرکت داشته باشید، باید به قسمت بازار پول پلتفرم‌ های وام دهی ارز دیجیتال مراجعه کنید و توکن‌های در دسترس خود را در این بخش به ثبت برسانید.

از طرفی بازار مربوط به ارز دیجیتال یک بازار هوشمند و بی‌واسطه است که می‌تواند توکن‌های دریافتی را به شکل خودکار به ارز تبدیل کند و آن را به فردی که قرار است به شما وام دهد بپردازد. البته این نکته را در نظر بگیرید که میزان وثیقه باید نسبت به وام مورد نظرتان بیشتر باشد.

دریافت وام ارز دیجیتال چه کاربردهایی دارد؟

یکی از موضوعاتی که در زمان دریافت وام از بانک‌های سنتی وجود دارد این است که شما باید دلیل دریافت وام خود را اعلام کنید و بگویید که قرار است با مبلغ دریافتی چه کاری را انجام دهید که این موضوع می‌تواند برای بسیاری از کاربران مشکل آفرین باشد؛ چرا که برخی از دلایل نزد بانک‌های سنتی قابل قبول نیستند و برای اجرای آن‌ها مبلغی را به شما نمی‌دهند.

دریافت وام ارز دیجیتال از پلتفرم‌ های وام دهی آنلاین چنین محدودیت‌هایی را برای شما به همراه نخواهد داشت و به ‌نوعی می‌توان گفت وام‌دهی ارز دیجیتال به‌راحتی انجام می‌شود. هم‌چنین باید متذکر شد که وام‌گیری ارز دیجیتال کاربردهای گوناگونی نیز دارد که برخی از آن‌ها عبارت هستند از:

  • پرداخت هزینه‌های مربوط به مسافرت
  • امکان سرمایه‌گذاری در دارایی‌هایی واقعی
  • تامین مالی مجدد بدهی‌ها
  • امکان سرمایه‌گذاری در زمینه‌های مختلف به‌ویژه سهام سرمایه‌گذار

نرخ سود وام ‌دهنده و وام ‌گیرنده وام های کریپتو چقدر است؟

نرخ سود وام‌دهنده و وام‌گیرنده از دیگر موضوعاتی به شمار می‌آید که کاربران باید اطلاعات دقیق از آن‌ها به دست آورند. باید متذکر شد که در برخی از پلتفرم‌ها مانند آوی (Aave) نرخ سود در نظر گرفته شده ثابت است، اما این نرخ برای دیگر ارائه‌دهندگان وام بر اساس عرضه کوین موردنظر محاسبه می‌شود و از همین رو باید گفت که این نرخ بر اساس پلتفرم متغیر خواهد بود. همچنین بازار ارز دیجیتال نیز روی آن تاثیر می‌گذارد، اما به‌طور کلی باید گفت که سود سالانه وام‌گیرنده‌ها نسبت به سود سالانه وام‌دهنده‌ها بیشتر است؛ البته باید گفت که این موضوع به نوع کوین و میزان تقاضای مورد نظر شما بستگی دارد.

وام کریپتو چه مزیت‌هایی برایتان در بر دارد؟

وام ارز دیجیتال

دریافت وام ارز دیجیتال می‌تواند مزیت‌های بسیاری را برای کاربران به همراه داشته باشد‌. برای مثال، شرایطی را تصور کنید که فرد وام‌گیرنده نمی‌تواند کل مبلغ وام و بهره آن را بازپرداخت کند. در این صورت دارایی‌های ارز دیجیتال فرد توسط وام‌دهنده فروخته نخواهد شد، چراکه این فرد اجازه چنین کاری را ندارد و تنها دارایی‌های کریپتوئی در حساب فرد حفظ خواهند شد.

مزیت دیگری که برای این شیوه از وام‌دهی می‌توان در نظر گرفت، انعطاف‌پذیری است که باعث می‌شود شرایط برای هر دو طرف متناسب باشد و بتوانند در بهترین شرایط به سود و مبلغ مورد نظر دست پیدا کنند.

هم‌چنین بسیاری از کاربران نگران هستند که نتوانند از طریق بانک تراکنش مورد نظر را انجام دهند، اما باید گفت که چنین شرایطی وجود ندارد و وام‌گیرنده می‌تواند با استفاده از هر بانکی که در آن حساب دارد واریز و برداشت وجه را انجام دهد. مورد بعدی که می‌توان به آن اشاره کرد، این است که در استفاده از رمز ارزها محدودیتی وجود ندارد و فرد می‌تواند از بیت کوین، اتریوم، لایت کوین و تتر به‌عنوان وثیقه برای وام استفاده کند.

چگونه از باریپتو وام کریپتو بگیریم؟

باریپتو یکی از پلتفرم های وام دهی ارز دیجیتال است که با وثیقه‌گذاری رمزارزهای مختلف، امکان وام‌دهی به کاربرانش را فراهم می‌کند. در باریپتو می‌توانید با ارزهای دیجیتال مختلف، وام تتر بگیرید و با آن ترید یا سرمایه‌گذاری انجام دهید. اما با چه رمزارزهایی می‌توانید از باریپتو وام تتر بگیرید؟ با وثیقه قرار دادن ارزهای دیجیتال زیر در باریپتو و بدون این که مجبور شوید، آن‌ها را بفروشید، می‌توان وام دریافت کنید.

  • بیت کوین
  • اتریوم
  • بیت کوین کش
  • ریپل
  • چین لینک
  • بایننس کوین
  • فایل کوین
  • لایت کوین
  • کاردانو
  • پنکیک سواپ
  • پولکادات
  • سوایپ
  • ونوس
  • ماتیک
  • بیکت اتریوم
  • آوه

همین الان برای دریافت وام از باریپتو اقدام کنید

جمع‌بندی

حالا که با وام کریپتو بیشتر آشنا شدید، می‌توانید تصمیم بهتری در مورد دریافت وام های کریپتو بگیرید. البته توجه داشته باشید که وام‌گیری ارز دیجیتال علاوه ‌بر مزیت‌هایی که به همراه دارد، می‌تواند مشکلاتی را نیز برای شما ایجاد کند. از همین رو توصیه می‌شود که تمام بررسی‌های لازم را انجام دهید و پس از مطمئن شدن از صحت اطلاعات و مراحل، اقدامات لازم را به انجام برسانید.

+1
0

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *